Entertainment alle pijlers

Farmville - DEEL 2

01-03-2010 18:02 1940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de echte diehard Viva-boerinnen en een enkele -boer, hier het tweede deel van het "Alles wat je ooit wilde weten maar nooit durfde te vragen"-topic over het Facebook-spelletje Farmville.

Het eerste deel farmville bevat veel handige aanwijzingen en tips.

Je eigen farm starten én lid worden van de heusche Viva-fanpage op facebook? Dat kán! Mocht je lid willen worden: meld je hier bij het Opperhoofd Himalaya aan! Wel even vermelden wie je bent/was/wilt worden op het forum, want dat is door knopjesgate een chaos geworden.

Wil je niet dat jouw privé-facebook gegevens alsnog bekend worden via Facebook op dit forum, heb je twee mogelijkheden:

- maak een apart FB-account aan op je Viva-nick

- scherm alle Farmville vrienden af door middel van het maken van een aparte lijst waar je alle mensen in zet die je niet irl kent en waar je geen privé-info aan wilt verstrekken (op je echte naam na, die kun je niet verbergen) en sluit in de privacy-opties deze lijst uit van alle info naar keuze.

Veel succes met 'boeren'!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2011 00:20
Reden: aanpassing emailadres
% gewijzigd
AriMa, als ik mijn acorn squash heb geoogst zal ik even kijken of je nog hulp nodig hebt en evt. wheat inzaaien.
quote:Minie86 schreef op 19 september 2010 @ 13:10:

AriMa, als ik mijn acorn squash heb geoogst zal ik even kijken of je nog hulp nodig hebt en evt. wheat inzaaien. You're a star
quote:himalaya schreef op 19 september 2010 @ 12:12:

Ik kreeg net op 1 account de melding dat ze mijn telefoonnummer wilden hebben, om te zien of ik wel een 'echt persoon' ben... je krijgt dan de melding: Facebook maakt gebruik van veiligheidscontroles om te bevestigen dat personen op de site echt bestaan. Met een mobiel telefoonnummer kunnen we je identiteit vaststellen. Verifieer je account door je telefoonnummer hier in te voeren. We sturen je een bevestigingscode via SMS.

Wat een onzin zeg! Wie zegt me dat ze mijn telefoonnummer niet gaan verkopen en ik lastig gevallen ga worden door allerlei 'aanbieders'?

Ik heb geprobeerd in te loggen via farmville.com maar daar krijg ik een blanco scherm met alleen onderin wat opties, niet de optie om in te loggen.

Wie heeft dit ook al gehad?Nog nooit gezien en ik heb 5 accounts...bullshit dus en nooit je telefoonnummer geven als je geen spam wilt.
Ik heb een echte account en inderdaad mijn telefoon nummer geef ik niet...

Bemesten doe ik wel af en toe en ik wissel...mensen die ik nooit zie daar ga ik ook niet langs vanwege tijd gebrek. en voor de rest heb ik met de meeste lol en plezier:)

Nu weer een school bouwen en sturen dat doe ik allemaal trouw:)

Leve de vrije dag
quote:himalaya schreef op 19 september 2010 @ 12:12:

Ik kreeg net op 1 account de melding dat ze mijn telefoonnummer wilden hebben, om te zien of ik wel een 'echt persoon' ben... je krijgt dan de melding: Facebook maakt gebruik van veiligheidscontroles om te bevestigen dat personen op de site echt bestaan. Met een mobiel telefoonnummer kunnen we je identiteit vaststellen. Verifieer je account door je telefoonnummer hier in te voeren. We sturen je een bevestigingscode via SMS.

Wat een onzin zeg! Wie zegt me dat ze mijn telefoonnummer niet gaan verkopen en ik lastig gevallen ga worden door allerlei 'aanbieders'?

Ik heb geprobeerd in te loggen via farmville.com maar daar krijg ik een blanco scherm met alleen onderin wat opties, niet de optie om in te loggen.

Wie heeft dit ook al gehad?

Ik! Duurde een week of zo, moest steeds van die letters natypen.

Maar heb geen telefoonnummer gegeven, en nu geen last meer van.
quote:EvenWatAnders schreef op 19 september 2010 @ 19:09:

[...]

Ik! Duurde een week of zo, moest steeds van die letters natypen.

Maar heb geen telefoonnummer gegeven, en nu geen last meer van.Ik kan alleen maar een telefoonnummer intoetsen, geen letters natypen ofzo. Las dat een van mijn kennissen er ook last van had, die heeft wel een telefoonnummer opgegeven en een code gekregen. Ze heeft wel een mail gestuurd naar FB om te vragen hoe dat nou zit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hallo allemaal,

Misschien voor enkelen wat frusterend, maar ik deel graag :-)

Kan nu al 4 dagen geen berichten meer op mijn prikbord ontvangen waardoor ik niet kan meesnoepen van de activiteiten van mijn buurtjes.

Ik google me suf en kom op allerlei sites uit maar lees nergens de info die ik zoek. Zo ook op viva wordt er verwezen naar Boerderettes en ene jvd die uitleg doet. Het kan aan mij liggen natuurlijk maar ik vind deze info echt niet. Is iemand genegen mij een soort van link te geven naar deze info? Of misschien heeft iemand zelfs de tijd het me uit te leggen?

Ik heb al allerlei instellingen gechecked, en sla er vast een over (hoop ik).

Alvast bedankt voor de moeite!

gr Mizzrecal
@Mizzrecal:

Dus bij deze een minihandleiding om je farmville mededelingen weer op de newsfeed te krijgen:

Stap 1: Zorg ervoor dat je op de startpagina van facebook staat als je ingelogd bent (ben je dat niet, klik dan even op 'startpagina' dit staat boven in je scherm)

Stap 2: Als je op de startpagina staat je je aan de linkerkant van je scherm een lijst staan onder je naam (lijst bestaat waarschijnlijk uit achtereenvolgens: 'nieuwsberichten' 'berichten' 'evenementen' 'foto's' en 'vrienden') Klik dan op vrienden.

Stap 3: Als je op vrienden hebt geklikt krijg je een nieuw scherm, maar onder vrienden komen ook weer nieuwe woorden te staan. Klik dan op 'statusupdates'

Stap 4: Als je op statusupdates geklikt hebt krijg je een lijst met alle berichten die je vrienden hebben gepost. Scroll dan helemaal naar beneden tot je niet meer verder kan. Je ziet dan rechts onder de lijst 'Instellingen aanpassen' Klik hierop.

Stap 5: Als je op Instellingen aanpassen geklikt hebt krijg je een kleine pop-up. Klik dan op toepassingen. Je ziet dan welke toepassingen je verwijdert hebt en dus niet meer kan zien. Zoek hier Farmville uit (scroll naar beneden) en klik dan op 'toevoegen aan nieuwsberichten'

Als je dit gedaan hebt krijg je de farmville berichten weer op je startpagina.

(Aanvulling:

Bij mij werkte het iets anders, misschien handig als je er met bovenstaande handleiding niet uit komt:

stap 3: onder aan je vrienden komt te staan 'farmville', klik hierop.

De rest van de stappen is het zelfde.)
Hey boer(inn)en,

Ik heb een vraagje over de beehive. Misschien staat het al ergens, maar jullie hebben al zoveel pagina;s volgeschreven!

Hoe kom ik aan een queenbee? Er staat dat ze rond flowercrops te vinden zijn bij vrienden. Maar hoe dan?
In de winkel staat bij de zaden een bijtje, dan weet je dus wat je moet zaaien om er eentje te kunnen vinden.

Mocht je er eentje vinden dan vind je haar bij de gifts
Moet je daar een bepaald level voor hebben? Ik zit in 28 en ik vind geen bijtje bij een van de 'seeds' in de 'market'. Is het ter grootte van die ene laars?
Strawberries, wheat, soybeans, squash, lilac, rice, raspberries, daffodils, cotton, peppers, aloe vera, pattypan squash, blueberries, rye, carrots, coffee, sunflowers, ghost chili, cabbage, white grapes, red wheat, lavender, peas, broccoli, asparagus, acorn squash, elderberries, ginger, iris, basil en nog een stel, maar ik heb geen tijd meer.
heb je de basis van de bijenkorf al gekocht? die moet je wel al hebben, en de korf vol met 200 bijen!
Mijn bijenkorf is zelfs al klaar! Bijen er in stoppen wil niet omdat ik geen queenbee heb.Maar serieus: 200 bijen!! Dat zijn er veel! Heb er nu nog maar 9 in mijn giftbox.

Bedankt voor je lijstje! Ik ga zaaien.
Ik heb van iemand een glass sheet gekregen. Wat moet je daarmee?
quote:marsmellowwww schreef op 20 september 2010 @ 16:54:

Ik heb van iemand een glass sheet gekregen. Wat moet je daarmee?

Daar kun je niets meer mee, is al iets van maaaaanden terug. Toen kon je een kas bouwen en daar had je dat als constructiemateriaal nodig.

Lekkere buur wel, die die oude meuk weg geeft...
@ Himalaya, dank je. Dat moet wel maaaaaanden oud zijn, ja. Speel al wat langer FV.
Kipstra: Ik denk dat ik het heb. Ik klikte vandaag op iemand die pollinated seeds had gevonden. Daarna had ik ineens wel een bij bij cotton. Die heb ik nu geplant. Nu nog drie dagen wachten en dan heb ik misschien wel een bij!
Bij het maken van spullen in je bakkerij(etc) krijg je ook mastery signs .Maar mijn pattypan taart is level 21 nu maar geen sign.Weet iemand hoe dat kan?Heb wel 3 andere borden en die producten zijn level 20..
Hier ben ik ook nog een keer.

Ik wil weer graag uitbreiden maar het ontbreekt me nog aan een aantal buurtjes :(

Kan iemand d'r nog eentje gebruiken?

PS Kip: wat een crime om op jou farm te zijn haha mijn laptop vindt dat helemaal niet fijn...wordt er helemaal traag van als ik bij jou kom buurten
quote:dolfje schreef op 21 september 2010 @ 22:36:

Bij het maken van spullen in je bakkerij(etc) krijg je ook mastery signs .Maar mijn pattypan taart is level 21 nu maar geen sign.Weet iemand hoe dat kan?Heb wel 3 andere borden en die producten zijn level 20..Ik weet het inmiddels al,het heeft te maken met het level van je bakkerij.
quote:AriMa schreef op 22 september 2010 @ 09:37:

Hier ben ik ook nog een keer.

Ik wil weer graag uitbreiden maar het ontbreekt me nog aan een aantal buurtjes :(

Kan iemand d'r nog eentje gebruiken?

PS Kip: wat een crime om op jou farm te zijn haha mijn laptop vindt dat helemaal niet fijn...wordt er helemaal traag van als ik bij jou kom buurten

Mijn pc wordt er ook kriegel van....wist niet dat dat aan mijn boerderette lag? Krijg wel regelmatig een waarschuwing dat mijn farm halffull zou zijn....

hebben ze soms liever niet dat ik kalfjes spaar? Mijn boerderijportemonnee wordt daar wel enorm blij van anders...
quote:Kipstra schreef op 22 september 2010 @ 09:44:

[...]

Mijn pc wordt er ook kriegel van....wist niet dat dat aan mijn boerderette lag? Krijg wel regelmatig een waarschuwing dat mijn farm halffull zou zijn....

hebben ze soms liever niet dat ik kalfjes spaar? Mijn boerderijportemonnee wordt daar wel enorm blij van anders...

Kan haast niet anders, je hebt zoveel kleurig spul op zo'n klein oppervlakte staan dat het sowieso al even duurt voordat het helemaal geladen is en dingen doen...dat gaat dan echt supertraag als ik je bezoek.

Moest gister wel lachen om die opmerking van jou gister, zo droog: "heet jij klara?"
Ja...beloof ik dat ding aan Klara op de chat....maar Klara begreep het niet 1-2-3, en ondertussen wordt dat ding vrolijk meegenomen door een ander, terwijl het er bij staat....zucht.

Nou sla mij maar over hoor Arima
quote:Kipstra schreef op 22 september 2010 @ 09:51:

Nou sla mij maar over hoor Arima

Oh wordt dat niet op prijs gesteld als farmer zijnde? Ik weet niet of hiervoor een of andere Farm-etiquette voor geldt?

Als dat zo is, mijn excuses!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven