Trojan Horse

12-10-2010 13:45 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, zijn er meer mensen die de melding Trojan Horse (via Avast) krijgen zodra ze hyves willen openen?

Zo ja, is er iets aan te doen?

Alvast bedankt!
Bij mij kwam de melding toen ik op de home page op een buzz van hyves zelf wilde klikken...
Ik heb dezelfde melding gekregen en waarschijnlijk is het niks. Avast reageert op een scriptje wat in hyves is geplaatst...

http://l0calh0st.tweakblo ... 5264/hyves-gerootkit.html
Ik kan de pagina niet openen. Hyves bedoel ik dan.
Ik heb H. openstaan. Geen melding, geen flikkerend icoontje onder in de balk. En ik heb het bericht een paar uur geleden al gelezen. Toen ook geen melding.

En ja, ZenZ ik hyve gewoon door
Mijn antivirus blokkert hyves momenteel, vast voor niets, maar ik zou het risico niet nemen Heliantius, zonde straks is het wel malware.
Ik heb het probleem ook. Wat ik tot nog toe gelezen heb is het een probleem van Avast. Avast reageert op iets op Hyves.. Ben geen expert, hoop dat ik snel weer kan Hyven.
Ik kan het ook niet negeren. De enige optie is "connectie afbreken".
Om nog even de spuit 11 uit te hangen, ik heb het ook
Oke, even uitleg.

De virus software reageert op een afbeelding die in een script staat. Een script is een programma dat wordt uitgevoerd als een website opent.

Omdat dit een speciaal soort afbeelding betreft, type PNG, kan dit een potentiele trojan zijn.

Om die reden reageert het anti virus programma hierop.
Irritant!
Oh, hij doet weer normaal hier
Bij mij ook. Opgelost dus.
Ja, hier ook.

Via avast gescand en hij doet het weer.

De hele pagina van hyves sprong er af.

Webpagina niet weergegeven.

Nu weer goed dus.
Yep!

En ikheb avast nu verwijderd, en kom er zonder problemen weer op..

Beetje bull in mijn ogen, die hele avast
Bij mij doet-ie het weer gewoon mét Avast.
Hahaha, ik was duidelijk niet de enige met het probleem. Ben net thuis van het werk en kan nu gewoon op Hyves, het probleem is dus opgelost. Toch allemaal bedankt voor het meedenken!
quote:bbibi schreef op 12 oktober 2010 @ 16:16:

Yep!

En ikheb avast nu verwijderd, en kom er zonder problemen weer op..

Beetje bull in mijn ogen, die hele avastAvast verwijderen voor die onzin? Je had 'm ook even af kunnen sluiten. Avast is één van de betere anti-virus software, alleen reageerde Avast iets té vlotjes op een foutief script in Hyves...
Pfff... wij hebben het hier met 1 van de profielen van de de kinderen nog steeds! Of weer, kan ook...

Weet iemand wat ik eraan kan doen om dit profiel weer op te kunnen. De andere 2 profielen kunnen gewoon inloggen en gebruikt worden en 1 profiel dus niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven