De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
donderdag 4 april 2019 om 11:20
Murrmurr schreef: ↑04-04-2019 09:28Dat is juist het slimme: in een eerdere aflevering waar ze de hele tijd zegt 'dit voelt niet goed' en allemaal spirituele bagger over mensen uitstrooit vond ik dat al heel treffend gedaan. Het gaat allemaal om liefde en positiviteit en de kosmos bij dat soort hoogsensitieve tiepjes maar vaak zijn het energetische vampieren die alleen maar aan hun eigen zwakke ikje denken.
Precies!
donderdag 4 april 2019 om 19:17
Klopt helemaal. Vaak oudere vrijgezelle vrouwen die denken een hoger doel in het leven te hebben gevonden door thuis een boeddha-beeldje neer te zetten, dat te omringen met geurkaarsjes en bloemetjes en dat dan alles in het leven goed komt, terwijl ze zo gefrustreerd zijn als de neten. En eigenlijk gewoon afgunstig zijn op alles en iedereen die heeft wat zij niet hebben kunnen bereiken in hun leven (een relatie, goede vriendschappen, enz.), en zich enerzijds superieur voelen door hun verheven levenshouding, maar anderzijds vanuit die afgunst er alles aan doen om anderen te dwarsbomen in het krijgen van een relatie of het opbouwen van vriendschappen.Murrmurr schreef: ↑04-04-2019 09:28Dat is juist het slimme: in een eerdere aflevering waar ze de hele tijd zegt 'dit voelt niet goed' en allemaal spirituele bagger over mensen uitstrooit vond ik dat al heel treffend gedaan. Het gaat allemaal om liefde en positiviteit en de kosmos bij dat soort hoogsensitieve tiepjes maar vaak zijn het energetische vampieren die alleen maar aan hun eigen zwakke ikje denken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 4 april 2019 om 20:01
En een huis vol Xenos-meuk, vooral spiritueel geïnspireerd, waar ze dan waxinelichtjes en geurkaarsjes bij branden. Zelf vinden dat ze héél véél begrip hebben voor iedereen, maar eigenlijk zijn ze zo inflexibel als de pest, want als het niet in hun straatje en ideeëngoed past, is het fout.
donderdag 4 april 2019 om 21:07
pejeka schreef: ↑04-04-2019 20:01En een huis vol Xenos-meuk, vooral spiritueel geïnspireerd, waar ze dan waxinelichtjes en geurkaarsjes bij branden. Zelf vinden dat ze héél véél begrip hebben voor iedereen, maar eigenlijk zijn ze zo inflexibel als de pest, want als het niet in hun straatje en ideeëngoed past, is het fout.
donderdag 4 april 2019 om 21:13
Niet, als het gaat om kamers vol met Boeddha-beeldjes of wierookkaarsjes of good-luck-charms of weet ik wat er nog meer aan meuk wordt uitgevent. Ik kan met oprechte liefde en betrokkenheid aan iemand denken als die het moeilijk heeft zonder een kaarsje aan te steken bij een Boeddhabeeld van de Xenos. Een collega van mij kwam onlangs aanzetten met een plastic (!!!) hoofd van een Boeddha en dat moest op haar bureau, want dat gaf positieve energie. Toen ik haar vertelde dat het neerzetten van "onthoofde" Boeddha's in de Boeddhistische wereld zo'n beetje een doodzonde was en absoluut "not done", vond ze dat ik negatief reageerde op haar positiviteit ofzo...
donderdag 4 april 2019 om 21:20
Die Nancy speelt bedoel je? Die voldoet echt hier aan.pejeka schreef: ↑04-04-2019 19:17Klopt helemaal. Vaak oudere vrijgezelle vrouwen die denken een hoger doel in het leven te hebben gevonden door thuis een boeddha-beeldje neer te zetten, dat te omringen met geurkaarsjes en bloemetjes en dat dan alles in het leven goed komt, terwijl ze zo gefrustreerd zijn als de neten. En eigenlijk gewoon afgunstig zijn op alles en iedereen die heeft wat zij niet hebben kunnen bereiken in hun leven (een relatie, goede vriendschappen, enz.), en zich enerzijds superieur voelen door hun verheven levenshouding, maar anderzijds vanuit die afgunst er alles aan doen om anderen te dwarsbomen in het krijgen van een relatie of het opbouwen van vriendschappen.
donderdag 4 april 2019 om 21:23
pejeka schreef: ↑04-04-2019 21:13Niet, als het gaat om kamers vol met Boeddha-beeldjes of wierookkaarsjes of good-luck-charms of weet ik wat er nog meer aan meuk wordt uitgevent. Ik kan met oprechte liefde en betrokkenheid aan iemand denken als die het moeilijk heeft zonder een kaarsje aan te steken bij een Boeddhabeeld van de Xenos. Een collega van mij kwam onlangs aanzetten met een plastic (!!!) hoofd van een Boeddha en dat moest op haar bureau, want dat gaf positieve energie. Toen ik haar vertelde dat het neerzetten van "onthoofde" Boeddha's in de Boeddhistische wereld zo'n beetje een doodzonde was en absoluut "not done", vond ze dat ik negatief reageerde op haar positiviteit ofzo...

Beetje doorgeslagen wel daar in Thailand, want ze verkopen net zo hard allerlei buddha souvenirs natuurlijk.
donderdag 4 april 2019 om 21:27
Ik koop dergelijke souvenirs ook nooit. Japanners of Chinezen die hier op vakantie komen, gaan toch ook niet naar huis met een koffer vol Mariabeelden of crucifixen? En logisch ook, want daar hebben ze niks mee. Dus ik zie geen enkele noodzaak om Boeddha's te kopen.redbulletje schreef: ↑04-04-2019 21:23
Beetje doorgeslagen wel daar in Thailand, want ze verkopen net zo hard allerlei buddha souvenirs natuurlijk.![]()
donderdag 4 april 2019 om 21:40
Die Aziaten kopen ook grif de Hollandse souvenirs met molens en klompen net zoals westerlingen boedhas kopen als ze in Azie op vakantie gaan.pejeka schreef: ↑04-04-2019 21:27Ik koop dergelijke souvenirs ook nooit. Japanners of Chinezen die hier op vakantie komen, gaan toch ook niet naar huis met een koffer vol Mariabeelden of crucifixen? En logisch ook, want daar hebben ze niks mee. Dus ik zie geen enkele noodzaak om Boeddha's te kopen.
donderdag 4 april 2019 om 21:45
Molens en klompen zijn geen religieuze symbolen volgens mij. Dus ok, dat snap ik. En in het buitenland, of dat nou Azië of Afrika of Zuid-Amerika is, koop ik ook best mooie kunstvoorwerpen, maar ik zie geen noodzaak waarom dat dan persé religieuze voorwerpen moeten zijn. Dus in Azië koop ik mooi houtsnijwerk, maar er is meer te koop dan alleen boeddha's.redbulletje schreef: ↑04-04-2019 21:40Die Aziaten kopen ook grif de Hollandse souvenirs met molens en klompen net zoals westerlingen boedhas kopen als ze in Azie op vakantie gaan.
donderdag 4 april 2019 om 21:46
Voor mij heeft het dan ook geen religieuze waarde.pejeka schreef: ↑04-04-2019 21:45Molens en klompen zijn geen religieuze symbolen volgens mij. Dus ok, dat snap ik. En in het buitenland, of dat nou Azië of Afrika of Zuid-Amerika is, koop ik ook best mooie kunstvoorwerpen, maar ik zie geen noodzaak waarom dat dan persé religieuze voorwerpen moeten zijn. Dus in Azië koop ik mooi houtsnijwerk, maar er is meer te koop dan alleen boeddha's.
donderdag 4 april 2019 om 22:11
Vreemd genoeg voor veel Nederlandse mensen (vooral vrouwen) wel. Je zou ze de kost moeten geven die er kaarsjes bij branden, of wierookstokjes, of bloemetjes en frutseltjes bij neerzetten, en dan stellen dat het zo "goed en sereen en krachtgevend" voelt... terwijl ze geen flauw idee hebben wat het boeddhisme inhoudt. En zich verder ook niet aan de regels van het boeddhisme houden. Volgens mij kan je dan net zo goed een kaarsje neerzetten naast een tuinkabouter of een Peter Rabbit beeldje, en je hetzelfde inbeelden, maar goed, dat ben ik.
donderdag 4 april 2019 om 22:16
Was onlangs nog een heel aardige docu op TV, die erover ging dat veel Nederlandse mensen tegenwoordig zeggen "nergens mee in te geloven" als het om de traditionele religies gaat, maar die dan opeens wel kaarsjes en wierook gaan branden bij Boeddhabeelden e.d.
donderdag 4 april 2019 om 22:18
Ik ook!streepjessokken schreef: ↑04-04-2019 10:24Ik zie hierbij iemand uit mijn directe omgeving voor me. Heel treffend![]()
En het erge is dat ik constant bang ben om net als Hannah neergesabeld te worden.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 22:22
0.79% gewijzigd
donderdag 4 april 2019 om 22:19
En die mensen op de televisie waren ook allemaal zo gefrustreerd als de neten? En eigenlijk gewoon afgunstig op alles en iedereen die heeft wat zij niet hebben kunnen bereiken in hun leven (een relatie, goede vriendschappen, enz.), en zich enerzijds superieur voelen door hun verheven levenshouding, maar anderzijds vanuit die afgunst er alles aan doen om anderen te dwarsbomen in het krijgen van een relatie of het opbouwen van vriendschappen?
donderdag 4 april 2019 om 22:23
Neuh. Een beetje merkwaardig wel. Maar in feite ging het over die dame in De Luizenmoeder. En op haar zijn die kwalificaties redelijk van toepassing, lijkt me.Jest schreef: ↑04-04-2019 22:19En die mensen op de televisie waren ook allemaal zo gefrustreerd als de neten? En eigenlijk gewoon afgunstig op alles en iedereen die heeft wat zij niet hebben kunnen bereiken in hun leven (een relatie, goede vriendschappen, enz.), en zich enerzijds superieur voelen door hun verheven levenshouding, maar anderzijds vanuit die afgunst er alles aan doen om anderen te dwarsbomen in het krijgen van een relatie of het opbouwen van vriendschappen?