Ipadres traceren van een profiel online

06-12-2012 20:23 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
En waarom zou je dat willen weten?
Laat me raden: je denkt dat je huidige partner op een datingsite zit?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:kruidentuintje schreef op 06 december 2012 @ 20:31:

Profiel, zonder foto op een chatap. Ik had daar een profiel zonder foto, ex sprak mij aan. Kan hij achterhalen dat ik het ben?

Ja dat kan heel gemakkelijk! En jouw adres er meteen bij!
..
In pricipe: nee.

Of zelfs de beheerders van een website middelen hebben om te achterhalen wie er achter een IP-adres schuilt, is nog maar de vraag;

Ten eerste is er de vraag hoeveel de eigenaar van een website wil investeren in het controleren van toegang tot haar site;

logt de website elke login van een geregistreerde gebruiker?hoe lang worden deze logs bewaard?

Daarnaast is er de juridische kwestie

of de eigenaar van een website gedwongen is om de registratie van de toegang (het IP-adres) vrij te geven aan een derde partijin hoeverre de betrokken internet-provider gedwongen is de adresgegevens die bij het IP-adres horen, vrij te geven.Ik zou zeggen (als antwoord op jouw vraag): NEE
..
Nee dat lukt wel als je gemachtigd ben, denk aan moderator enzo van een web site
quote:-no-nick- schreef op 06 december 2012 @ 21:02:

Nee dat lukt wel als je gemachtigd ben, denk aan moderator enzo van een web site

Ook niet. Wanneer internet-providers zonder slag of stoot adresgegevens gaan afgeven, kun je net zo goed het internet als vrij medium van verkeer gaan afschaffen.

En daar zijn we volgens mij nog niet.
quote:kruidentuintje schreef op 06 december 2012 @ 21:00:

Hi Armand, dus hij kan mijn profiel niet linken en via een ip check zien dat het bij mij vandaan komt? Hij weet wat mijn ip adres is omdat hij hier ook gewoond heeft. Ik vroeg me af hoe hij in vredesnaam kan weten dat ik het was. Volgens hem omdat hij het ip adres zagNee-hee
Het kan hoor, bij bepaalde websites kan de locatie (woonplaats) van een bepaald IP adres worden opgezocht en van welke provider dat is.

Op die manier worden ook mensen geband, en wordt een website bijvoorbeeld afgesloten voor IP adressen van bepaalde landen.
quote:Bammetjebam schreef op 06 december 2012 @ 21:22:

Het kan hoor, bij bepaalde websites kan de locatie (woonplaats) van een bepaald IP adres worden opgezocht en van welke provider dat is.

Op die manier worden ook mensen geband, en wordt een website bijvoorbeeld afgesloten voor IP adressen van bepaalde landen.Dit dus, scheelt mij typen, dank je Bammetjebam
quote:Amand schreef op 06 december 2012 @ 21:08:

[...]

Ook niet. Wanneer internet-providers zonder slag of stoot adresgegevens gaan afgeven, kun je net zo goed het internet als vrij medium van verkeer gaan afschaffen.

En daar zijn we volgens mij nog niet.Zo vrij is het internet niet meer.
quote:Bammetjebam schreef op 06 december 2012 @ 21:22:

Op die manier worden ook mensen geband, en wordt een website bijvoorbeeld afgesloten voor IP adressen van bepaalde landen.Niet nauwkeurig genoeg.
.
.
Ik heb een sigaret gerookt van de schrik maar kom rustig op adem dat ik mij geen zorgen hoef te maken en het kan ontkennen. Ookal heeft hij gelijk, uit bluffen.
Als niet-meer-roker zeg ik: fuck you. Verder: slaap lekker
..
Ja, dat kan bij sommige sites heel makkelijk.
Over het algemeen kan alleen degene die de website beheert dat. Ik denk dat er weinig webbeheerders zijn die dit soort gevoelige informatie aan je prijsgeven.
Een schizofreen is nooit alleen blowddjoBb x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven