Entertainment alle pijlers

AIVD Kerstpuzzel 2018

06-12-2018 19:03 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we weer puzzelen? De eerste Teaser staat al klaar. Spellingscorrectie grrr.....
bigshoe wijzigde dit bericht op 06-12-2018 19:58
27.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook :-)
Slapeloze nachten here I come
Alle reacties Link kopieren
Zooo...ik ben er klaar voor!
Dankzij teaser 2 heb ik nu teaser 1 opgelost. :) Ik had de woorden wel, maar kon er nog weinig mee...maar door de richting van teaser 2 had ik opeen een eureka. Veel te moeilijk gedacht en ja...je hebt het logo (klein beetje) nodig :)

Ik heb al zin in de kerstpuzzel!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm al. Ziet er leuk uit. Vorig jaar was vraag 1 zo gepiept, maar ben nu nog steeds halverwege. Morgen maar weer met frisse oogjes naar kijken. De andere opgaven heb ik nog niet echt naar gekeken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik heb m ook! Ben begonnen met opgave 2 (de sudoku), die is alvast gelukt! Opgave 1 vanavond maar eens afdrukken en uitknippen..
Alle reacties Link kopieren
https://m.mil.be/nl/artikel/klaar-voor- ... -eindejaar
Alle reacties Link kopieren
:| Wordt de puzzel tegenwoordig ook ingezet als propagandaverhikel? Wat moet die Kasja Ollongren daar bij vraag 13?

Bah, heb er de zin in verloren.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik ga als een malle dit jaar, na één dagje puzzelen al meerdere oplossingen. Kan natuurlijk ook de plank volledig mis hebben geslaan bij een aantal...
Alle reacties Link kopieren
Marieke_P schreef:
12-12-2018 06:28
Ik ga als een malle dit jaar, na één dagje puzzelen al meerdere oplossingen. Kan natuurlijk ook de plank volledig mis hebben geslaan bij een aantal...
Dat idee had ik dus ook. Net alsof die minder moeilijk is als eerdere jaren.
Alle reacties Link kopieren
2 vraagjes..

Snapt iemand de bedoeling bij 3?

En is de bedoeling dat het grid bij 22 ingevuld word met Romeinse cijfers? Of moet de rand vervangen worden voor Romeinse cijfers?

Iemand een idee hierover?
Alle reacties Link kopieren
Een kruisgetalraadsel (22), zijn daar spelregels voor? Zal vast wel, maar ik ken ze niet en kan ze ook niet vinden. Met google kom ik niet verder dan spelletjes voor groep 3. Die snap ik :yes: maar lijken helaas niet op dit kruisgetalraadsel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bij 22 de vraagstelling heel onduidelijk.. ma ligt misschien aan mij..
Alle reacties Link kopieren
Als ik goed heb geteld dan denk ik vraag 8 te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis ligt weer vol met papiertjes vol rare krabbels en bewerkingen...
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
In één half avondje 3 puzzels gekraakt... Tot nu toe vind ik 'm een heel stuk makkelijker dan vorig jaar, maar heb me nog niet in de allermoeilijkste puzzels vastgebeten.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand nog wilt samenwerken, laat maar weten :)
Alle reacties Link kopieren
Een opgave opgelost, voor alle anderen ontbreekt me de moed. Ik wens jullie allemaal veel succes.
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanavond eens starten, nu te druk met werk. Ik zag wat PB's langsvliegen...lijkt me leuk om elkaar hier in het topic te helpen en zien hoe ver we komen.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Leuk om weer echt te kunnen puzzelen. Gisteren de eerste opgave opgelost (13), kijken of er vanavond weer eentje lukt. En dan in het weekend echt aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
Jeej de kerstpuzzel is er weer! Ik ben gisterochtend begonnen en ik heb al vier vragen opgelost :)
Ik heb inderdaad ook het idee dat de puzzel makkelijker is dan vorig jaar. Er zijn gelukkig in ieder geval een stuk minder vragen :)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren 3 (deel)vragen opgelost.
Later maar weer eens verder kijken.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier rustig :) Ik twijfelde zelfs of er al een topic was, had hem veel hoger in de lijst verwacht.

Hier ook weer hoopvol vertrokken, Heb na 2x 2-3 uurtjes puzzelen nu de makkelijkste puzzels klaar
1a
2
4
8

En heb de eerste stap van opgave 7 gezet, maar kom daar nu even niet verder.
Nu even zien waar ik vanmiddag verder puzzel. Er zitten toch ook wel weer veel opgaves tussen waar ik geen idee heb hoe te beginnen, maar goed.. niet direct wanhopen :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1ab, 2, 3, 5, 6, 8, 9, 11ab, 13, 15, 18, 20, 22 en 23 inmiddels opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog mensen aan het puzzelen? Ik heb vandaag een topdag gehad, jammer dat er morgen weer gewerkt moet worden.
Ik kom me ook even melden. Ik heb de puzzel gisteren gedownload. Opgave 8 heb ik gedaan. Dat is denk ik de makkelijkste. En voor vraag 16 heb ik een 'simpele' oplossing voor het geval ik geen tijd meer heb op het einde.
Ik heb 'een' oplossing voor opgave 21, maar ben niet 100% zeker van mijn zaak. Is er iemand die over vraag 21 met mij wil sparren (de vraag over Jon Snow).
En nu zit ik ondertussen verder te puzzelen op vraag 22. Ik ben nu bezig met de brute kracht aanpak van alle 5-letterige romeinse getallen op te schrijven en kijken welke passen.
Alle reacties Link kopieren
tiramisuusje schreef:
16-12-2018 21:16
Ik kom me ook even melden. Ik heb de puzzel gisteren gedownload. Opgave 8 heb ik gedaan. Dat is denk ik de makkelijkste. En voor vraag 16 heb ik een 'simpele' oplossing voor het geval ik geen tijd meer heb op het einde.
Ik heb 'een' oplossing voor opgave 21, maar ben niet 100% zeker van mijn zaak. Is er iemand die over vraag 21 met mij wil sparren (de vraag over Jon Snow).
En nu zit ik ondertussen verder te puzzelen op vraag 22. Ik ben nu bezig met de brute kracht aanpak van alle 5-letterige romeinse getallen op te schrijven en kijken welke passen.
Als je twijfelt bij 21, heb je 'm denk ik niet goed. Het antwoord is te mooi om aan te twijfelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven