Entertainment alle pijlers

AIVD Kerstpuzzel 2018

06-12-2018 19:03 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we weer puzzelen? De eerste Teaser staat al klaar. Spellingscorrectie grrr.....
bigshoe wijzigde dit bericht op 06-12-2018 19:58
27.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnneSoet schreef:
16-12-2018 20:56
Zijn er nog mensen aan het puzzelen? Ik heb vandaag een topdag gehad, jammer dat er morgen weer gewerkt moet worden.
Haha ja.. eigenlijk moeten ze in Nederland het einde van het jaar 5 dagen vol puzzelen maken en 2 dagen werken.. maar dat is helaas niet zo.. ik haf vandaag in ieders geval ook wel een goede puzzeldag!
AnneSoet schreef:
16-12-2018 21:45
Als je twijfelt bij 21, heb je 'm denk ik niet goed. Het antwoord is te mooi om aan te twijfelen.

mmm, misschien zit ik dan toch niet goed... (mijn tekst in wit, voor degenen die geen spoilers willen, hoewel mijn antwoord waarschijnlijk toch fout is :flag:

Ik heb nu 2 karakters beginnend met een J uit game of thrones die 'broeders' waren van Jon Snow in figuurlijke zin en die op eenzelfde manier zijn overleden, maar die niet 'gerestaureerd' zijn in de zin dat Jon Snow terug werd gebracht. Ik twijfel nog, omdat ze niet beiden precies dezelfde positie hadden als Jon Snow. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Is dit herkenbaar of zit ik helemaal verkeerd?


Verder ben ik me er bewust van dat er ook nog een racepaard is dat Jon Snow heet, dat uit de Melbourne Cup werd gegooid, maar daar kon ik verder ook geen link met 2 broeders J & J voor vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit vast op die vibratorvraag. Ik heb allemaal categorieen, maar ik kom niet op iets uit wat in de woordzoeker staat. Grrrr....

Maar hij gaat straks lekker mee op vakantie, komt vast wel ern keer een helder moment.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Leuk op Viva een forum over de kerstpuzzel. Vinden jullie hem ook minder moeilijk dan vorig jaar? Toen al snel afgehaakt. Nu meer zin om door te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Wie wil 8 verifieren met mij?
Alle reacties Link kopieren
[quote=tiramisuusje post_id=29362898 time=1545000857 user_id=187755]
mmm, misschien zit ik dan toch niet goed... (mijn tekst in wit, voor degenen die geen spoilers willen, hoewel mijn antwoord waarschijnlijk toch fout is :flag:
Is dit herkenbaar of zit ik helemaal verkeerd?

Je moet je blik wat verruimen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje over de creativiteitsvraag: het woord kerstpuzzel moet er in staan (extra eis), maar in de tekst staat maar één z, dan kan dat toch niet?
Alle reacties Link kopieren
AnneSoet schreef:
17-12-2018 14:15
Ik heb een vraagje over de creativiteitsvraag: het woord kerstpuzzel moet er in staan (extra eis), maar in de tekst staat maar één z, dan kan dat toch niet?
deZe weg & Zwaluwstaartend ;-)
(ik moet zeggen dat ik er de eerste keer ook overheen had gelezen)
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
17-12-2018 14:19
deZe weg & Zwaluwstaartend ;-)
(ik moet zeggen dat ik er de eerste keer ook overheen had gelezen)
Hoe blind kan ik zijn, ik heb de tekst echt een aantal keren gelezen. Dank!
Alle reacties Link kopieren
Iemand zin om met zijn tweetjes op enkele opgaven samen te sparren?
softie schreef:
17-12-2018 12:55
Wie wil 8 verifieren met mij?
Dat wil ik wel doen. 8 heb ik opgelost. Stuur je me een berichtje?
Alle reacties Link kopieren
tiramisuusje schreef:
17-12-2018 20:55
Dat wil ik wel doen. 8 heb ik opgelost. Stuur je me een berichtje?
Gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand enig idee / een lead bij 6? Mijn ogen worden vierkant van al die driehoekjes..
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 15-03-2019 19:17
Reden: privacy
99.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daantje_86 schreef:
17-12-2018 21:59
Heeft iemand enig idee / een lead bij 6? Mijn ogen worden vierkant van al die driehoekjes..
Het enige dat ik kan bedenken is dat het iets te maken heeft met de tangram op de voorkant.. Maar hoe? Geen idee

Als ik hier lees voel ik me sowieso nog niet zo slim.. Ik heb weer de halve zondagmiddag naar de puzzel zitten staren en ben eigenlijk niet verder gekomen :@@:
Is er iemand bij wie ik iets kan verifieren over vraag 22, die met de Romeinse cijfers?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een weekje vakantie gehad dus kan helaas pas vandaag beginnen, denk dat het dit jaar niet veel wordt voor mij.
Alle reacties Link kopieren
tiramisuusje schreef:
18-12-2018 10:10
Is er iemand bij wie ik iets kan verifieren over vraag 22, die met de Romeinse cijfers?

Kom maar op.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik 8 heb maar er klopt iets niet helemaal...
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
18-12-2018 13:11
Ik denk dat ik 8 heb maar er klopt iets niet helemaal...
Ik denk dat ik 8 ook heb. Je mag wel proberen me een pb te sturen als je wilt..
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
18-12-2018 14:04
Ik denk dat ik 8 ook heb. Je mag wel proberen me een pb te sturen als je wilt..
Heb ik gedaan!

Inmiddels heb ik 1a en 2 ook opgelost, die zijn zeker goed.
Alle reacties Link kopieren
Vooorlopig blijf ik op 60 punten steken...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik 1a opgelost, dus ik ben nu al supertrots op mezelf want normaal snap ik hier echt de ballen van. Maaar, er komt een logische oplossing uit, maar hij klopt net niet helemaal... Iemand die me kan helpen?
Alle reacties Link kopieren
kalandro schreef:
18-12-2018 16:13
Vooorlopig blijf ik op 60 punten steken...
Ik rond de 50.
Ik zit dit jaar denk ik ook al goed boven de 60 punten :)! Ik vind hem ook een stuk leuker dan vorig jaar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven