iPad!!

10-07-2010 18:14 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week ben ik de zeer trotse eigenaar van een iPad! gekocht in Duitsland.

Wat een geweldig apparaat! Was al helemaal Apple-fan (iPhone, iMac, Macbook), maar nu ben ik echt helemaal hooked!

Wie heeft de iPad ook al en wat vinden jullie ervan? En wie weet nog leuke apps (die van de iPhone draaien niet allemaal even mooi op de iPad). En kan iemand me vertellen waar ik nederlandse boeken kan vinden en hoe ik films op de iPad kan zetten?
Dus je hebt dat ding gekocht, waarschijnlijk omdat er een Apple logo opstaat, maar je weet niet hoe hij werkt?
Ik heb er één voor mijn werk om te testen en er boeken en eventueel apps voor te ontwikkelen.

Ik ben Apple-fan en heb iPhone, Macs etc, maar de iPad voegt voor mij privé niks toe, eerlijk gezegd. Ik gebruik mijn iPhone voor mail, internet, muziek onderweg en mijn Mac voor zo'n beetje alles thuis. Daarnaast vind ik hem te zwaar en reflecteert het scherm teveel (zeker met vingerafdrukken erop) om hem te zien als e-reader.

Maar goed, het is een leuk apparaat en wel iets dat de e-reader/notebook wereld flink zal opschudden. Het hele gebeuren staat nog in de kinderschoenen, denk ik.

Films erop zetten gaat ook via iTunes (ojee... kom er maar in iTunes-bashers!). Als ze in je bibliotheek staan kun je ze synchroniseren met je iPad.

Apps: de Amerikaanse iTunes store heeft een aparte iPad sectie. Ik denk dat als hij in Nederland officieel uitkomt je dat hier ook wel krijgt. iBooks is wel iets om te downloaden, want daarmee krijg je je boeken op je iPad (of anders een 'externe' reader als Stanza of Kindle - boeken daarop gaan ook via iTunes).

Nederlandse boeken zijn in de iBookstore nog niet echt te vinden, maar wederom denk ik dat dat hard zal gaan als hij hier uitkomt. Ze zijn al wel via vele andere kanalen te downloaden, maar vanwege de ingebouwde beveiliging (DRM) die er soms opzit zul je ze niet altijd in iBooks kunnen lezen, maar heb je dus een andere reader-app nodig als Stanza of Kindle etc.

Ik heb er nu voornamelijk readers etc. op staan, dus ik kan je niet echt leuke apps aanraden. Meestal staat er bij de beschrijving wel bij of ze geschikt zijn voor de iPad.

Wil je echt dingen gaan maken erop zijn de iWorks apps Pages, Keynote en Numbers zeker de moeite waard, hoewel het wel om uitgeklede versies gaat.

Veel plezier ermee in elk geval!
Heb dat ding zeker niet gekocht alleen omdat er een Apple logo op staat. Wat een vreemde aanname. Heb de iPhone inmiddels bijna 2 jaar en weet dus uiteraard hoe het werkt....

@Capricorn, ik heb de app van Kindle idd al gedownload, maar volgens mij werkt die via Amazon, waardoor je alleen Engelstalige boeken kunt bestellen.

Heb iTunes ook al eens afgespeurd naar video's, maar vind voornamelijk trailers en podcasts.

Voor ons voegt de iPad zeker wel wat toe. Vind deze prettiger werken als de iPhone en gaat qua accu een stuk langer mee dan de Macbook, en is tevens een stuk handzamer.

De AppStore moet nog aardig uitgebreid worden vwb apps voor de iPad. Daarbij vind ik de AppStore op de iPhone ook overzichtelijker als op de iPad.

Heb de apps Pages, Keynote en Numbers idd bekeken, maar vind ze prijzig, waardoor ik twijfel of ze voldoende toegevoegde waarde hebben. De macbook gebruik ik voornamelijk voor dergelijke werkzaamheden. Vooralsnog is de iPad voor mij dus een zeer goede middenweg tussen iPhone en laptop.

Boeken in iBooks vind ik overigens prettiger lezen in sepia. Een normaal boek weegt ook aardig wat, dus weet niet of dat veel scheelt met de iPad. Verder ben ik niet bekend met overige eReaders, dus weet niet hoe daar het verschil ligt. Maar goed, de iPad als eReader gebruiken is geen hoofddoel, maar een leuke bijzaak.
Ik ben ook weg van apple maar de ipad vind ik persoonlijk helemaal niks. Het voegt voor mij niet echt iets toe. Ja je kunt er makkelijk de krant op lezen en je kunt er mail mee versturen en internetten maar dat kan ik op een ipod touch (of een iphone) ook als het zou moeten. En je kunt er maar 1 ding tegelijk op draaien heb ik begrepen.

Het is natuurlijk wel een leuke gadget maar voor wat je ermee kunt vind ik um wel erg duur.
Dat kun je idd ook op de iPhone of iPod touch, maar dit werkt door het grote scherm toch een stuk prettiger. In oktober komt de iOS4 ookvoor de iPad uit, waardoor je net als op de iPhone meerdere dingen tegelijk kunt doen.

Het is ook een kwestie van uitproberen. Had vooraf ook niet gedacht dar het zó prettig zou werken.
1 x was genoeg
Maar dan moet je er weer iets extra's voor kopen wat ook weer meer kost dus dan heb ik weer zoiets van kon dat niet meteen? En het typen op de ipad blijft onhandig want je moet um steeds met een hand ofzo ondersteunen tenzij je een speciale dock koopt met toetsenbord voor je Ipad. Die bestaan volgens mij ook of zijn nog in ontwikkeling.
iOS4 is een gratis systeemupdate. Deze is al uit voor de iPhone, maar volgt in oktober pas voor de iPad.

Typen vind ik zelf niet onhandig (grote toetsen), maar heb een bluetooth toetsenbord bij de iMac die idd via een dock op de iPad werkt. Die dock heb ik en die werkt tegelijkertijd ook voor de iPhone. Handig dus.
Ik heb 'm ook en hij forumt veel makkelijker in bed dan een laptop. En met internetten vind ik 'm toch echt praktischer dan m'n iPod (of een iPhone).
Up.

Ik kreeg vandaag ook ineens een iPad via de post. Wat moet ik nou met zo'n ding?

Heb net vorig jaar een Netbook gekocht.

e-Readers zijn veel kleiner en lichter (en die wilde ik ook al niet, geef mij maar een gewoon boek).

Mijn telefoon kan ook op internet (ok, wel traag en simpel, maar het werkt).

Heb helemaal niets met Apple (heb de iPod ook maar gekregen).

Toch maar eens een hartig woordje met m'n man wisselen...
Ik ben online mn kerstcadeau aan t uitzoeken: een Ipad. Maar heb nog even een vraag,misschien een hele domme: kun je er ook foto's op uploaden? En heb je daar dan een ander kabeltje voor nodig? (Kwam ik ergens tegen, weer 30 euro extra..)
Ineens via de post? Dat soort dingen heb ik nou nooit zomaar opeens bij de post.
quote:Biebeltje schreef op 25 augustus 2010 @ 14:50:

Up.

Ik kreeg vandaag ook ineens een iPad via de post. Wat moet ik nou met zo'n ding?

Heb net vorig jaar een Netbook gekocht.

e-Readers zijn veel kleiner en lichter (en die wilde ik ook al niet, geef mij maar een gewoon boek).

Mijn telefoon kan ook op internet (ok, wel traag en simpel, maar het werkt).

Heb helemaal niets met Apple (heb de iPod ook maar gekregen).

Toch maar eens een hartig woordje met m'n man wisselen...Nou, als je niet weet wat je met zo'n ding moet... Ik houd me aanbevolen.
Sinds een paar dagen ook iPad addicted... Vriendlief kreeg iPad als kerstpakket!

Je kunt foto's gewoon op je iPad (of iPhone) zetten via iTunes. Als je een apart mapje maakt met selectie die je wil synchroniseren gaat het heel makkelijk. Gewoon mapje aanklinken en toevoegen (onderaan bij capaciteitbalk).

Voor de mensen die ook graag films op iPad willen zetten en deze in de iTunes store zoeken, in de Nederlandse vindt je alleen trailers. Maak een Amerikaans account aan en je kunt voor paar dollar films kopen of huren. Ook de tv series zijn per episode of seizoen te koop en/of te huur...

Succes!
Ik heb ook een ipad sinds een aantal weken. Heb m vooral gekocht omdat ik elke dag lang in de trein zit naar mn werk en terug, en aangezien er op mijn traject heel vaak gratis draadloos internet is, is het natuurlijk helemaal ideaal (dus is die 3g versie niet nodig).

Ben er echt superblij mee! Weegt bijna niets, eerst nam ik nog wel eens mijn laptop mee maar dat was echt niet handig, ookal heb ik een relatief kleine macbook. Maar bijvoorbeeld de krant lezen (of viva ipad editie ), serie kijken (.avi kun je met het programma handbrake omzetten naar .mp4 en dan via itunes op de ipad zetten), een spelletje.. allemaal zo makkelijk.

Ik had hem dus met name voor onderweg aangeschaft maar merk nu dat ik thuis ook sneller mn ipad pak als ik ff iets op internet wil opzoeken ofzo.
Over de foto's, die zul je via je computer of laptop moeten uploaden. Je kunt je camera dus NIET aansluiten op de iPad. Je moet de iPAd zien als een heel mooi extraatje, en niet als vervanging van je computer. Al moet ik zeggen dat sinds ik de iPad heb mijn computer nauwelijks meer aangaat!
Goede tips van die films! Ga gelijk eens kijken!

Hier wordt de iPad nog steeds dagelijks uren gebruikt! Geweldig!

Ik ben overigens niet te spreken over de Viva app. Edities zijn duur. Werken ook een beetje schokkerig. Kan niet inloggen. Tot nu toe gemiste kans.

Boeken lees ik tegenwoordig trouwens oa via Txtr. Handig!
Ik heb ook een iPad, en ondanks dat ik niet bepaald een Apple fan ben vind ik dit een fijn apparaat; wel met een aantal aantekeningen.. Sinds de update naar 4.1 is hij wel multi-task, maar een groot deel van de software is dat niet, denk aan een muziekspeler die stopt zodra je een ander programma start. Daar moet je dus weer iets anders voor zoeken. Ander groot nadeel is dat je voor zo goed als alles moet betalen, veel bedrijven zien in de iPad echt een melkkoe. En dan heb ik het niet alleen over apps, maar over internetpagina's die op een pc wel openen, maar als je diezelfde pagina opent op je iPad wordt je naar een app geleid, de pagina opent zich niet. Ook dat is te omzeilen maar is toch storend.

Ik gebruik hem om films vanaf mijn netwerk te kijken, boeken te lezen, over het internet te surfen, muziek te luisteren en als afstandbediening voor mijn tv
quote:JohnnyCake schreef op 30 december 2010 @ 13:21:

Over de foto's, die zul je via je computer of laptop moeten uploaden. Je kunt je camera dus NIET aansluiten op de iPad. Je moet de iPAd zien als een heel mooi extraatje, en niet als vervanging van je computer. Al moet ik zeggen dat sinds ik de iPad heb mijn computer nauwelijks meer aangaat!

Dus wel vervanging.

Ik gebruik de ipad zakelijk, als vervanging van smartphone, e reader, netbook, laptop en pen en papier. De laptop kan nog niet helemaal de deur it, maar het scheelt niet veel meer.
quote:JohnnyCake schreef op 30 december 2010 @ 13:21:

Over de foto's, die zul je via je computer of laptop moeten uploaden. Je kunt je camera dus NIET aansluiten op de iPad.Kan dus wel, heb je alleen ene verloopblokje voor nodig...

http://store.apple.com/nl ... c0MjU4NjE&mco=MTcyMTgxODY

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven