Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Die ouders met "hoogbegaafde" kinderen worden op de hak genomen!!!
Hij was weer goed vanavond!
NYC schreef:
25-02-2018 20:52
Hij was weer goed vanavond!

Ja, absoluut! Ik heb er weer buikspierpijn van! :-D
francieneke schreef:
25-02-2018 20:33

Duidelijker dan dat de viva als informatiebron is gebruikt wordt het niet.
vierdubbel
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-02-2018 21:18
99.23% gewijzigd
nounou
stotterway
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-02-2018 21:19
99.38% gewijzigd
nounou
Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-02-2018 21:21
98.17% gewijzigd
nounou
Sophiever schreef:
25-02-2018 21:05
:-D
rvdlem schreef:
24-02-2018 12:41
Ilse Warringa baalt van hype Luizenmoeder

Ilse Warringa heeft enorm succes met de serie De Luizenmoeder. De actrice speelt Juf Ank in de serie en schreef samen met Diederik Ebbinge (directeur Anton) de dialogen. Warringa verbaast zich over dat succes, terwijl ze al sinds 2005 met muziektheatergezelschap BloodyMary voorstellingen maakt met dezelfde soort zwarte humor.

„Elke grote theaterproducent wil nu De Luizenmoeder op toneel brengen. Ik ga daar niet over, want de rechten liggen bij AVROTROS en de productiemaatschappij. Maar mij irriteert het wel een beetje: het is er toch al? Waarom dan nog meer van hetzelfde willen? Iedereen wil nu iets met Juf Ank. Mijn agent Tsilla, die vroeger alleen mijn contracten deed, heeft opeens een dagtaak aan mij. Op maandag, als de kijkcijfers bekend zijn, krijgt ze sowieso zeventien telefoontjes van spelprogramma’s en aanvragen voor interviews. De eerste week zei ik nog overal ja op, dat zit een beetje in mijn aard, maar mijn agente houdt al die verzoeken nu af. Tsilla beschermt mij en mijn gezin als een leeuwin. Want mijn man en kinderen hebben hier natuurlijk ook niet om gevraagd”, zegt Warringa in de Volkskrant.

André van Duin zong het liedje Hallo allemaal dat Juf Ank in De Luizenmoeder zingt als een carnavalsnummer in De Wereld Draait Door. Dat was tegen het zere been van Warringa, die het liedje had opgepikt van haar dochter die het ooit speelde op een harp bij een cursus op de muziekschool. „Het voelde als... een soort kermis in de hel. In dat beeld viel opeens alle gekte samen. Ik kreeg het niet meer gerijmd: mijn dochtertje op de harp, en dan Matthijs van Nieuwkerk dijenkletsend bij die carnavalskraker. Het symboliseerde helemaal de hysterie rond De Luizenmoeder. Ik dacht: heel Nederland is gestoord. Iedereen is gek geworden en er wordt in polonaise over me heen gewalst.”

„Ik kan er nu wel weer om lachen hoor, maar de hele hype is zó overtrokken. En dat allemaal met dat lelijke liedje aan de haal - echt een liedje van niks. Ik heb voor BloodyMary betere dingen gecomponeerd, haha. In het tweede seizoen gaan we misschien expres nieuwe liedjes stoppen, kijken wat die gaan doen.”
Wel zo netjes om even de bron te vermelden, het is een interview van Herien Wernsink in de Volkskrant. Het hele interview is wat uitgebreider, en interessant ! Staat helaas wel achter een betaalmuur wanneer je geen abonnement hebt :
https://www.volkskrant.nl/media/ilse-wa ... ~a4573154/
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-02-2018 21:15
Reden: Gateway-ellende
7.56% gewijzigd
nounou
Ik heb geen kinderen en ben al geen 100 jaar op een basisschool geweest. Wel lees ik veel van de topics op kinderen en ben ervan overtuigd dat de inspiratie daarvandaan komt. Echt alles komt me bekend voor.
Hilarisch vond ik het vanavond!
Ik vond die 1 april grap wel geslaagd. Toch wel een goede acteur die Anton.
(Maar met de Vliegende panters deed hij het ook al goed.)
Ik vond het weer heerlijk, met als hoogtepunt het binnensmondse 'kut-Anton' van Juf Helma ;-D
francieneke schreef:
25-02-2018 20:33

Hahaha, dat vond ik ook wel een goeie :lol:
Zo herkenbaar, zon, maan, ster en raket.
Het is alweer jaren geleden maar mijn tenen krommen nu nog.
Zichtbaar aan de wand van de klas hingen de kinderen verdeeld in deze groepjes.
Iedereen kon van elkaar zien of ze een zonnetje, maantje, sterretje of raketje waren.
Zo zichtbaar en alle ouders die in de klas "onopvallend" even kwamen kijken.
Op het schoolplein voer voor menig gesprek tussen de ouders, vooral pratend over andermans kind.
Ok, waarheid als een koe.

Afbeelding
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
damesbril schreef:
26-02-2018 12:28
Iedereen kon van elkaar zien of ze een zonnetje, maantje, sterretje of raketje waren.
Op het schoolplein voer voor menig gesprek tussen de ouders, vooral pratend over andermans kind.
Ik heb de aflevering gisteren niet gezien maar ik ken dit helemaal niet van mijn kinderen. Geen idee hoe de meeste andere kinderen in de klas het doen op school. Van sommige weet ik het omdat ik de ouders goed ken en het dan wel is ter sprake komt. Maar ook dan is het geen issue verder.
Hier op school werken ze ook niet met sterretjes, maantjes enz.
‘Als je Bradley die IQ-test laat maken is hij ook hoogbegaafd’

:rofl:
damesbril schreef:
Dan heeft die juf het ook allemaal niet zo goed begrepen; het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dat gaat etaleren. Blijft natuurlijk ongelofelijk sneu dat die ouders hun kind zo tegen de meetlat gaan leggen en vergelijken met de rest.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Sophiever schreef:
25-02-2018 21:05
Desperate housewives heeft eenzelfde soort scene. Het speelt al heel lang :-p
Silence is golden. Duct tape is silver.
damesbril schreef:
Bijzonder wel, hier werd destijds in TOM-groepen gewerkt. Blauw, geel en rood waren de kleuren en volgens mij maakte niemand het wat uit in welke groep wie zat. De groep was voor dat kind gewoon het best aansluitend en dat is toch wat je wil?
Silence is golden. Duct tape is silver.
DG2015 schreef:
26-02-2018 13:08
Dan heeft die juf het ook allemaal niet zo goed begrepen; het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dat gaat etaleren. Blijft natuurlijk ongelofelijk sneu dat die ouders hun kind zo tegen de meetlat gaan leggen en vergelijken met de rest.
Inderdaad heel sneu.
Dit speelde 5 jaar geleden, hopelijk gaan ze nu wat zorgvuldiger om met deze gegevens.
Achteraf realiseer ik mij pas hoe raar het was dat die lijstjes zichtbaar in de klas hingen.
Nog sneuer hoe de ouders ermee om gingen.
watdachtjehiervan schreef:
26-02-2018 12:59
Ik heb de aflevering gisteren niet gezien maar ik ken dit helemaal niet van mijn kinderen. Geen idee hoe de meeste andere kinderen in de klas het doen op school. Van sommige weet ik het omdat ik de ouders goed ken en het dan wel is ter sprake komt. Maar ook dan is het geen issue verder.
Hier op school werken ze ook niet met sterretjes, maantjes enz.
Precies.
Ik spreek ook alleen met ouders die ik goed ken over mijn kind.
Zoon zit in groep 8 en heeft net zijn definitieve advies gekregen.
Grappig dat juist nu sommige ouders aan mij komen vragen welk advies mijn zoon heeft gekregen terwijl ik ze anders nooit spreek.
Tonen anders nooit interesse en nu opeens wel. :facepalm:
Die aftiteling ook: "Overeenkomsten met bestaande personen en/of situaties berusten op puur toeval" :-D
Ank is lekker sarcastisch; ik hou ervan :proud:

'Ga dat maar lekker even verwerken. Dag Karel' :rofl:
damesbril schreef:
26-02-2018 13:18
Inderdaad heel sneu.
Dit speelde 5 jaar geleden, hopelijk gaan ze nu wat zorgvuldiger om met deze gegevens.
Achteraf realiseer ik mij pas hoe raar het was dat die lijstjes zichtbaar in de klas hingen.
Nog sneuer hoe de ouders ermee om gingen.
Ik vind het dan weer hilarisch dat er ouders zijn die zich druk maken over zichtbare lijstjes.

De kinderen weten dat namelijk al lang óf het boeit ze niks.

K zie mij al fluisteren of geheimzinnige klopjes uitdelen aan de kinderen die verlengde instructie nodig hebben, dat ze op hun tenen stiekem aan de instructietafel moeten komen zitten. Of een knipoog geven aan de kinderen die hun maanboekje mogen verstoppen en stiekum hun zonboekje uit hun la mogen pakken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven