Entertainment alle pijlers

'Grenzeloos Verliefd'

17-03-2008 23:09 2903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond is de eerste aflevering van het NET5-programma 'Grenzeloos Verliefd': Nederlandse vrouwen die in het buitenland verliefd worden en emigreren.



De eerste aflevering gaat over een vrouw die naar Jordanie is geemigreerd.



Ben jij ooit in de verleiding gekomen om je (vakantie)liefde achterna te reizen?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb de aflevering net gezien met die troela,wat mij opviel was dat Michael het al raar vond dat ze in die maand dat ze bij hem was zwanger was geworden.Hij zei iets in de trant van""ik wil niet spreken van een onbevlekte ontvangenis maar hij had er niet moeten komen(of zoiets dan)toen dacht ik wie weet is dat kind niet eens van hem...

Vond het maar een erg vreemde situatie....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de herhaling net gezien en inderdaad een typisch mens.

Toch vind ik dat de Michael ook niet echt overliep van liefde en enthousiasme.

Kreeg een beetje het gevoel dat hij zich gevangen gezet voelde door haar.

Kan me ook best voorstellen dat als je aandacht mist, je het bij iemand anders kunt vinden.



Blijft even goed zielig voor de kinderen èn haar moeder
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb het programma gisteren voor het eerst gezien en ik viel met mijn neus in de boter! Wat een troela zeg. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die vond dat het nogal een egoïstisch mens was. Hij mag zich het schompes werken en zij gaat dan maar vreemd met de buurman. Denk eerst eens na voordat je je benen spreidt. Tjsaa, de winters zijn lang en koud. Hepie en Hepie zongen er vroeger al over. Maar om dat nou zo op te lossen.
Razzmatazz schreef op 06 april 2008 @ 16:27:

Hé Branwen ! Sorry, ik had dit topic ff niet meer gevolgd.

Ik woon nu al weer 3,5 jaar in Frankrijk, vlakbij Lyon. Erg mooie omgeving waar ik goed mijn hobby kan uitoefenen ! (Snowboarden, ik zit op 2-3 uur van de pistes !)

Tja aanpassingen .. De taal natuurlijk, ik spreek hier geen NL meer, dat was wel een aanpassing in het begin (ook de TV is natuurlijk in het Frans, dat was in het begin wel lastig) en ook dat ik mijn familie niet zovaak meer zie (2-3 keer per jaar ofzo)

Maar voor de rest niet zo. Mijn vriend heeft zo'n beetje hetzelfde karakter / normen en waarden als ik, dus dat gaat hartstikke goed ! :)

En voor de rest, en zijn natuurlijk altijd mensen met wie je het wat minder goed kan vinden dan met anderen, maar dat heb je in NL ook...

Al met al vind ik het héél erg leuk hier en het gaat me veel makkelijker af dan gedacht ! :) (bijvoorbeeld met het zoeken naar een baan, geaccepteerd worden door de "autochtone" bevolking enz)
Klinkt leuk, Razzmatazz! Lyon is idd niet ver van de Alpen. Best een grote stad volgens mij, alhoewel ik het alleen maar vanaf de snelweg heb bekeken :)
Alle reacties Link kopieren
Ik viel gisteren halverwege in en ik dacht nog; wat een leuk en verliefd stel (ik keek ongeveer vanaf dat ze aankwamen in de commune) dus ik bleef hangen. Ik vond ze juist wel heel aanhankelijk en lief en kusserig enzo. En toen kwam het reklameblok en werd het ineens helemaal weird! Maar ja, als ik hier alles zo lees was het daarvoor ook al niet koek en ei. Anyway, ze had het over haar huwelijk alsof het ging om even een trui ruilen in de winkel, zo zal het dus ook wel voelen voor haar. Arme kids. Ik vond die nieuwe man van haar ook een engerd. Niet dat het wat uitmaakt hoe iemand eruit ziet, maar het lijkt mij meer vluchtgedrag dan een verliefdheid.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Mooie aflevering, gisteren: Ymke en David. Ik vond ze echt wel verliefd, maar vraag me toch wel een beetje af of het van haar niet een vlucht was uit Nederland (vanwege pestverleden). Maar goed, zij leken wel heel gelukkig samen en werkten hard voor de toekomst. Mooie smile trouwens (David) ;-)

Fijn ook dat haar moeder haar zo steunde. Maar waarom kwam die vader eigenlijk niet mee op bezoek?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
En begrijp ik het goed dat zij na die vijf weken, waarvan ze op het laatst hem vertelde dat ze verliefd was, zomaar heeft besloten daar te gaan wonen? Ze kenden elkaar dus eigenlijk bijna niet?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was die vader het er Hélemáál niet mee eens...

Lijkt me wel ontzettend lastig die taalbarriere. Schoonmoeder vond het ook lastig. Ze zien er wel uit als een hardwerkend verliefd stel.

Ik vond Ymke wel overkomen als een beschadigde meid. Vond ze een beetje apart...Vonden jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Die vader had hem al eerder gezien,een kwartiertje,dus waarschijnlijk was die vader al een keer naar afrika geweest.

Het lijkt mij ook moeilijk om je kind achter te laten,maar hij lijkt mij wel een leuke man,zeker weten doe je het nooit,maar kwam wel leuk over.Ook mooi om te zien,hoe belangrijk daar familie is.
Alle reacties Link kopieren
De vader liep op Schiphol ook wat allenig. Hij steunde zijn huilende vrouw helemaal niet. Pakte alleen zijn zoon bij de schouder.Verder zou ik in haar plaats, erg bang zijn, voor de meer vrouwen er bij willen hebben, gewoontes bij die Afrikaner mannen.

Ze kende hem inderdaad veel te kort om er definitief meteen al mee te willen trouwen. W.s. eerste vriendje?I

En ik zag de enorm grote paniek bij haar toen ze op het vliegveld aldaar, hem niet meteen zag. Het lijkt me moeilijk, maar ik wens haar veel sterkte.
Romantisch verhaal van Ymke en David, en inderdaad kwam ze op mij meteen al wat 'beschadigd' over toen ze nog niet eens had verteld dat ze vroeger zo gepest is.

Leuk voor ze dat ze elkaar hebben gevonden en samen heel serieus bezigzijn om een bestaan op te bouwen.

Ja, de vader van Ymke had het er moeilijk mee. Vond zijn opmerking: 'ze gaat naar pikzwart Afrika' een rare opmerking. Alsof Afrika een land is. Volgens mij heb je nogal wat verschillen daar, van hartstikke blank (Zuid-Afrika) tot en met de veel lichtere Marokkanen die weer heel andere gelaatstrekken hebben, en van christenen tot moslims. Trouwens, alsof huidskleur er iets toe doet. Het gaat er volgens mij om of je in een andere cultúúr kunt wonen.



Je zag trouwens ook een voorstukje van de volgende uitzending. Gaat over ene Marco die in Colombia(?) met zijn Latijns-Amerikaanse vriendin gaat wonen en die vrouw blijkt al heel snel zwanger te zijn. Dan vraag ik me toch af: hoe kan ze plots zwanger zijn? Je wéét toch dat je op z'n minst condooms gebruikt (tenzij je beide een soa-aidstest hebt gedaan en het de afspraak is om monogaam te zijn)? Tuurlijk kan een ongeluk in een klein hoekje zitten maar ik mag toch hopen dat Ymke ook vanuit Nederland is vertrokken met een hutkoffer vol condooms?! En Marco toch ook?
Alle reacties Link kopieren
Ow..ik heb het gemist gisteren! Lijkt een heerlijke feel good aflevering te zijn geweest. Kijken of ik aan de herhaling denk van de week (weet iemand op welke dag die is?)



@ZaraZara: Pikzwart Afrika is een uitdrukking van een generatie (of 2) voor mij. Toen was de wereld nog niet zo klein als nu en was afrika vooral bekend om alleen maar de pikzwarte mensen. Hij bedoelde het vast niet slecht (ga ik zonder het gezien te hebben maar even vanuit...)
@Ikke1971: de herhaling is dacht ik zondag, begin van de avond.



Aha, het is misschien een uitdrukking van twee generaties terug. Laat ik hem dan ook maar het voordeel van de twijfel gunnen!

X-D
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel ZaraZara! Ik ga proberen er aan te denken om het op te nemen ;-]



En voordeel van de twijfel is altijd goed X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas me echt over de aflevering van vanavond!!!

Ik zit echt te kijken van: "Oh oh oh...... dit dóe je toch niet??"
Alle reacties Link kopieren
Zo dan.

Die chica laat haar ware aard gelukkig al HEEL snel doorschemeren.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
O knul nou toch, doe het niet, please, zeg alsje-bUL-LIEF geen SI als ze je wat vragen

http://www.thecharmedone.leeuwardennet.nl/homepage/show/950989.gif
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ze is uitermate dominant en wat kan ze chagrijnig uit de hoek komen!!!

Volgens mij gaat het haar best wel om de "dineros".

Heb medelijden met hem, hij doet zo zijn best en is zo verliefd!! Maar zij......... wat een #$%^&* !
Alle reacties Link kopieren
Godskolere wat een schijnheilige toestand daaro! Echt strontchagrijnig lopen pruilen op de eerste dag dat haar vent daar rondloopt, en nog geen halve seconde na de bruiloft ineens zwanger zijn. En die arme Marco-de-lulhannes maar rondrennen met zwabber en theedoek. En zij maar op haar reet zitten koekeloeren. Nee daar zou ik ook de halve aardbol voor afreizen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Medelijden met Marco.

Ik snap ook heel goed waarom hij er niet bepaald aan toe was om vader te worden. Hopelijk blijft het goed gaan, maar ik heb mijn twijfels. Hoewel hij wel erg verliefd was.... maar zij?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Quote:Emigreren naar Colombia was voor mij geen moeilijke keus, want wie mij kent weet dat ik me in Nederland nooit echt heb thuis gevoeld en toen ik in februari 2007 op bezoek was geweest bij Themys, nadat ik haar in januari via internet had leren kennen, werd voor mij de beslissing wel heel erg makkelijk, want Themys is een geweldige vrouw.

8 maanden verder We zijn nu 8 maanden verder en ik heb geen dag spijt gehad van m´n beslissing. Natuurlijk mis je wel bepaalde mensen en dingen uit Nederland, maar buiten dat mis ik niets. We wonen nog steeds bij de ouders van Themys en dat gaat fantastisch, maar natuurlijk willen we zo snel mogelijk ons eigen huisje. Ik voel me als een vis in het water en heb wel het idee dat ik me goed heb aangepast aan m´n nieuwe omgeving en voel me ook volledig geaccepteerd door de mensen hier in de buurt en in de stad. Het valt niet mee om een baan te krijgen, maar was ook niet in de veronderstelling dat ze hier op mij zaten te wachten en we dus flink moeten knokken voor ons bestaan, maar dit lag ook wel in de lijn der verwachtingen en is dus geen reden om terug te keren naar Nederland.



Enorme steun

Het is nu eenmaal zo dat als je zo´n stap maakt dat je ongetwijfeld met tegenvallers te maken krijgt en als je niet sterk genoeg in je schoenen staat, dan zal dat wel eens de doodsklap van je droom kunnen zijn, want dat heeft dan ook zeker z´n weerslag op je relatie. Themys is een erg positief denkende vrouw en gelooft er heilig in dat alles goed gaat komen en dat is natuurlijk voor mij ook een enorme steun in de rug. We zijn erg gelukkig met elkaar en natuurlijk met de komst van onze baby, die als alles goed gaat rond half juni geboren gaat worden. Inmiddels weten we zeker dat het een meisje gaat worden en dat ze Sofia gaat heten.



Een baan

Omdat het, ondanks alle velen sollicitaties die ik heb gedaan, nog steeds niet is gelukt om een baan te krijgen, heb ik me deze maand ingeschreven bij de kamer van koophandel als zelfstandig multimedia ontwerper. De bedoeling is dat ik websites ga maken voor Europese- en Noord-Amerikaanse bedrijven en ben nu volop bezig een website te maken met een portfolio op http://marcodeman.hosteando.org. Er blijkt hier in Latijns Amerika namelijk erg veel vraag naar te zijn, vanwege de lage loonkosten. En ook is het tijdsverschil een groot voordeel, want als het in Europa avond wordt, dan begint hier de dag en kan ik de hele dag werken. De de klant kan hierdoor de volgende dag al resultaat zien.



Een geweldig land

Colombia heeft over de hele wereld de naam erg gewelddadig en gevaarlijk te zijn en er is natuurlijk genoeg aan de hand hier. Maar voor wie zich gewoon aanpast aan de omgeving, zich verre houdt van drugs en er rekening mee houdt dat de gemiddelde Colombiaan minder heeft dan de gemiddelde Nederlander en dus niet de overduidelijke tourist gaat uithangen, met dure merkkleding, grote camera´s op de borst en dure sieraden, zal ondervinden dat Colombia een geweldig land is met een geweldige natuur. En dat de gemiddelde Colombiaan een erg vriendelijk, gezellig en gastvrij mens is. Bedenk je dat Colombia natuurlijk altijd negatief in het nieuws is en daardoor een slechte naam heeft, maar als alles goed gaat hier, dan is het geen nieuws en hoor je er dus niets over.



Veel liefs Themys, Marco en Sofia Unquote





Tot zover uw verslaggever uit zonnig Colombia...
Alle reacties Link kopieren
vrees dat zij liever altijd bij haar ouders wil blijven wonen.Als je zelfs in de nahuwelijke weken / maanden / bruidsdagen, al zo snel van je eigen flatje met je man, weer terug wil naar je ouders en hun dorp. Ik had er geen goed gevoel over. Ook heb ik medelijden met hem. Hij is 40jaar en heeft nog steeds oud zeer over band met eigen familie. En te snel getrouwd met internetliefde.
Alle reacties Link kopieren
Zit nu de herhaling te kijken... vind het zo sneu dat hij daar in zijn eentje buiten staat. Geen vrienden, geen familie, niks....

En zij zet hem gewoon buiten..mag er niet bij zijn.. :-(
Wereldse televisie dit. Doet me denken aan documentaires van Michiel van Erp. Soms bijna griezelig dat je mensen van zo dichtbij mee mag maken want o mijn god, wat een emoties voel je bij die Marco. De band met je familie niet denderend en dan hopen dat je in Zuid Amerika warmte vindt. En dan die cultuurverschillen waar je geen rekening mee hield en die je niet begrijpt.



Zo'n lieve, beetje eenvoudig overkomende knul. Ik wilde hem vooral tegen mijn borst drukken en vertellen dat het allemaal wel goed zo komen. Ze zagen er gelukkig uit vond ik maar de pijn straalt van die jongen af en dat bleef eigenlijk zo, ook toen hij zei gelukkig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
eleonora schreef op 20 april 2008 @ 21:29:



Ik wilde hem vooral tegen mijn borst drukken en vertellen dat het allemaal wel goed zo komen. Ze zagen er gelukkig uit vond ik maar de pijn straalt van die jongen af en dat bleef eigenlijk zo, ook toen hij zei gelukkig te zijn.
Dat had ik nou precies zo....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven