Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
Hoi hoi,

Na het lezen hier ben ik nieuwsgierig geworden naar Farmville. Had er nog nooit van gehoord. Ik ben pas begonnen dus ben nog heel veel aan het uitzoeken hoe het werkt. Maar ik ga me bij jullie aanmelden. Lijkt me leuk. Ook om buren te worden.

Weet alleen nog niet hoe dat moet.

Groetjes, Songlian
quote:Lunax schreef op 02 juni 2010 @ 20:27:

Geen idee Mrie. Mijn Nursery zit bomvol met leuk klein vee maar heeft nog geen volwassenen afgeleverd...

Geduld dus denk ik Ik heb er 2 of 3 gehad de afgelopen 2 weken, geduld idd gok ik zomaar
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:borodini schreef op 02 juni 2010 @ 23:18:

[...]

Ik heb er 2 of 3 gehad de afgelopen 2 weken, geduld idd gok ik zomaar Mijn geduld is beloond vanochtend
Nog meer verslaafden hahaha. Leuk!!!

Gisteren had ik er even de balen van. Kadootjes verdwenen, buurtjes kon ik niets op doen (terwijl ik echt wel onkruid of dieren zag verschijnen) dus lekker afgesloten en vandaag ging het wel wat beter. Komt gewoon door die tuscantent en de extra tools die ze erop gezet hebben. Dat geeft altijd problemen de eerste dagen.

En ik las iemand die met een 2e account zichzelf met FV geld een kadootje heeft gestuurd: heb ik ook gedaan. Dus je bent niet de enige nerd
Ergste van dit alles vind ik nog al die buurtjes die mij heel lief iets sturen en dat ik hen niets terug kan sturen omdat ik dan weer een groot wit scherm krijg. En maar F5en tot je een ons weegt, maar helpen doet het niet.
Gelukkig maar, Dushi, was al even bang dat ik de enige was! Zijn wij eigenlijk al buren?
Het lukt me maar niet om me aan te melden via FV boederettes. Ik kom steeds in mijn eigen facebook, ook met de zoekoptie krijg ik jullie niet gevonden.

Dus bij deze, alle buurtjes zijn van harte welkom:

http://www.facebook.com/home.php#!/prof ... 1229683234

Groetjes!
Ik heb hetzelfde probleem. Het lukt mij ook niet en ik wil zo graag buurtjes hebben.

Wat moet ik doen? Hulp graag.

Gr, Songlian

http://www.facebook.com/home.php#!/prof ... 1183599176
Ik heb jullie allebei een vriendenverzoek gestuurd, kunnen we daarna buren worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Dushi74 schreef op 03 juni 2010 @ 20:26:

Ergste van dit alles vind ik nog al die buurtjes die mij heel lief iets sturen en dat ik hen niets terug kan sturen omdat ik dan weer een groot wit scherm krijg. En maar F5en tot je een ons weegt, maar helpen doet het niet.Ik zie een koe in beeld, geen wit beeld. Helaas vaak als jij iets stuurt Dushi.
quote:Lunax schreef op 03 juni 2010 @ 11:35:

[...]

Mijn geduld is beloond vanochtend Het is inderdaad een kwestie van geduld, ik had vanochtend ook een volgroeide koe uit mijn Nursery Barn...
Ik heb de kalfjes eruit gehaald en er allemaal veulentjes inzitten, al twee paarden eruit!
Net als al eerder hier iemand.

Wanneer ik bij mijn marktkraam een beloning uit mag kiezen en ik kies voor Fuel.

Dan knippert ie even. Maar dan krijg ik er echt geen 15 of 45 fuel bij:S heel vreemd....

Meer daar lasten van?

Of werkt het bij jullie wel?

Of werkt geld en xp's wel?

(heb geld zat en zit in level 53)
Die 15 is maar 10% van een volle tank, tikt niet zo erg aan, misschien dat 't daardoor niet opvalt?
quote:steph schreef op 04 juni 2010 @ 22:46:

[...]

Ik zie een koe in beeld, geen wit beeld. Helaas vaak als jij iets stuurt Dushi.Heel bekend verschijnsel ook bij mij Steph. Het wissselt bij welke buurtjes me dit overkomt maar het is wel daardoor dat ik niets kan terugsturen als zij me wat zenden. Maar ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem. Schrale troost
Waarom noemen ze het dan 15 of 45 fuel?

of is het 15% en 45 % wat je krijgt.....
quote:caporice schreef op 03 juni 2010 @ 21:46:

Gelukkig maar, Dushi, was al even bang dat ik de enige was! Zijn wij eigenlijk al buren?Ik denk het niet Caporice, mocht je buren willen worden dan kun je me vinden op Oma Purple Rose. Vermeldt er even bij het verzoekje bij wie je bent en dat je van viva bent anders kom je er niet in
quote:Kroes schreef op 05 juni 2010 @ 17:30:

Net als al eerder hier iemand.

Wanneer ik bij mijn marktkraam een beloning uit mag kiezen en ik kies voor Fuel.

Dan knippert ie even. Maar dan krijg ik er echt geen 15 of 45 fuel bij:S heel vreemd....

Meer daar lasten van?

Of werkt het bij jullie wel?

Of werkt geld en xp's wel?

(heb geld zat en zit in level 53)Bij mij ook zo Kroes, zal vast weer een bug zijn van FV zelf. Tenslotte is het nog steeds in beta vorm op internet. XP's werkt wel, op mijn andere account verzuip ik in de peut dus daar kies ik dan voro de xp's en die zie ik wel toegevoegd worden. Maar mijn oma account die kan peut goed gebruiken en dat krijg ik dus mooi niet terwijl ik er wel -net als jij- voor kies. Hoop dat dit de komende dagen opgelost gaat worden.
ja hoop dat ze t gaan fixen!
dubbel
Hey Dushi, ik heb oma net uitgenodigd! Ik kon er via m'n mobiel alleen geen bericht bijzetten:-( . Profielfoto is een zwart-wit babyfoto.

Volgens mij krijg je echt maar heel weinig fuel in je marktkraam, anders is de verhouding met coins en XP wel heel scheef. Misschien is 't 1/5 tank.

Hebben jullie ook problemen met de co-op? Ik heb er nu 2 achter elkaar niet gehaald, terwijl die makkelijk gehaald hadden moeten worden. Bij de een was alles gezaaid, maar bij het harvesten waren er opeens 9 te weinig! En nee, we hebben geen veldjes over 't hoofd gezien, we hadden zelfs ong. 100 landjes over moeten hebben.

Vandaag bleek iemand bij het harvesten niet in de co-op te zitten, bij haar account dan, bij mij stond ze er gewoon bij. Ze kon zich niet opnieuw aanmelden, ook niet via het oproepje op de startpagina. Strange!
quote:caporice schreef op 05 juni 2010 @ 22:39:

Hey Dushi, ik heb oma net uitgenodigd! Ik kon er via m'n mobiel alleen geen bericht bijzetten:-( . Profielfoto is een zwart-wit babyfoto.

Volgens mij krijg je echt maar heel weinig fuel in je marktkraam, anders is de verhouding met coins en XP wel heel scheef. Misschien is 't 1/5 tank.

Hebben jullie ook problemen met de co-op? Ik heb er nu 2 achter elkaar niet gehaald, terwijl die makkelijk gehaald hadden moeten worden. Bij de een was alles gezaaid, maar bij het harvesten waren er opeens 9 te weinig! En nee, we hebben geen veldjes over 't hoofd gezien, we hadden zelfs ong. 100 landjes over moeten hebben.

Vandaag bleek iemand bij het harvesten niet in de co-op te zitten, bij haar account dan, bij mij stond ze er gewoon bij. Ze kon zich niet opnieuw aanmelden, ook niet via het oproepje op de startpagina. Strange!

Ik vind het ook een beetje scheef, maar het is echt 15 volle tanken tegenover 10 XP.

Bij mij komt er wel fuel bij, maar het gaat er niet af. Wel als ik het gebruik, maar als ik dan op een ander moment erugkom staat hij weer op het vorige volume. Wel handig :-) Ik kan alleen geen fuel pakken uit mijn berichten. Dan zegt hij dat ik eerst eens wat fuel moet verbruiken.
Er staat nu een link op facebook waarmee je erachter kunt komen of je buren hebt die een applicatie van gamers unite gebruiken waarmee ze automatisch alle bonussen die jij met je buren wilt delen kunnen wegkapen.

GAMERS UNITE USER LIST

http://www.facebook.com/s ... r&edge_type=mutual&ref=mf

Als ik daarop klik verschijnen de namen van 7 van mijn buren.

Maar nu zit ik te twijfelen of ik hen nu dus als buur moet verwijderen. Wat als die link het helemaal mis heeft? Maar wat kan ik verder doen? Hen een berichtje sturen met "He, klopt het dat jij zo'n stouterd bent die bonussen voor ieders neus wegjat?"
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hmm, ik heb ook even op die link geklikt en er staan ook Boerderettes tussen. Zijn er echt Boerderettes die zo gemeen zijn?
Ik heb GU en ik heb het alleen aan staan als ik zelf op de boerderij bezig ben.

Ik vind het prima als je me verwijderd hoor. Maar het lijkt me dat ik ook voldoende terug geef.

En de discussie over fairplay ga ik niet eens aan.

Ik ben het gezemel over GU inmiddels meer dan zat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven