Entertainment alle pijlers

Carnaval

27-02-2019 12:34 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Mijn eerste topic op het viva forum.
Wat vinden jullie nou eigenlijk van carnaval ? Ik vind het persoonlijk een fake pruts feest.

Ik heb altijd het idee dat het alleen maar om het los gaan gaat. Als in zuipen en vreemdgaan. Of zie ik dat nou helemaal verkeerd ? Wat is jullie ervaring/ mening over dit 'feest' ?
Blondie456 schreef:
28-02-2019 12:11
Ik heb de docu niet gezien maar waar ik woon is er geen sprake van de prins verafgoden. Veel mensen hebben er zelfs een hekel aan als de prins met zijn gevolg een cafe bezoekt met zijn dweilbandje omdat men liever de muziek van de DJ hoort.
In mijn geboorte plaats ook. Ik gok dat jij uit Brabant komt? Ik denk dat de prins in Limburg belangrijker is dan in Brabant.
calvijn1 schreef:
28-02-2019 12:06
Kijk naar de docu.

Hoe mensen reageren als prins Lex hen een hand geeft. (ge-emotineerd)
Dat noem ik verafgoden

Ik heb de documentaire gezien en ik zie niet wat jij ziet.
Verafgoden van de prins(en) heb ik ook niet gezien,maar ik vind die figuren meestal wel enorme sukkels, sorry :-$
Pumps_italiaans schreef:
27-02-2019 13:47
Ik ga als gender in wording. Gewoon omdat het in de hele discussie er omheen past.
Kan ik me lekker afzichtelijk aankleden. :bunny:

EDIT: ik denk toch maar niet... Als je op dit forum of gewoon Social Media zit dan gaat ALLE lol er snel van af.
Zwager die ooit met netkousen en veel te korte minirok en lelijke pruik en boodschappentas van oma.
Neeeeee, dat kan niet meer.
Ik ga dus maar als mezelf in alle gedateerde BLING BLING die nog in mijn kast te vinden is.
Daarmee kan ik gewoon ongehinderd schitteren. Misschien een kleine kindercape van een van de kinderen erbij...
Is ook leuk. :sigh:
EDIT einde

Kijken hoe de reacties zijn. ;-))
Ooit kreeg ik een flinke trap toen ik lekker tegen mijn vriendje aan stond en we uniseks gekleed gingen.
Toen ik me omdraaide zagen ze pas hun vergissing in. Heb de rest van de carnaval geen last meer van gehad.

Hoe erg dat ik dit als uitleg moet toevoegen...
Het mooiste van carnaval vind ik dat degenen met macht belachelijk worden gemaakt. Omlaag trappen met carnaval past echt niet in die traditie.

EDIT lees 'de gevestigde orde' in plaats van 'degenen met macht'. Dat dekt de lading beter.
anoniem_355915 wijzigde dit bericht op 28-02-2019 12:57
3.91% gewijzigd
Ik woon sinds kort in een Brabants dorp dus deze hele week staat op school van de kinderen al in het teken van carnaval. Superleuk!

Ik kom uit omgeving Utrecht, dus zo groots als dit ken ik carnaval helemaal niet. Maar we doen lekker mee! Dochter heeft een wagen gemaakt met vriendinnen en lopen dus mee in de optocht. Outfits gemaakt, morgen gezamenlijk schminken en haren doen. Ik vind het leuk! Ben benieuwd hoe het dit weekend in het dorp is.
Superhuisvrouw schreef:
27-02-2019 22:26
De optochten zijn wel mooi wel een paar keer in Maastricht geweest ook wel eens in brabant. Maar in Maastricht heb ik mensen gezien met prachtige kostuums, bij die lopersgroepen Dat is mooi. Maar om op zo'n overvolle markt te staan tegen elkaar aan en je gaat schuifelend vooruit,en waar de kroegen overvol zijn daar vind ik niks aan.
Carnaval is ook nog altijd in een maand dat het koud en nat is.
Geef het nog een paar jaar, dan is het carnaval vieren met 20 graden.
Blondie456 schreef:
28-02-2019 11:32
Ja, wij gaan regelmatig naar de kroeg. Ook naar evenementen hier als er een feesttent staat.
Wij ook. En naar kermis,festivals etc. Maar dat doet eigenlijk zowat iedereen die ik ken wel in meer of mindere mate.
kintsugi schreef:
28-02-2019 12:51
Geef het nog een paar jaar, dan is het carnaval vieren met 20 graden.
Als het een weekje eerder was geweest dit jaar was het ook schitterend weer geweest. Ik vind het zo ook best als het maar niet regent.
Zin an!

Gelukkig vrij gekregen op het werk. Handig om in een grensgebied te werken waar er meer niet carnavallers zijn dan wel.

Even een vraag, welke grote stad is in brabant is op de maandag leuk? Vorig jaar zijn we naar Den Bosch geweest, maar dat is toch anders als je er niet vandaan komt. (ik kom uit Gelderland, op de grens met Brabant). Zat te denken aan Eindoven of Tilburg. Iemand ervaringen?
dolfje schreef:
28-02-2019 14:55
Wij ook. En naar kermis,festivals etc. Maar dat doet eigenlijk zowat iedereen die ik ken wel in meer of mindere mate.
Dit inderdaad. Ik ga zeer regelmatig stappen, dus carnaval is daarin geen uitzondering.
dolfje schreef:
28-02-2019 14:57
Als het een weekje eerder was geweest dit jaar was het ook schitterend weer geweest. Ik vind het zo ook best als het maar niet regent.
Of een sneeuwstorm. Dat vind ik zo sneu bij de optocht.
Vorig jaar was t volgens mij afgelast vanwege de wind.
watdachtjehiervan schreef:
28-02-2019 12:24
In mijn geboorte plaats ook. Ik gok dat jij uit Brabant komt? Ik denk dat de prins in Limburg belangrijker is dan in Brabant.
Klopt, ik kom uit Brabant.
calvijn1 schreef:
28-02-2019 11:03
Dit idd
Het kinderachtige gedrag van volwassenen.
Het verafgoden van zo'n prins Carnaval. Koekoek :bonk:

Die docu van gister laat het goed zien. Hoe sneu is het om als vrouw in scheiding in je eentje de kroegen af te lopen?
Jouw opmerking is pas écht sneu te noemen :facepalm:
watdachtjehiervan schreef:
28-02-2019 12:24
Ik denk dat bij die docu ook meespeelt dat Lex Uiting een soort van bekende Nederlander is waardoor de Venlonaren ook echt wel trots op hem zijn en dat hij dat bereikt heeft als Venlose jongen. Lastig om te zien of hij 'verafgood' wordt wegens zijn BN'erschap of zijn prinsschap. Ik vind de verafgoding in Limburg in ieder geval ook ontzettend meevallen. Het is wel een enorme eer om de prins te mogen zijn en als je als man iets met carnaval hebt dan denk ik dat het ook echt wel een ultieme droom is om de prins in jouw dorp/stad te worden. Maar denk niet dat mensen er echt tegen op kijken.
Ik zie net een item op tv over carnaval dat in Heerlen de maskers van La Casa de Papel niet mogen. Ben benieuwd of ik die hier tegenkom. Ik vind maskers sowieso creepy dus van mij mogen ze overal wegblijven.
Flaffy schreef:
28-02-2019 15:02
Zin an!

Gelukkig vrij gekregen op het werk. Handig om in een grensgebied te werken waar er meer niet carnavallers zijn dan wel.

Even een vraag, welke grote stad is in brabant is op de maandag leuk? Vorig jaar zijn we naar Den Bosch geweest, maar dat is toch anders als je er niet vandaan komt. (ik kom uit Gelderland, op de grens met Brabant). Zat te denken aan Eindoven of Tilburg. Iemand ervaringen?
Eindhoven is wat Stadser dan Tilburg. Maar ik ken het alleen van het gewone uitgaan, niet tijdens carnaval. Ik ga wel graag uit in Tilburg. :heart:

Al draaien ze in Eindhoven het hele jaar door carnavalsmuziek in sommige kroegen bedenk ik me nu. :hyper:
Nectarinepit schreef:
28-02-2019 11:17
En weet je wat sneu is? Iemand sneu noemen omdat ze in haar eentje op stap gaat. Moet ze in haar eentje thuis blijven zitten treuren? Als zij plezier beleeft aan het aflopen van kroegen, dan is dat toch prima.
Juist carnaval is een moment waarop je in je eentje de kroeg in kan, je heb altijd wel aanspraak. Gezellig juist.

Ik ga dinsdag weer gewoon naar 't Krabbegat, als is d’n Optocht voor mij dit jaar niet compleet.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
28-02-2019 21:34
Juist carnaval is een moment waarop je in je eentje de kroeg in kan, je heb altijd wel aanspraak. Gezellig juist.

Precies. Niemand die daar vreemd van opkijkt.
Bbbbz
redbulletje schreef:
28-02-2019 15:36
Vorig jaar was t volgens mij afgelast vanwege de wind.
Bij ons is de optocht vorig jaar wel door gegaan.
Volgens mij was het met die wind in 2016. Hier tenminste.
Kan hoor, ik onthou dat allemaal niet zo scherp omdat ik toch niet naar de optochten ga. Maar dan denk ik wel lullig voor die mensen die daar 'n jaar hard aan die wagens hebben gewerkt. Voor maandag wordt weer storm verwacht.
Hier is het vorig jaar ook gewoon door gegaan. Maar het kan zijn dat de maandag optochten afgelast zijn maar dat weet ik niet meer.
Het is nu wel baggerweer zeg, hopelijk morgen en zondag iets beter.
Krabbeltje123 schreef:
01-03-2019 09:57
Bbbbz
:cheer2: :high5:
geneet van 't laeve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven