Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Was Hein Boele niet ooit ook nieuwslezer ? .

Ik erger mij ook aan de personage van Anton .vind het n vieze man.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Mijn man zei ook dat hij een nieuwslezer was. Ik zag dat niet echt ergens staan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Lotte35 schreef:
27-02-2019 12:55
Ik maak een opmerking over een taalfout.
Je gaat niet flippen.
Natuurlijk niet!
:high5:
Die cartoon! :rofl:
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ik moest toch wel heel erg lachen om Anton, man wat genant zoals hij daar voor Hanna stond te voorlezen. :-D
En Kenneth is zwart "dus hij kan spelen op een trommel". Oh oh wat fout toch weer allemaal! :-D
Wat ik vooral grappig vind, is dat iedereen feilloos de vooroordelen van het onderwijzend personeel kan aanwijzen (en die zitten er ook zeker in, laten we daar duidelijk over zijn), maar dat niemand het hyper-gedrag van de ouders lijkt te herkennen, terwijl dat vaak ook erg goed neergezet wordt in de serie, maar blijkbaar is wijzen leuker dan in de spiegel kijken...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
01-03-2019 20:08
Wat ik vooral grappig vind, is dat iedereen feilloos de vooroordelen van het onderwijzend personeel kan aanwijzen (en die zitten er ook zeker in, laten we daar duidelijk over zijn), maar dat niemand het hyper-gedrag van de ouders lijkt te herkennen, terwijl dat vaak ook erg goed neergezet wordt in de serie, maar blijkbaar is wijzen leuker dan in de spiegel kijken...
Tja, over die ouders valt weinig meer te zeggen dan dat ze in foute SUV's hun kroost van school komen halen, toch? :P
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
01-03-2019 20:36
Tja, over die ouders valt weinig meer te zeggen dan dat ze in foute SUV's hun kroost van school komen halen, toch? :P
Als jij denkt dat dat het enige is OK, maar ik zou zeggen, kijk eens goed naar De Luizenmoeder en herken daar, los van de auto, even de verschillende hyper-ouders in.
pejeka schreef:
02-03-2019 09:45
Als jij denkt dat dat het enige is OK, maar ik zou zeggen, kijk eens goed naar De Luizenmoeder en herken daar, los van de auto, even de verschillende hyper-ouders in.
:rofl: :rofl: :rofl:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Daarom heet het De Luizenmoeder en niet de Rekenjuf.

Maar ik vind het nog steeds enorm geestig. Iedere scene heeft wel iets waarvan ik denk..oh jaaaa...

Het 'carriere' maken in de diverse schoolcommissies...geweldig! En dat je jezelf dan belangrijker vindt dan een Luizenmoeder als je in commissie zit.
Everything you see I owe to spaghetti!
pejeka schreef:
02-03-2019 09:45

Want?..
Jij herkent jezelf er volledig in??
Annapicobella schreef:
02-03-2019 10:58

Maar ik vind het nog steeds enorm geestig. Iedere scene heeft wel iets waarvan ik denk..oh jaaaa...

Het 'carriere' maken in de diverse schoolcommissies...geweldig! En dat je jezelf dan belangrijker vindt dan een Luizenmoeder als je in commissie zit.
Oh' Lord! zo waar!
Op de vorige school van mijn jongste heb ik na jaren als voorlees en knutsel-moeder ook nooit iets van waardering bemerkt.. zat je nou in de medezeggenschapsraad om zo elke maand te vergaderen over plastic bekertjes en een nieuwe zandbak!! (die er nooit kwam) Tja.. dan deed je er natuurlijk wel enorm toe.
Er zijn heel wat bedankjes en bossen bloemen uitgedeeld door de jaren heen.. maar nooit aan knutsel, voorlees, taxi of luizenpluis ouders hoor!
Ach.. het is alleen maar lachwekkend.
Annapicobella schreef:
02-03-2019 10:58

Zou het in het echt ook zo gaan bij ouders in de diverse schoolcommissies zoals jij dat zo mooi zegt?
tonkje schreef:
01-03-2019 20:36
Ursula is anders typisch zo'n helicopter moeder die alle wegen voor haar kind glad wil plaveien zodat ze niet leert incasseren. Erg herkenbaar.

En die namen van de kinderen van Mel en Kim, echt vreselijk maar zo herkenbaar! Dan willen ze iets aparts voor hun kinderen en krijg je geweldige kitch namen.

Het geneuzel op het schoolplein waarbij ze op elke slak zout leggen en alle relativering zoek is. Het is echt iets van nu.
Pindakaasjes schreef:
02-03-2019 11:16
Oh' Lord! zo waar!
Op de vorige school van mijn jongste heb ik na jaren als voorlees en knutsel-moeder ook nooit iets van waardering bemerkt.. zat je nou in de medezeggenschapsraad om zo elke maand te vergaderen over plastic bekertjes en een nieuwe zandbak!! (die er nooit kwam) Tja.. dan deed je er natuurlijk wel enorm toe.
Er zijn heel wat bedankjes en bossen bloemen uitgedeeld door de jaren heen.. maar nooit aan knutsel, voorlees, taxi of luizenpluis ouders hoor!
Ach.. het is alleen maar lachwekkend.
Dat heb ik echt nog nooit mee gemaakt. Of je nu luizenmoeder bent of je zit in de MR hier op school zijn ze altijd blij met je. Ook ouders onderling maakt het geen reet uit wie wat doet.
Je ziet juist vaak dezelfde ouders in meerdere commissies zitten.
pejeka schreef:
01-03-2019 20:08
Ik heb het idee dat de nadruk van de serie zelf ook is verschoven van de ouders naar het team, of ligt dat aan mij?
freya25 schreef:
02-03-2019 18:04
Ik heb het idee dat de nadruk van de serie zelf ook is verschoven van de ouders naar het team, of ligt dat aan mij?
Klopt wel, maar er zitten nog prachtige scenes in van ouders die (uiteraard uitvergroot, zoals alles) zo mooi weergeven hoe veel tegenwoordige ouders erin staan, is echt de moeite waard.
Maar dat vind ik een voortborduren op het vorige seizoen. Beetje herhaling eigenlijk en dus ook weinig meer over te zeggen. Ik had het leuker gevonden als ze wat nieuwe typetjes hadden uitvergroot.
freya25 schreef:
02-03-2019 19:48
Maar dat vind ik een voortborduren op het vorige seizoen. Beetje herhaling eigenlijk en dus ook weinig meer over te zeggen. Ik had het leuker gevonden als ze wat nieuwe typetjes hadden uitvergroot.
De moslimouders uit de 1e aflevering! Die mogen van mij een flinke rol krijgen. Ik vond vooral de moeder erg leuk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wat is Hannah een overspannen zeikerd geworden.
Een groot en recht geschapen man....

😂😂😂🤓
Haha wat een heerlijke aflevering :rofl:
Ik vond dit een ijzersterkte aflevering die stof tot nadenken geeft.
Ja hij was weer als vanouds!
Deze was als vanouds.. .ben alleen bang voor alle gristenen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven