De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
zondag 4 februari 2018 om 22:35
vrouwjagersma schreef: ↑04-02-2018 21:00
Maar ook ouders die een heel prettig gesprek voeren, samen en toch al jaren gescheiden zijn, maar de belangen van hun kind zwaarder laten tellen. Al ligt dat natuurlijk ook aan de aard van de scheiding.
Ik mag niet klagen, diploma uitreikingen, voorstellingen etc. doen we gezamenlijk, ex, haar nieuwe partner en ik.
Was wel heel vreemd de eerste keer
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 4 februari 2018 om 22:37
Mevrouw75 schreef: ↑04-02-2018 22:33Die avonden zijn ook een soort fabriekswerk. De gesprekken zijn bij ons nog korter en voor je het weet loop je 2 gesprekken achter en ouders dus ook, die dan weer worden overgeslagen bij de volgende docent want die moet óók door (middelbaar, dus meer dan 30 gesprekken en meer dan 1 docent op een avond).
Maar waarom moet dat allemaal op 1 avond dan? Lijkt me voor niemand fijn. Hier wordt het over meerdere (mid)dagen/avonden, verspreid.
zondag 4 februari 2018 om 22:38
Aangezien die avonden niet extra betaald worden en er geen kilometervergoeding betaald wordt, mocht je op je vrije dag komen of tussendoor naar huis gaan om te eten, denk ik dat meeste docenten alles op een avond wel prettig vinden.
zondag 4 februari 2018 om 22:39
Kan ik me voorstellen. Maar wel mooi dat dat kan.hollebollegijs schreef: ↑04-02-2018 22:35Ik mag niet klagen, diploma uitreikingen, voorstellingen etc. doen we gezamenlijk, ex, haar nieuwe partner en ik.
Was wel heel vreemd de eerste keer![]()
Ik voer tegenwoordig ook tienminutengesprekken als ouder. Dat is toch gek.
zondag 4 februari 2018 om 22:41
hollebollegijs schreef: ↑04-02-2018 22:35Ik mag niet klagen, diploma uitreikingen, voorstellingen etc. doen we gezamenlijk, ex, haar nieuwe partner en ik.
Ik snap nooit zo goed waarom die nieuwe partner mee moet, dat is toch geen ouder van het kind? Is natuurlijk anders als de echte vader/moeder uit beeld is. Ouder kan toch gewoon aan de partner vertellen hoe het gesprek ging. Wij gaan eigenlijk nooit samen, alleen bij de hele belangrijke gesprekken.
zondag 4 februari 2018 om 22:45
vrouwjagersma schreef: ↑04-02-2018 22:39Kan ik me voorstellen. Maar wel mooi dat dat kan.
Ik voer tegenwoordig ook tienminutengesprekken als ouder. Dat is toch gek.
Oh, ik dacht dat jij leerkracht was.
Of bedoel je voor je eigen kinderen?
Is ook mooi dat het kan, we hadden echt zoiets, kinderen zijn al verdrietig dat we uit elkaar zijn en wat is erger dan gescheiden ouders?
Ruziënde gescheiden ouders.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 4 februari 2018 om 22:47
Met 10 minuten gesprek gaat nieuwe partner van ex ook niet mee maar met afzwemmen, voorstellingen etc. wel.Ghost79 schreef: ↑04-02-2018 22:41Ik snap nooit zo goed waarom die nieuwe partner mee moet, dat is toch geen ouder van het kind? Is natuurlijk anders als de echte vader/moeder uit beeld is. Ouder kan toch gewoon aan de partner vertellen hoe het gesprek ging. Wij gaan eigenlijk nooit samen, alleen bij de hele belangrijke gesprekken.
Eerlijk is eerlijk, hij stelt zich erg terughoudend op en dat scheelt een hoop.
zondag 4 februari 2018 om 22:48
Ja, voor mijn eigen kinderen. Ik probeer altijd klaar te zijn voor de belhollebollegijs schreef: ↑04-02-2018 22:45Oh, ik dacht dat jij leerkracht was.
Of bedoel je voor je eigen kinderen?
Is ook mooi dat het kan, we hadden echt zoiets, kinderen zijn al verdrietig dat we uit elkaar zijn en wat is erger dan gescheiden ouders?
Ruziënde gescheiden ouders.
Mijn leerlingen zijn al wat ouder, natuurlijk. Die komen vaak zelf mee naar het gesprek. Dat is best grappig.
zondag 4 februari 2018 om 22:52
Mijn vader was leraar op de middelbare school, toen ik in groep 7 kwam zat de zoon van mijn meester bij mijn vader in de klas.vrouwjagersma schreef: ↑04-02-2018 22:48Ja, voor mijn eigen kinderen. Ik probeer altijd klaar te zijn voor de bel![]()
Mijn leerlingen zijn al wat ouder, natuurlijk. Die komen vaak zelf mee naar het gesprek. Dat is best grappig.
Konden ze mooi twee gesprekken in een doen
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
zondag 4 februari 2018 om 22:56
Mijn dochter ging mee vanaf groep 7. Dat wilde ze zelf graag, omdat het per slot van rekening toch over haar ging. En de leerkrachten vonden het een prima idee, een jaar later gingen er veel meer leerlingen mee naar het tienminutengesprekvrouwjagersma schreef: ↑04-02-2018 22:48Ja, voor mijn eigen kinderen. Ik probeer altijd klaar te zijn voor de bel![]()
zondag 4 februari 2018 om 22:56
Nieuwe partner gaat niet mee naar 10 min gesprekken, maar wel naar andere evenementen. Ik wist eerst niet wat te doen, zegt zoon 5 min voor tijd een keer: Henk, doe jij ook je schoenen aan?Ghost79 schreef: ↑04-02-2018 22:41Ik snap nooit zo goed waarom die nieuwe partner mee moet, dat is toch geen ouder van het kind? Is natuurlijk anders als de echte vader/moeder uit beeld is. Ouder kan toch gewoon aan de partner vertellen hoe het gesprek ging. Wij gaan eigenlijk nooit samen, alleen bij de hele belangrijke gesprekken.
Ik vond het gevoelig liggen voor ex, maar ook raar voor zoon dat hij veel tijd doorbrengt met Henk en Henk daar geen belangstelling voor heeft.
Wel raar als je daar voor het eerst kennismaakt met de nieuwe vlam van je ex.
zondag 4 februari 2018 om 22:59
Yep.vrouwjagersma schreef: ↑04-02-2018 22:38Aangezien die avonden niet extra betaald worden en er geen kilometervergoeding betaald wordt, mocht je op je vrije dag komen of tussendoor naar huis gaan om te eten, denk ik dat meeste docenten alles op een avond wel prettig vinden.
zondag 4 februari 2018 om 22:59
Ik heb de grens getrokken bij 10-minutengesprekken en medische afspraken. Prima als ex met zijn vrouw wil, maar dan blijf ik thuis. Het is een oudergesprek, geen neemiedereenmeedieweleensvoorjekindzorgtgesprek.hollebollegijs schreef: ↑04-02-2018 22:35Ik mag niet klagen, diploma uitreikingen, voorstellingen etc. doen we gezamenlijk, ex, haar nieuwe partner en ik.
zondag 4 februari 2018 om 23:07
InderdaadJoostisandersgeaard2 schreef: ↑04-02-2018 22:56
Wel raar als je daar voor het eerst kennismaakt met de nieuwe vlam van je ex.
Dat hadden wij eerder gedaan.
Een keer bij haar thuis, was wel een beetje ongemakkelijk.
Wat ik wel moeilijk vond in het begin als ik ze ophaalde en de jongste gaf hem een kus zo van doeiiiiii tot vanavond ofzo.
Maar hij is vreselijk goed voor de kinderen dus tja logisch dat er dan een band ontstaat.
zondag 4 februari 2018 om 23:30
En die arme conciërges niet te vergeten. En de verloedering na een week omdat het poetsbedrijf niet lang genoeg kan poetsen in de lokalen vanwege gesprekken.vrouwjagersma schreef: ↑04-02-2018 22:38Aangezien die avonden niet extra betaald worden en er geen kilometervergoeding betaald wordt, mocht je op je vrije dag komen of tussendoor naar huis gaan om te eten, denk ik dat meeste docenten alles op een avond wel prettig vinden.
maandag 5 februari 2018 om 02:03
Wel weer heel herkenbaar. Werd uitgenodigd voor zo'n gesprek voor schoolverlaters.....zoon was pas 9. Had in het begin van dat jaar al aangegeven dat ik de rest zo groot vond en of ie wel in de goede klas zat..
Een van de redenen waarom hij daar weg is.
maandag 5 februari 2018 om 05:50
Echt? Dus je werkt in je eigen tijd? Heel bijzonder!vrouwjagersma schreef: ↑04-02-2018 22:38Aangezien die avonden niet extra betaald worden en er geen kilometervergoeding betaald wordt, mocht je op je vrije dag komen of tussendoor naar huis gaan om te eten, denk ik dat meeste docenten alles op een avond wel prettig vinden.
maandag 5 februari 2018 om 06:41
Docenten worden niet per uur betaald, maar werken met FTE. 1 fte is een fulltime dienstverband en daar hoort een takenpakket bij. En daar staat een richtlijn qua uren bij. Dus geen duidelijke afgebakende uren.
maandag 5 februari 2018 om 06:47
Mijn duo en ik gebruiken ook een timer om steeds 10 min af te bakenen. Ja het voelt zakelijk en afstandelijk, Maar met minstens 27 gesprekken ( want gescheiden ouders komen vaak nog los van elkaar ) moet je wel. Sommige ouders hebben de neiging om te blijven praten.Mevrouw75 schreef: ↑04-02-2018 22:33Die avonden zijn ook een soort fabriekswerk. De gesprekken zijn bij ons nog korter en voor je het weet loop je 2 gesprekken achter en ouders dus ook, die dan weer worden overgeslagen bij de volgende docent want die moet óók door (middelbaar, dus meer dan 30 gesprekken en meer dan 1 docent op een avond).
maandag 5 februari 2018 om 07:14
He? Je zoon die in groep 5 of 6 moet zitten, zat per abuis in groep 8?