Noice Cancelling Koptelefoon

26-03-2020 14:23 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een Noise Cancelling Koptelefoon. Mijn neuroloog raadde aan er een te gebruiken.

Maar duizenden modellen en welke is echt goed?

Budget is ongeveer €100 - €120
suzyqfive wijzigde dit bericht op 26-03-2020 14:28
Reden: Spelfoutje
0.54% gewijzigd
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
26-03-2020 14:37
Dit. En als het van de neuroloog moet, dan zou ik daar dus ook in investeren.

Ik heb deze, geweldig:

https://www.coolblue.nl/product/817318/ ... zwart.html

Echt fantastisch! Wel zuur om te zien hoe zeer hij in prijs is verlaagd. Ik heb hem een half jaar geleden nog voor €400,- gekocht. :-o
Alle reacties Link kopieren
OK.... Dank weer. Ik heb de bestel pagina open voor de bose.... Wel een bedrag he....
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
01-04-2020 21:03
OK.... Dank weer. Ik heb de bestel pagina open voor de bose.... Wel een bedrag he....
Op Amazon.de 230€, dat scheelt al iets
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
01-04-2020 21:17
Op Amazon.de 230€, dat scheelt al iets
ah ja dank je. heb jij daar gekocht? ging dat goed?
Alle reacties Link kopieren
Niet dat het nu met Corona aan de orde is, maar ik reis normaliter per trein naar mijn werk en word echt GEK van dat geklets van medepassagiers, terwijl ik gewoon rustig een boek wil lezen. Lezen met muziek in mijn oren vind ik onprettig, dus overweeg ik ook zo'n noise cancelling koptelefoon. Zou dat werken?
Er is er vandaag eentje in de aanbieding via iBood.nl, misschien is dat wat?
Alle reacties Link kopieren
LadyTramp schreef:
02-04-2020 10:34
Niet dat het nu met Corona aan de orde is, maar ik reis normaliter per trein naar mijn werk en word echt GEK van dat geklets van medepassagiers, terwijl ik gewoon rustig een boek wil lezen. Lezen met muziek in mijn oren vind ik onprettig, dus overweeg ik ook zo'n noise cancelling koptelefoon. Zou dat werken?

Ja werkt prima! Zonder muziek hoor je het geklets nog wel, maar echt veel gedempter. Met een pianomuziekje ofzo is het helemaal niet meer in beeld. Ik werkte voor corona altijd veel in de trein en was echt ideaal met de koptelefoon.
Alle reacties Link kopieren
Eeeeek bestelling geplaatst :-) Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
02-04-2020 10:28
ah ja dank je. heb jij daar gekocht? ging dat goed?
Amazon.nl bestaat sinds een paar weken 👍🏻. Ze hebben hier nu twee distributiecentra 😁.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Guacamole schreef:
02-04-2020 10:48
Er is er vandaag eentje in de aanbieding via iBood.nl, misschien is dat wat?
Dat is die ik heb gekocht maar dan een model met iets minder microfoons dan de DGTL waardoor de Noise Cancelling iets minder snel werkt. Hij zit wel lekker op het hoofd. Bij mediamarkt is ie ook in de aanbieding.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Guacamole schreef:
02-04-2020 10:48
Er is er vandaag eentje in de aanbieding via iBood.nl, misschien is dat wat?
Oeps, twee keer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
02-04-2020 11:13
Ja werkt prima! Zonder muziek hoor je het geklets nog wel, maar echt veel gedempter. Met een pianomuziekje ofzo is het helemaal niet meer in beeld. Ik werkte voor corona altijd veel in de trein en was echt ideaal met de koptelefoon.

Dankjewel, dan ga ik me er ook eens in verdiepen!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
02-04-2020 13:08
Amazon.nl bestaat sinds een paar weken 👍🏻. Ze hebben hier nu twee distributiecentra 😁.
oh wacht eens ik deed amazon.de
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf nu bijna twee jaar de SONY WH1000-XM2. Twijfelde eerst heel erg om hem te kopen, gezien de prijs van 350 euro. Toch gedaan en nooit spijt van gehad. Noise cancelling is briljant, ik kon nog wel gesprekken horen als het binnen een meter van me af was of heel luid, maar vaak heb ik het pas door als iemand voor mijn neus staat en zwaait. Ben er een paar keer mee gevallen (oeps), maar hij is nog steeds heel. Je hebt bij die koptelefoon een modus waarbij je omgevingsgeluid versterkt wordt, die modus gebruikte ik vaak op de fiets. Zelf draag ik een bril, maar kan de koptelefoon redelijk lang ophouden voordat ik er last van krijg (denk een uur of 5). Nu na bijna 2 jaar elke dag gebruiken begint de batterij wel wat minder te worden.
Nieuwe versie van de koptelefoon is de XM3, deze heeft mijn vriend. Werd bij hem wel met hardcase geleverd en heeft nog beter geluid dan de XM2.
Kan ze allebei aanraden, maar je moet er wel flink wat geld voor neerleggen ;)
Mocht je hoofdpijn krijgen van de koptelefoon die je besteld hebt, dan moet je vooral terugsturen en een andere proberen, want daar ga je niet aan wennen naar mijn ervaring. Had dat zelf bij de Bose van mijn moeder.
anoniem_396611 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 15:18
Reden: spelfoutje
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
02-04-2020 10:28
ah ja dank je. heb jij daar gekocht? ging dat goed?
Klopt, ging vlot, altijd goede ervaringen met Amazon de !
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
02-04-2020 13:08
Amazon.nl bestaat sinds een paar weken 👍🏻. Ze hebben hier nu twee distributiecentra 😁.
Daar kost die 340 ipv 230 op Amazon de momenteel ;)
Ik heb de Sony WH1000-XM3 net binnen en ik vind de geluidskwaliteit echt minder dan verwacht.
Koptelefoon van 20,- van Sony die ik heb komt helderder geluid uit.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zit met de bose op mijn hoofd buiten. Heb net muziek erbij aan gezet. De telefoon ging toen ik zat te klooien en ik had niet door dat ik alleen via de koptelefoon kon horen nu 🤣
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
04-04-2020 11:56
Ik heb de Sony WH1000-XM3 net binnen en ik vind de geluidskwaliteit echt minder dan verwacht.
Koptelefoon van 20,- van Sony die ik heb komt helderder geluid uit.
En qua ruis onderdrukking?
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
04-04-2020 16:33
Nou ik zit met de bose op mijn hoofd buiten. Heb net muziek erbij aan gezet. De telefoon ging toen ik zat te klooien en ik had niet door dat ik alleen via de koptelefoon kon horen nu 🤣
Kan jij makkelijk schakelen tussen apparaten? Dat werkt precies niet. Bv met 2 verbonden, als ik ene pauzeer en andere laat afspelen zou ik dat moeten horen maar gebeurt niet ...
Alle reacties Link kopieren
Oeh dat deed ik nog niet. De bt verbinding gaat steeds eraf. Melding op melding. Aan uit etc. Heel irritant. Probeer nu in bad. Geluid van afzuiger stuk minder. Mijn man vindt het niks helpen trouwens
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
04-04-2020 20:31
Oeh dat deed ik nog niet. De bt verbinding gaat steeds eraf. Melding op melding. Aan uit etc. Heel irritant. Probeer nu in bad. Geluid van afzuiger stuk minder. Mijn man vindt het niks helpen trouwens
Oh ! Dat heb ik ook als mijn gsm geen muziek afspeelt maar als 2de apparaat is verbonden. Dacht al dat het aan mijn gsm zijn bluetooth lag ... Las hij muziek afspeelt geen problemen. Ook in de app moet ik steeds opnieuw verbinden dus
dikkerdjedap schreef:
04-04-2020 17:18
En qua ruis onderdrukking?
Vanmiddag in de tuin was mijn achterbuurman metaal aan het doorzagen met een soort machine, ik hoorde het wel maar echt vaagjes. Ik heb hem afgezet en geluisterd wat het geluid was omdat ik het niet goed kon plaatsen. Ik schrok hoe hard ik opeens die machine hoorde! Het was echt voor 90% onderdrukt.
Ik kan het alleen beschrijven als superieur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gebruikte Bose QC20 (die mij slechts € 78 kost). Het doet het heel goed in het onderdrukken van ruis.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een koptelefoon met name in huis gebruiken omdat ik af en toe echt gek word van geloop/gestamp van buren en harde muziek of televisies. Verhuizen is momenteel helaas geen optie.

Zo te lezen zijn meerdere mensen dus positief over de Bose Quietcomfort 35 ii. 230 euro op Amazon DE is dan nog wel een keer te doen, als hij werkelijk zo goed is.

Ik begrijp dat je via Bluetooth muziek e.d. kan luisteren. Hoe werkt het bijvoorbeeld met televisie? Ik ben nu bijvoorbeeld televisie aan het kijken maar ik hoor er dan geloop en gerommel van de buren doorheen. Is het mogelijk om tv te kijken en dan het geluid via de koptelefoon te horen? (Ik heb geen smart TV).
rainydays wijzigde dit bericht op 18-04-2020 20:13
Reden: .
6.92% gewijzigd
Here am I in my little bubble

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven