De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
zaterdag 24 februari 2018 om 13:10
zaterdag 24 februari 2018 om 13:26
Door al die commentaren en kritiek krijgt dat meer aandacht dan de serie zelf.
Is een beetje als De Tegenpartij van Tedje en Van Es in de jaren 80.
Dat werd een hype en de komieken lieten de personages overlijden door een aanslag. Zonder duidelijke oorzaak en motief. Lijkwagens voerden de "typetjes" af.
Iedereen wilde op ze stemmen. Youtube staat er vol mee.
MAAR is echt iets voor de PIJLER ACTUEEL. Zonder geschreeuw. De hoofdletter is KOPTEKST.
Goed om te weten dat van die berichten. Dat wel. Ik zag net ook een aantal youtube filmpjes van kinderen die het liedje aan het zingen waren. Mode maakt mooie en bijzondere dingen gewoon.
EDIT: Ik heb Raymond maar een eerbetoon gegeven. Is een "wereld"nummer. Mag wel in het winterse zonnetje gezet worden.
Is een beetje als De Tegenpartij van Tedje en Van Es in de jaren 80.
Dat werd een hype en de komieken lieten de personages overlijden door een aanslag. Zonder duidelijke oorzaak en motief. Lijkwagens voerden de "typetjes" af.
Iedereen wilde op ze stemmen. Youtube staat er vol mee.
MAAR is echt iets voor de PIJLER ACTUEEL. Zonder geschreeuw. De hoofdletter is KOPTEKST.
Goed om te weten dat van die berichten. Dat wel. Ik zag net ook een aantal youtube filmpjes van kinderen die het liedje aan het zingen waren. Mode maakt mooie en bijzondere dingen gewoon.
EDIT: Ik heb Raymond maar een eerbetoon gegeven. Is een "wereld"nummer. Mag wel in het winterse zonnetje gezet worden.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 24-02-2018 13:36
25.70% gewijzigd
zaterdag 24 februari 2018 om 13:28
Ik vind het ook serieus een mooie naam!
zaterdag 24 februari 2018 om 13:28
Maar ik vind het ook serieus een mooie naam.
zaterdag 24 februari 2018 om 15:55
Ik denk dat een deel van de hype komt doordat veel mensen lichte irritatie voelen over de golf van politieke correctheid die door Nederland gaat.
Je kunt onbedoeld behoorlijk de mist ingaan, neem nou TivoliVredenburg in Utrecht dat door het stof moest omdat ze een cowboy en indianenfeestje voor koters hadden georganiseerd. De schrijvers vergroten dat mooi uit.
En het is gewoon erg goed gemaakt, echt vakmanschap.
Je kunt onbedoeld behoorlijk de mist ingaan, neem nou TivoliVredenburg in Utrecht dat door het stof moest omdat ze een cowboy en indianenfeestje voor koters hadden georganiseerd. De schrijvers vergroten dat mooi uit.
zaterdag 24 februari 2018 om 16:33
En bijna iedereen komt wel eens op een school of schoolplein, en anders bij een (sport)vereniging. Overal die regeltjes en protocollen, alles volgens correct poldermodel. Bij ons staat naast het voetbalveld een bord met gedragsregels. Let wel: voor de ouders. Idioot toch? Dat dat nodig is ook. Heb ik mijn hele jeugd, in de jaren tachtig, nergens gezien. Ik ging zelfstandig naar de basisschool en af en toe kwamen ze kijken langs het sportveld. De luizenmoeder gaat voor mij vooral over de bemoeizucht over en weer.
zaterdag 24 februari 2018 om 17:28
Dat je je kind mag aanmoedigen maar niet moet coachen, dat je andere ouders en de coaches niet onheus moet bejegenen, niet roken en geen alcohol, dat je het veld niet mag betreden, dat je de trainer en begeleiders na afloop bedankt voor de wedstrijd.
En nog een paar dingen. Heel vanzelfsprekende dingen toch? Dat hoefde vroeger volgens mij niet te worden uitgelegd. Maar nu staan veel ouders elke week de hele wedstijd langs de lijn en zijn ze ook elke dag in het klaslokaal. Dat is volgens mij wel echt veranderd.
En nog een paar dingen. Heel vanzelfsprekende dingen toch? Dat hoefde vroeger volgens mij niet te worden uitgelegd. Maar nu staan veel ouders elke week de hele wedstijd langs de lijn en zijn ze ook elke dag in het klaslokaal. Dat is volgens mij wel echt veranderd.
zaterdag 24 februari 2018 om 17:37
Ha ik moest wel lachen om dat je andere ouders niet onheus mag bejegenen. Veel vanzelfsprekender dan dat wordt het niet.rvdlem schreef: ↑24-02-2018 17:28Dat je je kind mag aanmoedigen maar niet moet coachen, dat je andere ouders en de coaches niet onheus moet bejegenen, niet roken en geen alcohol, dat je het veld niet mag betreden, dat je de trainer en begeleiders na afloop bedankt voor de wedstrijd.
zaterdag 24 februari 2018 om 22:06
Precies ditKinase3000 schreef: ↑24-02-2018 15:55Ik denk dat een deel van de hype komt doordat veel mensen lichte irritatie voelen over de golf van politieke correctheid die door Nederland gaat.
zaterdag 24 februari 2018 om 22:28
Lichte irritatieKinase3000 schreef: ↑24-02-2018 15:55Ik denk dat een deel van de hype komt doordat veel mensen lichte irritatie voelen over de golf van politieke correctheid die door Nederland gaat.
Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) was gewoon geïrriteerd.
Johan Derksen legt het prima uit.
https://www.youtube.com/watch?v=OoVATWSaq3I
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 25 februari 2018 om 11:44
Voor @IONES en anderen die meer gericht willen lezen of niet.
Ik kwam via zoekmachine op een DIY uit zonder jaartal en onderaan de pagina stond dit. Het scheelt lezen en de selectie met bronmelding is al gemaakt. Voor zover ik het kan beoordelen. Ik moet het nog lezen en ga dat misschien doen als ik er tijd voor heb. Tís van de andere en oudere zus van Viva. Is volbloed of half? Geen idee, maar ze zijn familie. Dat weet ik zeker.
https://www.libelle.nl/mensen/luizenmoe ... k-ebbinge/
Ik kwam via zoekmachine op een DIY uit zonder jaartal en onderaan de pagina stond dit. Het scheelt lezen en de selectie met bronmelding is al gemaakt. Voor zover ik het kan beoordelen. Ik moet het nog lezen en ga dat misschien doen als ik er tijd voor heb. Tís van de andere en oudere zus van Viva. Is volbloed of half? Geen idee, maar ze zijn familie. Dat weet ik zeker.
https://www.libelle.nl/mensen/luizenmoe ... k-ebbinge/
zondag 25 februari 2018 om 11:58
Zure reactie van RTL inderdaad.
Uiteraard dalen de kijkcijfers iets.
Het was even een hype - mede door de carnavalshit - en nu normaliseert de situatie.
Maar 3.2 miljoen blijft een mooie prestatie.
De eerste uitzending trok 750.000 mensen en dat was al spectaculair vertelde Matthijs van Nieuwkerk in DWDD
https://www.youtube.com/watch?v=XkS8XbNh4C4
Probleem is dat een serie als de Luizenmoeder bij de commerciëlen niet zou kunnen, daar zouden alle grove grappen - die de serie zo leuk maken - er uitgeknipt worden en zou er een soort roetvegenpiet variant overblijven.
Uiteraard dalen de kijkcijfers iets.
Het was even een hype - mede door de carnavalshit - en nu normaliseert de situatie.
Maar 3.2 miljoen blijft een mooie prestatie.
De eerste uitzending trok 750.000 mensen en dat was al spectaculair vertelde Matthijs van Nieuwkerk in DWDD
https://www.youtube.com/watch?v=XkS8XbNh4C4
Probleem is dat een serie als de Luizenmoeder bij de commerciëlen niet zou kunnen, daar zouden alle grove grappen - die de serie zo leuk maken - er uitgeknipt worden en zou er een soort roetvegenpiet variant overblijven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 25 februari 2018 om 16:09
Zeker weten.
Maar goed die maken ook al jaren programma's voor laag opgeleiden.
Buiten het RTL Nieuws en een enkele uitzending van Umberto is de kwaliteit om te huilen.
Zeker weten.
Buiten het RTL Nieuws en een enkele uitzending van Umberto is de kwaliteit om te huilen.
Zeker weten.