intertoys qware pro 3 tablet 7"

28-12-2011 21:05 24 berichten
Geinig tablet, spec is wel redelijk en voor een erg leuk prijsje. Kost dus maar 100 euro.

http://www.intertoys.nl/g ... t-7-inch-pro3-581520.html

Wie heeft deze ook en wil zijn ervaringen delen? Ik zit er namelijk over na te denken deze aan te schaffen, maar wil graag nog wat ervaringen horen van gebruikers.

alvast bedankt!

(o ja, keuze is idd gebaseerd op prijs en spec. Het is voor mij echt een hebbedingetje en meer als een beetje browsen, mailen, facebooken zal ik er niet mee doen.)
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat dat ie draait op een verouderd, niet erg geschikt voor tabletbesturing, Android systeem.

Verder zou ik even het naadje van de kous willen weten hoe die wifi verbinding presteert. Juist als je wilt browsen, mailen, FB-en, wil je dat dit een beetje rap gaat.

Als je zou willen en kunnen doorsparen, zou ik gaan voor een tablet met Android 3.0. (Honeycomb). Dat is het eerste android-systeem dat níet denkt dat jouw tablet een groot uitgevallen smartphone is (wat achter de feiten aanlopende apps daargelaten overigens).
oke, als ik wat reviews moet geloven lijkt t met de wifi wel goed te zitten. echter dat 2.3 zit ook op mijn telefoon. maar of dat lekker werkt op 7" weet ik dus niet. zo'n htc flyer vind ik ook erg leuk, maar gewoon te duur nu als speeltje. maar daar zit ook maar android 2.3 op...
Ik merk bij de blokkertablet van mijn dochter dan de spelletjes niet altijd gemaakt zijn voor het 7 inch scherm. Sommige plaatjes vallen buiten het scherm zeg maar. Zou ik erg irritant internetten vinden.
quote:sas_andrea schreef op 28 december 2011 @ 21:37:

zo'n htc flyer vind ik ook erg leuk, maar gewoon te duur nu als speeltje. maar daar zit ook maar android 2.3 op...

Nee, die is (afgaande op mijn korte google search) gewoon geupdate naar 3.0, mogelijk zelfs al naar 3.1/3.2, de laatste versies van Honeycomb. Als er 3.0 opzit kun je met gemak zelf upgraden.

Ja, er zit inderdaad een flink prijsverschil tussen. Hoe 'verwend' ben jij geraakt met spullen die gewoon goed doen wat jij wil? Ik hou zelf wel van snelheid en hoge kwaliteit. Ben geen merkenfreak, 'dus' heb gekozen voor een Asus Eee Pad (wij wilden wel een 10,1 inch) ipv een iPad oid.

Voor mij waren het gemak, de snelheid én de laatste (want meest voor tablet geschikte) Android versie een eerste vereiste bij de keuze. Met een tab kan je niet veel méér dan browsen, mailen en facebooken, wij doen onze excel en word dingen wel op de laptop/desktop.

Kijk goed naar jouw wensen en eisen. Als die niet te hoog liggen, is zo'n tablet van een onbekend merk misschien best ok, maar anders is goedkoop in dit geval mogelijk toch echt snel duurkoop (omdat je alsnog dat merkding wilt dat betere kwaliteit én updates biedt).
@ tia dalma:

ik heb al een redelijke pc en een snelle laptop. het is echt alleen voor de fun. ik heb als telefoon de galaxy ace en daar ben ik bijvoorbeeld heel tevreden over. ik verwacht daar niet hetzelfde van als van een S2, gezien hij veel goedkoper was. als ik mn verwachtingen bijstel, ben ik daar niet zo bang voor dus. mij gaat t er voornamelijk om dat ik geen zin heb in een ding van 100 euro wat zo brak is dat ie meteen in de kast belandt. dan kan ik dat geld wel beter besteden.

dus ding moet kunnen wat mn ace kan, alleen dan groter.
Ik zou het niet doen. Dochter is er blij mee, zij speelt er spelletjes op, maar ik zou me irriteren en hem niet gebruiken. Hier een Asus, net als Tia. 420 euro. Duur, maar ook heel wat fijner in gebruik dan die goedkope.
quote:Quacker schreef op 29 december 2011 @ 13:34:

Ik zou het niet doen. Dochter is er blij mee, zij speelt er spelletjes op, maar ik zou me irriteren en hem niet gebruiken. Hier een Asus, net als Tia. 420 euro. Duur, maar ook heel wat fijner in gebruik dan die goedkope.

wat maakt de asus fijner?? die vd blokker die je dochter heeft, is dat die xirion of de polaroid? polaroid scheen nl wel bagger te zijn wat ik zo lees...

thx voor je antwoord trouwens!
Het is de xirion. Hij is niet te vergelijken met een 'duurdere'. Touchscreen moet je bijv met je nagel bedienen ipv met je vingertop. De 'market' ondersteunt allerlei spelletjes/applicaties niet. Hij is veel langzamer dan mijn Asus. Je kunt er niet fatsoenlijk op forummen, want typen duurt erg lang. Voor haar is het fijn dat ze haar eigen 'aaipet' heeft, hij kan tegen een stootje. Ook fijn voor haar.
quote:Quacker schreef op 29 december 2011 @ 14:03:

Het is de xirion. Hij is niet te vergelijken met een 'duurdere'. Touchscreen moet je bijv met je nagel bedienen ipv met je vingertop. De 'market' ondersteunt allerlei spelletjes/applicaties niet. Hij is veel langzamer dan mijn Asus. Je kunt er niet fatsoenlijk op forummen, want typen duurt erg lang. Voor haar is het fijn dat ze haar eigen 'aaipet' heeft, hij kan tegen een stootje. Ook fijn voor haar.is het een probleem voor je de spec op te zoeken voor me gezien er meerdere xirions in omloop zijn??
Oh jee, ik ben een redelijke leek. Wat wil je weten?

http://electronica.infonu ... t-kopen-vergelijking.html

Kwam bovenstaande pagina tegen, misschien handig? Misschien ben ik ook best heel erg verwend, dat zou ook kunnen hoor. Maar internetten moet hij mij vlot gaan, anders hoeft het voor mij niet.
de specificaties: dus processor, geheugen, resolutie scherm, capacitief of resistief.. dat soort zaken. dit tablet van de intertoys lijkt me qua spec wel oke, maar als dat met de xirion van je dochter ook is, dan ga ik toch wel heel hard twijfelen en misschien toch voor een iets duurdere.
Heb je er al eens zelf een in handen gehad? Misschien is dat wel het belangrijkste. Die specs kan je op papier wel vergelijken. Loop eens naar een Intertoys vestiging. Vraag of je er een mag uitproberen en schrijf het typenummer op voor thuis.
quote:Tia.Dalma schreef op 29 december 2011 @ 15:39:

Heb je er al eens zelf een in handen gehad? Misschien is dat wel het belangrijkste. Die specs kan je op papier wel vergelijken. Loop eens naar een Intertoys vestiging. Vraag of je er een mag uitproberen en schrijf het typenummer op voor thuis.ben net bij de intertoys geweest, eerst met de voorganger gespeeld. deze was langzaam. gevraagd naar de pro3 en die dan getest. en ik moet zeggen, valt niet tegen. gaat sneller als mijn ace. is nu aan t opladen, straks lekker spelen.
nou ben er al even mee bezig. voldoet tot nu toe aan mijn simpele eisen. ipad of galaxy tab zijn uiteraard mooier en sneller, maar dit is ook geinig.
Ik moet zeggen dat het een ontzettend fijn apparaat is.

internet werkt erg goed en snel. Ook de apps werken prima.

Ik heb er nu facebook, wordfued, angry birds etc opstaan, maar geen problemen met spelen of net zoals bij de tablet van de blokker dat niet alles op het scherm past.

ik ben er dus erg tevreden over.

waarom een dure kopen als deze ook prima is voor facebook, browsen etc
Fijn dat jullie er blij mee zijn .
ja, is gewoon een grappig ding voor dat geld. dus ben wel blij ja! dus wie een goedkoop tablet zoekt en niet te hoge eisen heeft, dan is deze goed!
Ik heb zelf ook een Qware Pro3 7 inch van de Intertoys. En 2 van m'n kinderen hebben er ook een. en voor kerst hebben we er 2 cadeau gedaan aan ouders en zus. We zijn er allemaal heel tevreden over. Wel moet je bij aanschaf een beetje opletten. Ik heb er al een omgeruild vanwege een stofje onder het scherm en ook al een keer gehad dat er ineens een gele lijn van boven naar beneden over het scherm liep. Telkens werd de tablet zonder problemen omgeruild bij Intertoys. Ik gebruik 'm voor Gmail, browsen, spelletjes, e-boeken lezen, gedownloade series kijken, muziek luisteren, Ziggo tv-kijken vanuit bed....ben heel tevreden, vind het een prima apparaatje voor die 100 euro...
.
hihi, je doet me aan mn broer denken (hoogbegaafde autist)... Hij googlet ook wel eens en alles wat hij de eerste 3 min vindt is de waarheid...

Juist als je de sites goed doorleest kom je er ook achter dat er wel degelijk 512mb geheugen inzit. Qua wifi redt deze dezelfde waarden, als ik een speedtest doe, als mijn desktop.

En ik heb een pro2 getest en die was veel langzamer. Leek net die windows tab... Dan zul je ook gelezen moeten hebben dat er verschillende versies in omloop zijn.

Dat van die nas geloof ik meteen. Ik verwacht hier ook niet hetzelfde van als van mn core i5.

En ja, mensen die deze pro3 naast een asus eee hebben gelegd, kwamen zeker tot de conclusie dat die mooier, sneller, steviger etc is. Maar ook 260 euro duurder. Ik weet niet hoor, maar volgens mij verwacht jij van een fiat panda dezelfde scores als van een yamaha r6. (kun je idd NIET met elkaar vergelijken)
Er zit inderdaad wel degelijk 512 mb RAM in. En hij is qua wifi gewoon prima. Daar zijn op andere sites geen grote klachten over en uit ervaring kan ik zeggen dat hij een onbeveiligd wifi netwerk in de buurt detecteert wanneer ik bij zwemles ben dat de Ipad2 van een kennis die naast me zit niet oppikt :-) En hij is gewoon echt snel genoeg. Ik kan er uitstekend op browsen. Qua bouwkwaliteit van het scherm heb ik ook weinig klachten gelezen. De klacht die je daarover noemt lees ik wel regelmatig over de Bart Smit Tomtec Ultimate tablet, maar dat is dus een andere tablet dan de Intertoys Qware Pro3. Wel moet je bij aanschaf letten op stofjes onder het scherm, maar dat kun je zelf zien als je oplet. Grote klachten zoals loslatende schermen of achterkanten ben ik nog niet tegengekomen bij dit tablet. Qua batterijduur red ik ongeveer 4-5 uur, dat is natuurlijk minder dan high-end tablets, maar daar is de prijs ook naar.
quote:sas_andrea schreef op 05 januari 2012 @ 11:00:

hihi, je doet me aan mn broer denken (hoogbegaafde autist)... Hij googlet ook wel eens en alles wat hij de eerste 3 min vindt is de waarheid...

@ XionZ Heel toepasselijk plaatje. cool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven