SD-kaart camera bij aanschaf?

18-08-2013 21:42 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit wat digitale camera's te vergelijken op internet. Nu valt het me op dat er eigenlijk nergens (bv hier of hier of hier ) bijstaat wat voor SD-kaart er bij aanschaf inzit.

Er zit toch normaal gesproken al wel een SD-kaart in? Hoeveel mb/gb is dat over het algemeen?

Is het nodig om er meteen al een kaartje bij te kopen?

Misschien niet al te snuggere vragen, maar mijn vorige camera was al heul oud, dus geen idee meer hoe het toen zat
die moet je los erbij kopen. en je hebt hem wel nodig want op de vaste schijf kan je niet zoveel kopen. Ik heb een CF van 4 GB
Volgens mij zit er over het algemeen geen kaart bij hoor.
Veel camera's hebben het niet of zo'n beperkt dingetje dat je toch iets anders wilt kopen. Met 4 of 8gb kom je al een heel eind.
Vaak zit er een heel kleintje in waar je een paar foto's mee kan maken.

Ik heb zelf 8GB maar met 4GB kom je ook al heel ver, zeker als je regelmatig je foto's naar de computer zet is dat echt genoeg.
Toch los kopen? Ik dacht dat er altijd wel eentje bijzat, maar dan met een vrij lage hoeveelheid geheugen. EDIT: o, dat zeggen jullie ook

Hm, nou dan moet ik die er sowieso nog maar bijkopen
Ik kan alleen voor mijn camera van Canon spreken, maar wat dat merk betreft moet je inderdaad een geheugenkaart erbij kopen.
Dan nog maar een vraag: waarom kost een Sandisk sd-card van 8gb bij bol.com 25 euro en dezelfde bij andere webshops hooguit een tientje?

Afzetterij...
.
.
Mediamarkt heeft meestal ook prima prijzen voor geheugenkaarten.
.
.
niet alle kaarten matchen hoor.
De laatste drie camera's die ik gekocht heb (cadeautjes voor mijn dochters en vader) hadden geen SD kaartje erbij zitten. Camera's waren van verschillende merken.
Haha oddjobx, die kaartjes zijn inderdaad soms erg goedkoop!

Weet nog dat ik voor een 512mb-kaartje wel een paar tientjes heb neergeteld een aantal jaar terug..

Ik ga eens kijken op alternate!
Ik ben nu trouwens nogal gefocust op sandisk, maar bij jouw link zie ik ook kingston staan. Is dat merk even goed?
.
Meestal zit er inderdaad geen kaartje bij, soms hebben ze wel een combi-deal dat je er voor weinig een kaartje (en eventueel nog een cameratas) bij kunt kopen.

Op mijn vorige camera kon ik zonder kaartje twee of drie foto's opslaan, op mijn huidige niks, die werkt gewoon niet zonder kaart.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kingston chique? Het is in elk geval veel goedkoper en dat doet het 'm voor mij

Maar ik ga nu eerst maar besluiten welke camera ik ga aanschaffen en daarna pas op kaartjesjacht.

Bedankt!
Kijk wel even naar de snelheid van de SD kaart! Dus laat je goed voorlichten welk kaartje het meest geschikt is voor jouw camera. (Maar koop het niet bij de fotograaf; veel te duur)
.
.
Let even op de maximale grootte die je camera aankan. In een van mijn camera's passen geen kaartjes met een opslagcapaciteit van meer dan 4Gb.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven