Ik zit wat digitale camera's te vergelijken op internet. Nu valt het me op dat er eigenlijk nergens (bv hier of hier of hier ) bijstaat wat voor SD-kaart er bij aanschaf inzit.
Er zit toch normaal gesproken al wel een SD-kaart in? Hoeveel mb/gb is dat over het algemeen?
Is het nodig om er meteen al een kaartje bij te kopen?
Misschien niet al te snuggere vragen, maar mijn vorige camera was al heul oud, dus geen idee meer hoe het toen zat
Anoniem_151171
zondag 18 augustus 2013 om 21:45
die moet je los erbij kopen. en je hebt hem wel nodig want op de vaste schijf kan je niet zoveel kopen. Ik heb een CF van 4 GB
De laatste drie camera's die ik gekocht heb (cadeautjes voor mijn dochters en vader) hadden geen SD kaartje erbij zitten. Camera's waren van verschillende merken.
Meestal zit er inderdaad geen kaartje bij, soms hebben ze wel een combi-deal dat je er voor weinig een kaartje (en eventueel nog een cameratas) bij kunt kopen.
Op mijn vorige camera kon ik zonder kaartje twee of drie foto's opslaan, op mijn huidige niks, die werkt gewoon niet zonder kaart.
Don't waste your time on jealousy, Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kijk wel even naar de snelheid van de SD kaart! Dus laat je goed voorlichten welk kaartje het meest geschikt is voor jouw camera. (Maar koop het niet bij de fotograaf; veel te duur)