De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
maandag 26 februari 2018 om 15:54
Nou, het mag dan voor mij meer dan 40 jaar geleden zijn dat ik in de eerste klas zat (groep 3 nu hè) en ik me beretrots voelde dat ik in het "beste" groepje zat. Toen werd de klas in drie groepen verdeeld, niet alleen voor lezen, maar voor alles. En je zat met je bankje ook in het groepje "goede" leerlingen. Je wist zodoende ook precies wie welk niveau had.
Maar goed, dat was één van de zeven juffen die ik in dat jaar heb gehad, dat deden ze gelukkig niet allemaal.
Maar goed, dat was één van de zeven juffen die ik in dat jaar heb gehad, dat deden ze gelukkig niet allemaal.
maandag 26 februari 2018 om 16:03
aviv_13 schreef: ↑26-02-2018 15:54Nou, het mag dan voor mij meer dan 40 jaar geleden zijn dat ik in de eerste klas zat (groep 3 nu hè) en ik me beretrots voelde dat ik in het "beste" groepje zat. Toen werd de klas in drie groepen verdeeld, niet alleen voor lezen, maar voor alles. En je zat met je bankje ook in het groepje "goede" leerlingen. Je wist zodoende ook precies wie welk niveau had.
Ja, dat deden ze bij ons ook. Samen met twee jongens vormde ik het groepje dat naar het lyceum moest. VERSCHRIKKELIJK!!!!
Ik wilde gewoon naar de mavo of de huishoudschool en daar zat ik in dat groepje vooraan bij de meester te zwoegen op extra moeilijke sommen omdat ik zo nodig naar dat klotelyceum moest. Waardeloos.
Ik vind het vreselijk dat deze praktijken nog steeds voorkomen op de basisschool. Laat de kinderen lekker door elkaar zitten en laat elk kind zich naast de basisstof verdiepen in waar hij/zij goed in is. Bijna ieder kind blinkt wel ergens in uit.
maandag 26 februari 2018 om 16:31
De meeste basisscholen hanteren in groep 3 de methode Veilig Leren Lezen van Uitgeverij Zwijsen. Deze methode komt heel goed tegemoet aan de verschillen tussen leerlingen in groep 3: het ene kind leest immers al een boekje, terwijl het andere start met het leren van de letters met hun klanken. Deze verschillen in leesniveau vragen een verschillende manier van werken en daarom gebruikt de methode vier verschillende aanpakken: maan, ster, raket, zon.
Maan: De kinderen met deze aanpak volgen de methode volgens de gebruikelijke manier. Deze groep is vaak het grootste!
Ster: De kinderen met deze aanpak hebben iets extra’s nodig om tot voldoende prestaties te komen.
Raket: De kinderen met deze aanpak hebben naast de gebruikelijke materialen extra uitdaging nodig omdat ze op eigen kracht de leesontwikkeling kunnen versnellen.
Zon: De kinderen met deze aanpak kunnen al lezen. Ze hebben een zelfstandige werkhouding en een goede concentratie waardoor ze in staat zijn om op eigen kracht, zelfontdekkend te leren.
Gevonden op internet
Maan: De kinderen met deze aanpak volgen de methode volgens de gebruikelijke manier. Deze groep is vaak het grootste!
Ster: De kinderen met deze aanpak hebben iets extra’s nodig om tot voldoende prestaties te komen.
Raket: De kinderen met deze aanpak hebben naast de gebruikelijke materialen extra uitdaging nodig omdat ze op eigen kracht de leesontwikkeling kunnen versnellen.
Zon: De kinderen met deze aanpak kunnen al lezen. Ze hebben een zelfstandige werkhouding en een goede concentratie waardoor ze in staat zijn om op eigen kracht, zelfontdekkend te leren.
Gevonden op internet
maandag 26 februari 2018 om 21:19
Net teruggekeken, mwah, behalve een handvol grappige oneliners niet heel sterk deze keer. De boodschap van Juf Ank "als je wilt dat je kind omhoog klimt, moet je er vooral niet bovenop gaan zitten" was wel erg treffend.
Daarentegen vond ik de uitspraak van Hannah "Floor is 7, het talkpoeder zit nog tussen haar billen" behoorlijk viezig klinken, ieuw
Daarentegen vond ik de uitspraak van Hannah "Floor is 7, het talkpoeder zit nog tussen haar billen" behoorlijk viezig klinken, ieuw
Nothing happens for a reason
dinsdag 27 februari 2018 om 22:31
damesbril schreef: ↑26-02-2018 13:25Precies.
Ik spreek ook alleen met ouders die ik goed ken over mijn kind.
Zoon zit in groep 8 en heeft net zijn definitieve advies gekregen.
Grappig dat juist nu sommige ouders aan mij komen vragen welk advies mijn zoon heeft gekregen terwijl ik ze anders nooit spreek.
Tonen anders nooit interesse en nu opeens wel.![]()
Ik hoorde op mijn werk zelfs dat de adviezen worden uitgewisseld via de klassen-app. Het moet toch niet gekker worden!
En ik kende het systeem met de maan, zon, ster en raket ook niet. Totdat we gingen verhuizen en kids op een andere school kwamen. En vind het maar niks, dochter begon als zon en toen ze op een geveven moment terug moest naar maan vanwege het tempo, stortte ze helemaal in! Ze was totaal niet meer gemotiveerd en wilde zelfs niet eens meer naar school.
donderdag 1 maart 2018 om 21:32
minnimouse schreef: ↑26-02-2018 14:49Ank is lekker sarcastisch; ik hou ervan
'Ga dat maar lekker even verwerken. Dag Karel'![]()
Heb hem net terug gekeken.
Grandioos deze uitzending.
Juffrouw Ank wordt met de aflevering sterker.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 4 maart 2018 om 20:41
Snoesje666 schreef: ↑04-03-2018 20:39Ik vind Hanna verschrikkelijk. Niet vanwege haar ogen, maar vanwege haar houding.
+1
zondag 4 maart 2018 om 21:11
Mooi he?Kwebbeltje91 schreef: ↑04-03-2018 21:07Ik vond die scene waarin Anton dat gebak met 35% korting gaf echt geweldig![]()
zondag 4 maart 2018 om 21:21
Aaah, Dat was gebak.Kwebbeltje91 schreef: ↑04-03-2018 21:07Ik vond die scene waarin Anton dat gebak met 35% korting gaf echt geweldig![]()
Dit is dat lied van Anton: https://www.youtube.com/watch?v=--mmeypWRX4
maar dan voor karaoke. Dit is een uitleg. https://www.youtube.com/watch?v=lMIdI5Lyb6M
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 04-03-2018 21:33
Reden: Verschrikkelijk deprimerend nummer. Langdradig.
Reden: Verschrikkelijk deprimerend nummer. Langdradig.
14.48% gewijzigd
zondag 4 maart 2018 om 21:22
Backpack10 schreef: ↑04-03-2018 21:18Ik vind dat Jennifer Hofman steeds 1 gezicht trekt namelijk die verbaasde blik. Beetje eentonig.
Ja dit. En dan showen haar bolle ogen nog meer. Heel vreemd.
zondag 4 maart 2018 om 21:24
Wat dacht jij dat het was dan?Pumps_italiaans schreef: ↑04-03-2018 21:21Aaah, Dat was gebak.
Dit is dat lied van Anton: https://www.youtube.com/watch?v=--mmeypWRX4
maar dan voor karaoke. Dit is een uitleg. https://www.youtube.com/watch?v=lMIdI5Lyb6M
zondag 4 maart 2018 om 21:26
Ik zag alleen die sticker met 35%.
zondag 4 maart 2018 om 21:40
zondag 4 maart 2018 om 21:46
In deze serie vind ik dat ook ja.Backpack10 schreef: ↑04-03-2018 21:18Ik vind dat Jennifer Hofman steeds 1 gezicht trekt namelijk die verbaasde blik. Beetje eentonig.
Maar ze speelt ook in Zomer in Zeeland en daar is ze veel relaxter vind ik.
zondag 4 maart 2018 om 22:09
Ik ook ze komt erg onnozel over zeker voor een psycholoog. Ik moet wel lachen om al die voornamen dan heeft haar kind nog een gebruikelijke. Floor...Snoesje666 schreef: ↑04-03-2018 20:39Ik vind Hanna verschrikkelijk. Niet vanwege haar ogen, maar vanwege haar houding.
Het valt mij op dat er veel meer kinderen op het schoolplein zijn dan dat er klassen zijn.
Volkert moet blijven...!