Het op internet gevonden spelfouten topic!

11-08-2009 18:45 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is echt ongelooflijk wat sommige mensen van woorden weten te maken.

Een d of dt her en der vergeten kan gebeuren, maar soms kom je de meest briljante spelvormen tegen van woorden, die de moeite van het delen waard zijn

Soms zó fout geschreven dat je echt 3x moet kijken voor je ziet wat er staat!

Dus: kom je wat tegen op internet (Marktplaats en de reacties bij Telegraaf bijvoorbeeld doen het erg goed), plemp ze dan hier neer en laat ons verbazen!

Mijn vondsten van vandaag op Marktplaats:

Mooie bruine leren jas met een kapision.

Leuk transperant koltruite met gebruide kol, en mouwen!

Maat 38

Erg leuk op een witten broek.

Leuk rokje van Only maat 40.

Met een patico eronder zodat ie een beetje als een ballon rokje valt.
Lees en huiver op het forum van zwangerschapspagina.nl

Tenenkrommend, lijkt wel of 90% van de forummers daar nog niet eens de lagere school heeft afgemaakt !
quote:luni schreef op 16 juni 2011 @ 17:23:

Op Twitter:

IK HEB ME HAVO DIPLOMAAA IN DE POCKET!!!!!!!!!!! WAT NOU DOM????? #PAK-AAAAN ZO BLIJ!!!!

Tja.....Die moet van Britt zijn geweest
"38% wilt vooral dat Sinterklaas zelf zijn opwachting maakt'

Door het hyves hq zo neer gezet
Hallo...

Hebt u een onbetaalde rekening.

Het moet worden betaald voor het einde van de week.

U kunt downloaden en printen het volgende adres:

http://nos.n

/doc ... ip?Profileids=KWwLvWgTaG4

Niet echt een spelfout maar vond m wel erg doorzichtig.

Ik heb trouwens een gedeelte van de link weggehaald zodat mensen die het per ongeluk aanklikken niet met een gigantisch virus op hun pc zitten
"ik heb 4 kado bonnen en ze zijn voor 50 euro per stuk..te koop

dus 1 kado bon voor 50 euro..alle 4 voor 200 euro.."

Nee, echt.. wat een logica!
"mooi zacht slang leer tas

zo goed als nieuw"
Niet op internet maar net op SBS:" wat betekenD eten voor jou?"
Sinterklaas met zijn mooie baarT.

Gevonden in een rijm op internet.
quote:schaffel schreef op 04 december 2011 @ 15:25:

Sinterklaas met zijn mooie baarT.

Gevonden in een rijm op internet.Erg he!
Ik vlieg ieder jaar met hun naar Thailand.De service is uitstekend en erg vriendelijke stuardessen

Van marktplaats: specereien kastje.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Ik las net op facebook iemand die 'afschijt' schreef, ipv 'afscheid'. Muhahaha.
Misschien is het een soort van diarree.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Niet op internet maar in een mail van een manager die mij zijn maandelijkse rapportage mailt:

"Leentje hoer mijn bijdrage voor deze maand."

Tsss... je baas hoer noemen...

Is alweer een tijdje geleden maar ik pest hem er nog regelmatig mee.
Via vakantie veiling hier gegeten (een fris bereidt voorgerecht geitenkaas en carpaccto

mijn vrouw de biefstuk en ik de sliptong en als nagerecht de verrassing en ik de dame blanche ) alles priema verzorcht, en een zeer vriendelijk personeel een echte aanrader,

wij komen hier beslist weer eens terug

Hoe kreich je het vor elkaar:-)
Tja, fatsoenlijk leren spellen is op veel scholen volgens mij tegenwoordig bijzaak. Ik verbaas me in ieder geval nergens meer over.

Wat je hier op het forum de laatste tijd veel ziet zijn werkwoorden die in de onvoltooid tegenwoordige tijd in de 2e en 3e persoon enkelvoud worden vervoegd met een "d": "hij reageerd", "zij vertrouwd" enz...

Hoe moeilijk is nou "stam + t" om te onthouden?
Klopt Leentje..maar juist omdat je het zoveel ziet denken mensen dat juist dat klopt en kopieren zonder zelf na te denken.

Collega zei standaard:" hij wilt..."

Ik heb gezegd dat het fout is maar ze zei dat ze al die grammatica niet kon onthouden. Jammer dan.
quote:Biebeltje schreef op 14 juni 2011 @ 11:41:

Het werd mij ook niet in dank afgenomen toen ik bij een sollicitatiegesprek (bij een advocatenkantoor) de receptioniste erop wees dat er een paar spelfouten op de website stonden...

En in Amsterdam zit een lunchroom waar je Baquettes kunt etenHad je verwacht van wel dan? Ik hou ook niet van spelfouten hoor, maar wat moet zo'n mens daar nou mee? Beetje rare actie.
quote:leentjedb schreef op 14 maart 2012 @ 19:46:

Tja, fatsoenlijk leren spellen is op veel scholen volgens mij tegenwoordig bijzaak. Ik verbaas me in ieder geval nergens meer over.

Wat je hier op het forum de laatste tijd veel ziet zijn werkwoorden die in de onvoltooid tegenwoordige tijd in de 2e en 3e persoon enkelvoud worden vervoegd met een "d": "hij reageerd", "zij vertrouwd" enz...

Hoe moeilijk is nou "stam + t" om te onthouden?

Wij kregen altijd als tip als je 't kofschip te moeilijk vond om te kijken hoe je een werkwoord zou vervoegen in de verleden tijd. Bijvoorbeeld, 'vertrouw, vertrouwde'. Dan is de voltooide tijd dus 'heb vertrouwd'.

Ik vermoed dat dat ezelsbruggetje nu verkeerd wordt toegepast op de tegenwoordige tijd, dat men dus denkt dat er een 'd' achterkomt omdat ze dit regeltje onterecht toepassen.

En natuurlijk de klassieke fout (ook door leraren), om te praten over 'wanneer komt er dt achter'. Dat is natuurlijk nooit zo, er komt nooit 'dt' achter, maar daardoor maken ze iets dat heel simpel is, erg verwarrend.
AH reclamebord Kroepoep
quote:adventure schreef op 15 maart 2012 @ 14:06:

AH reclamebord Kroepoep Hij is leuk!
Deze is ook wel geinig.
En dit is ook een typisch gevalletje 'oeps'...
Een leuke (Belgische) website vol met tenenkrommende bloopers: www.zoekdefout.be
Net bij huizenjacht hadden ze het over DE huis. Vreselijk!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven