Entertainment alle pijlers

efteling

13-07-2014 21:39 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week zijn we een midweek op vakantie in de buurt van de efteling en willen deze ook graag bezoeken.

We gaan met ons zoontje van vier jaar oud, en ik vroeg me af welke attracties/ gedeeltes van het park het leukste voor deze leeftijd zijn.

En ook niet belangrijk; graag gaan we op de meest rustige dag. We kunnen kiezen tussen volgende week dinsdag en woensdag, het park zelf geeft aan dat het beide dagen een gezellige drukte zal zijn, zou dinsdag of woensdag dan nog verschil maken?

Wie heeft tips?
Wat mijn dochter trouwens ook geweldig vond, maar ik kom niet op de naam, zijn die bergen met treintjes en huisjes, beestjes, kabelbanen, dorpjes, kermissen, dierentuinen enz. Bij die mega carrousel.
Diorama, viel bij ons kind ook erg in de smaak.
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!
Fata Morgana zou ik niet doen, dochter vond het al een tikje eng (en is helemaal niet bang aangelegd) maar toen kwamen we ook nog een kwartier stil te staan net voor die freaky poort. Dochter zei dat ze "nooit nooit nooit van mijn leven niet meer in die enge boot wil".
heb zelf geen kinderen, maat droomvlucht is echt super mooi! alleen mijn tip: als je vroeg heen gaat, bijv. ongeveer half 10 daar zijn, ga dan al bij de poort van marrewijk staan. dat is de poort aan de linkerkant, bij polle's keuken. omdat droomvlucht 1 van de mooiere attracties is, is de wachtrij hier het langst. als je 1 van de eerste bent, zal dat wel meevallen.

en vlak bij droomvlucht is het volk van laaf, kan je gelijk door en daarna naar carnaval festival, ook dichtbij. zou vroeg beginnen met de attracties ivm drukte, en daarna naar sprookjesbos. dat loopt namelijk gewoon lekker door.
a smile is the prettiest thing you can wear.
quote:[message=16535156,noline]Exces schreef op 13 juli 2014 @ 22:20[/

Vliegende Hollander zul je met een kleuter niet snel doen en zelf wil ik er ook niet meer in, sinds een collega van mijn man voor de tweede keer ergens halverwege bleef steken en er twee uur .Sterker nog, een gemiddelde kleuter mag niet eens in de vliegende hollander. Daar moet je 1.20 voor zijn.
over VH: ik ben er al super vaak in geweest zonder vast te zitten. ja, het is een attracties die volgens mij het meest kapot gaat tijdens de ritten, maar het is vaker goed gegaan dam fout,
a smile is the prettiest thing you can wear.
De Efteling heeft nu ook een app waar je de wachttijden op kan zien en kan reserveren bij restaurants.
Op de site van de Efteling kun je ook zien welke attracties wanneer gesloten zijn voor onderhoud en dergelijke.
quote:Cani schreef op 13 juli 2014 @ 22:06:

Ga in het sprookjesbos NIET met een kleuter naar de spiegel van Sneeuwwitje!! De mooie dame in de spiegel verandert al snel in een weerzinwekkende zombie...ik had de waarschuwing buiten over het hoofd gezien en had een gillende kleuter in mijn armen!!Ik ben heus een aantal maal in de Efteling geweest, maar dit had ik nog nooit gezien! Ik heb het op Youtube moeten opzoeken.
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 13 juli 2014 @ 23:48:

[...]

Ik ben heus een aantal maal in de Efteling geweest, maar dit had ik nog nooit gezien! Ik heb het op Youtube moeten opzoeken. Ik heb deze spiegel ook nooit gezien en ben heel vaak in de Efteling geweest. Villa Volta en Fata Morgana zou ik niet doen, is te eng.
Twee jaar geleden ben ik met mijn dochter voor het eerst gegaan. Ze was toen 2 en een half. Het was de laatste dag dat de buggy in gebruik werd genomen. (Ze heeft tussen de middag geslapen idd). We hebben de mooiste dag ooit gehad, het was snikheet, ondanks zomervakantie heerlijk rustig en we hebben alles waar kind in kon gedaan. Dus ook Fata Morgana.

Het jaar erop zijn we weer gegaan. Toen ook in de wildwaterbaan en de bobslee (uiteraard was ze qua lengte groot genoeg). Kind was 3 en een half en vond het GEWELDIG. Ook Villa Volta vond ze leuk.

Deze vakantie gaan we weer. Ik spaar er het hele jaar voor. Als alleenstaande en student is het onze vakantie. (Vroeger mochten we er nooit naartoe van mijn ouders, we zouden er verwend van worden.) Nu kijken we er naar uit.

Het ligt, naar mijn idee, heel erg aan het kind of dingen te eng zijn.

oh, vergeet de Pandadroom niet. 3D film. Heel veel plezier!!!
Wij zijn twee weken geleden geweest met onze 6 en 4-jarige. Ook op een dag met de aanduiding 'gezellige drukte'. Dankzij de app (aanrader!!!) hebben we nergens meer dan 20 minuten hoeven wachten.

Onze 4-jarige is precies 1,10 meter en dus mocht hij in het middelste gedeelte van Joris en de Draak. Ik vond dat ding echt nog best hard gaan maar hij vond het geweldig en wilde nog een keer. Hij moet wel echt 1,10 meter zijn, mijn zoontje werd er gelijk uitgepikt en gemeten. Eenmaal goed bevonden kreeg hij een armbandje zodat hij niet steeds eruit gepikt zou worden. Verder heeft hij, behalve Vogelrok, de Python en de Vliegende Hollander. alles gedaan. Bob, het Schip, Villa Volta enz. Het sprookjesbos zijn we alleen op de terugweg even snel doorheen gelopen. De Piranha vond hij ook geweldig! We hebben twee keer even snel wat gegeten en verder alleen maar gelopen. De volgende keer boeken we er een overnachting bij, het was eigenlijk teveel op één dag.

Wat ik persoonlijk het leukst vond was het Carnaval festival met hem. Daar zijn we drie keer achter elkaar in geweest terwijl vader en zus in de Vogel Rok zaten. Hilarisch was het, steeds zo gek mogelijk op de foto. Hij ging ook alles nadoen, dacht dat de Sumo worstelaars aan het knuffelen waren en zo kreeg ik steeds een enorme knuffel van hem als we daar voorbij kwamen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven