Welke (tweedehands) camera?

01-07-2013 18:12 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week heeft mijn vader met zijn onnadenkende hoofd een verkeerde batterij is mijn oude Canon EOS 350D gestopt en na jaren trouwe dienst is hij overleden Nu wil ik graag weer een nieuwe Canon EOS maar is mijn budget niet zo ruim meer, en kan ik niet meer dan +/- 700 euro aan een andere camera uitgeven. Wel wil ik graag een camera met, als ik dan toch een nieuwe neem, iets meer functies dan mijn vertrouwde 350je had.

Omdat ik nog een aantal lenzen heb voor Canon en er altijd heel tevreden over was, wil ik graag weer een Canon. Iemand met suggesties?

Ik hoef niet per se te filmen met de camera en ook 'kijken' door het lcd-scherm is eigenlijk overbodig. Wel wil ik dus iets meer functies, meer frames per seconde en het zou handig zijn als de camera ook nog werkt met compactflash geheugenkaarten.

Ook heb ik tot nu toe slechte ervaringen met marktplaats, met de tweedehands lenzen die ik daar kocht bleek altijd wel iets mis (al was ik toen nog 14 en vol vertrouwen in de medemens) Is het verstandiger om bij een fotozaak een tweedehands te kopen, of kunnen er bijna geen verborgen gebreken zijn aan een tweedehands camera?
Canon 1100 d
Koop via 'n fotografieforum. Weet dat ze op het nikonforum heel serieus zijn met verkoop van 2e hands spullen. Zal vast ook wel 'n canongericht forum zijn neem ik aan.
Voor dat geld kan je toch heel goed een nieuwe body kopen? Canon 600/650? Dat moet toch lukken voor dat geld...moeten wel je lenzen erop passen natuurlijk
Voor 700 euro kun je prima een camera nieuw kopen: Canon-body's tot 700 euro
Mijn man zegt dat de 700D een hele mooie optie is. Er kunnen alleen geen compact flash kaarten in, maar dat is volgens mij bij alle nieuwere canons zo.

Wij hebben met de 700D pas een weddingshoot gedaan, en mooie foto's gemaakt, camera werkt ook fijn.
Kijk eens op de fotografie gerelateerde forums:

http://www.eosdigitaal.nl

http://www.belgiumdigital.com

http://www.eoszine.nl

Daar kan je je goed inlezen en gebruikers ervaringen vinden
Het is bij canon zo hoe minder cijfers het typenummer hoe meer professioneel het toestel wordt. Dus ga niet voor een 1100 serie maar blijf in de 3 cijfers of ga naar de 2 cijfers
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga me er even verder in verdiepen, het is toch wel weer een heleboel geld en moet natuurlijk jaren mee gaan.

De 700D lijkt me idd ook een goede vervanging. Zelf dacht ik aan de 50 of 60D, iemand die daar ervaring mee heeft? De recensies daarvan zijn ook positief en lijkt me wel leuk nu een iets uitgebreidere camera te nemen.
.
En je vader? Is die niet verzekerd o.i.d.?
.
.
Mijn vader is wel verzekerd maar ik vraag me af of er voor een camera van zo'n 7 jaar oud nog iets vergoed wordt

Oddjobx, de camera doet totaal niets meer. Gaat niet aan, gaat geen lampje knipperen, hij doet gewoon niets. Ik heb wel al de service manual gedownload maar moet zeggen dat ik met dit soort dingen best a-technisch ben.

De batterij die erin is gegaan is een 6 volt batterij met 2 contactpunten. De batterij die er in hoort is een 7,4V batterij met 3 contactpunten. De 6V batterij ging er goed in, kwam er moeilijk uit en werd, toen ie eruit was, langzaam steeds warmer tot best heet.

Gister ben ik met de camera naar de fotozaak geweest waar ik 'm gekocht heb en die vreesden dat het einde camera was, hij wist niets van een zekering die doorgebrand kan zijn.
Een camera van 7 jaar oud is ook gewoon afgeschreven.

Hoezo moeten er batterijen in 'n Canon? Zit daar niet gewoon 'n oplaadbare accu in zoals bij Nikon?
Er zit idd een oplaadbare accu in, ik noem het altijd batterijen wat misschien verwarring geeft.

Afgeschreven of niet, hij deed het nog prima en ik wil graag een werkende camera. Wel liever deze dan een andere, maar vandaar het topic
Als je eenmaal 'n nieuwer model hebt mis je je oudje niet meer hoor!

Ik ben in 2005 begonnen met 'n Nikon D70s, daarna 'n D200, toen 'n D300 en nu 'n D300s en elke keer hebben die camera's meer kwaliteit, meer mogelijkheden, hogere resolutie en zijn veel sneller.
.
Muloza in da house!

En een 9V blok in een camera? Die heb ik nog niet eerder gehoord.

*Edit: Ik hield ze vroeger altijd op m'n tong. 8-P*
.
Ik heb je toen gemaild.
.
.
xionzviva@gmail.com

Dan komt het ook goed.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven