Noice Cancelling Koptelefoon

26-03-2020 14:23 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een Noise Cancelling Koptelefoon. Mijn neuroloog raadde aan er een te gebruiken.

Maar duizenden modellen en welke is echt goed?

Budget is ongeveer €100 - €120
suzyqfive wijzigde dit bericht op 26-03-2020 14:28
Reden: Spelfoutje
0.54% gewijzigd
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
SuzanneCQ schreef:
26-03-2020 16:50
Heel heel erg fan van de Sony WH-1000XM3. Belachelijk goede noise cancelling en bizar goed geluid. Ik zou je dan ook echt adviseren om íets meer te besteden; het is 't echt waard.
Deze had ik ook, ik hield van dat ding, ik kwam er mn werkdag mee door. Helaas worden ze allemaal zonder harde case geleverd, dus hij zat in zn zakje in mn rugzak. Het pootje van een van de oorschelpen is geknapt en nu kan ik hem niet meer op. Helaas ook net buiten de garantie. Daarna durfde ik niet meer dezelfde te kopen, omdat die pootjes best wel dun zijn. Ik heb nu een andere, robustere van Sony, maar de noicecanceling is echt ruk. Ik mis mn oude.
Alle reacties Link kopieren
Met jouw budget kun je ook eens kijken naar de Marshall Major koptelefoons. Al geruime tijd in mijn bezit en wat een fantastisch ding, ik gebruik 'm letterlijk elke dag meerdere keren :lol: De geluidskwaliteit is waanzinnig.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook even mee. Ik had al eens gekeken naar die Bose dingen. Het liefst knopjes maar als ik het zo lees is zo'n ding over de oren eigenlijk veel beter. Maar kan ik daar ook mee tuinieren? Kan ik het dan ook zo zetten dat ik wel vogels hoor en geen auto's?
Alle reacties Link kopieren
Als je langs een snelweg zit met een continu geruis van auto’s dan zal dat beter weggefilterd worden dan incidenteel gekwetter.

Maar het is niet zo dat je koptelefoon weet ‘o, dit is rotherrie dus dit moet weg en dat is een fijn geluid dus dat onderdrukken we niet’.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Voor dat budget kun je er een op AliExpress kopen. Die zullen redelijk goed zijn.
Dan ben je onder de €100 klaar.
Ze hebben namelijk de beschikking over dezelfde chips en koptelefoons als minimaal de vorige generatie van Sony en Bose - omdat zij die dingen voor Sony en Bose mogen maken.
Misschien niet zo goed als de allerbeste allerduurste Sony en Bose op dit moment, maar die zitten richting de €300.
Lees de reviews, en zorg dat je iets koopt dat over de oren heen valt.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook NC koptelefoons die niet te strak zitten en te zwaar aanvoelen die ook dreun/stampgeluiden redelijk kunnen wegfilteren/reduceren?

Ik word gek van dat gestamp van die thuiswerkende buren en buren daarvan die blijkbaar de hele tijd met hun laptop aan de wandel zijn in huis (6)
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
31-03-2020 13:18
Zijn er ook NC koptelefoons die niet te strak zitten en te zwaar aanvoelen die ook dreun/stampgeluiden redelijk kunnen wegfilteren/reduceren?

Ik word gek van dat gestamp van die thuiswerkende buren en buren daarvan die blijkbaar de hele tijd met hun laptop aan de wandel zijn in huis (6)
Deze:

https://www.bose.nl/nl_nl/products/head ... sung_black
Alle reacties Link kopieren
Heb jij die? Maar over de oren werkt toch beter dan erin? Ik zoek ook zoiets maar wil eigenlijk niet met zo'n groot ding op mijn hoofd zitten. Ik wil er ook mee kunnen tuinieren
Alle reacties Link kopieren
Met zo’n groot ding kun je prima tuinieren. Ze zijn gewoon draadloos. Juist als je ‘m langer wil gebruiken, kun je beter zo’n ding over je oren hebben, dan kleine oortjes voor ín je oren. Die gaan na een tijdje toch irriteren.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
@ gewoondaantje: OK dank je!
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
26-03-2020 21:11
Deze had ik ook, ik hield van dat ding, ik kwam er mn werkdag mee door. Helaas worden ze allemaal zonder harde case geleverd, dus hij zat in zn zakje in mn rugzak. Het pootje van een van de oorschelpen is geknapt en nu kan ik hem niet meer op. Helaas ook net buiten de garantie. Daarna durfde ik niet meer dezelfde te kopen, omdat die pootjes best wel dun zijn. Ik heb nu een andere, robustere van Sony, maar de noicecanceling is echt ruk. Ik mis mn oude.
Echt?
Ik heb de versie ervoor (1000XM2) en die had gewoon een hard case.

Beste aankoop van vorig jaar voor mij.
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
31-03-2020 13:26
Heb jij die? Maar over de oren werkt toch beter dan erin? Ik zoek ook zoiets maar wil eigenlijk niet met zo'n groot ding op mijn hoofd zitten. Ik wil er ook mee kunnen tuinieren
Juist met tuinieren zijn oortjes met een draad echt irritant.
Ik maak altijd schoon met mijn koptelefoon en dan loop ik door het hele huis terwijl mijn telefoon met muziek/podcast blijft liggen.
Alleen de zolder haalt hij niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
31-03-2020 13:26
Heb jij die? Maar over de oren werkt toch beter dan erin? Ik zoek ook zoiets maar wil eigenlijk niet met zo'n groot ding op mijn hoofd zitten. Ik wil er ook mee kunnen tuinieren
Ik tuinier niet maar ik vind die in ear fijner dan die kappen over de oren... dan voel ik me sneller opgesloten en op een gegeven moment vind ik die druk op mijn hoofd niet meer fijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Bose is onderweg ! Vooral gekozen omdat comfort voor vele uren deze eruit springt volgens de reviews. Ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Welke is het geworden Chentolove?
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de JBL 650BTNC, 130,00 voor betaald. Zie voor recencies Bol.com. Ik ben fan ! Enig nadeel dat wij een blue tooth reciever kochten, en dekoptelefoon en reciever konden elkaar niet connecten, ook niet met telefonische hulp van coolblue.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
GewoonDaantje schreef:
31-03-2020 19:18
Welke is het geworden Chentolove?
Ben ook benieuwd. In of over ear?
Alle reacties Link kopieren
Bose qc 35 ii. Wel even slikken van de prijs haha !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Fresh ‘n Rebel Clam ANC DGTL gekocht en nu aan het testen. Hij was afgeprijsd van €180 voor €130.

Ik heb normaal heel snel last van mijn hoofd als ik iets op mijn hoofd heb maar deze zit heel erg comfortabel. Klemt helemaal niet maar zit wel goed stevig op je hoofd.
De NC dempt constante geluiden prima. Maar praten iets minder, ik hoor het nog steeds wel een beetje maar niet aanwezig. Nu heb ik een uitmuntend gehoor, de kno noemde het bijna ultrasoon gehoor. Helaas is mijn interne filter stuk waardoor ik veel geluid ook bewust waarneem.
Ook leuk dat wanneer je hem af zet de muziek of film pauzeert.

Ik vond de JBL niet lekker zitten en de Sony zat mij ook niet lekker. Gelukkig maar want dat budget had ik gewoon echt niet 😬.

Ik kan nu weer rustiger zitten met de kinderen om mij heen en ook de andere bijgeluiden hoor ik dan niet meer. (Koelkast die erg bromt, buren met een vijverpomp).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dat praten hoor je met elke koptelefoon nog steeds wel een beetje hoor. Op kantoor deed ik altijd een zacht muziekje op of van die regengeluiden en dan was het weg. Brommende koelkasten en irritante vijverpompen zul je niet meer horen. Veel plezier ermee!
Alle reacties Link kopieren
Goeie keuze Chentolove! Geniet van de stilte :)
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
26-03-2020 21:11
Deze had ik ook, ik hield van dat ding, ik kwam er mn werkdag mee door. Helaas worden ze allemaal zonder harde case geleverd, dus hij zat in zn zakje in mn rugzak. Het pootje van een van de oorschelpen is geknapt en nu kan ik hem niet meer op. Helaas ook net buiten de garantie. Daarna durfde ik niet meer dezelfde te kopen, omdat die pootjes best wel dun zijn. Ik heb nu een andere, robustere van Sony, maar de noicecanceling is echt ruk. Ik mis mn oude.
De Sony WH-1000XM3:

Er zit toch een ovaal ronde case bij waar je het in kan vouwen? Dat is geen zakje, maar een harde case met rits aan de zijkant.
Heb mijn vrouw er één cadeau gedaan, voor bij haar op de kantoortuin. Ik heb een gelukkige vrouw nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch nog 1 vraag voordat ik besluit in of over ear: zou je met een in ear (dus die dopjes) ook kunnen slapen?
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
01-04-2020 13:26
Ik heb toch nog 1 vraag voordat ik besluit in of over ear: zou je met een in ear (dus die dopjes) ook kunnen slapen?
Ligt er denk ik aan hoe je ligt.
Voor het slapen heb ik gewone slaapoordopjes van Alpine. Daarmee hoor ik het gesnurk van vriend nog heel licht en de wekker weer wel. Die zitten deels in je gehoorgang. In ear geluidsdopjes zitten deels over je oorschelp dus dat ligt niet lekker op je zij. Maar een over ear ook niet :mrgreen: en als er koordjes aan zitten zou ik er sowieso niet mee slapen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dikkerjedap; de in ears met noice cancelling zijn iets dikker dan de gemiddelde gewone in ear oortjes. Ze steken dus wat meer uit. Zal niet lekker liggen. Plus, als ze met elkaar verbonden zijn aan een kabeltje is het sowieso af te raden om ermee te slapen, zoals iemand hierboven al zei.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven