Het op internet gevonden spelfouten topic!
dinsdag 11 augustus 2009 om 18:45
Het is echt ongelooflijk wat sommige mensen van woorden weten te maken.
Een d of dt her en der vergeten kan gebeuren, maar soms kom je de meest briljante spelvormen tegen van woorden, die de moeite van het delen waard zijn
Soms zó fout geschreven dat je echt 3x moet kijken voor je ziet wat er staat!
Dus: kom je wat tegen op internet (Marktplaats en de reacties bij Telegraaf bijvoorbeeld doen het erg goed), plemp ze dan hier neer en laat ons verbazen!
Mijn vondsten van vandaag op Marktplaats:
Mooie bruine leren jas met een kapision.
Leuk transperant koltruite met gebruide kol, en mouwen!
Maat 38
Erg leuk op een witten broek.
Leuk rokje van Only maat 40.
Met een patico eronder zodat ie een beetje als een ballon rokje valt.
Een d of dt her en der vergeten kan gebeuren, maar soms kom je de meest briljante spelvormen tegen van woorden, die de moeite van het delen waard zijn
Soms zó fout geschreven dat je echt 3x moet kijken voor je ziet wat er staat!
Dus: kom je wat tegen op internet (Marktplaats en de reacties bij Telegraaf bijvoorbeeld doen het erg goed), plemp ze dan hier neer en laat ons verbazen!
Mijn vondsten van vandaag op Marktplaats:
Mooie bruine leren jas met een kapision.
Leuk transperant koltruite met gebruide kol, en mouwen!
Maat 38
Erg leuk op een witten broek.
Leuk rokje van Only maat 40.
Met een patico eronder zodat ie een beetje als een ballon rokje valt.
donderdag 1 december 2011 om 06:59
Hallo...
Hebt u een onbetaalde rekening.
Het moet worden betaald voor het einde van de week.
U kunt downloaden en printen het volgende adres:
http://nos.n
/doc ... ip?Profileids=KWwLvWgTaG4
Niet echt een spelfout maar vond m wel erg doorzichtig.
Ik heb trouwens een gedeelte van de link weggehaald zodat mensen die het per ongeluk aanklikken niet met een gigantisch virus op hun pc zitten
Hebt u een onbetaalde rekening.
Het moet worden betaald voor het einde van de week.
U kunt downloaden en printen het volgende adres:
http://nos.n
/doc ... ip?Profileids=KWwLvWgTaG4
Niet echt een spelfout maar vond m wel erg doorzichtig.
Ik heb trouwens een gedeelte van de link weggehaald zodat mensen die het per ongeluk aanklikken niet met een gigantisch virus op hun pc zitten
woensdag 14 maart 2012 om 19:31
Via vakantie veiling hier gegeten (een fris bereidt voorgerecht geitenkaas en carpaccto
mijn vrouw de biefstuk en ik de sliptong en als nagerecht de verrassing en ik de dame blanche ) alles priema verzorcht, en een zeer vriendelijk personeel een echte aanrader,
wij komen hier beslist weer eens terug
Hoe kreich je het vor elkaar:-)
mijn vrouw de biefstuk en ik de sliptong en als nagerecht de verrassing en ik de dame blanche ) alles priema verzorcht, en een zeer vriendelijk personeel een echte aanrader,
wij komen hier beslist weer eens terug
Hoe kreich je het vor elkaar:-)
woensdag 14 maart 2012 om 19:46
Tja, fatsoenlijk leren spellen is op veel scholen volgens mij tegenwoordig bijzaak. Ik verbaas me in ieder geval nergens meer over.
Wat je hier op het forum de laatste tijd veel ziet zijn werkwoorden die in de onvoltooid tegenwoordige tijd in de 2e en 3e persoon enkelvoud worden vervoegd met een "d": "hij reageerd", "zij vertrouwd" enz...
Hoe moeilijk is nou "stam + t" om te onthouden?
Wat je hier op het forum de laatste tijd veel ziet zijn werkwoorden die in de onvoltooid tegenwoordige tijd in de 2e en 3e persoon enkelvoud worden vervoegd met een "d": "hij reageerd", "zij vertrouwd" enz...
donderdag 15 maart 2012 om 06:56
donderdag 15 maart 2012 om 07:13
quote:Biebeltje schreef op 14 juni 2011 @ 11:41:
Het werd mij ook niet in dank afgenomen toen ik bij een sollicitatiegesprek (bij een advocatenkantoor) de receptioniste erop wees dat er een paar spelfouten op de website stonden...
En in Amsterdam zit een lunchroom waar je Baquettes kunt etenHad je verwacht van wel dan? Ik hou ook niet van spelfouten hoor, maar wat moet zo'n mens daar nou mee? Beetje rare actie.
Het werd mij ook niet in dank afgenomen toen ik bij een sollicitatiegesprek (bij een advocatenkantoor) de receptioniste erop wees dat er een paar spelfouten op de website stonden...
En in Amsterdam zit een lunchroom waar je Baquettes kunt etenHad je verwacht van wel dan? Ik hou ook niet van spelfouten hoor, maar wat moet zo'n mens daar nou mee? Beetje rare actie.
donderdag 15 maart 2012 om 09:37
quote:leentjedb schreef op 14 maart 2012 @ 19:46:
Tja, fatsoenlijk leren spellen is op veel scholen volgens mij tegenwoordig bijzaak. Ik verbaas me in ieder geval nergens meer over.
Wij kregen altijd als tip als je 't kofschip te moeilijk vond om te kijken hoe je een werkwoord zou vervoegen in de verleden tijd. Bijvoorbeeld, 'vertrouw, vertrouwde'. Dan is de voltooide tijd dus 'heb vertrouwd'.
Ik vermoed dat dat ezelsbruggetje nu verkeerd wordt toegepast op de tegenwoordige tijd, dat men dus denkt dat er een 'd' achterkomt omdat ze dit regeltje onterecht toepassen.
En natuurlijk de klassieke fout (ook door leraren), om te praten over 'wanneer komt er dt achter'. Dat is natuurlijk nooit zo, er komt nooit 'dt' achter, maar daardoor maken ze iets dat heel simpel is, erg verwarrend.
Wij kregen altijd als tip als je 't kofschip te moeilijk vond om te kijken hoe je een werkwoord zou vervoegen in de verleden tijd. Bijvoorbeeld, 'vertrouw, vertrouwde'. Dan is de voltooide tijd dus 'heb vertrouwd'.
Ik vermoed dat dat ezelsbruggetje nu verkeerd wordt toegepast op de tegenwoordige tijd, dat men dus denkt dat er een 'd' achterkomt omdat ze dit regeltje onterecht toepassen.
En natuurlijk de klassieke fout (ook door leraren), om te praten over 'wanneer komt er dt achter'. Dat is natuurlijk nooit zo, er komt nooit 'dt' achter, maar daardoor maken ze iets dat heel simpel is, erg verwarrend.
vrijdag 16 maart 2012 om 09:28
Een leuke (Belgische) website vol met tenenkrommende bloopers: www.zoekdefout.be