Entertainment alle pijlers

Disney films

22-10-2018 21:43 204 berichten
Hoi allemaal!

Ik ben heel erg fan van Disney tekenfilms en computeranimaties. In mijn omgeving ken ik helaas niet veel mensen die dit ook leuk vinden.

Het lijkt me leuk om met andere mensen over Disneyfilma te praten. :D

Wat zijn favorieten bij jullie? :)
Alle reacties Link kopieren
Mulan was de allereerste video die ik ooit heb gekregen en dat blijft ook m'n favoriet. Door haar heb ik altijd de powervrouw-vibe gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Belle en het beest staat ver bovenaan. Heb hem als kind zo vaak gekeken dat ik hem bijna woord voor woord mee kon praten en nog steeds verveelt hij niet. En op plaats 2&3 de leeuwenkoning en Aladdin.

Taran en de toverketel is wat on-disney, maar wel leuk. Van de 'nieuwe generatie' vind ik vaiana (mooi en leuke liedjes), Rapunzel (erg grappig) en big hero 6 (goed verhaal) leuk.

De oude sprookjes kijk ik nu veel met dochter. Een kind mee zien zingen en dansen op Sneeuwwitje en Assepoester geeft een extra dimensie aan de films :-D

Heb zowel Disney Classics als Pixar bijna compleet op dvd. Erg fijn in vakanties of bij slecht weer
Ik vind vooral de nieuwste heel erg leuk. Mijn favoriet is Brother Bear. Wij (volwassenen) kijken regelmatig een teken/animatiefilm.

Tangled heb ik laatst weer eens gekeken. Erg mooi!

Verder vind ik alle Disney-Pixarfilms echt fantastisch, Coco uitgezonderd.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic:
Klassiekers toen ik klein was: de reddertjes, belle en het beest en aladdin.
Recente films: prinses en de kikker en vaiana.
Het Jungle Book, de oude
Nemty schreef:
22-10-2018 22:24
3D zitten ook wel leuke bij hoor! Ratatouille vond ik echt leuk, en Vaiana. Kijk jij ze in het Engels of Nederlands?
Ik kijk bijna alles Engels gesproken, vind dat fijner kijken. En jij?
Alle reacties Link kopieren
ik ben dol op disney films,

ik heb meerdere favorieten : Hercules, Belle & het beest, de speurneuzen, Coco , De prinses en de kikker, Mulan Aladdin.

de meeste klassiekers heb ik op DVD maar de collectie is nog lang niet compleet :flirting:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Super leuk al die reacties! :D leuk ook om te zien hoeveel mensen de films leuk vinden. :) en ook hoe smaken verschillen qua films.
Alle reacties Link kopieren
Mijn favorieten zijn The Princess and the Frog en Moana!
Ook vanwege de muziek. Maar vooral vanwege de karakters en het verhaal.
Mijn kinderen zijn ook fan. Daarnaast kijken we ook graag Ratatouille, Mulan en Tangled.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Disneyfan. Samen met mijn 2 dochters.

Jeetje favoriete Disneyfilm.
Wat moeilijk.
Ik denk dat dat Belle en het Beest is.
Wij kijken ze meestal in de nederlandse versie.

Onze kast staat ook best vol met Disney dvd's.
Robin Hood, Frank en Frey, Peter Pan, Dombo, Mulan, Frozen en nog veel meer.
Maar eigenlijk altijd de eerste versie.
Dus wel Junglebook maar niet Junglebook 2.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Hopelijk met kerst weer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Rapunzel vond ik wel aardig en Wall-E.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vervolgen heb ik een aantal, maar over het algemeen vind ik ze niet super. Ben alleen erg benieuwd naar Return to neverland.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb er geen enkele op dvd of opgenomen. Ik kijk alleen wat opgediend wordt en dan nog lineair. Dat vind ik het leukst.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik hoop trouwens ook echt dat er meer disney films op netflix komen. Nu staan er vooral veel onbekende
Als ze nou vervolgen op Netflix zetten kan ik er tenminste wel een paar kijken zonder te moeten kopen. :P
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, oeps. Belle en het Beest helemaal vergeten, terwijl ik die ongeveer drie keer per jaar toch wel kijk...
Alle reacties Link kopieren
MadnessInWonderland schreef:
22-10-2018 22:05
Disneyfilms zijn echt zo leuk haha. Enige wat ik soms heb is dat ik sommige films echt een zware lading vind hebben waardoor ik me echr rot kan voelen. :P
Ik hou ook van disneyfilms. Vanaf welke leeftijd laten jullie de kinderen kijken ivm wat hierboven staat? Ik vind het vaak nog best heftig. Mijn kind vindt het nog te spannend maar Is nog jong.

Ik kan geen favoriet eruit kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook groot disney fan. Mijn absolute favorite is echt wel the lion king. Kan er nog steeds bij janken, ook deel 2 en 3 heb ik, waar ik deel 3 dan wat minder van vind.
Verder vind ik Pocahontas en mulan ook echt heel mooi om te zien.
Wat betreft de disney/Pixar movies, frozen en tangled. En ook de Pixar shorts liggen mij heel goed, kan er steeds nog om in een deuk liggen.
Van alle films waar ook een soundtrack van is heb ik de soundtrack ook, regelmatig zet ik die op als ik even geen film wil kijken maar wel in een disney vibe zit.
Wat vinden jullie van de musicals die gemaakt zijn van de films? Of van de live action movies die ze nu aan de lopende band aan het produceren zijn?

The lion king kan en wil ik niet zien als musical of live action movie, daar hangt voor mij te veel magie om de tekenfilm heen om daar door heen te moeten kijken. Belle en het beest en jungle book waren op zich nog wel te hachelen, maar niet echt spectaculair.
Alle reacties Link kopieren
Disney films zijn geweldig, vooral de classics zijn tijdloos :)
Belle en het Beest en Merlijn de tovenaar zijn mijn favoriete classics. Fantasia heeft ooit ook veel indruk gemaakt, maar die heb ik al heel lang niet meer gezien. En Alice in Wonderland heb ik vroeger ook grijs gekeken. Oh en Frank en Frey.. zo zielig verhaal eigenlijk.
Een wat 'nieuwere' die ik erg leuk/grappig vind is the Emperor's new groove (Keizer Kuzco).
Recententelijk Coco gezien, ook erg mooi en origineel.
Verbaas u niet, verwonder u slechts
Pocahontas is mijn all time favorite! :heart:
Junglebook en de Leeuwenkoning heb ik ook 100000001x gekeken als kind. En de Reddertjes. :love:
Ik heb een hele lijst die ik wil aanschaffen voor mijn toekomstige kinderen:

Pocahontas
De Leeuwenkoning
Junglebook
De Redderjes
De 101 Dalmatiërs
Lady en de Vagebond
De Aristokatten
Frank en Frey
Bambi
Pinokkio
Dombo
Sneeuwwitje
Doornroosje
Assepoester
Belle en het Beest
Peter Pan
Alice in Wonderland
De kleine zeemeermin
Aladdin
De Klokkenluider van de Notre Dame
Hercules
Mulan
Tarzan
De Prinses en de Kikker

Dit zijn de films die ik zelf gezien heb en waar ik helemaal gek op was. De classics dus. De nieuwe vind ik erg leuk en spectaculair maar gek genoeg minder magisch. :)
Alle reacties Link kopieren
Nemty schreef:
22-10-2018 23:33
Ik hoop trouwens ook echt dat er meer disney films op netflix komen. Nu staan er vooral veel onbekende
Disney is steeds meer aan het intrekken, omdat ze een eigen streamingdienst willen beginnen.

Overigens is De Reddertjes in Kangeroeland wel heel erg leuk. Een van de goede vervolgen, die overigens ook prima zonder origineel is te kijken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Nemty schreef:
22-10-2018 23:33
Ik hoop trouwens ook echt dat er meer disney films op netflix komen. Nu staan er vooral veel onbekende
Disney is steeds meer aan het intrekken, omdat ze een eigen streamingdienst willen beginnen.

Overigens is De Reddertjes in Kangeroeland wel heel erg leuk. Een van de goede vervolgen, die overigens ook prima zonder origineel is te kijken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven