Entertainment alle pijlers

'Grenzeloos Verliefd'

17-03-2008 23:09 2903 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond is de eerste aflevering van het NET5-programma 'Grenzeloos Verliefd': Nederlandse vrouwen die in het buitenland verliefd worden en emigreren.



De eerste aflevering gaat over een vrouw die naar Jordanie is geemigreerd.



Ben jij ooit in de verleiding gekomen om je (vakantie)liefde achterna te reizen?
Erg grappig dat ze het huis beschrijft als een retro jaren 70 filmset. Dat past perfect bij haar leefsituatie.
Alle reacties Link kopieren
sjonge jonge wat een muts... arme kinderen
Alle reacties Link kopieren
Idd wat een muts en arme kinderen zeg... :-(



Wat me opviel was dat ze in het programma heel overtuigd zei: Wij zijn geen Hilton Gangers en vervolgens in het verslag schrijft ze dat ze nooit verwacht had om nu in 1 van de duurste wijken van Toronto te wonen in een superdeluxe villa en hoe ze daarmee heeft geboft. Ze heeft haar prioriteiten goed op orde zeg maar.. :-|



En zij en de man waarvoor ze naar Cananda gingen konden elkaar op emonioneel niveau niet vinden.... pffff.... had dat even uitgezocht voor je zwanger van hem werd!
Alle reacties Link kopieren
Arme kinderen.........................

Nou nou zeg. Ik heb me behoorlijk geïrriteerd aan deze vrouw. Gevoel dat ze om te beginnen die Michael er al ingeluisd had, zij wilde toch zo graag een tweede kindje?

En dan binnen de korstste keren een ander, toen ze eenmaal in die woongemeenschap zaten.

In vijf (?) jaar tijd twee kinderen van twee verschillende vaders, en drie mannen.

Gezellig.



Met haar moeder heb ik trouwens ook medelijden.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Lees meestal alleen mee, maar wil toch even wat zeggen over de aflevering van gisteren. Inderdaad ook veel verbazing van mijn kant... 2 kinderen van 2 verschillende vaders in zo'n korte tijd en na een paar maanden in Canada weer een andere man? Was ze nu trouwens tijdens het ja-woord haar kind borstvoeding aan het geven? Echt een vreemde vrouw...
37 weken zwanger!
Ik heb de aflevering gisteren ook met stijgende verbazing gekeken. Hoe iemand dit zo kan doen en dan met zo weinig emoties voor man en kinderen kan bespreken. Onbegrijpelijk.

Arme Michael en arme kinderen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre aflevering gisteren zeg, wat een vreemd stel. Huh, twee kinderen van twee verschillende vaders dat heb ik gemist ik dacht dat ze alle twee van hem waren.



Ja, het is 1 ding dat je zelf in een commune gaat wonen en vreemd gaat, maar met die kids erbij. Dat vind ik echt heel egoistisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik von dhet zo'n raar mens. Volgens mij was ze ook borstvoeding aan het geven tijdens het ja-woord. Heb net nog even gekeken op de site van net 5. Michael woont nu bij haar en Jeff in het huis. Hij heeft een eigen appartement en iedereen is blij.... tjongejonge.

Wat me opviel trouwens is dat ze er later, toen ze voor Jeff gekozen had, er ontzettend slecht uitzag. Pukkels in d'r gezicht, vies haar. En die Jeff, een echte vooruitgang....
Alle reacties Link kopieren
Michael heeft trouwens co-ouderschap gekregen over beide kinderen ookal is de oudste niet van hem.
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk! Wat een egoistische troela. Ze lijkt me totaal gericht op haar eigen geluk. Kostte wat kost zal zij krijgen wat ze wil en als dat niet bevalt dan op naar het volgende! Dat ze onderweg wat harten breekt en behoorlijke klappen uitdeelt zal haar geen reet interesseren.
Alle reacties Link kopieren
mayou: dat viel mij ook op, ik heb nog gekscherend (!) gezegd: goh, van dat biologische krijg je wel enorme pukkels.



En uit verveling maar met Jeff wat beginnen, terwijl hij gaat werken om zijn gezin te onderhouden. Wat een egoist. Vond wel grappig dat ook haar moeder al iets had gezegd in de trant van: kon je geen smakelijkere man vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij ook erg opviel, was inderdaad, wat een erge uitslag had ze op het laatst in haar gezicht... net als die Jeff trouwens.( besmettelijk?)

Wat ze in hem zag... zullen veel mensen niet begrijpen.Net als haar eigen moeder.W.s. heeft ze zich zo verveelt in die commune, dat ze voor die Jeff is gevallen voor de kick en aandacht/spanning.

Verder , vroeg ik me af:waarom moest ze de commune verlaten.. in een commune is men zoiets als partnerwisseling toch juist gewend?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan nu al medelijden met die Jeff krijgen als ie over een tijdje ook aan de kant geschoven gaat worden.. ;-( wat een egoistische doos...
Alle reacties Link kopieren
Oja...en dat vieze prutje wat ze stond te koken, getver!
Alle reacties Link kopieren
Met terugwerkende kracht ook nog een O ja... die borstvoeding terwijl ze het jawoord gaven..... ieder zijn ding hoor... maar ik vond het echt bizar!
Alle reacties Link kopieren
Was het nou een commune, of een woongemeenschap? Is daar trouwens verschil in?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Heb een tijdje in een woongemeenschap gewoond en daar was partnerwisseling geen dagelijkse gewoonte hoor! :-) In de meeste woongroepen/communes/woongemeenschappen trouwens niet een automatisch iets hoor.

Ik vond het trouwens ook een erg bijzondere aflevering. Blijf het wel leuk vinden om een kijkje te krijgen in het leven van andere mensen en me te verwonderen over hun verhalen. Wat ik aan het programma zelf wel jammer vond was dat je aan het begin al een een hele snelle samenvatting kreeg van het verhaal, dus dat je tijdens het trouwen al wist dat ze in Canada een nieuwe partner zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een leuk programma! Vooral met dat meisje dat naar Argentinië ging; wat een lef! En ik vind het niet raar dat ze overwegen om daar weg te gaan. Je kan overal wonen en het kwam op mij over dat hun liefde- ondanks enorme cultuurverschillen- erg sterk is. Wat een romantiek *zucht*..
Bij beide vorige afleveringen dacht ik wel; waar beginnen ze aan. Maar de liefde leek me zowel in Jordanië als in Argentinië oprecht.

In deze laatste aflevering viel ik van de ene verbazing in de andere. Voor een woongroep moet je volgens mij een bijzonder sociaal iemand zijn en dat idee had ik bij geen van beiden. Hij was voornamelijk geïnteresseerd in Tai Chi. Zij was echt alleen geïnteresseerd in zichzelf. Ik viel vooral van mijn stoel toen ze de situatie van haar moeder en haar partner (die terminale kanker had) beschreef. Alsof dat haar niets aanging... Ja, arme kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, heb het programma ook gevolgd (als Big love fan -dat daarna komt- wat ze van de buis hebben gehaald baal).



De eerste twee leifdeskoppels leken me erg oprecht. Maar wat een verbazing over het laatste stel en dan met name die vrouw zeg. Sjongeonge, wat een egoisme spreidt ze tentoon. Kon nergens uit opmaken dat ze het erg vind voor anderen wat zij met haar elven aanricht. Niet voor haar kinderen, niet voor die man, niet voor haar eigen moeder (waar ik ook vooral medelij voor voelde).

't Lijkt wel alsof zij gewoon haalt in het leven wat ze 'hebben 'wil en als ze ondertussen daarmee over lijken gaat, so be it.

Haar eigen egootje en belang stond wel erg centraal in deze.



Had dan van te voren uitgezocht wat je van je partner vindt. Ik kreeg ook erg het gevoel dat ze per ongeluk "expres" zwanger is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Heb de afleveringen gezien en vond het erg leuk. Alleen de laatse met die vrouw uit Canada echt vreselijk.



Een soort hippie die in alles haar gevoel volgde. Prima hoor, als je alleen bent. Maar kinderen brengen verantwoordelijkheden met zich mee.



Ik zie niet in waarom er opeens zo'n haast was. Die Canadees had ook eerst zelf een huis kunnen zoeken met een baan. Als je een gezin hebt is het logisch dat je moet werken om het te onderhouden. Hij had toch alle tijd om zaken op orde te stellen voor iedereen kwam. Nu hadden ze totaal niets. Met 4 mensen is het niet prettig leven in een klein hok zonder eigen spullen.



Daarbij worden de kleine kinderen aan veel veranderingen bloot gesteld. Eerst is er vader 1, vervolgens gaat moeder alleen wonen. Opeens weer (spontaan) zwanger. En de kinderen moeten naar Canada om een in communne met alleen onbekende volwassenen te gaan wonen. Ik heb namelijk nergens een kind voorbij zien komen in die gemeenschap. Dan verdwijnt de man die ze als hun vader zien en komt er weer een onbekende. Vervolgens moeten ze hun vertrouwde huis achter laten voor weer een ander huis. En ook deze villa is weer tijdelijk.



Zo'n grenzeloos en vrij bestaan kan als stel prima. Maar met kinderen is structuur en regelmaat ook belangrijk. Niet iedere keer een andere man om papa te noemen. En niet al die verhuizingen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn niet in de steek gelaten door pa hoor. Hij woont bij ma en nieuwe vriend in huis. Kan allemaal en is vast ook heel gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Nou..het oudste kind is toch echt niet van Canadese man hoor... die was er al. Dus pa no. 1 is uit beeld, pa no. 2 mag nog bij pa no. 3 in huis wonen (want reken er maar op dat er nog een 3e kindje gaat komen *glazen bol doet zijn werk*
Ik heb pas gisteren die aflevering met die vrouw die naar Canada ging gezien (had het opgenomen), maar wat een stomme muts zeg (sorry, moet er even uit). Wat komt zij enorm egoistisch over. En idd, het lijkt haar niet eens uit te schelen wat haar daden bij andere veroorzaken. Volkomen in zichzelf gericht en blind voor alles en iedereen om zich heen. Nee, op mij kwam ze als uitermate onsympathiek over.
Alle reacties Link kopieren
Branwen76 schreef op 23 maart 2008 @ 10:55:

Razzmatazz, leuk, Frankrijk! Heb ik als kind altijd willen wonen en nog steeds mijn favoriete land. In welke stad woon je?



Heb jij moeite (gehad) met bepaalde aanpassingen of dingen die anders zijn?




Hé Branwen ! Sorry, ik had dit topic ff niet meer gevolgd.

Ik woon nu al weer 3,5 jaar in Frankrijk, vlakbij Lyon. Erg mooie omgeving waar ik goed mijn hobby kan uitoefenen ! (Snowboarden, ik zit op 2-3 uur van de pistes !)

Tja aanpassingen .. De taal natuurlijk, ik spreek hier geen NL meer, dat was wel een aanpassing in het begin (ook de TV is natuurlijk in het Frans, dat was in het begin wel lastig) en ook dat ik mijn familie niet zovaak meer zie (2-3 keer per jaar ofzo)

Maar voorderest niet zo. Mijn vriend heeft zo'n beetje hetzelfde karakter / normen en waarden als ik, dus dat gaat hartstikke goed ! :)

En voorderest, en zijn natuurlijk altijd mensen met wie je het wat minder goed kan vinden dan met anderen, maar dat heb je in NL ook...

Al met al vind ik het héél erg leuk hier en het gaat me veel makkelijker af dan gedacht ! :) (bijvoorbeeld met het zoeken naar een baan, geaccepteerd worden door de "autochtone" bevolking enz)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven