Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
deepspace schreef:
24-02-2018 13:04
Deze valt in de categorie "het is ook nóóit goed". Wat een gezeur.
Ik heb het net ergens anders gelezen en daar was het een stuk genuanceerder geschreven. Hier lijken stukken ook een beetje knullig geknipt te zijn waardoor precies de kern verloren is gegaan.
Het stond zo op de site van de Telegraaf.
rvdlem schreef:
24-02-2018 13:18
Het stond zo op de site van de Telegraaf.
Dat kan hoor. I don’t blame you.
Nou ja, bronvermelding is altijd wel handig. Stond ook zo op AD. Komt uit een interview met de Volkskrant zag ik ook pas net.
Door al die commentaren en kritiek krijgt dat meer aandacht dan de serie zelf.
Is een beetje als De Tegenpartij van Tedje en Van Es in de jaren 80.
Dat werd een hype en de komieken lieten de personages overlijden door een aanslag. Zonder duidelijke oorzaak en motief. Lijkwagens voerden de "typetjes" af.

Iedereen wilde op ze stemmen. Youtube staat er vol mee.
MAAR is echt iets voor de PIJLER ACTUEEL. Zonder geschreeuw. De hoofdletter is KOPTEKST.
Goed om te weten dat van die berichten. Dat wel. Ik zag net ook een aantal youtube filmpjes van kinderen die het liedje aan het zingen waren. Mode maakt mooie en bijzondere dingen gewoon.

EDIT: Ik heb Raymond maar een eerbetoon gegeven. Is een "wereld"nummer. Mag wel in het winterse zonnetje gezet worden. :sun:
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 24-02-2018 13:36
25.70% gewijzigd
HasseSimonsdochter schreef:
24-02-2018 09:35
Ja maar je gaat er allemaal wel heel serieus op in.
Ik vind het ook serieus een mooie naam! :-D
HasseSimonsdochter schreef:
24-02-2018 09:35
Ja maar je gaat er allemaal wel heel serieus op in.
Maar ik vind het ook serieus een mooie naam. :-D
deepspace schreef:
24-02-2018 13:04
Deze valt in de categorie "het is ook nóóit goed". Wat een gezeur.
Ze heeft wel een punt. De hype is zwaar overdreven en iedereen kakelt elkaar maar na. Ik snap wel dat ze zich eraan ergert.
YouWish schreef:
24-02-2018 14:09
Ze heeft wel een punt. De hype is zwaar overdreven en iedereen kakelt elkaar maar na. Ik snap wel dat ze zich eraan ergert.
Precies dit.
iones schreef:
24-02-2018 13:28
Maar ik vind het ook serieus een mooie naam. :-D
:-D
Haha, bedenk me net, in het kader van iets groter maken dan het is...."het staat op het viva forum dus het is hot".

Gevalletje overdrijven is ook een vak inderdaad.
die ik wilde bestaat al...
Ik denk dat een deel van de hype komt doordat veel mensen lichte irritatie voelen over de golf van politieke correctheid die door Nederland gaat.

Je kunt onbedoeld behoorlijk de mist ingaan, neem nou TivoliVredenburg in Utrecht dat door het stof moest omdat ze een cowboy en indianenfeestje voor koters hadden georganiseerd. De schrijvers vergroten dat mooi uit.

En het is gewoon erg goed gemaakt, echt vakmanschap.
En bijna iedereen komt wel eens op een school of schoolplein, en anders bij een (sport)vereniging. Overal die regeltjes en protocollen, alles volgens correct poldermodel. Bij ons staat naast het voetbalveld een bord met gedragsregels. Let wel: voor de ouders. Idioot toch? Dat dat nodig is ook. Heb ik mijn hele jeugd, in de jaren tachtig, nergens gezien. Ik ging zelfstandig naar de basisschool en af en toe kwamen ze kijken langs het sportveld. De luizenmoeder gaat voor mij vooral over de bemoeizucht over en weer.
rvdlem schreef:
24-02-2018 16:33
Bij ons staat naast het voetbalveld een bord met gedragsregels. Let wel: voor de ouders.

Wat staat daar dan zoal op? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Dat je je kind mag aanmoedigen maar niet moet coachen, dat je andere ouders en de coaches niet onheus moet bejegenen, niet roken en geen alcohol, dat je het veld niet mag betreden, dat je de trainer en begeleiders na afloop bedankt voor de wedstrijd.
En nog een paar dingen. Heel vanzelfsprekende dingen toch? Dat hoefde vroeger volgens mij niet te worden uitgelegd. Maar nu staan veel ouders elke week de hele wedstijd langs de lijn en zijn ze ook elke dag in het klaslokaal. Dat is volgens mij wel echt veranderd.
rvdlem schreef:
24-02-2018 17:28
Dat je je kind mag aanmoedigen maar niet moet coachen, dat je andere ouders en de coaches niet onheus moet bejegenen, niet roken en geen alcohol, dat je het veld niet mag betreden, dat je de trainer en begeleiders na afloop bedankt voor de wedstrijd.
En nog een paar dingen. Heel vanzelfsprekende dingen toch? Dat hoefde vroeger volgens mij niet te worden uitgelegd. Maar nu staan veel ouders elke week de hele wedstijd langs de lijn en zijn ze ook elke dag in het klaslokaal. Dat is volgens mij wel echt veranderd.
Ha ik moest wel lachen om dat je andere ouders niet onheus mag bejegenen. Veel vanzelfsprekender dan dat wordt het niet.
Kinase3000 schreef:
24-02-2018 15:55
Ik denk dat een deel van de hype komt doordat veel mensen lichte irritatie voelen over de golf van politieke correctheid die door Nederland gaat.

Je kunt onbedoeld behoorlijk de mist ingaan, neem nou TivoliVredenburg in Utrecht dat door het stof moest omdat ze een cowboy en indianenfeestje voor koters hadden georganiseerd. De schrijvers vergroten dat mooi uit.

En het is gewoon erg goed gemaakt, echt vakmanschap.
Precies dit
Kinase3000 schreef:
24-02-2018 15:55

Lichte irritatie :-)

Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) was gewoon geïrriteerd.

Johan Derksen legt het prima uit.
https://www.youtube.com/watch?v=OoVATWSaq3I
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Voor @IONES en anderen die meer gericht willen lezen of niet.
Ik kwam via zoekmachine op een DIY uit zonder jaartal en onderaan de pagina stond dit. Het scheelt lezen en de selectie met bronmelding is al gemaakt. Voor zover ik het kan beoordelen. Ik moet het nog lezen en ga dat misschien doen als ik er tijd voor heb. Tís van de andere en oudere zus van Viva. Is volbloed of half? Geen idee, maar ze zijn familie. Dat weet ik zeker.

https://www.libelle.nl/mensen/luizenmoe ... k-ebbinge/
Zure reactie van RTL inderdaad.

Uiteraard dalen de kijkcijfers iets.
Het was even een hype - mede door de carnavalshit - en nu normaliseert de situatie.

Maar 3.2 miljoen blijft een mooie prestatie.
De eerste uitzending trok 750.000 mensen en dat was al spectaculair vertelde Matthijs van Nieuwkerk in DWDD
https://www.youtube.com/watch?v=XkS8XbNh4C4

Probleem is dat een serie als de Luizenmoeder bij de commerciëlen niet zou kunnen, daar zouden alle grove grappen - die de serie zo leuk maken - er uitgeknipt worden en zou er een soort roetvegenpiet variant overblijven.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
RTL is gewoon jaloers.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mevrouw75 schreef:
24-02-2018 13:19
Dat kan hoor. I don’t blame you.
Klopt. Origineel van de Volkskrant is veel genuanceerder.
Snoesje666 schreef:
25-02-2018 14:53
RTL is gewoon jaloers.

Zeker weten.

Maar goed die maken ook al jaren programma's voor laag opgeleiden.

Buiten het RTL Nieuws en een enkele uitzending van Umberto is de kwaliteit om te huilen.
Snoesje666 schreef:
RTL is gewoon jaloers.

Zeker weten.

Buiten het RTL Nieuws en een enkele uitzending van Umberto is de kwaliteit om te huilen.
Snoesje666 schreef:
RTL is gewoon jaloers.

Zeker weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven