Entertainment alle pijlers

Bizarre eters

28-02-2015 10:36 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw bij RTL5: Bizarre Eters

Verslaafd aan spaghetti met kaas, 70 pakjes kant-en-klare noedelsoep per dag of alleen wit brood met hagelslag? Sommige mensen lusten zó weinig dat hun gezondheid en sociale leven heel wat te verduren krijgen. In Bizarre Eters worden deze extreem moeilijke eters geholpen om weer een gezond eetpatroon op te bouwen. In elke aflevering worden twee kandidaten gevolgd en bijgestaan door voedingspsycholoog Lieveke Goossens. Zal het de kandidaten lukken hun einddoel te bereiken? Vanaf maandag 2 maart wekelijks om 21:30 uur bij RTL 5.

Ik kan mij er dus helemaal niets bij voorstellen. Ben wat dat betreft een bourgondiër. Uiteraard ga ik kijken, ben benieuwd of het de kandidaten lukt om ook andere dingen te gaan eten.

Gaan jullie ook kijken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:OldWood schreef op 28 februari 2015 @ 11:13:

[...]

Herkenbaar, hier een pindakaastrauma

Mijn moeder was vroeger toen ik nog klein was, een tijd niet in staat om voor mij en mijn zus te zorgen.

Mijn vader was sochtends al naar het werk dus ik kreeg ontbijt van mijn zus, zij is een aantal jaar ouder dan mij, dus zij kon wel voor mij zorgen.

Ik kreeg gewoon standaard een sneetje brood met pindakaas terwijl ik om pasta vroeg.

"En denk erom dat je het op eet" zei ze altijd.

Ik heb nu zo'n afkeer van pindakaas, als ik dat ruik denk ik altijd aan mijn zus

Gelukkig kan ik er 20 jaar later wel om lachen, al lag dat toendertijd anders.Moest even hardop lachen😀
quote:EvyBlissy schreef op 02 maart 2015 @ 21:51:

Ja, maar de moeder is natuurlijk ook de schúld van deze eetstoornis. Als je je kind toestaat alleen hagelslag te laten eten, dan ontstaat dit. Want die kinderen denken dat ze van al het andere eten misselijk worden.Of het wordt misschien zo tegen ze gezegd. Eet maar geen appel, misschien word je misselijk. Eet maar geen boontjes, misschien word je misselijk. Eet maar geen rijst, misschien moet je ervan overgeven. Eet maar geen appel, je hebt die boterham met hagelslag toch veel liever...
Ja nog gestoorder dat ze dat nu doet.
quote:NYC schreef op 02 maart 2015 @ 21:55:

[...]

Of het wordt misschien zo tegen ze gezegd. Eet maar geen appel, misschien word je misselijk. Eet maar geen boontjes, misschien word je misselijk. Eet maar geen rijst, misschien moet je ervan overgeven. Eet maar geen appel, je hebt die boterham met hagelslag toch veel liever... ik zie je dit vaker schrijven, maar ik heb dit echt nog nooit door een ouder tegen een kind horen zeggen. Heb jij zoveel van dit soort ouders in je omgeving?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als kind had ik van die periodes. Naast het avond warm eten,'sochtens en tussen de middag weken brood met pindakaas, weken brood met aardbeienjam, weken brood met kaas en weken brood met hagelslag.

Gelukkig konden we op brood doen wat we zelf wilden.

Na de lagere school wel meer begonnen met varieren, maar heb nog steeds een voorkeur voor kaas
quote:S0LEIL schreef op 02 maart 2015 @ 21:55:

[...]

Nee, ik bedoel nu.Lekker over je heen laten lopen door een volwassen kleuter dus. Je bent toch ook niet goed bij je paasei als je nog bammetjes smeert voor je volwassen kind omdat je bang bent dat ie anders niets eet. Ze is zelf de oorzaak van dit gedrag en faciliteert dit na jaren en jaren nog steeds.
De vrouw van de spaghetti eet dit al van jongs af aan. Heeft iemand opgevangen waarom haar ouders haar dat niet verboden? Ze maakte het zelf klaar als kind, is toch raar?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Ga eerst eens even zitten te eten
En toen dacht je als moeder: laat maar?
quote:Star schreef op 02 maart 2015 @ 21:54:

Sinds hij vier was Soleil. Lekker over je heen laten lopen door een kleuter.Precies dat!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:gladoortje74 schreef op 02 maart 2015 @ 21:58:

De vrouw van de spaghetti eet dit al van jongs af aan. Heeft iemand opgevangen waarom haar ouders haar dat niet verboden? Ze maakte het zelf klaar als kind, is toch raar?Ja, dat is vreemd. Het is niet uitgelegd of toegelicht.
quote:gladoortje74 schreef op 02 maart 2015 @ 21:58:

De vrouw van de spaghetti eet dit al van jongs af aan. Heeft iemand opgevangen waarom haar ouders haar dat niet verboden? Ze maakte het zelf klaar als kind, is toch raar?klinkt alsof er weinig aandacht was voor haar als kind
Hij is geen bizarre eter, hij heeft anorexia als je het mij vraagt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het is bij hem ook hagelslag met brood ipv. brood met hagelslag
quote:rosanna08 schreef op 02 maart 2015 @ 21:56:

[...]

ik zie je dit vaker schrijven, maar ik heb dit echt nog nooit door een ouder tegen een kind horen zeggen. Heb jij zoveel van dit soort ouders in je omgeving?

Ik ken zo'n ouder, die bij alles roept "O nee, dat lustieniet hoor!"

Als ze dan uit de buurt is en dat kind bij een ander eet, roept hij eerst "Nee, dat lussiknieieie!" maar als hij eenmaal de eerste hap neemt is er niks meer aan de hand.
quote:vla-flip schreef op 02 maart 2015 @ 21:57:

Als kind had ik van die periodes. Naast het avond warm eten,'sochtens en tussen de middag weken brood met pindakaas, weken brood met aardbeienjam, weken brood met kaas en weken brood met hagelslag.

Gelukkig konden we op brood doen wat we zelf wilden.

Na de lagere school wel meer begonnen met varieren, maar heb nog steeds een voorkeur voor kaasO ik ben ook dol op kaas ik eet het liefst kaas op mijn brood 's ochtends maar qua warm eten lust ik alles..
Zou het een soort controle-stoornis zijn?
Nee hoor MV hij heeft een moeder die hem verpest heeft omdat ze het zieluuuuug vond.
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 maart 2015 @ 21:59:

Hij is geen bizarre eter, hij heeft anorexia als je het mij vraagt.Hij heeft ook anorexia, lijkt het. Maar dit selectieve eten is ook niet gezond. Ook niet voor een anorexiapatient.
Ah! Hij stopte met normaal toen hij 4 was. Dat zei iemand vanmiddag hier. Dan krijgen ze door dat ze de regie hebben over wat ze eten. En dan gaat het mis. Gemiste kansen, die had veel eerder geholpen kunnen worden met eettherapie als kind.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 maart 2015 @ 21:59:

Hij is geen bizarre eter, hij heeft anorexia als je het mij vraagt. het heeft idd niks te maken met lussiknie, maar alles met een psychische blokkade
Want hij is ontslagen omdat hij niet at?
never a failure, always a lesson
Ja, NYC. Of iets met angst.
quote:Lughnasadh schreef op 02 maart 2015 @ 21:57:

[...]

Lekker over je heen laten lopen door een volwassen kleuter dus. Je bent toch ook niet goed bij je paasei als je nog bammetjes smeert voor je volwassen kind omdat je bang bent dat ie anders niets eet. Ze is zelf de oorzaak van dit gedrag en faciliteert dit na jaren en jaren nog steeds.

Precies.

Hij heeft een therapeut nodig. En dat had al 10 jaar geleden gestart moeten worden.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hij heeft alles gedaan, behalve de reguliere gezondheidszorg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven