van pre paid naar abbo

18-04-2012 20:13 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan je in een prepaid toestel van vodafone ook een sim only abbo sim stoppen ?

Ik heb nl. nog ene mooi toestel liggen van vodafone prepaid maar wil daar voor zoon een sim only abbo in hebben.. Bij vodafone winkel zeggen ze het niet te weten (raar maar waar) en telefonisch waren ze niet te bereiken (althans.. ik heb heul lang in de wacht gestaan en toen werd de verbinding verbroken). Iemand ervaring hiermee ? Toestel is nog geen jaar oud ! dus zomaar simlock vrij maken kan dus nog niet.. want dan was het makkelijk geweest..
Je kan het sowieso wel simlock vrij maken binnen een jaar maar daarvoor moet je dan eenmalig een bedrag betalen aan je provider (geen idee hoeveel dat is). Je zou een andere simkaart in het toestel kunnen stoppen en kijken of hij het doet? Bijv. de simkaart van je eigen telefoon / abonnement. Als hij het dan doet wil dat zeggen dat de telefoon simlock vrij is en dan kan er ook een vodafone sim only kaartje in.
Wel raar dat ze je bij de winkel geen informatie kunnen geven trouwens.
Als je een sim-only van Vodafone neemt kan het ja.

Als je een andere provider wilt moet je even langs de telefoonturk, ben je voor een tientje klaar.
quote:Vogel86 schreef op 18 april 2012 @ 20:18:

Wel raar dat ze je bij de winkel geen informatie kunnen geven trouwens.nou niet echt raar.. volgens de man van de winkel was het een vraag die niet vaak voorkwam omdat mensen vaak nieuwe telefoon willen en niet een "oude" willen gebruiken... en het systeem waar hij wat op kon zoeken was down.. hij wilde het dus wel voor me uitzoeken maar het lukte niet..
quote:bammetjebamie schreef op 18 april 2012 @ 20:18:

Als je een sim-only van Vodafone neemt kan het ja.

Als je een andere provider wilt moet je even langs de telefoonturk, ben je voor een tientje klaar.

ok.. dus van dezelfde provider kan het dus.. mijn eigen kaartje doet het nl. niet (ik heb zelf ook vodafone) in het toestel. vandaar dat ik het me afvraag..

ik ga gewoon met toestel naar de winkel en laat het hen daar even uitzoeken..
Of die verkoper was heel dom of hij wilde een vaag antwoord geven zodat hij een nieuwe telefoon met duur abbo kon verkopen.
quote:poldervrouw schreef op 18 april 2012 @ 20:25:

[...]

ok.. dus van dezelfde provider kan het dus.. mijn eigen kaartje doet het nl. niet (ik heb zelf ook vodafone) in het toestel. vandaar dat ik het me afvraag..

ik ga gewoon met toestel naar de winkel en laat het hen daar even uitzoeken..Dat is raar dat jouw kaartje het niet doet, zou moeten werken.
quote:bammetjebamie schreef op 18 april 2012 @ 20:26:

[...]

Dat is raar dat jouw kaartje het niet doet, zou moeten werken.

Bammetje heeft gelijk, het zou moeten werken.

Maar de turk is geduldig.

Klaar terwijl je wacht.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Als je het toestel langer dan een jaar geleden hebt aangeschaft moét de provider hem gratis simlockvrij maken. Een eventuele prepaid-lock ook.
Nu ik het nalees, ik denk dat je een prepaid lock op het toestel hebt zitten, kunnen ze zo fixen bij Vodafone.
Nee, dat kan niet. Op prepaid toestellen van Vodafone zit een prepaidlock, dus er kan alleen een prepaidkaart in van Vodafone.
Maar die moeten ze na een jaar dus op aanvraag verwijderen.
quote:ster89 schreef op 18 april 2012 @ 21:13:

Maar die moeten ze na een jaar dus op aanvraag verwijderen.hij is nog geen jaar oud.. Aan wat voor een bedrag moet ik denken als ik het via de provider doe ? Of kan de turk dit ook ?
Abbo van Vodafone kan meestal niet in een prepaid van Vodafone. Ligt trouwens aan de provider, bij T-mobile gaat het vaak wel.

Sim-vrij maken bij "de turk" kost zo'n tien/vijftien euro.
Simlock vrij maken door een derde partij zorgt er wel voor dat je je fabrieksgarantie verliest. Mocht het toestel het nu opeens niet meer doen kun je je daar niet op beroepen. Normaliter is dat 2 jaar.
quote:poldervrouw schreef op 18 april 2012 @ 21:24:

[...]

hij is nog geen jaar oud.. Aan wat voor een bedrag moet ik denken als ik het via de provider doe ? Of kan de turk dit ook ?50 of 100 Euro

Ik zou zelf nog een paar maanden wachten.
quote:wcpapiertje schreef op 18 april 2012 @ 23:46:

[...]

50 of 100 Euro

Ik zou zelf nog een paar maanden wachten.

Ben jij gek. Een tientje.

Voor 100 euro kan je beter een mooie nieuwe simlockvrije telefoon kopen.
quote:charlottecharles schreef op 18 april 2012 @ 23:50:

[...]

Ben jij gek. Een tientje.

Voor 100 euro kan je beter een mooie nieuwe simlockvrije telefoon kopen.Ik heb die bedragen ook niet bedacht. Gaf alleen aan welke prijzen Vodafone hanteren.
Wat ze vragen hangt van het toestel af. Een iPhone kost meer om simlockvrij te maken dan een simpele Nokia.
Stop die SIM er maar eens in, een grote kans dat het toestel unlocked is. Als het toestel ouder is als een jaar kun je dit ook aan Vodafone vragen = gratis. Ga anders naar een winkel maar doe dit NOOIT via een website waar je tegen kosten software kunt downloaden.
Bij mij ging het gemakkelijk. Ik had Internet, maar moest voor prepaid apart betalen, en nu heb ik een abonnement inclusief 100 MB Internet, 100 belminuten en kan 100 SMS-jes versturen. Wil ik meer, moet ik bijbetalen. Dat 100 MB zal ik misschien nog wel een keer verbruiken, maar die belminuten en de SMS-jes nooit een keer.

Ik betaal geen abonnement over het toestel, een Blackberry Torch, of het toestel maakt daar geen deel van uit, maar die heb ik volledig betaald voor ongeveer 500 euro. Ik wil geen huur over het toestel betalen, maar in plaats daarvan het gewoon kopen.
World of Warcraft: Legion
toestel is nog geen jaar oud.. en is prima geschikt voor het doel.. alleen wil ik er een abbo in stoppen.. is voordeliger.. ik ga nog eens goed googlen en desnoods wacht ik nog even.. neiuw toestel is echt onzin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven