De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
maandag 1 april 2019 om 22:24
Dat is waar, wellicht was dat de opzet.pejeka schreef: ↑01-04-2019 18:59Ik vind het wel goed dat ze dat in het midden hebben gelaten. Geeft mensen iets om over na te denken. Als aan het einde alles (geforceerd) weer koek en ei is, denkt iedereen dat het wel meevalt met een dergelijke beschuldiging, aai over de bol en sorry we hadden het verkeerd begrepen en klaar. Nu juist wordt duidelijk hoe erg je iemand met dergelijke ongefundeerde beschuldigingen kwetst, en dat dat niet zomaar opgelost kan worden met een kop koffie in de leraarskamer met een koekje erbij, en een schijnheilig statement van "nee joh, wij hadden dat ook écht nooit geloofd van jou"...
Het werkt iig wèl
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
maandag 1 april 2019 om 23:08
Inderdaad.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
maandag 1 april 2019 om 23:09
herfstappeltaart schreef: ↑01-04-2019 08:01Vond ik ook. De luizenmoeder is geen comedy maar eerder satire in mijn ogen. Ik vond het heel duidelijk dat Volkert doordraaide omdat hij dacht dat Hannah hem had "verraden". En die roddeltantes komen mij zeer bekend voor. De kwalijke rol in het geheel van Nancy was heel goed neergezet. Ik vond het een top-aflevering.
Eens.
En voor de verandering ben ik het eens met Pejeka, dat het meer impact heeft om het in het midden te laten.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
maandag 1 april 2019 om 23:21
Dat is toch ook es leuk
ik had het zelf zo niet bekeken ; door hier mee te praten wel , ik vind dat wel leuk al die verschillende meningen en inzichten.
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
dinsdag 2 april 2019 om 10:02
Het aan de ene kant iemand beschuldigen tegenover het meteen weg zetten als:"Ach, hij zou zoiets nooit doen" vond ik mooi neer gezet. Beide is natuurlijk niet juist. En dan het geroddel op het schoolplein en de jaloezie van Nancy wat vreselijk uit de hand liep. Goed gedaan vond ik.
De aflevering was niet echt grappig maar het zet je wel aan het denken.
Ik verwacht dat Volkert wel weer terug komt.
De aflevering was niet echt grappig maar het zet je wel aan het denken.
Ik verwacht dat Volkert wel weer terug komt.
dinsdag 2 april 2019 om 10:33
Ik vond het ook een heftige aflevering. Ga ervan uit dat het in de serie bedoeld is als een valselijke beschuldiging aan het adres van Volkert, maar moet wel zeggen dat ik het toch ook best raar vond dat "het broekje van Floor naar beneden getrokken was". Het gaat om een meisje in eind groep 4. Denk dat het weinig voorkomt dat een kind dan zelf niet de broek naar beneden kan laten zakken. Een lastige broeksknoop waarbij een volwassene even helpt, oke. Maar broekje naar beneden laten zakken?Dat lijkt me zelfs bij een kleuter niet echt nodig, laat staan voor kinderen van een jaar of 8...
Verder had ik het idee dat het doordraaien van Volkert een combinatie was van de paniek die hij voelde door de beschuldigingen en ogen die hij in zijn rug geprikt voelde en dat Ramadan-feest. Had de indruk dat ie daar moeite mee had. Zei hij ook niet iets van "ja, gezellig vliegtuigen door gebouwen rammen" toen Anton het had over "allerlei leuke moslimactiviteiten doen"? Had de indruk dat het vooral de combinatie was waardoor hij flipte die dag.
Verder had ik het idee dat het doordraaien van Volkert een combinatie was van de paniek die hij voelde door de beschuldigingen en ogen die hij in zijn rug geprikt voelde en dat Ramadan-feest. Had de indruk dat ie daar moeite mee had. Zei hij ook niet iets van "ja, gezellig vliegtuigen door gebouwen rammen" toen Anton het had over "allerlei leuke moslimactiviteiten doen"? Had de indruk dat het vooral de combinatie was waardoor hij flipte die dag.
dinsdag 2 april 2019 om 10:41
Het verhaal ging rond dat hij haar broekje omlaag had getrokken. Maar hij had alleen maar haar knoop los gemaakt.NYC schreef: ↑02-04-2019 10:33Ik vond het ook een heftige aflevering. Ga ervan uit dat het in de serie bedoeld is als een valselijke beschuldiging aan het adres van Volkert, maar moet wel zeggen dat ik het toch ook best raar vond dat "het broekje van Floor naar beneden getrokken was". Het gaat om een meisje in eind groep 4. Denk dat het weinig voorkomt dat een kind dan zelf niet de broek naar beneden kan laten zakken. Een lastige broeksknoop waarbij een volwassene even helpt, oke. Maar broekje naar beneden laten zakken?Dat lijkt me zelfs bij een kleuter niet echt nodig, laat staan voor kinderen van een jaar of 8...
De tegen hanger was dat het team en Hannah reageerde met:"Ik weet zeker dat hij zoiets nooit zou doen". Wat ook een uiterste reactie is. Daar is het de Luizenmoeder voor.
dinsdag 2 april 2019 om 11:13
OopjenCoppit schreef: ↑01-04-2019 19:16Ik vond dit een hele sterke aflevering. Wat ik goed vind aan deze serie is dat het, naast de hilarische humor, óók de diepte in durft te gaan, controversiële en ongemakkelijke onderwerpen aansnijdt en de maatschappij -op een creatieve manier- een spiegel voorhoudt. Een goeie combinatie van humor, satire en engagement en dat kwam in deze aflevering uitstekend uit de verf.
Ik pleit voor meer van dit soort programma's!
Helemaal mee eens. Een verademing naast alle rotzooi van de commerciële omroepen.
dinsdag 2 april 2019 om 11:44
Wauw wat een ander soort aflevering was dit.
Ik moest het even laten bezinken maar ik vind hem goed. Uiteraard zit de hele serie bomvol duidelijke vooroordelen en die worden vaak uitgedaagd maar hier was ook onderhuids wat gaande.
Niet alleen is Volkert een man maar ook nog eens iemand die PTSS heeft en "dus niet te vertrouwen" heel bijzonder dat de makers hier heel lang vrijwel niks mee gedaan hebben wat vooroordelen betreft en dat die nu op het laatst de kop op steken.
Ikzelf heb ook PTSS en vond dat ze de opbouw naar Volkert zijn uitbarsting heel herkenbaar hebben gedaan, ik leefde echt met hem mee.
Het gebrek van nuance van beide partijen was natuurlijk kenmerkend voor deze serie. Nee absoluut niet en ja absoluut wel.
Beide niet heel verstandig.
Iemand anders noemde het al maar idd de scene waarbij Ank door de klas langs de meisjes ging en zich afvroeg om wie het ging vond ik erg goed gedaan. Die korte maar bemoedigende glimlach naar het meisje wat haar kant op keek heel bijzonder.
Heel jammer als volgende week echt de laatste aflevering is en ik hoop zeker op meer van dit soort programma's.
Ik moest het even laten bezinken maar ik vind hem goed. Uiteraard zit de hele serie bomvol duidelijke vooroordelen en die worden vaak uitgedaagd maar hier was ook onderhuids wat gaande.
Niet alleen is Volkert een man maar ook nog eens iemand die PTSS heeft en "dus niet te vertrouwen" heel bijzonder dat de makers hier heel lang vrijwel niks mee gedaan hebben wat vooroordelen betreft en dat die nu op het laatst de kop op steken.
Ikzelf heb ook PTSS en vond dat ze de opbouw naar Volkert zijn uitbarsting heel herkenbaar hebben gedaan, ik leefde echt met hem mee.
Het gebrek van nuance van beide partijen was natuurlijk kenmerkend voor deze serie. Nee absoluut niet en ja absoluut wel.
Iemand anders noemde het al maar idd de scene waarbij Ank door de klas langs de meisjes ging en zich afvroeg om wie het ging vond ik erg goed gedaan. Die korte maar bemoedigende glimlach naar het meisje wat haar kant op keek heel bijzonder.
Heel jammer als volgende week echt de laatste aflevering is en ik hoop zeker op meer van dit soort programma's.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 2 april 2019 om 12:10
Ik las er meer in dit topic waarvan ik dacht 'dit is juist precies waar die serie over gaat'.watdachtjehiervan schreef: ↑02-04-2019 11:56Dit vind ik echt een hele domme opmerking. Hij zou zo van Anton kunnen zijn.
dinsdag 2 april 2019 om 21:07
Ik viel ook midden in de kruisiging, er was geen inleiding.Snoesje666 schreef: ↑31-03-2019 22:16Floor zit in groep 4, dan kun je toch zelf je broek/legging wel doen?
Ik viel middenin die kruisiging, was er helemaal geen inleiding?
Volgens mij had die vader een extra scheut harissa in de harira van Anton gedaan.
![]()
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
dinsdag 2 april 2019 om 21:09
Zegt meer over jou dan over mij.watdachtjehiervan schreef: ↑02-04-2019 11:56Dit vind ik echt een hele domme opmerking. Hij zou zo van Anton kunnen zijn.
dinsdag 2 april 2019 om 21:11
Je hoeft geen ptss te hebben om met hem mee te leven. Ik heb geen ptss en deed dat ook. Iedereen met een gevoel voor rechtvaardigheid strijkt dit tegen de haren in.IBIopviva schreef: ↑02-04-2019 11:44Wauw wat een ander soort aflevering was dit.
dinsdag 2 april 2019 om 21:11
Ik houd het erop dat Nancy zich gewoon vergiste.Liesje68 schreef: ↑31-03-2019 23:26Volgens mij draaide Volkert door nadat Anton vertelde dat Hannah roeptoeterde dat hij niet te vertrouwen was. Het was natuurlijk een minne streek van Nancy dat zij aan Anton vertelde dat de geruchten van Hannah afkomstig waren. Anton zei tegen Volkert dat hij er niks van geloofde en dat hij aan Hannah zou vertellen dat ze niet dat soort dingen moest rondbazuinen. En toen zag je iets bij Volkert veranderen.
Ik denk dat ze bij het afluisteren niet alles meekreeg, en ervan uitging dat de roddels alleen van de moeder zelf konden komen.
Bij de fotograaf blijf ik ook vertrouwen op Nancy's goede bedoelingen.
haarklover wijzigde dit bericht op 02-04-2019 21:14
8.10% gewijzigd
dinsdag 2 april 2019 om 21:13
Of het is omdat de CITO-scores te laag zijn. Zelfs Fillippien heeft een vmbo-advies!
dinsdag 2 april 2019 om 21:15
Dat kinderen meteen naar het snoep grijpen is normaal.redbulletje schreef: ↑31-03-2019 22:19Dat moslimeten was volgens mij niet erg lekker, gezien er gelijk naar het meegebrachte snoepgoed gegrepen werd.
En dat met Volkert snapte ik op het eind niet helemaal. Waarom draaide hij nou zo door?
Dat Anton maar 1 hapje van de soep nam, en toen naar het snoep graaide, vind ik gewoon een grap.
dinsdag 2 april 2019 om 21:16
.
Ja, daar verkneukel ik me al over!
dinsdag 2 april 2019 om 21:16
De ramadan kan ook in de winter vallen.
Hij begint en eindigt bij een nieuwe maan, en schuift ieder jaar een stukje op.
dinsdag 2 april 2019 om 21:17
Nee dat kan namelijk niet. De uitspraak van Nancy toen Hannah vroeg waarom ze leugens verspreidde komt niet overeen met de woorden die zij eerder gaf. Dus niet goed gehoord kan niet. Ze is jaloers vanuit haar tenen.haarklover schreef: ↑02-04-2019 21:11Ik houd het erop dat Nancy zich gewoon vergiste.
Ik denk dat ze bij het afluisteren niet alles meekreeg, en ervan uitging dat de roddels alleen van de moeder zelf konden komen.
dinsdag 2 april 2019 om 21:19
Dat van de maan dat wist ik.haarklover schreef: ↑02-04-2019 21:16De ramadan kan ook in de winter vallen.
Hij begint en eindigt bij een nieuwe maan, en schuift ieder jaar een stukje op.
anoniem_64afeac72af4d wijzigde dit bericht op 03-04-2019 00:44
33.43% gewijzigd
dinsdag 2 april 2019 om 21:21
Ik dacht door de titel vd aflevering '' harakiri'' dat er toen Volkert weggegaan was er elk moment een nare mededeling over hem zou komen. Dat ze hem gevonden hadden in het fietsenhok ofzo 
Maar gelukkig was het Anton maar met zo'n onwetendheid die zich versprak.
Echt zo gênant met zijn moslimeten, moslimkleedjes en moslimmuziek enz.
Maar gelukkig was het Anton maar met zo'n onwetendheid die zich versprak.
Echt zo gênant met zijn moslimeten, moslimkleedjes en moslimmuziek enz.