Muziek computer voor in mijn restaurant.

12-03-2013 13:06 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuwe muziekleverancier voor de muziek in mijn restaurant. Het systeem moet dus legaal zijn voor in horeca. De muziek word afgespeelt in een restaurent en hoeft dus niet heel uitgebreid te zijn. Verder vind ik het vooral belangrijk dat de kosten van het systeem niet te hoog zijn om dat het slechts als achtergrond muziek dient.

Heeft iemand goede ervaringen met een muziek leverancier?
Ik mag hier geen rechtstreekse link plempen volgens mij, maar google eens naar "playmusic"
Het maakt niet uit welke muziekplayer je neerzet, je moet elk jaar een bedrag aan de Buma Stemra betalen.. Voor de rechten van de muzikanten en blablabla.

Je zou dus eventueel kunnen kijken naar een zakelijk Spotify-abonnement? Dan zet je een gewone radio neer, plemp je een ipad eraan en hang je een aantal boxen op.
Er zijn toch genoeg bedrijfjes waar je een abo kunt nemen waar je iedere maand nieuwe gemixte cd 's krijgt. Of is dat niet wat je bedoelt.
Ja ik speel al muziek af, dus ik ben op de hoogte van de buma/Sena kosten etc. Nu ben ik opzoek naar een muziek systeem, dus juist geen cd's meer zodat ik ook verzoek nummers kan opzoeken en afspelen. Xander68, ik bedoel inderdaad zoiets!! kan het alleen niet goedkoper?
Xenox, maar is best duur
quote:meyertje schreef op 12 maart 2013 @ 13:44:

Ja ik speel al muziek af, dus ik ben op de hoogte van de buma/Sena kosten etc. Nu ben ik opzoek naar een muziek systeem, dus juist geen cd's meer zodat ik ook verzoek nummers kan opzoeken en afspelen. Xander68, ik bedoel inderdaad zoiets!! kan het alleen niet goedkoper?

Ik weet dat je dit bedoelt, maar echt veel goedkoper kan het niet. ¤ 49,00 p/m is een vrij normale prijs incl. bijdrage Buma/Senakosten en je bent altijd voorzien van de nieuwste muziek.

Je kan idd ook zelf een muzieksysteem (PC met bijvoorbeeld software van MP3 Jukebox) neerzetten. Laat daarbij wel op dan geen illegaal verkregen muziek afspeelt. (ook dus geen MPdrietjes "gekregen van een vriend"). Jaarlijks zal je dan wel aan Buma/Sena moeten betalen.
Het kan wel goedkoper! kijk maar eens op de site bij ''backsound''. is gewoon via google te vinden.

Ze komen binnenkort bij mij in de zaak langs. Ze hebben een nieuwe systeem wat zich vooral richt op restaurants. Dit systeem kost maar 35 euro per maand!! en kan ook via een app bedient worden. Misschien kun je vragen of ze ook eens bij jou langs kunnen komen om het even te demonstreren?
is trouwens het zelfde als xenox en playmusic enz.
Die prijzen gaan helemaal nergens over. Bij Xenox betaal je je scheel voor een omgebouwde 19" computer met slechte software.

Ik zou een oude computer neerplempen met good old Winamp.

En als Buma/Stemra binnenkomt geef je ze de middelvinger.
Wij hebben erg goede ervaring met een muziekcomputer van BCM Music Systems. Zij hebben voor iedere toepassing het juiste systeem. Ook voor restaurants. Werkt perfect! Kwestie van muzieklijst(en) kiezen en spelen maar.

En dan heb je alles legaal!
quote:harrieknot schreef op 20 december 2013 @ 10:27:

Wij hebben erg goede ervaring met een muziekcomputer van BCM Music Systems. Zij hebben voor iedere toepassing het juiste systeem. Ook voor restaurants. Werkt perfect! Kwestie van muzieklijst(en) kiezen en spelen maar.

En dan heb je alles legaal!Ach kom je speciaal even spammen? Wat aardig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Spotify geen optie? Een abonnement kost 10 euro per maand. Als je het op een iPad of iPhone zet kan je ook een bepaald aantal nummers offline opslaan, maar in principe kan je dus bijna alle muziek van de wereld luisteren met een internetverbinding.
Spotify regulier mag je denk ik niet gebruiken in een horeca gelegenheid. Dan moet je inderdaad spotify zakelijk hebben, dat is duurder.

Omgerekend vind ik 50 euro voor muziek niet duur trouwens...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven