Welke (tweedehands) camera?

01-07-2013 18:12 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week heeft mijn vader met zijn onnadenkende hoofd een verkeerde batterij is mijn oude Canon EOS 350D gestopt en na jaren trouwe dienst is hij overleden Nu wil ik graag weer een nieuwe Canon EOS maar is mijn budget niet zo ruim meer, en kan ik niet meer dan +/- 700 euro aan een andere camera uitgeven. Wel wil ik graag een camera met, als ik dan toch een nieuwe neem, iets meer functies dan mijn vertrouwde 350je had.

Omdat ik nog een aantal lenzen heb voor Canon en er altijd heel tevreden over was, wil ik graag weer een Canon. Iemand met suggesties?

Ik hoef niet per se te filmen met de camera en ook 'kijken' door het lcd-scherm is eigenlijk overbodig. Wel wil ik dus iets meer functies, meer frames per seconde en het zou handig zijn als de camera ook nog werkt met compactflash geheugenkaarten.

Ook heb ik tot nu toe slechte ervaringen met marktplaats, met de tweedehands lenzen die ik daar kocht bleek altijd wel iets mis (al was ik toen nog 14 en vol vertrouwen in de medemens) Is het verstandiger om bij een fotozaak een tweedehands te kopen, of kunnen er bijna geen verborgen gebreken zijn aan een tweedehands camera?
Oddjobx, bedankt voor de uitgebreide reactie! Morgen heb ik wat meer tijd, dan zal ik me er even wat meer in verdiepen. De camera zelf is op het moment bij mijn ouders en daar kom ik pas van het weekend weer.

De reden dat er een andere batterij in ging was trouwens nieuwsgierigheid bij mijn vader. Hij had via via een aantal van die batterijen gehad. Het is dus niet zo dat de originele accu leeg was. Wel is die later nog opgeladen om te testen of het daar niet aan lag.

Elninjoo, dat over een nieuwe camera zal zeker. Al scheelt de lens natuurlijk ook al een hoop en mijn huidige lenzen zijn al flink verouderd. (vroeger altijd fanatiek gefotografeerd maar sinds mijn paard overleden is en ik uit dat wereldje ben, is er wat minder tijd in gegaan)
.
Excuus voor de late reactie! Mijn vriend was hier van het weekend even en die heeft de camera meegenomen. Hij is vrij handig (TU-er en vaak bezig met projectjes ) en wilde er graag nog even naar kijken. Hij heeft ook gekeken naar de schema's, waar ik trouwens echt niets van snapte en geen idee had welke ik moest posten.

Mocht het nou niets meer worden met deze camera, ga ik denk ik voor een 50D of 60D en daar even voor rondkijken op fotofora.

Bedankt nog allemaal voor de reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven