Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 16

17-10-2022 19:23 3019 berichten
Hier praten we over wat de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van", op social media laten zien.

Let op: Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.
Brokkel schreef:
18-10-2022 13:10
ALs je naar de sauna achterin je tuin kunt lopen, kun je ook een taart bakken.

Als er niks gebroken is, kun je het beste in beweging blijven. Niet over je grenzen heengaan, maar even wandelen, door de keuken banjeren op zoek naar bakjes, suiker en andere benodigdheden is geen zware belasting voor je rug.
Helemaal eens met jou.
Maar ik snap Wendy dan ook vaak niet.
Rosalind* schreef:
18-10-2022 13:15
Helemaal eens met jou.
Maar ik snap Wendy dan ook vaak niet.
Je vraagt je af hoe mensen dat doen met een baan he?

Oh wacht, ik ga gewoon werken. (doe geen fysiek zwaar werk).
Brokkel schreef:
18-10-2022 13:19
Je vraagt je af hoe mensen dat doen met een baan he?

Oh wacht, ik ga gewoon werken. (doe geen fysiek zwaar werk).
Nou he?
Zoals Expreszo vanochtend al zei: ibuprofen erin en gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kastanjes zoeken is de boswachter niet blij mee, las ik onlangs op een nieuwssite. Blijkbaar wordt er flink gewinkeld in de bossen en de dieren lijden eronder dat ze minder voedsel kunnen vinden in het najaar. Dus nee, laat AM dat maar lekker bij de Hanos doen.

Jammer dat de vakantie niet doorgaat, is ook vervelend als het jezelf overkomt, toch?
Alle reacties Link kopieren
AM gaat toch naar Frankrijk. Vervelend voor de mensen daar, dat ze hun benzine komen inpikken. Sla gewoon een keertje over, denk ik dan, maar nee, tot op het bot verwend is zij.
't Is al met al een heel gedoe
StevieNicks schreef:
18-10-2022 13:30
Kastanjes zoeken is de boswachter niet blij mee, las ik onlangs op een nieuwssite. Blijkbaar wordt er flink gewinkeld in de bossen en de dieren lijden eronder dat ze minder voedsel kunnen vinden in het najaar. Dus nee, laat AM dat maar lekker bij de Hanos doen.

Jammer dat de vakantie niet doorgaat, is ook vervelend als het jezelf overkomt, toch?
Het gaat dan om mensen die het hele bos leegroven. Elk een handje vol kan en mag best.
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, Wendy... Die maakt het zich toch enorm moeilijk. Maar ze is ook echt geen goede met structuur, dus die went de kinderen dat ook niet aan. Dus die gooien hun zooi neer, net zoals zijzelf doet. De oudste kun je nu fijn een wasmand op de kamer zetten en zeggen dat ze zelf haar kleren maar wast. De jongere kinderen kun je nu fijn leren hoe ze opruimen, en na een tijdje kun je zeggen: we ruimen nu op, en doen ze het gewoon.
Ik ben van nature ook een chaoot, maar omwille van de kinderen zitten we nu ook in een routine en dat werkt goed. Niet perfect, maar ik kan het bijhouden en de kinderen weten waar ze aan toe zijn iedere dag, het kost me echt minder energie zo dan iedere keer weer een enorme zooi op te ruimen, alleen. Dan stuur ik met liefde mijn gezin aan, wat Wendy echt niet wil... Maar het zijn kinderen, die moet je dat aanleren. En ook de puber moet je wegwijs maken. Dat kost even wat moeite maar je krijgt er weer rust voor terug. En goed voor de kinderen ook, dat mama ook grenzen heeft en ze zelf leren hoe een huishouden werkt. Hebben ze profijt van later.

Hoop dat ze snel weer aan het werk gaat, goed dat ze dat zelf nu in begint te zien. Thuisblijfmoeder zijn moet je voor gemaakt zijn, vind ik. Het was eigenlijk ook wat te gezapig en rustig voor de onrustige Wendy.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
18-10-2022 13:44
AM gaat toch naar Frankrijk. Vervelend voor de mensen daar, dat ze hun benzine komen inpikken. Sla gewoon een keertje over, denk ik dan, maar nee, tot op het bot verwend is zij.
Voor mijn gevoel zijn ze net terug uit Frankrijk? Ik zou sowieso geen zin hebben in zo’n lange rit voor een weekje vakantie, maar ze zegt ook heel makkelijk: en anders blijven we toch langer? School heeft absoluut geen prioriteit bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
18-10-2022 13:45
Het gaat dan om mensen die het hele bos leegroven. Elk een handje vol kan en mag best.
Heb je gelijk in. Wij hebben vorig jaar bij toeval ergens tamme kastanjes gevonden en een klein handje meegenomen. Wel doen wij dat soort dingen maar 1x per jaar. Ook de buitenkachel aansteken om marshmallows te roosteren, bijvoorbeeld. Toch de ervaring en herinneringen voor de kinderen, speciaal omdat je het niet vaak doet en prettig voor milieu en dier.
Denk dat ik het van AM gewoon minder kan hebben omdat ze sowieso met weinig rekening houdt en veel aan zichzelf denkt.
Dolarde schreef:
18-10-2022 13:48
Voor mijn gevoel zijn ze net terug uit Frankrijk? Ik zou sowieso geen zin hebben in zo’n lange rit voor een weekje vakantie, maar ze zegt ook heel makkelijk: en anders blijven we toch langer? School heeft absoluut geen prioriteit bij haar.
Denk dat dat grappig bedoeld was.
Maarten moet toch ook weer werken en Groenrijk kan op maandag niet zonder AM
Klaasje schreef:
18-10-2022 13:09
Dan let je idd niet goed op. Ze filmt dan vaak haar ontbijt, koffie en momentjes met lot en Julia oid maar saar, suus en Jet zie je dan bijna nooit omdat die aan de andere kant van het huis op de bank liggen.

Vind het ook raar dat het tijdstip van schermtijd bepalend is of je iemand leuk vind of niet. Vind de hoeveelheid schermtijd veel meer zeggen dan wanneer dat gebeurt.

Dat kan. Ik vind instavloggers hun inrichting en of ze een beetje fit zijn ook bepalend voor of ik ze leuk vind :biggrin: Zal je ongetwijfeld ook raar vinden ;)

Het is maar een stukje entertainment en daarvoor is maar 1 criterium; of het mij een ontspannen gevoel geeft en niet teveel irritatie opwekt. :D
Anderen kijken juist weer voor die irritatie omdat ze daar wat uithalen. Kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Marianka schreef:
18-10-2022 09:22
Vind ik ook.
Ik was ook zo als Wendy. Deed alles voor iedereen hier in huis.
Heb schematherapie gehad en toen kwam ik er echt wel achter dat ik zelf het probleem was.
Onze taak als ouder is ook dat ze straks zelfstandig volwassen zijn.
Hier het roer om. Was voor alle partijen wennen, maar heeft zoveel opgeleverd.
Rust in mijn hoofd, waardering van mijn gezin maar vooral zelfstandige kinderen.
Ik deed het uit liefde, maar eigenlijk was het geen liefde en beperkte ik hun in het zelfstandig worden.

Ik denk dat dit helemaal waar is. Ook ik ben zo, maar hiermee beperk ik inderdaad de zelfstandigheid van mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niet wakker liggen hoe lang of veel iemand zijn kind achter een scherm zet. De benaming “schermtijd” vind ik vreselijk. Kwam een keer een schoolplein moeder (type geitenwollen sok) naar me toe; hoeveel schermtijd heeft jouw kind?
Uhh is dat interessant? :confused:

Ik begrijp dat AM het jammer vindt dat de vakantie naar Frankrijk misschien niet door kan gaan. Maar om dan met jerrycans vol benzine te gaan rijden lijkt me nogal onverstandig. Een ongeluk zit in een klein hoekje en je wilt er toch niet aan denken wat er dan gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar AM is zo maatschappijgericht en mensenlievend dat ze die brandstof nu natuurlijk naar de Fransen gaat brengen, want zo is ze. Misschien laat ze zelfs wel een paar kinderen daar om te helpen, want die heeft ze blijkbaar ook alleen maar verwekt om iets goeds te doen voor de wereld.
Bommetje_87 schreef:
18-10-2022 14:59
Ik kan er niet wakker liggen hoe lang of veel iemand zijn kind achter een scherm zet. De benaming “schermtijd” vind ik vreselijk. Kwam een keer een schoolplein moeder (type geitenwollen sok) naar me toe; hoeveel schermtijd heeft jouw kind?
Uhh is dat interessant? :confused:

Ik begrijp dat AM het jammer vindt dat de vakantie naar Frankrijk misschien niet door kan gaan. Maar om dan met jerrycans vol benzine te gaan rijden lijkt me nogal onverstandig. Een ongeluk zit in een klein hoekje en je wilt er toch niet aan denken wat er dan gebeurt.

Ik heb meer van dat soort irritaties rondom kinderen/opvoeding. Wipstoeltjes en zijwieltjes of kinderen die met 4 nog niet zindelijk zijn vind ik ook ergerlijk :-O$ :proud: Ik erger me ook aan dat de kinderen van AM en Wendy niet of nauwelijks sportten, maar dat is een mindere ergenis, kan ik overheen kijken :devil: ;-D

Het is vast vreselijk raar maar daar ga ik dus niet voor mijn ontspanning naar zitten kijken op insta.
Zou AM niet even een promotie voor een vakantiepark kunnen regelen? Gaan ze daar lekker heen in de vakantie.

Ik snap best dat je gaat als het zomervakantie zou zijn, maar voor 1 weekje die onzekerheden en met jerrycans gaan klooien?
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
18-10-2022 15:30
Ik heb meer van dat soort irritaties rondom kinderen/opvoeding. Wipstoeltjes en zijwieltjes of kinderen die met 4 nog niet zindelijk zijn vind ik ook ergerlijk :-O$ :proud: Ik erger me ook aan dat de kinderen van AM en Wendy niet of nauwelijks sportten, maar dat is een mindere ergenis, kan ik overheen kijken :devil: ;-D

Het is vast vreselijk raar maar daar ga ik dus niet voor mijn ontspanning naar zitten kijken op insta.
Het fijne aan de online wereld is dat je gelukkig niemand hoeft te bekijken die je vervelend vindt. Daarvoor bestaat een blokkeer knop en ik mis die soms in het echte leven ook.

Ik kan me niet druk maken over wat andere ouders wel of niet doen. Ik ga ervan uit dat we allemaal onze kinderen opvoeden vanuit een stijl die het beste past bij je eigen normen en waarden. Zolang de kinderen van de buren goed verzorgd worden en in liefde opgroeien, ben ik de laatste die me er druk over zou maken dat bijv de kleuter nog uit een flesje drinkt.
A
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
AM zou voor de verandering ook eens in eigen land kunnen blijven, als ze zo nodig weg wil kan ze ook ergens een huis huren ipv gratis op vakantie
Huppeltante schreef:
18-10-2022 15:39
AM zou voor de verandering ook eens in eigen land kunnen blijven, als ze zo nodig weg wil kan ze ook ergens een huis huren ipv gratis op vakantie
Misschien is een van de huizen van Wendy nog vrij :P
Alle reacties Link kopieren
Huppeltante schreef:
18-10-2022 15:39
AM zou voor de verandering ook eens in eigen land kunnen blijven, als ze zo nodig weg wil kan ze ook ergens een huis huren ipv gratis op vakantie
Daar is geen stempel van dus past niet in de planning.
Huppeltante schreef:
18-10-2022 15:39
AM zou voor de verandering ook eens in eigen land kunnen blijven, als ze zo nodig weg wil kan ze ook ergens een huis huren ipv gratis op vakantie
Mss is ze op jacht naar een gesponsord verblijf?
Titatoverbal schreef:
18-10-2022 16:35
Mss is ze op jacht naar een gesponsord verblijf?
Ik denk dat ze al aanbiedingen heeft op de post van vanochtend.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
18-10-2022 13:44
AM gaat toch naar Frankrijk. Vervelend voor de mensen daar, dat ze hun benzine komen inpikken. Sla gewoon een keertje over, denk ik dan, maar nee, tot op het bot verwend is zij.
Ik vind deze wel wat ver gaan hoor. Denk jij bij elk vakantieland na wat jouw bezoek mogelijk negatief voor de bevolking betekent?
Alle reacties Link kopieren
Ouder1980-2de schreef:
18-10-2022 09:29
Maar daar zit een probleem: vinnie is amper thuis.
Zou dat niet een onderdeel zijn van gemaakte afspraken? Dat Wendy thuis kan zijn komt toch echt wel door wat hij doet (lijkt mij).
En eerlijk? Als mijn partner zo zou zeuren zou ik ook liever niet teveel thuis zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven