SD-kaart camera bij aanschaf?

18-08-2013 21:42 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit wat digitale camera's te vergelijken op internet. Nu valt het me op dat er eigenlijk nergens (bv hier of hier of hier ) bijstaat wat voor SD-kaart er bij aanschaf inzit.

Er zit toch normaal gesproken al wel een SD-kaart in? Hoeveel mb/gb is dat over het algemeen?

Is het nodig om er meteen al een kaartje bij te kopen?

Misschien niet al te snuggere vragen, maar mijn vorige camera was al heul oud, dus geen idee meer hoe het toen zat
Het is zeker geen onzin. Die ene camera herkent grotere kaarten gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
De "class", de snelheid, maakt vaak flink wat uit op de prijs.

Voor meerdere foto's achter elkaar, bij een camera die foto's met veel megapixels maakt, kan de snelheid een issue zijn. Vooral als je meerdere foto's achter elkaar maakt, zoals al gezegd.

Maar bij het uitlezen is het ook wel prettig, als je niet meer dan een half uur zit te wachten voor je foto's op de pc staan, maar dat dat ook een beetje op snelheid gaat.

Vooral wat oudere hardware (niet alleen camera's) hebben wel eens de beperking dat de kaarten niet groter dan 2, 8 of 32 GB mag zijn. Zelfs oude versies van Windows hadden die beperking. (ligt aan het feit dan de "nummers" van de sectoren op de kaart een te groot nummer krijgen die de hardware niet meer aankan).

Met 8 GB zou je al een heel eind moeten kunnen fotograferen. Je zou sowieso regelmatig de foto's naar een pc en externe schijf moeten kopieren. Zou jammer zijn als je 4000 foto's op je kaartje hebt staan van het afgelopen jaar en dat dan je kaartje kapot gaat / verloren gaat/ gestolen wordt.

Overzetten: naar pc, maar ook naar een externe schijf of Dropbox oid: je PC kan ook kapot gaan he....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven