De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
maandag 5 februari 2018 om 07:34
Ik niet, het is mijn leven niet toch? Kan me indenken dat er wel aardig wat kinderen zullen zijn die hier naar verlangen. .hollebollegijs schreef: ↑04-02-2018 22:19Volgens mij verlangen leerkrachten ook wel eens terug naar de tijd dat de wereld "overzichtelijk" was.
Met een beetje pech en samengestelde gezinnen heb je te maken met 4 ouders per gezin, half broertjes en zusjes, stief opa's en oma's
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 5 februari 2018 om 08:02
Huh? Dus jij/je zoon had op dag 1 niet door dat alle vriendjes in een andere klas zaten? En dat het werk wel erg moeilijk was? En dat hij drie groepen had overgeslagen? De leerkracht had ook niet door dat er een negenjarige in de klas zat? Die een kop kleiner is dan de rest? En bij pleinwacht lopen had de leraar zoon ook nooit eerder gezien?
En als dat dan al gebeurt...dan laat je je zoon daar gewoon zitten?!? Ik heb moeite om dit verhaal te geloven, om eerlijk te zijn.
maandag 5 februari 2018 om 09:14
Het viel je zoon niet op dat alle klasgenootjes in een andere klas zaten en jou ook niet?
Het viel de leraar niet op dat je zoon veel jonger was? Of de klasgenootjes?
Het viel de andere leraren op school (die van het jaar ervoor bijv) niet op dat er een veel kleiner kind in groep 8 zat?
De groep is het hele jaar totaal niet genoemd, het stond niet op een boek of brief dus jij en je zoon kwamen er pas aan het eind achter in welke groep hij zat?
Je zoon had geen enkele moeite met de stof van drie groepen hoger?
De klassen hebben geen namen waardoor men weet dat dit dus groep 8 is?
Als dit waar is dan ben jij ook wel een behoorlijk waardeloze moeder dat het je niet opvalt en je je kind daar laat zitten. Gelukkig heb ik ook enorme moeite dit te geloven..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
maandag 5 februari 2018 om 09:21
Wat bijzonder en shocking dat je gratis overwerk moet doen. Waarom pikken jullie dat?vrouwjagersma schreef: ↑04-02-2018 22:38Aangezien die avonden niet extra betaald worden en er geen kilometervergoeding betaald wordt, mocht je op je vrije dag komen of tussendoor naar huis gaan om te eten, denk ik dat meeste docenten alles op een avond wel prettig vinden.
Waarom hebben ze die gesprekken nog niet afgeschaft? Dat alleen ouders van slecht presterende leerlingen op t matje worden geroepen bijv.
maandag 5 februari 2018 om 09:42
Hier zie ik ook veel opa's en oma's. Veel mensen hebben ouders in het dorp of de omgeving wonen en veel van die ouders hebben een oppasdag. Ook mijn schoonvader haalt onze zoon eens per middag op. Of de opa's en oma's ook bij allerlei activiteiten en oudergesprekken worden weet ik niet. Bij de "kijkochtend" (voor ouders en leerlingen van bijna 4) zag ik in mijn groepje 1 moeder die haar eigen moeder had meegenomen. Ik ken ze een klein beetje en weet dat de oma best veel oppast. Ik weet niet hoe deze moeder er zelf over denkt, maar mij lijkt het behoorlijk benauwend als je eigen moeder letterlijk met alles steeds meegaat mbt je kind.hollebollegijs schreef: ↑04-02-2018 22:31Tijden veranderen echt, opa's en oma's zijn wel meer betrokken tegenwoordig.
maandag 5 februari 2018 om 10:08
Ik snap dit heel goed.binkie schreef: ↑05-02-2018 06:47Mijn duo en ik gebruiken ook een timer om steeds 10 min af te bakenen. Ja het voelt zakelijk en afstandelijk, Maar met minstens 27 gesprekken ( want gescheiden ouders komen vaak nog los van elkaar ) moet je wel. Sommige ouders hebben de neiging om te blijven praten.
Ik heb er als ouder echt een hekel aan als ik heb moeten haasten om optijd bij de gesprekken te zijn en ik dan lang moet gaan zitten wachten omdat het uitloopt. Als je als juf niet zo streng zou zijn loopt het de spui gaten uit denk ik.
Hier zijn de gesprekken 15 minuten.
maandag 5 februari 2018 om 10:20
Zoals al eerder gezegd werd werken ze in het onderwijs met een werktijdfactor waarin taken verdeeld zijn. Ouderavonden vallen gewoon daaronder. Mij is ooit verteld dat je meer uren in werkweken moet maken om de vele vakanties te compenseren en dat dat onder andere in die ouderavonden verrekend zat. Ik weet het niet precies hoe het zit.redbulletje schreef: ↑05-02-2018 09:21Wat bijzonder en shocking dat je gratis overwerk moet doen. Waarom pikken jullie dat?
Waarom hebben ze die gesprekken nog niet afgeschaft? Dat alleen ouders van slecht presterende leerlingen op t matje worden geroepen bijv.
maandag 5 februari 2018 om 10:24
Belachelijk. Laat gewoon alleen de ouders komen.vrouwjagersma schreef: ↑04-02-2018 21:00Ja. En soms is het ook echt net zo ongemakkelijk, al moet ik eerlijk zeggen dat ik soms wel hetzelfde denk als Ank, maar ik zeg dat natuurlijk niet.
Maar ook ouders die een heel prettig gesprek voeren, samen en toch al jaren gescheiden zijn, maar de belangen van hun kind zwaarder laten tellen. Al ligt dat natuurlijk ook aan de aard van de scheiding.
maandag 5 februari 2018 om 10:28
Je maakt een grapje toch nu?hollebollegijs schreef: ↑04-02-2018 22:31Tijden veranderen echt, opa's en oma's zijn wel meer betrokken tegenwoordig.
maandag 5 februari 2018 om 10:28
Ja dat begreep ik ook niet. Neem gewoon een jonger meisje om die rol te spelen.RégineFilange schreef: ↑05-02-2018 09:50Vond ik ook niet leuk nee. En Bobby was ook duidelijk veel ouder dan ze moest voorstellen. Cast dan een echte 18-jarige.
En "drink je al koffie" tegen een volwassene, slaat nergens op
Ik vond het wel weer heel leuk.
maandag 5 februari 2018 om 10:29
Vond ik ook vreemd ja.
Ik probeer op te zoeken welke actrice zij is, maar kan het niet vinden. Iemand die het weet?
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 10:29
0.30% gewijzigd
maandag 5 februari 2018 om 10:38
Snuffelstage is meer iets voor scholieren in het eindexamenjaar van de middelbare school.Promethium schreef: ↑05-02-2018 10:32Ik vond het trouwens ook vreemd dat zij eerstejaars pabo zou zijn. In het eerste jaar van de pabo loop je ook gewoon elke week al 1 dag stage en begin je al met dagdelen lesgeven. Een "snuffelstage" bestaat helemaal niet op deze manier.
Beetje vaag ja die hele Bobbi.
Te oud ook.
Ongeloofwaardig ook dat ze de directeur ineens bespringt. Alsof die man aantrekkelijk is.
Ze hadden beter hem een poging tot zoenen laten doen en dat toen volkert binnen kwam.
Verder wel leuk hoor. Gekut met vage methodes waar niemand zin in heeft, volkert die gewoon doet wat hij wil. Het gescheidenoudersdrama.
maandag 5 februari 2018 om 10:50
Dat dan weer wel!Kwebbeltje91 schreef: ↑05-02-2018 10:39De scene waarin juf Ank de ex van Hannah op zijn plek zette, vond ik echt fantastisch.
maandag 5 februari 2018 om 10:54
Ze heet Sarah Bannier en is 27.RégineFilange schreef: ↑05-02-2018 10:29Vond ik ook vreemd ja.
Ik probeer op te zoeken welke actrice zij is, maar kan het niet vinden. Iemand die het weet?
maandag 5 februari 2018 om 11:00
maandag 5 februari 2018 om 11:10
Geen vriendjes, zat net 2 jaar op die school en was speciaal onderwijs. En ja ik had dus wél door dat de kinderen wat groter waren en de routine wat routineuzer zeg maar Dat schreef ik ook. Maar als de leerkracht blijft volhouden dat hij wel goed zit....anoniem050220180925 schreef: ↑05-02-2018 08:02Huh? Dus jij/je zoon had op dag 1 niet door dat alle vriendjes in een andere klas zaten? En dat het werk wel erg moeilijk was? En dat hij drie groepen had overgeslagen? De leerkracht had ook niet door dat er een negenjarige in de klas zat? Die een kop kleiner is dan de rest? En bij pleinwacht lopen had de leraar zoon ook nooit eerder gezien?
En als dat dan al gebeurt...dan laat je je zoon daar gewoon zitten?!? Ik heb moeite om dit verhaal te geloven, om eerlijk te zijn.
Later bleek het pesterij te zijn, zoon moest fysio en logo en werd daar iedere keer ook van de lijsten gehaald. Ik had dat niet door nee dacht gewoon dat het altijd ongelukjes waren en dat het tegen zat Ik zoek niet zoiets achter de handelingen van een volwassen vrouw.
Het is een heel verhaal hoe het daar allemaal mis is gegaan maar dan moet je maar ff loepen.