De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
woensdag 21 februari 2018 om 19:34
woensdag 21 februari 2018 om 20:23
Helma.redbulletje schreef: ↑21-02-2018 17:40Ik vind die oude juf het leukst, das de enige nuchtere, zowel met de zwarte piet aflevering als nu met t uitleggen van t neuken
Die is idd cool.
Karel vind ik echt een vreselijk type.
woensdag 21 februari 2018 om 21:18
Op het eerste gezicht lijkt hij heel aardig en meedenkend/invoelend, maar zit ontzettend vast in zijn (linkse) denkbeelden. En draagt ze graag uit. Maar wat er onder zijn neus echt gebeurt, ziet hij niet.
Ursula is gewoon altijd pissig.
donderdag 22 februari 2018 om 10:55
Ik ben dit gaan kijken op advies van collega's en zodat ik weet waar aan de koffie over gesproken wordt
. Eerste aflevering vond ik leuk! Grappig concept, nieuw. Daarna niet meer, wordt zo snel uitgemolken (en iedereen zingt dat vreselijke liedje de hele tijd, heel irritant). Zondag vond ik helemaal vreselijk. Ik haak dus weer af.
Hoewel ik de verhaallijn Hanna/Volkert dan wel weer leuk vind.
donderdag 22 februari 2018 om 15:51
Suikerwafel schreef: ↑22-02-2018 10:55Ik ben dit gaan kijken op advies van collega's en zodat ik weet waar aan de koffie over gesproken wordt. Eerste aflevering vond ik leuk! Grappig concept, nieuw. Daarna niet meer, wordt zo snel uitgemolken (en iedereen zingt dat vreselijke liedje de hele tijd, heel irritant). Zondag vond ik helemaal vreselijk. Ik haak dus weer af.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
donderdag 22 februari 2018 om 16:31
Wat een vreemde types kennen jullie.Joostisandersgeaard2 schreef: ↑21-02-2018 21:18Op het eerste gezicht lijkt hij heel aardig en meedenkend/invoelend, maar zit ontzettend vast in zijn (linkse) denkbeelden. En draagt ze graag uit. Maar wat er onder zijn neus echt gebeurt, ziet hij niet.
donderdag 22 februari 2018 om 16:35
Je hebt wel door dat het niet echt is he?
Dat het geen real life soap is maar een satirisch tv-programma met acteurs.
I wanna live my life with the volume full!
donderdag 22 februari 2018 om 19:42
Ik ben ook behept met linkse denkbeelden, maar ik heb echt liever een Ursula in mijn omgeving dan die vreselijke zijen sok van een KarelJoostisandersgeaard2 schreef: ↑21-02-2018 21:18Op het eerste gezicht lijkt hij heel aardig en meedenkend/invoelend, maar zit ontzettend vast in zijn (linkse) denkbeelden. En draagt ze graag uit. Maar wat er onder zijn neus echt gebeurt, ziet hij niet.
donderdag 22 februari 2018 om 20:04
Hahaha! Dat is het precies; een zijen sok. Of zoals mijn moeder zaliger placht te zeggen; een Jan HenLady*Voldemort schreef: ↑22-02-2018 19:42Ik ben ook behept met linkse denkbeelden, maar ik heb echt liever een Ursula in mijn omgeving dan die vreselijke zijen sok van een Karel![]()
Nothing happens for a reason
vrijdag 23 februari 2018 om 19:45
Het is een serie he... met bedachte, grappig bedoelde namen en nep-karakters heel uitvergroot gespeeld door acteurs...
vrijdag 23 februari 2018 om 20:22
Ja, snap ik ook wel, had je misschien wel in de OP kunnen lezen.HasseSimonsdochter schreef: ↑23-02-2018 19:45Het is een serie he... met bedachte, grappig bedoelde namen en nep-karakters heel uitvergroot gespeeld door acteurs...
Maar iemand zei dat die het een stomme naam vond. Dan mag ik toch wel zeggen dat ik het een mooie naam vind?
zaterdag 24 februari 2018 om 09:48
Ik ben behept met hetzelfde linkse euvel. Het irritante is dat hij helemaal niet luistert. Het is een prediker.Lady*Voldemort schreef: ↑22-02-2018 19:42Ik ben ook behept met linkse denkbeelden, maar ik heb echt liever een Ursula in mijn omgeving dan die vreselijke zijen sok van een Karel![]()
zaterdag 24 februari 2018 om 12:07
De PvdA in de gemeente Opsterland denkt stemmen te kunnen winnen, door de melodie van Juf Ank haar liedje in te zetten in de verkiezingsstrijd........
Hallo!Opsterland!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1715569 ... opsterland
Hallo!Opsterland!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 24 februari 2018 om 12:11
Snoesje666 schreef: ↑24-02-2018 12:07De PvdA in de gemeente Opsterland denkt stemmen te kunnen winnen, door de melodie van Juf Ank haar liedje in te zetten in de verkiezingsstrijd........
Hallo!Opsterland!![]()
Maar ik ga op de PvdD stemmen, scheelt maar 1 lettertje.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 24 februari 2018 om 12:14
Ik vind het leuk gedaan.Snoesje666 schreef: ↑24-02-2018 12:07De PvdA in de gemeente Opsterland denkt stemmen te kunnen winnen, door de melodie van Juf Ank haar liedje in te zetten in de verkiezingsstrijd........
Hallo!Opsterland!![]()
zaterdag 24 februari 2018 om 12:41
Ilse Warringa baalt van hype Luizenmoeder
Ilse Warringa heeft enorm succes met de serie De Luizenmoeder. De actrice speelt Juf Ank in de serie en schreef samen met Diederik Ebbinge (directeur Anton) de dialogen. Warringa verbaast zich over dat succes, terwijl ze al sinds 2005 met muziektheatergezelschap BloodyMary voorstellingen maakt met dezelfde soort zwarte humor.
„Elke grote theaterproducent wil nu De Luizenmoeder op toneel brengen. Ik ga daar niet over, want de rechten liggen bij AVROTROS en de productiemaatschappij. Maar mij irriteert het wel een beetje: het is er toch al? Waarom dan nog meer van hetzelfde willen? Iedereen wil nu iets met Juf Ank. Mijn agent Tsilla, die vroeger alleen mijn contracten deed, heeft opeens een dagtaak aan mij. Op maandag, als de kijkcijfers bekend zijn, krijgt ze sowieso zeventien telefoontjes van spelprogramma’s en aanvragen voor interviews. De eerste week zei ik nog overal ja op, dat zit een beetje in mijn aard, maar mijn agente houdt al die verzoeken nu af. Tsilla beschermt mij en mijn gezin als een leeuwin. Want mijn man en kinderen hebben hier natuurlijk ook niet om gevraagd”, zegt Warringa in de Volkskrant.
André van Duin zong het liedje Hallo allemaal dat Juf Ank in De Luizenmoeder zingt als een carnavalsnummer in De Wereld Draait Door. Dat was tegen het zere been van Warringa, die het liedje had opgepikt van haar dochter die het ooit speelde op een harp bij een cursus op de muziekschool. „Het voelde als... een soort kermis in de hel. In dat beeld viel opeens alle gekte samen. Ik kreeg het niet meer gerijmd: mijn dochtertje op de harp, en dan Matthijs van Nieuwkerk dijenkletsend bij die carnavalskraker. Het symboliseerde helemaal de hysterie rond De Luizenmoeder. Ik dacht: heel Nederland is gestoord. Iedereen is gek geworden en er wordt in polonaise over me heen gewalst.”
„Ik kan er nu wel weer om lachen hoor, maar de hele hype is zó overtrokken. En dat allemaal met dat lelijke liedje aan de haal - echt een liedje van niks. Ik heb voor BloodyMary betere dingen gecomponeerd, haha. In het tweede seizoen gaan we misschien expres nieuwe liedjes stoppen, kijken wat die gaan doen.”
Ilse Warringa heeft enorm succes met de serie De Luizenmoeder. De actrice speelt Juf Ank in de serie en schreef samen met Diederik Ebbinge (directeur Anton) de dialogen. Warringa verbaast zich over dat succes, terwijl ze al sinds 2005 met muziektheatergezelschap BloodyMary voorstellingen maakt met dezelfde soort zwarte humor.
„Elke grote theaterproducent wil nu De Luizenmoeder op toneel brengen. Ik ga daar niet over, want de rechten liggen bij AVROTROS en de productiemaatschappij. Maar mij irriteert het wel een beetje: het is er toch al? Waarom dan nog meer van hetzelfde willen? Iedereen wil nu iets met Juf Ank. Mijn agent Tsilla, die vroeger alleen mijn contracten deed, heeft opeens een dagtaak aan mij. Op maandag, als de kijkcijfers bekend zijn, krijgt ze sowieso zeventien telefoontjes van spelprogramma’s en aanvragen voor interviews. De eerste week zei ik nog overal ja op, dat zit een beetje in mijn aard, maar mijn agente houdt al die verzoeken nu af. Tsilla beschermt mij en mijn gezin als een leeuwin. Want mijn man en kinderen hebben hier natuurlijk ook niet om gevraagd”, zegt Warringa in de Volkskrant.
André van Duin zong het liedje Hallo allemaal dat Juf Ank in De Luizenmoeder zingt als een carnavalsnummer in De Wereld Draait Door. Dat was tegen het zere been van Warringa, die het liedje had opgepikt van haar dochter die het ooit speelde op een harp bij een cursus op de muziekschool. „Het voelde als... een soort kermis in de hel. In dat beeld viel opeens alle gekte samen. Ik kreeg het niet meer gerijmd: mijn dochtertje op de harp, en dan Matthijs van Nieuwkerk dijenkletsend bij die carnavalskraker. Het symboliseerde helemaal de hysterie rond De Luizenmoeder. Ik dacht: heel Nederland is gestoord. Iedereen is gek geworden en er wordt in polonaise over me heen gewalst.”
„Ik kan er nu wel weer om lachen hoor, maar de hele hype is zó overtrokken. En dat allemaal met dat lelijke liedje aan de haal - echt een liedje van niks. Ik heb voor BloodyMary betere dingen gecomponeerd, haha. In het tweede seizoen gaan we misschien expres nieuwe liedjes stoppen, kijken wat die gaan doen.”