De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
zondag 4 februari 2018 om 21:05
Yup. Echt vaak.hollebollegijs schreef: ↑04-02-2018 20:55Komt dat echt voor dat je met 3 man / vrouw zo'n gesprek moet voeren?
Dus een van de ouders met nieuwe partner.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 4 februari 2018 om 21:05
zondag 4 februari 2018 om 21:06
zondag 4 februari 2018 om 21:09
zondag 4 februari 2018 om 21:10
Of beide ouders willen niet samen komen maar wel met hun nieuwe partner wat zou betekenen in sommige klassen: 25x2= 50 gesprekken. Dat is dus geen optie en natuurlijk ontvangt een school hierop verontwaardigde reacties maar vaak ook begrip.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 4 februari 2018 om 21:38
Sommige ouders zijn vooral nog kind. Oma komt een hele dag en nacht per week, koopt spullen die de kinderen niet zelf kunnen betalen, hebben borg gestaan voor het huis, hebben de verbouwing geregeld/gedaan, doen clubjes van de kinderen etc.
Gezin bestaat uit 4 of meer ouders zogezegd.
zondag 4 februari 2018 om 21:47
Dat doet ze zeker goed, maar het leek me eigenlijk wel duidelijk dat ze dit overdreven moest spelen.
Juist door die 'ik-kom-uit-een-ei-blik' wordt de absurditeit van de overige luitjes duidelijk.
Ik vond de directeur ook vandaag weer hilarisch.
Die continu gelukzalige blik en dat enge gedoe met die handjes
zondag 4 februari 2018 om 22:15
hier hetzelfde. is was er de eerste keer verbaasd over. daarna ben ik idd ook op de tafel gaan zitten, want met mijn kreupele knieën..
zondag 4 februari 2018 om 22:19
Volgens mij verlangen leerkrachten ook wel eens terug naar de tijd dat de wereld "overzichtelijk" was.
Met een beetje pech en samengestelde gezinnen heb je te maken met 4 ouders per gezin, half broertjes en zusjes, stief opa's en oma's
Combineer dat met diverse bezoekregelingen en komt toch op het punt dat je snakt naar een overzichtelijke baan achter de kassa bij de LIDL
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 04-02-2018 22:22
0.07% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 4 februari 2018 om 22:20
Wat vind je er dan zo moeilijk aan?wolkewitje schreef: ↑02-02-2018 21:42Daar kan ik mezelf dan wel weer in herkennen. Ik doe echt heel erg mijn best, maar ik vind het altijd een grote puzzel om op de juiste dag lege jampotjes of waxinelichtjes mee te geven, mijn kind verkleed naar school te sturen, de school te versieren naar het jaargetijde en dan ook nog te werken. Ik kan ook zo verbaasd kijken als ik het letterfeest vergeten ben.
zondag 4 februari 2018 om 22:22
En dat hij de totaal verkeerde leerling voor zich had.
Kostelijk
zondag 4 februari 2018 om 22:30
Lady*Voldemort schreef: ↑04-02-2018 22:23En ook geen excuses of niks, want de eierwekker was al gegaan![]()
Dat is het mooie van die vent.
Hij kraamt uitsluitend onzin uit maar blijft zich gedragen alsof hij God zelf is
zondag 4 februari 2018 om 22:31
Tijden veranderen echt, opa's en oma's zijn wel meer betrokken tegenwoordig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 4 februari 2018 om 22:33
Die avonden zijn ook een soort fabriekswerk. De gesprekken zijn bij ons nog korter en voor je het weet loop je 2 gesprekken achter en ouders dus ook, die dan weer worden overgeslagen bij de volgende docent want die moet óók door (middelbaar, dus meer dan 30 gesprekken en meer dan 1 docent op een avond).