Kleppen over Apple

02-06-2018 14:40 117 berichten
Ben je een Apple fan en/of heb je vragen over je Apple product? Klets lekker mee :)

Ben je geen Apple fan? Prima maar dan hoef je hier niet te schrijven.
Ja, ik las dat bij een softwareupdate het soms kan gebeuren dat de batterij een beetje van slag is. Dan moet je het apparaat gewoon blijven gebruiken en opladen en dan corrigeert het zichzelf weer. Dus daar ga ik dan maar even vanuit. En anders komt er binnenkort vast wel een nieuwe update waarin ze het fixen.
Het duurde bij mij iets langer dan een dag maar ik geloof dat het nu weer goed is. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Het is na een update sowieso aan te raden je apparaat een keer extra helemaal uit en weer aan te zetten, een koude herstart.
Zo verdwijnen alle "restjes" van de update ook uit het werkgeheugen.
Helaas, te vroeg gejuicht. M'n batterij loopt nog steeds idioot snel leeg. :(
Ik ben in ieder geval niet de enige, het internet staat vol met klachten over deze laatste update. Hopelijk komen ze gauw met een oplossing.
Het enige wat op dit moment helpt is m'n WiFi uitzetten.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
08-06-2018 09:26
Ik heb hem nog nooit schoongemaakt eerlijk gezegd, maar ik heb ook nog helemaal geen klachten of wat dan ook. Heb alleen gehoord dat je laptop altijd op een harde ondergrond moet staan zodat hij daar de warmte kwijt kan, daarom gebruik ik hem niet graag op de bank. Ik denk dat ik toch een ipad ga kopen, maar niet zo'n dure als die van jou :proud:

Ja ik weet niet hoor, maar dan zet je hem toch op een harde ondergrond OP de bank? Ik gebruik daar zo'n houten rol 'armleuning' voor.

Leuk topic trouwens!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
15-06-2018 20:24
Helaas, te vroeg gejuicht. M'n batterij loopt nog steeds idioot snel leeg. :(
Ik ben in ieder geval niet de enige, het internet staat vol met klachten over deze laatste update. Hopelijk komen ze gauw met een oplossing.
Het enige wat op dit moment helpt is m'n WiFi uitzetten.

Thx voor de info. Ik had dat bij de vorige update, maar dat herstelde zichzelf weer. Eigenlijk update ik nooit meteen, wacht eerst de reviews af.
Such fun!1
Misschien moet ik dat ook maar doen de volgende keer. Ik heb nog geprobeerd om terug te gaan naar de vorige versie maar dat kon al niet meer.
Ik heb voor het eerst een Apple iPad mini 1 geloof ik.
Ik heb een paar vraagjes, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Een week geleden heb ik een app gedownload van Twente milieu, ging goed. Maar nu was er eergisteren een update van deze app, maar ik kan hem niet meer installeren. Er blijft nu een soort van grijs vakje op mijn scherm en er onder staat dat ie aan het installeren is. Maar dat doet ie niet. Kan de app ook niet verwijderen
Hoe kan ik apps afsluiten, ze blijven maar draaien op achtergrond, mijn batterij is dan zo leeg.
En waar zit de uit knop, iPad blijft maar aanstaan.. Kan dit komen dat mijn iPad een refur nog wat is? Ik heb iPad gekocht via kruitvat online
@nartjie

App sluiten: Ervan uitgaande dat je de nieuwste iOS hebt: dubbelklik op de Home-button, blader naar de app die je wilt sluiten en swipe deze naar boven. Het is overigens niet nodig om apps te sluiten om je batterij te sparen, je hoeft dat eigenlijk alleen te doen als een app hapert.

iPad uitzetten: Houd de aan-knop even ingedrukt en swipe de rode knop.

Dat je een "refurbished" model hebt heeft er niets mee te maken. Dit betekent dat je een iPad hebt die om wat voor reden dan ook teruggebracht is naar de winkel en is gerepareerd. Het betekent in feite "zo goed als nieuw". Het is verder identiek aan een nieuwe.
Ik heb iOS 9. Heb nog geen update voor de nieuwste.
Ik heb nu alles kunnen sluiten. Bedankt voor je hulp
Alle reacties Link kopieren
De mini1 krijgt geen IOS-updates meer. Hierdoor krijg je steeds vaker te maken met niet werkende apps omdat deze wel elke keer geupdate worden voor de nieuwere IOS-versies. De iPad wordt ook steeds trager.
Ik had overigens om de reden dat er geen updates meer komen, dit model iPad niet gekocht. Straks heb je er weinig meer aan.
Ik heb het zelf niet zo breed, uitkering en deze heb ik van mijn vakantie geld gekocht. Koste ook 199 euro, voor mij een best bedrag.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
17-06-2018 13:24
Ik heb het zelf niet zo breed, uitkering en deze heb ik van mijn vakantie geld gekocht. Koste ook 199 euro, voor mij een best bedrag.
Kan ie nog terug? Ze zijn inmiddels al bij de mini 4. Je hebt echt een heel oud model gekocht waar je weinig mee kan. Ios12 komt binnenkort uit, ios9 is oud en heel veel dingen worden niet ondersteund.
De mini 4 is bijna 600 euro, dat heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
17-06-2018 20:57
De mini 4 is bijna 600 euro, dat heb ik niet.
Dat begrijp ik. Het is alleen wel jammer om een oude Ipad van €200 te kopen waar je niet zoveel mee kan (en waar de ios bijv geen beveiligingsupdates meer krijgt), terwijl er voor die prijs waarschijnlijk nieuwe Androids te koop zijn waar je veel meer aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook een mini1, volgens mij is die nu ongeveer een jaar of 6.
De ene na de andere app werkt niet meer. Het duurt bijna 2 minuten voordat het spelletje Farm Heroes Saga opent en deze loopt met regelmaat vast. Een app om te bankieren kon ook niet meer vanwege de beveiliging. Als e-reader of even snel teletekst kijken functioneert hij nog prima.
€ 199,00 voor een tablet die buiten de updates van Apple valt, is echt (te) veel geld.
Is het niet mogelijk om even door te sparen voor een tablet waarvan de besturing nog wel ge-updatet wordt? Waar wil of ga je de iPad voor gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2073991 ... waardeloos

Nartjie, ik snap dat je je verheugd hebt op je nieuwe speelgoed, maar ik zou toch kijken of je je geld hiervoor terug kan krijgen. Het is echt te veel geld voor wat je krijgt, vooral als het ook nog een grote uitgave voor je is.
Gisteren was er eindelijk een update van iOS, en nu ben ik van mijn batterijprobleem verlost. :hello:
Dat heeft dus ruim een maand geduurd. Maar wel mooi dat ze het meteen bij de eerstvolgende update fixen.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag het september worden, zodat de nieuwe iPhones gepresenteertd worden en dan hopelijk snel in de winkels komen. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een maand een Apple Watch, helemaal blij mee. Nu heb ik hem gisteren tegen de muur gestoten en is het scherm gebarsten :'( Net gebeld met Apple support, maar dit kost waarschijnlijk een hele nieuwe watch :-( Ik baal echt enorm!

Iemand wel eens een gebarsten scherm van zijn watch gehad? Of ervaring met verhalen op de inboedelverzekering (dat gaf de jongen van Apple support nog als tip)?
juultje wijzigde dit bericht op 24-07-2018 20:02
0.12% gewijzigd
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Inboedelverzekering is te proberen.
Gelukkig zelf geen ervaring mee, maar de beste optie qua "reparatie" is een vervanging bij Apple zelf, dan weet je iig zeker dat je een correct scherm e.d. hebt.
Alle reacties Link kopieren
lulletjerozenwater schreef:
24-07-2018 19:40
Inboedelverzekering is te proberen.
Gelukkig zelf geen ervaring mee, maar de beste optie qua "reparatie" is een vervanging bij Apple zelf, dan weet je iig zeker dat je een correct scherm e.d. hebt.
Reparatie van het scherm is in de regel vervangen van de watch, kosten € 261,10... Ik heb het ingediend bij de inboedelverzekering, ze hebben eerder het scherm van een gevallen iPhone deels betaald, vanwege 'onze goede relatie'. Maar of ze dat nog eens doen met zoiets?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik ben even benieuwd of een van jullie hier ervaring mee heeft.

Ik heb een MacBookAir model early 2015. Geen HDMI uitgang dus.
Die wil ik aansluiten op mijn tv om video's af te spelen die op de hd van mijn mac staan.
Ik heb geen Apple TV, maar een ChromeCast. Die speelt mijn video keurig af, maar neemt de audio niet mee.
Mijn idee was nu om een USB naar HDMI kabel te gebruiken om de mac met de tv te verbinden. Maar gaat dat wel goed dan met afspelen?
Alle reacties Link kopieren
Ah, hier kan ik ook mooi even proberen of iemand het antwoord weet :). Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een MacBook. Ik had al een iPhone en een iPad. Nu vind ik het handige van m’n iPhone en iPad, dat ze automatisch elkaars apps overnemen, mail synchroniseren, etc.

M’n nieuwe Mac lijkt dit echter niet vanzelf allemaal over te nemen! Mail heb ik inmiddels voor elkaar, maar ik krijg de apps van m’n andere twee Apple-apparaten niet overgezet. Moet ik die apps allemaal los downloaden op m’n Mac dus (voor zover ik ze daarop wil gaan gebruiken)? Of is er een handigere manier die ik nog niet gevonden heb?
-Nienke- schreef:
02-08-2018 16:04
Ah, hier kan ik ook mooi even proberen of iemand het antwoord weet :). Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een MacBook. Ik had al een iPhone en een iPad. Nu vind ik het handige van m’n iPhone en iPad, dat ze automatisch elkaars apps overnemen, mail synchroniseren, etc.

M’n nieuwe Mac lijkt dit echter niet vanzelf allemaal over te nemen! Mail heb ik inmiddels voor elkaar, maar ik krijg de apps van m’n andere twee Apple-apparaten niet overgezet. Moet ik die apps allemaal los downloaden op m’n Mac dus (voor zover ik ze daarop wil gaan gebruiken)? Of is er een handigere manier die ik nog niet gevonden heb?
De meeste apps zijn alleen voor iPad en iPhone. En die worden inderdaad niet gesynchroniseerd met je mac.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven