Entertainment alle pijlers

efteling

13-07-2014 21:39 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week zijn we een midweek op vakantie in de buurt van de efteling en willen deze ook graag bezoeken.

We gaan met ons zoontje van vier jaar oud, en ik vroeg me af welke attracties/ gedeeltes van het park het leukste voor deze leeftijd zijn.

En ook niet belangrijk; graag gaan we op de meest rustige dag. We kunnen kiezen tussen volgende week dinsdag en woensdag, het park zelf geeft aan dat het beide dagen een gezellige drukte zal zijn, zou dinsdag of woensdag dan nog verschil maken?

Wie heeft tips?
Regio zuid heeft al vakantie dus ik vermoed dat het meer is dan gezellige drukte.

Wat leuk is: sprookjesbos, droomvlucht, fata morgana (zoon vond het bootje leuker dan wat hij zag gelukkig), treintje, tuf tuf auto's, carnaval festival.

Dus over het hele park verspreid eigenlijk.
Het sprookjesbos en volk van laaf is leuk voor kleintjes.

Een paar jaar geleden stonden we bij de fakir met het vliegend tapijt, staat daar een klein jochie die zegt: kijk papa bin laden

Droomvlucht is ook mooi.
Ja en?
Ik zou toch voor dinsdag gaan, op woensdag zijn er over het algemeen meer mensen vrij.

En wat leuk is: carnaval festival, droomvlucht, fata morgana (kan wel eng zijn), sprookjesbos en land van laaf.
Ik moet er niet aan denken, in de zomer vakantie naar de Efteling...

Gezellige drukte betekend in grote mensen taal stervens druk.
Wij zijn geweest toen onze dochter bijna drie was. In september gaan we weer (nu is ze bijna vier). Ze vindt sommige dingen erg spannend, maar deze dingen vond ze leuk: Monsieur Canibale (ronddraaiende potjes), Carnaval Festival, Sprookjesbos, Rijden in die auto's, rondrijden in de trein, de Pagode, het speelgedeelte van de Pandadroom. Vooral het eerste vond ze helemaal geweldig. De Droomvlucht was toen helaas dicht wegens onderhoud.

Ik weet niet hoe het zit met schoolvakanties (of woensdagsmiddag vrij), misschien op dinsdag gaan? Wij waren er op een maandag en het was erg rustig. Ik kon bijvoorbeeld drie keer achter elkaar blijven zitten in de Python. Maar na drie keer was ik daar ook wel klaar mee.

Ik ga nog even verder denken voor je.
Mijn zoontjes van 3 en 4 vonden vorige maand ook de Bob, Villa volta en Pandadroom heel leuk en de piranha het einde toen ik zeiknat werd!

Oja neem veel papiertjes mee in je tas voor bolle gijs!

Veel plezier!
DTEEZ!
Heel Belgie heeft al vakantie en neem aan 'n groot deel van Nederland ook al, dus het zal wel vreselijk druk zijn. Je moet eigenlijk hopen op 'n hittegolf, dan heb je kans dat meer mensen voor zee kiezen.
Als je vooral naar het Sprookjesbos gaat en het land van Laaf en de draaimolens heb je niet zo veel last van de drukte. De Ravelijnshow is misschien ook leuk (als hij niet te snel bang is) en daar haal je kaartjes voor van te voren. Dan heb je nog de Droomvlucht waar het wel druk kan zijn, maar met een 4 jarige sta je niet de hele dag in de rij voor een achtbaan en heb je minder last van drukte.
Leuk, bedankt voor jullie reacties tot zo ver! Zoon is wel snel onder de indruk, met leuke dingen natuurlijk maar ook spannende dingen. Zijn er dan ook absolute dont's?

We hebben de kaarten online besteld en al in huis, maar desondanks lijkt het me handig om er voor openingstijd al te zijn ivm parkeren etc, of maakt dat geen verschil met de drukte voor de ingang?
Alles is leuk in de Efteling voor die leeftijd, behalve de attracties waar ze te klein voor zijn. Natuurlijk het Sprookjesbos, de stoomtrein, bootjes over de vijver, de draaimolens en andere kermisachtige ronddraai attracties, droomvlucht, carnaval met Jokie, fata morgana. Ik zou de Pandradrome overslaan.

Geen flauw idee welke dag rustiger is.
Dan zou ik de Ravelijn show overslaan en bij mij vonden/vinden ze Fata Morgana ook nog eng.
Ga in het sprookjesbos NIET met een kleuter naar de spiegel van Sneeuwwitje!! De mooie dame in de spiegel verandert al snel in een weerzinwekkende zombie...ik had de waarschuwing buiten over het hoofd gezien en had een gillende kleuter in mijn armen!!
quote:Cani schreef op 13 juli 2014 @ 22:06:

Ga in het sprookjesbos NIET met een kleuter naar de spiegel van Sneeuwwitje!! De mooie dame in de spiegel verandert al snel in een weerzinwekkende zombie...ik had de waarschuwing buiten over het hoofd gezien en had een gillende kleuter in mijn armen!!Ja die is idd. ook eng.
De efteling is inmiddels zo groot dat het met die drukte wel meevalt. Ik was er vorig jaar met Dochter in de zomervakantie, prima weer (lees; 24 graden en zon) en de langste rij was tien minuten, voor de friet....

Voor kleinere kinderen; Sprookjesbos, land van Laaf, Droomvlucht, de Pagode, picknicken in die electrische boten (duurt 20 minuten, veel eendjes dus brood overhouden is erg leuk), speeltuin (bij Villa Volta), met de stoomtrein van de ene naar de andere kant, en Dochter vond de Pandadroom wel leuk op die leeftijd maar er waren ook genoeg kinderen die dat toch nog iets te spannend vonden. Dus dat ligt een beetje aan je kind (en aan de drukte). En natuurlijk het Carnaval festival.

En ik las ooit dat de dinsdag de drukste en de zaterdag de rustigste dag van de week is. Ik zou dus kiezen voor de woensdag.

Edit; sla het meisje met de zwavelstokjes maar over...
Jeetje Cani, dat is schrikken!
quote:Exces schreef op 13 juli 2014 @ 22:08:

De efteling is inmiddels zo groot dat het met die drukte wel meevalt. Ik was er vorig jaar met Dochter in de zomervakantie, prima weer (lees; 24 graden en zon) en de langste rij was tien minuten, voor de friet....

Voor kleinere kinderen; Sprookjesbos, land van Laaf, Droomvlucht, de Pagode, picknicken in die electrische boten (duurt 20 minuten, veel eendjes dus brood overhouden is erg leuk), speeltuin (bij Villa Volta), met de stoomtrein van de ene naar de andere kant, en Dochter vond de Pandadroom wel leuk op die leeftijd maar er waren ook genoeg kinderen die dat toch nog iets te spannend vonden. Dus dat ligt een beetje aan je kind (en aan de drukte). En natuurlijk het Carnaval festival.

En ik las ooit dat de dinsdag de drukste en de zaterdag de rustigste dag van de week is. Ik zou dus kiezen voor de woensdag.

Edit; sla het meisje met de zwavelstokjes maar over...

Waarom? Ik vind het mooi gemaakt en een mooi sprookje.

Er is trouwens ook een leuke speeltuin achter het restaurant bij de Vogelrok, Kleuterhof heet die speeltuin. De grote piano waar je over kan lopen is favoriet bij mijn dochters.

En het kan nog steeds zo druk zijn dat je 1 1/2 uur staat te wachten bij de Vliegende Hollander, 45 min. bij de Droomvlucht en 30 min. bij de Oude Tuffer auto's.
quote:Suze02 schreef op 13 juli 2014 @ 21:46:

Ik moet er niet aan denken, in de zomer vakantie naar de Efteling...

Gezellige drukte betekend in grote mensen taal stervens druk.Wij zijn vorig jaar ook in de zomervakantie gegaan. Het was niet smoordruk. Wij vonden het juist goed te doen. Ik denk dat de dinsdag dan nog wel de beste dag zou zijn. Gewoon bij het park zijn als het open gaat.
Idd, spiegel van Sneeuwwitje is te eng, Fata Morgana ook. Nog twee do's: de Kleuterhof en het Kinderspoor. Gelegen in een relatief rustig stukje van het park, aan de overkant van de vijver waaraan de Vliegende Pagode ligt en waarin de Gondoletta's varen. Vooral met warm weer is de Kleuterhof een aanrader, want is heerlijk onder de bomen gelegen en kleintjes kunnen er zelfstandig spelen. Kun jij even bijkomen... Kinderspoor zijn traptreintjes. Meestal is de wachtrij hier niet al te lang.

Drukte met parkeren heb je nooit last van want als je er eenmaal bent loopt het allemaal soepel, dat is goed geregeld. Alleen op de wegen er naartoe kan het wel eens (heel) druk zijn, soms al files op de snelwegen. Gelukkig zei je dat je in de buurt logeert, maar misschien ook iets om rekening mee te houden?

Veel plezier! :-)
Reisa, klopt, met 4 jarige niet in de achtbaan maar las ergens dat ze hier baby switch ( om de beurt in de achtbaan maar niet twee keer in de rij hoeven staan) doen, dus evt kunnen man en ik om de beurt nog even een achtbaan meepikken.
Ha, eens dus met Reisa wat betreft Kleuterhof. Piano is idd super!
quote:reisa1978 schreef op 13 juli 2014 @ 22:13:

[...]

Waarom? Ik vind het mooi gemaakt en een mooi sprookje.

Er is trouwens ook een leuke speeltuin achter het restaurant bij de Vogelrok, Kleuterhof heet die speeltuin. De grote piano waar je over kan lopen is favoriet bij mijn dochters.

En het kan nog steeds zo druk zijn dat je 1 1/2 uur staat te wachten bij de Vliegende Hollander, 45 min. bij de Droomvlucht en 30 min. bij de Oude Tuffer auto's.

Ik vind het meisje met de zwavelstokjes prachtig gemaakt, maar mijn vierjarige snapte er helemaal niks van.

Vliegende Hollander zul je met een kleuter niet snel doen en zelf wil ik er ook niet meer in, sinds een collega van mijn man voor de tweede keer ergens halverwege bleef steken en er twee uur lang in mocht zitten.

Droomvlucht is wel vaak druk ja. Voor de rest hebben wij al 4 zomervakanties mazzel gehad qua drukte. Maar heel eerlijk gezegd, als wij ergens een lange rij zien, dan slaan we het over en komen later op de dag nog wel eens terug. Dat doe je met een kleuter dan toch weer wat minder snel.
Wij juist veel pech met drukte.
O en in het Sprookjesbos de Sprookjesboom niet overslaan! Zo leuk gemaakt. Staat bijna bij de uitgang van het Sprookjesbos.
Het volk van Laaf was dicht vorige maand omdat er opgeknapt werd, geen idee of het alweer open is.

Het doolhof en monsieur canibale kan ook prima.

Villa volta en fata morgana met een 4 jarige? Hmmm... die van mij hadden dat te eng gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven