Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Nou, het mag dan voor mij meer dan 40 jaar geleden zijn dat ik in de eerste klas zat (groep 3 nu hè) en ik me beretrots voelde dat ik in het "beste" groepje zat. Toen werd de klas in drie groepen verdeeld, niet alleen voor lezen, maar voor alles. En je zat met je bankje ook in het groepje "goede" leerlingen. Je wist zodoende ook precies wie welk niveau had.
Maar goed, dat was één van de zeven juffen die ik in dat jaar heb gehad, dat deden ze gelukkig niet allemaal.
aviv_13 schreef:
26-02-2018 15:54
Nou, het mag dan voor mij meer dan 40 jaar geleden zijn dat ik in de eerste klas zat (groep 3 nu hè) en ik me beretrots voelde dat ik in het "beste" groepje zat. Toen werd de klas in drie groepen verdeeld, niet alleen voor lezen, maar voor alles. En je zat met je bankje ook in het groepje "goede" leerlingen. Je wist zodoende ook precies wie welk niveau had.
Maar goed, dat was één van de zeven juffen die ik in dat jaar heb gehad, dat deden ze gelukkig niet allemaal.

Ja, dat deden ze bij ons ook. Samen met twee jongens vormde ik het groepje dat naar het lyceum moest. VERSCHRIKKELIJK!!!!
Ik wilde gewoon naar de mavo of de huishoudschool en daar zat ik in dat groepje vooraan bij de meester te zwoegen op extra moeilijke sommen omdat ik zo nodig naar dat klotelyceum moest. Waardeloos.
Ik vind het vreselijk dat deze praktijken nog steeds voorkomen op de basisschool. Laat de kinderen lekker door elkaar zitten en laat elk kind zich naast de basisstof verdiepen in waar hij/zij goed in is. Bijna ieder kind blinkt wel ergens in uit.
De meeste basisscholen hanteren in groep 3 de methode Veilig Leren Lezen van Uitgeverij Zwijsen. Deze methode komt heel goed tegemoet aan de verschillen tussen leerlingen in groep 3: het ene kind leest immers al een boekje, terwijl het andere start met het leren van de letters met hun klanken. Deze verschillen in leesniveau vragen een verschillende manier van werken en daarom gebruikt de methode vier verschillende aanpakken: maan, ster, raket, zon.

Maan: De kinderen met deze aanpak volgen de methode volgens de gebruikelijke manier. Deze groep is vaak het grootste!
Ster: De kinderen met deze aanpak hebben iets extra’s nodig om tot voldoende prestaties te komen.
Raket: De kinderen met deze aanpak hebben naast de gebruikelijke materialen extra uitdaging nodig omdat ze op eigen kracht de leesontwikkeling kunnen versnellen.
Zon: De kinderen met deze aanpak kunnen al lezen. Ze hebben een zelfstandige werkhouding en een goede concentratie waardoor ze in staat zijn om op eigen kracht, zelfontdekkend te leren.
Gevonden op internet
Net teruggekeken, mwah, behalve een handvol grappige oneliners niet heel sterk deze keer. De boodschap van Juf Ank "als je wilt dat je kind omhoog klimt, moet je er vooral niet bovenop gaan zitten" was wel erg treffend.
Daarentegen vond ik de uitspraak van Hannah "Floor is 7, het talkpoeder zit nog tussen haar billen" behoorlijk viezig klinken, ieuw :-o
Nothing happens for a reason
Nee ik vond het wel een goede manier om te weergeven dat die ouders zich op zaten te blazen over niets.
damesbril schreef:
26-02-2018 13:25
Precies.
Ik spreek ook alleen met ouders die ik goed ken over mijn kind.
Zoon zit in groep 8 en heeft net zijn definitieve advies gekregen.
Grappig dat juist nu sommige ouders aan mij komen vragen welk advies mijn zoon heeft gekregen terwijl ik ze anders nooit spreek.
Tonen anders nooit interesse en nu opeens wel. :facepalm:

Ik hoorde op mijn werk zelfs dat de adviezen worden uitgewisseld via de klassen-app. Het moet toch niet gekker worden!

En ik kende het systeem met de maan, zon, ster en raket ook niet. Totdat we gingen verhuizen en kids op een andere school kwamen. En vind het maar niks, dochter begon als zon en toen ze op een geveven moment terug moest naar maan vanwege het tempo, stortte ze helemaal in! Ze was totaal niet meer gemotiveerd en wilde zelfs niet eens meer naar school.
minnimouse schreef:
26-02-2018 14:49
Ank is lekker sarcastisch; ik hou ervan :proud:

'Ga dat maar lekker even verwerken. Dag Karel' :rofl:

Heb hem net terug gekeken.
Grandioos deze uitzending.

Juffrouw Ank wordt met de aflevering sterker.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ben ik de enige die zich mateloos ergert aan die domme bolle hertenogen van Hanna?
Ik vind Hanna verschrikkelijk. Niet vanwege haar ogen, maar vanwege haar houding.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
04-03-2018 20:39
Ik vind Hanna verschrikkelijk. Niet vanwege haar ogen, maar vanwege haar houding.

+1
clemance schreef:
04-03-2018 20:36
Ben ik de enige die zich mateloos ergert aan die domme bolle hertenogen van Hannah?
Integendeel, superleuke vrouw! :$ :$ :)
quattro35 schreef:
04-03-2018 20:52
Integendeel, superleuke vrouw! :$ :$ :)
Ik vind haar ook leuk.
Ik vond die scene waarin Anton dat gebak met 35% korting gaf echt geweldig :rofl:
Ja geniaal, lekker cadeau!
Kwebbeltje91 schreef:
04-03-2018 21:07
Ik vond die scene waarin Anton dat gebak met 35% korting gaf echt geweldig :rofl:
Mooi he?
Ik vind dat Jennifer Hofman steeds 1 gezicht trekt namelijk die verbaasde blik. Beetje eentonig.
Kwebbeltje91 schreef:
04-03-2018 21:07
Aaah, Dat was gebak.

Dit is dat lied van Anton: https://www.youtube.com/watch?v=--mmeypWRX4
maar dan voor karaoke. Dit is een uitleg. https://www.youtube.com/watch?v=lMIdI5Lyb6M
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 04-03-2018 21:33
Reden: Verschrikkelijk deprimerend nummer. Langdradig.
14.48% gewijzigd
Backpack10 schreef:
04-03-2018 21:18
Ik vind dat Jennifer Hofman steeds 1 gezicht trekt namelijk die verbaasde blik. Beetje eentonig.

Ja dit. En dan showen haar bolle ogen nog meer. Heel vreemd.
Pumps_italiaans schreef:
04-03-2018 21:21
Aaah, Dat was gebak.

Dit is dat lied van Anton: https://www.youtube.com/watch?v=--mmeypWRX4
maar dan voor karaoke. Dit is een uitleg. https://www.youtube.com/watch?v=lMIdI5Lyb6M
Wat dacht jij dat het was dan?
Kwebbeltje91 schreef:
04-03-2018 21:24
Wat dacht jij dat het was dan?
Ik zag alleen die sticker met 35%.
clemance schreef:
04-03-2018 20:36
Ben ik de enige die zich mateloos ergert aan die domme bolle hertenogen van Hanna?
Nope. Zeker als je in aanmerking neemt dat ze kinderpsychologe zou moeten zijn vind ik haar continu dom en te verbaast kijken.
Backpack10 schreef:
04-03-2018 21:18
In deze serie vind ik dat ook ja.
Maar ze speelt ook in Zomer in Zeeland en daar is ze veel relaxter vind ik.
nina1966 schreef:
04-03-2018 21:40
Nope. Zeker als je in aanmerking neemt dat ze kinderpsychologe zou moeten zijn vind ik haar continu dom en te verbaast kijken.
Natuurlijk kijkt ze verbaasd tussen volwassene die beter een voorbeeld kunnen nemen aan hun kind. :-|
Ik vind helemaal niet dat ze dom kijkt of bolle ogen heeft. Het is wel de minst dankbare rol. Het is denk ik leuker en makkelijker om de scheldende bitch te zijn zoals Mel & Kim en Ursula.
Snoesje666 schreef:
04-03-2018 20:39
Ik ook ze komt erg onnozel over zeker voor een psycholoog. Ik moet wel lachen om al die voornamen dan heeft haar kind nog een gebruikelijke. Floor...
Het valt mij op dat er veel meer kinderen op het schoolplein zijn dan dat er klassen zijn.
Volkert moet blijven...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven