Noice Cancelling Koptelefoon

26-03-2020 14:23 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een Noise Cancelling Koptelefoon. Mijn neuroloog raadde aan er een te gebruiken.

Maar duizenden modellen en welke is echt goed?

Budget is ongeveer €100 - €120
suzyqfive wijzigde dit bericht op 26-03-2020 14:28
Reden: Spelfoutje
0.54% gewijzigd
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik gebruik nu de Philips TAPH805.
Dit is een zeer mooie koptelefoon en heeft een prachtig geluid. Het is ook voor het eerst dat ik overear-gebruik. Ik wil niets anders meer.
Echt een aanrader hoor.
Je kan het volume bedienen met het touchpad op de oorschelp. De batterij gaat ook lang mee en ik ervaar een zeer goede noicecancelling.
Deze kost rond de 130 euro.
Alle reacties Link kopieren
@ rainydays: wat mij betreft had die noise canceling nog wel wat beter gemogen denk ik. Maar ik heb geen vergelijk :-)
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
19-05-2020 11:51
@ rainydays: wat mij betreft had die noise canceling nog wel wat beter gemogen denk ik. Maar ik heb geen vergelijk :-)

Jij hebt de Bose toch? Dus van Bose had beter gemogen? Of begrijp ik je nu niet goed :biggrin:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb Bose. Maar nogmaals: ik heb natuurlijk geen idee hoe een Sony het zou doen :-)
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
26-03-2020 14:37
Dit. En als het van de neuroloog moet, dan zou ik daar dus ook in investeren.

Ik heb deze, geweldig:

https://www.coolblue.nl/product/817318/ ... zwart.html
Dit. Ik heb ook deze, ben héél enthousiast.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen. Ik heb nu een aantal maanden de Sony wh-1000xm3. Prima tevreden mee, doet wat het moet doen, helemaal goed.

Nu het volgende. Een enkele keer irriteer ik me 's avonds aan geluiden hier in het appartementencomplex. Zou fijn zijn als ik dan tv kan kijken met het geluid via mijn koptelefoon. Ik heb alleen geen bluetooth televisie.

Nu is daar een oplossing voor; een bluetooth transmitter. Had er laatst een gekocht, maar het lukte voor geen meter. Ik kreeg het geluid niet op mijn koptelefoon. Had het helemaal gedaan volgens de instructie; zelfs youtube geraadpleegd maar ook dat hielp niet. Ik dacht oké: misschien ligt het aan de transmitter. Dus ik heb 'm geretourneerd en een nieuwe (andere) besteld.

Jullie raden het al; ook hiermee krijg ik het geluid van mijn tv niet op de koptelefoon.

Iemand enige ervaring hiermee? Ligt het aan de tv, de transmitter of aan de koptelefoon? Is de Sony koptelefoon misschien niet geschikt hiervoor? Lijkt me heel sterk, maargoed, ik weet het even niet meer.

Zou gewoon heel graag het geluid van de tv op de koptelefoon willen krijgen zonder dat ik daar een bluetooth tv voor moet aanschaffen of met meterslange kabels in huis zit.

Alle input is welkom :biggrin:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo’n dingetje via Ali besteld en het werkt. Maar het gekoppeld krijgen is zo’n ellende dat ik het in de praktijk niet gebruik. De makkelijkste oplossing is toch gewoon een laaaange kabel nemen ben ik bang..
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg het uiteindelijk voor elkaar en het werkt in principe prima, alleen is er behoorlijke vertraging waardoor het irritant is om te kijken/luisteren. Ik ga dus op zoek naar een betere transmitter, maar het is in ieder geval fijn om te weten dat het wel werkt.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
@ rainy: hoop dat het lukt!

Ik ben nog steeds wel blij met mijn Bose koptelefoon. Ik had laatst de Sony wireless earbuds besteld, maar die gaan retour. Ze vallen steeds uit mijn oren. Vandaga komen de nieuwe Bose Sleepbuds binnen. Zal mij benieuwen. Peperdure dingen maar 60 dagen op proef :-)
Alle reacties Link kopieren
Heb je bij de transmitter wel gekeken of het een is die kan zenden? De meeste zijn namelijk bedoeld om muziek van je telefoon of iPod oid op je versterker af te spelen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wat voor tv heb je? Want ik kan mijn Sony nc koptelefoon prima aan mijn smarttv koppelen zonder transmitter, gewoon via de bluetooth.
Ik moet wel elke keer bluetooth koppelen doen anders ziet ie m niet maar ik ervaar geen vertraging.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
09-10-2020 15:23
Heb je bij de transmitter wel gekeken of het een is die kan zenden? De meeste zijn namelijk bedoeld om muziek van je telefoon of iPod oid op je versterker af te spelen.

Haha ja zenden en ontvangen kon allebei. En die instellingen stonden ook goed. Het werkte ook, alleen was de kwaliteit niet goed.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
11-10-2020 15:59
Wat voor tv heb je? Want ik kan mijn Sony nc koptelefoon prima aan mijn smarttv koppelen zonder transmitter, gewoon via de bluetooth.
Ik moet wel elke keer bluetooth koppelen doen anders ziet ie m niet maar ik ervaar geen vertraging.

Ik heb dus geen smarttv. Dat zou ideaal zijn haha. Maarja, tv doet het nog prima dus ga nu geen smarttv kopen.

Heb nog geen nieuwe transmitter besteld; doe ik aankomende week even. Hopelijk heeft een betere transmitter nagenoeg geen vertraging.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af of je met Chromecast ook niet met bluetooth koptelefoon naar tv kan kijken?

Hier smart-tv dus niet nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven