Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Damselindistress schreef:
17-01-2018 08:01
Toch nieuwsgierig......wat doen jullie zelf dan op school? Meestal zijn voor schoolreis wel ousers te porren maar luizenouders zijn schaars.
Ik ben luizenmoeder maar ik ga nu dus echt wel om promotie vragen. Ik doe het al 6 jaar.....
Damselindistress schreef:
17-01-2018 08:01
Toch nieuwsgierig......wat doen jullie zelf dan op school? Meestal zijn voor schoolreis wel ousers te porren maar luizenouders zijn schaars.
zelfs voor het luizenpluizen staat de Elleboogmoeder hier vooraan :hihi:
Hier vraagt juf zelf mensen voor leuke klusjes. Dus als je iets wil doen, dan tegen juf zeggen ;) Ik ben afgelopen jaren een keer meegeweest naar de moestuintjes, de bieb excursie, luizenpluizen (jaja ;) ) eindfeestgroepje en spelletjesgroepje. Ik kan zelf alleen op woe ochtend. Juf verdeelt het best eerlijk in onze klas, en wie niet wil die hoeft niet ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het boven verwachting leuk. Eigenlijk is het te slecht met al die uitvergrote clichés, en dat maakt het juist weer leuk.

Bij ons op school is het niet zo erg volgens mij. Maar ik zit zelf in de ouderraad, dus misschien ben ik bevooroordeeld. Het zijn wel steeds dezelfde ouders die willen helpen en aanwezig zijn bij activiteiten. Hoe vaak er ook om hulp gevraagd wordt vele ouders (vooral van de hogere groepen) zie je nooit op school.

Enige hiërarchie is er wel. Als je nooit helpt op school, is de kans klein dat je mee mag op schoolreis of mag helpen bij het kerstdiner :). De juffen vragen daar zelf ouders voor en die houden er echt wel rekening mee wie bij de minder gewilde activiteiten ook aanwezig is.

Zo’n zingende juf hebben wij ook. Mijn dochter (groep 2) vindt dat prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Tot mijn verbazing vond ik de eerste aflevering leuk.
Toch, vrees ik, heel herkenbaar.
Mn de zingende juf, de achterdocht, de directeur die zichzelf geweldig vindt , Hannah die gelijk een schuld gevoel wordt aangepraat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het heel erg flauw en totaal niet grappig. Ik herken ook weinig, ondanks dat onze dochter op de basisschool zit. De actrice die juf Ank speelt, vind ik bij andere series wel leuk, maar hier helemaal niet.
Slecht geacteerd en over de top. Jammer. Maar ik ben blijkbaar één van de weinigen die er zo over denkt.
Waarom bestaat er eigenlijk een luizenmoeder op scholen? moeder kamt of knuffel haar kind toch en merkt dan toch of er iets krioelt of niet?
Sophiever schreef:
17-01-2018 16:28
Waarom bestaat er eigenlijk een luizenmoeder op scholen? moeder kamt of knuffel haar kind toch en merkt dan toch of er iets krioelt of niet?
Nou, dat is dus niet zo ;)
Of ze merken het wel en doen er niks aan :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik geen moeder ben. Ik had nooit mee kunnen komen, dat heb ik allang in de gaten. Ik doe niet mee aan al die dingen.... dat is gewoon niets voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Zo verschrikkelijk grappig, echt :applause:
Ik hou helemaal niet van Nederlandse series.

Aangezien ik al 8+ jaar luizenmoeder ben en op de zwarte lijst van de school sta, wilde ik er wel een keer naar kijken.

Ik moet zeggen dat ik meerdere keren gelachen heb.

Ik ga het zeker nog eens kijken. Wordt het mij te flauw dan haak ik af, maar ik vond zoveel dingen herkenbaar dat ik denk dat ik vaker ga kijken.
Madre schreef:
17-01-2018 18:01
Ik hou helemaal niet van Nederlandse series.

Aangezien ik al 8+ jaar luizenmoeder ben en op de zwarte lijst van de school sta, wilde ik er wel een keer naar kijken.

Ik moet zeggen dat ik meerdere keren gelachen heb.

Ik ga het zeker nog eens kijken. Wordt het mij te flauw dan haak ik af, maar ik vond zoveel dingen herkenbaar dat ik denk dat ik vaker ga kijken.
Zwarte lijst van de school?
Labalade schreef:
17-01-2018 17:31
Nou, dat is dus niet zo ;)
Of ze merken het wel en doen er niks aan :nooo:
Wat veranderd een luizenmoeder dan aan de situatie? Een shampoo behandeling moet toch thuis in samenwerking met heel het beddengoed uitkoken?
Alle reacties Link kopieren
abc schreef:
17-01-2018 09:59

Enige hiërarchie is er wel. Als je nooit helpt op school, is de kans klein dat je mee mag op schoolreis of mag helpen bij het kerstdiner :). De juffen vragen daar zelf ouders voor en die houden er echt wel rekening mee wie bij de minder gewilde activiteiten ook aanwezig is.
.
Maar ik zou dan dus nooit helpen. En eerlijk gezegd het ook niet vervelend vinden als ik dan niet mee mag op schoolreis of mag helpen bij het kerstdiner".
Sophiever schreef:
17-01-2018 18:04
Wat veranderd een luizenmoeder dan aan de situatie? Een shampoo behandeling moet toch thuis in samenwerking met heel het beddengoed uitkoken?
Als er luizen bij jouw kind gevonden wordt dan moet je je kind direct komen ophalen (bij ons op school dan). En jouw kind wordt dan steeds gecontroleerd tot het weg is. Zo worden ouders die dit uit zichzelf niet doen, gemotiveerd om de luizen te bestrijden.
iones schreef:
17-01-2018 18:05
Maar ik zou dan dus nooit helpen. En eerlijk gezegd het ook niet vervelend vinden als ik dan niet mee mag op schoolreis of mag helpen bij het kerstdiner".
Nee dat zou voor mij ook geen straf zijn, maar ik zou ze wel in de waan laten dat het héél erg is. Ah nee met pruillipje tot de school uit zicht is bijv.
Sophiever schreef:
17-01-2018 18:04
Wat veranderd een luizenmoeder dan aan de situatie? Een shampoo behandeling moet toch thuis in samenwerking met heel het beddengoed uitkoken?
Beddengoed uitkoken :rofl:
Labalade schreef:
17-01-2018 18:09
Als er luizen bij jouw kind gevonden wordt dan moet je je kind direct komen ophalen (bij ons op school dan). En jouw kind wordt dan steeds gecontroleerd tot het weg is. Zo worden ouders die dit uit zichzelf niet doen, gemotiveerd om de luizen te bestrijden.
De motivatie ontgaat mij maar als het helpt bij de weigerende ouders vind ik het prima.
Alle reacties Link kopieren
Briljante serie, echt veel herkenning. Ik kon bij elk type wel een moeder van school invullen.

De kleuterjuf van mijn zoon zong ook alles. Echt geweldig. En hoe je inderdaad bij groep drie naar buiten werd gesommeerd want 'afscheid nemen doen we vanaf nu op het plein...'.

'Dat vinden wij niet ráár, dat vindn wij alleen maar bíjzónder!!' Is hier een hit thuis.

Ik heb het luizenpluizen overgeslagen en gelijk van klassenmoeder naar de MR doorgestegen, echt de absolute top die je kunt bereiken :rofl:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Sophiever schreef:
17-01-2018 18:03
Zwarte lijst van de school?
;-)
Ik zeg vaak hoe het is en dat vinden ze niet zo leuk. De directeur kan niet omgaan met (opbouwende) kritiek.
Overigens ben ik al vanaf groep 1 luizenmoeder, maar ook klassenouder. Ik mag ook aan alle leuke dingen mee doen, maar daarvoor in de plaats doe ik ook de 'rot' klusjes.

Sommige ouders klagen wel eens, maar dan heb ik gelijk een mondje klaar. De eerstvolgende keer dat zij helpen met de klas extra schoon te maken of een ronde mee doen met het controleren op luizen mogen zijn gezellig mee op schoolreis.

Ik vind het geen probleem om mijn plekje af te staan, maar daar staat wel iets tegenover. Alleen de lusten, niet de lasten gaat bij mij niet op.

Och heerlijke serie.
Ik ben overigens geen Nancy hoor.... :rofl:
Lady*Voldemort schreef:
17-01-2018 18:11
Beddengoed uitkoken :rofl:
Niet?
@iones
De serie en een aantal andere Nederlandse series (zoals het geheime dagboek van Hendrik Groen ook) zijn en waren gewoon terug te kijken via uitzending gemist.

Victoria en andere BBC series kan je niet via NPO gemist kijken.
Als ze worden uitgezonden via BBCfirst kan het binnen een bepaalde tijdsspanne wel. Dat wisselt per programma. Soms alleen op de dag van uitzending, Andere tot een week later.)
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
17-01-2018 18:24
Overigens ben ik al vanaf groep 1 luizenmoeder, maar ook klassenouder. Ik mag ook aan alle leuke dingen mee doen, maar daarvoor in de plaats doe ik ook de 'rot' klusjes.

Sommige ouders klagen wel eens, maar dan heb ik gelijk een mondje klaar. De eerstvolgende keer dat zij helpen met de klas extra schoon te maken of een ronde mee doen met het controleren op luizen mogen zijn gezellig mee op schoolreis.

Ik vind het geen probleem om mijn plekje af te staan, maar daar staat wel iets tegenover. Alleen de lusten, niet de lasten gaat bij mij niet op.

Och heerlijke serie.
Ik ben overigens geen Nancy hoor.... :rofl:
Dat bepaal jij? Ik vind je nogal borstklopperig. Precies het soort moeder waar de draak mee gestoken wordt in die serie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Sophiever schreef:
17-01-2018 18:26
Niet?
Nee natuurlijk niet. Zelfs wassen is al achterhaald, het devies tegenwoordig is kammen, kammen en kammen. De haren dan he, niet het beddengoed.

En beddengoed uikoken is sowieso niet zo'n goed idee, dan hou je geen beddengoed meer over.
Lady*Voldemort schreef:
17-01-2018 18:55
Nee natuurlijk niet. Zelfs wassen is al achterhaald, het devies tegenwoordig is kammen, kammen en kammen. De haren dan he, niet het beddengoed.

En beddengoed uikoken is sowieso niet zo'n goed idee, dan hou je geen beddengoed meer over.
Tijden veranderen. Ik hoop dat mijn dochter die vieze dingen niet gaat krijgen :calimero: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven