Muispijltje beweegt uit zichzelf over scherm

12-12-2011 13:25 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Raar probleem sinds gisteravond. Mijn muispijltje beweest zelfstandig over mijn scherm. Geen hele grote afstanden of zo, maar kleine trillinkjes en af en toe een paar mm naar links/rechts/boven/onder. Mijn handen zijn niet eens in de buurt van m'n muis op dat moment, heb alle mogelijke scans uitgevoerd die er zijn, firewall instellingen gecontroleerd. Lijkt allemaal niets mee aan de hand te zijn..... Hoe kan dit?!







Een vuiltje op het infraroodoogje van je muis?
Alle reacties Link kopieren
Nope, ook al naar gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Gebeurt bij mij ook wel eens! Zit ik ff te dromen voor het scherm en schuift ie zo, heel langzaam, naar de rechterbovenhoek.

Zou niet weten wat de preciese reden is!
Alle reacties Link kopieren
misschien wiebelt de tafel een beetje waar je computer op staat?
Alle reacties Link kopieren
Ook geprobeerd bungaa. Staat als een huis
Alle reacties Link kopieren
Staat je muis op een andere ondergrond?

Dit is mij wel eens overkomen toen mijn muis niet op zijn normale mousepad stond, maar op een andere ondergrond die te 'eenkleurig' was. Het lichtje kon daarop de locatie van de muis blijkbaar niet duidelijk genoeg vaststellen.
Alle reacties Link kopieren
Is het een draadloze muis?
Alle reacties Link kopieren
De muis staat op een muismat (een harde) en heeft een draadje. Draadje ook al gecontroleerd. Zit prima. En de katten waren ook niet in de buurt
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: aardstralen
Alle reacties Link kopieren
Misschien is opa op bezoek







Alle reacties Link kopieren
quote:baby_ernie80 schreef op 12 december 2011 @ 13:35:

Ook geprobeerd bungaa. Staat als een huis Misschien wiebelt je huis wel.... Woon je in een gaswingebied in het noorden van Groningen, of ergens Zuid-Limburg?
Alle reacties Link kopieren
Serieus: dit is altijd zo...



Ik dacht ''vroeger'' altijd dat dit kwam doordat we op een netwerk zaten en ik gecontroleerd werd door m'n baas.. maar geloof me; dit heeft elke computer, de een erger dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:tof schreef op 12 december 2011 @ 13:42:

[...]



Misschien wiebelt je huis wel.... Woon je in een gaswingebied in het noorden van Groningen, of ergens Zuid-Limburg?Hahaha! Nee, ook dat niet. Er zitten ook geen scheuren in de muren
Alle reacties Link kopieren
quote:bijenrompje schreef op 12 december 2011 @ 13:43:

Serieus: dit is altijd zo...



Ik dacht ''vroeger'' altijd dat dit kwam doordat we op een netwerk zaten en ik gecontroleerd werd door m'n baas.. maar geloof me; dit heeft elke computer, de een erger dan de ander.Okay, nooit geweten. Is me ook nog nooit eerder opgevallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bijenrompje schreef op 12 december 2011 @ 13:43:

Serieus: dit is altijd zo...



Ik dacht ''vroeger'' altijd dat dit kwam doordat we op een netwerk zaten en ik gecontroleerd werd door m'n baas.. maar geloof me; dit heeft elke computer, de een erger dan de ander.

De een erger dan de ander, okee. Maar bij de meeste computers is deze trilling zo miniem, dat je het visueel niet waarneemt.

In dit geval gaat het er ook om, dat bij een computer waarbij het eerst niet te zien was, het nu wel opeens overduidelijk gebeurt. Dan blijft dus toch de vraag wat daar de oorzaak van is...
Alle reacties Link kopieren
Tja, het blijft een computer he.. ik ben eigenlijk gewoon gestopt met me dat afvragen. Mijn computer thuis doet het vrijwel nooit, computer op werk en bij anderen vaak wel.
Alle reacties Link kopieren
google is my best friend:



Muis beweegt uit zichzelf



Optische muizen hebben soms de neiging om "er vandoor te gaan". Om zo'n langzaam wegkruipende muisaanwijzer te stoppen, is het aan te raden de lens schoon te maken en ervoor te zorgen dat het muisoppervlak niet te glanzend is. Werkt dit niet?



Ga naar het Configuratiescherm/Printers en andere hardware, Muis. Klik op Opties voor de aanwijzer en plaats een vinkje bij Precisie van de aanwijzer verbeteren. Zet desnoods de snelheid van de muisaanwijzer via de schuifbalk iets langzamer. Ook geen succes? Controleer of u niet een supergoedkope muis hebt gekocht, die niet strak genoeg is afgesteld. Leen even een muis om te kijken of dat soelaas biedt en koop vervolgens een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
Ook allemaal al geprobeerd. Had dit ook op google gevonden inderdaad.



Het is geen goedkope muis en hij is helemaal schoon, net als de muismat. Muis van vriend ook aangesloten en doet hetzelfde....



Ik kom hier straks weer even lezen. Ga zo maar even boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de muis deinstalleren en hem opnieuw laten vinden.
Alle reacties Link kopieren
Voer een Windows update uit en update je mouseware. Volgens mij moet het probleem dan zijn opgelost. Anders toch maar even terug naar de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Hij moet dan de driver opnieuw installeren. Voor een Plug and Play apparaat gebruikt Windows zijn eigen verzamelde driverscollectie, zoekt er een mooie uit en kopieert hem. En hups, weer een verse nieuw voor gebruik.
De 'muis' (trackpad) van mijn nieuwe Mac deed dat nadat ik er een glas water overheen had gegooid.



Is dat gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Nee, er is niets overheen gegaan (of vriend moet iets voor me achterhouden ). Ik zal proberen de muis opnieuw te installeren....
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven