Entertainment alle pijlers

Fear The Walking Dead

31-03-2015 17:09 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het Fear The Walking Dead-topi.

Dit topic gaat over de serie Fear The Walking Dead, de companionserie van The Walking Dead. Seizoen 2 gaat op 10 april 2016 in de VS in première. In Nederland begint AMC op 29 februari 2016 met seizoen 1 van de serie en ze gaan meteen door met seizoen 2.

Aflevering bespreken iedere maandag (na de Amerikaanse uitzending) vanaf 20.30. Voor die tijd kun je je berichten over de aflevering in het wit zetten.

Het TWD-topic vind je hier: The Waiting Dead
Ik vond de tussenkomst van het leger verrassend. Ik verwachtte een bommenregen en niet een soort reddingsactie. Ik vraag me af waarom de vader van de familie Salazar zegt dat het al te laat is.
Wel een beetje raar dat de truck er nog stond met ramen en banden intact. De rest van de stad is gesloopt maar dat niet.
Ja natuurlijk is het wel heel toevallig en convenient dat die truck te midden van de rellen gewoon daar stond te staan, dat viel me ook al op. Maar ja, we moeten de hoofdpersonen maar een mazzeltje gunnen.

Deuren open laten, check. Vanavond keek ik met man mee en hij zei het ook meteen ´doe die deur dicht eikel.´

Dat ze monopoly gingen spelen snap ik dan wel weer. JE wacht op iemand in ontzettende onzekerheid en er is geen enkele afleiding, ik zou ook monopoly of zo gaan doen. Het is gewoon ontsnappen aan de boze buitenwereld.

Wat ik wel weer raar vond is dat toen Alicia terug dat huis in ging en dat lege pillenpotje vond. Blijkbaar legde ze de connectie dat buuf zelfmoord gepleegd had en ze werd duidelijk bang. Ze zag toen die voeten en rende weg. Maar zij wist toen toch nog niks over de doden die opstaan?

Ook raar: waarom trekt Nick niet eens wat anders aan dan die kleren van die oude vent? Ze zullen toch nog wel iets van zijn oude kleding in huis hebben?

De buurman zal wel gedood zijn, want het leger denkt dat bloed een besmettingshaard vormt.

Wel leuk: Alicia die als echte puber een hyper kort broekje en flodderig shirtje aantrekt op een levensgevaarlijke roadtrip
Haha dat van dat korte broekje en de kleren van Nick zei ik ook meteen. Ze zijn nogal lang thuis geweest dus omkleden, desnoods in kleren van Travis had makkelijk gekund.
Maar Sidroht heeft wel een punt dat de tijd traag gaat...in drie afleveringen zijn, hoeveel, twee dagen verstreken?

Ik vind het niet erg hoor, ik vind verhalen over naderend onheil geweldig. Ik smul van ooggetuigenverslagen van de ramp met de Titanic, van de pest in de middeleeuwen etc etc. Ik weet niet zo goed waarom, maar ik vind dat heel spannend, ook al weet ik precies hoe het eindigt.

edit: wat vader Salazar nou precies bedoelde met 'het is al te laat' snap ik ook niet zo goed.
Ik vind het ook niet erg,ik vind het storender als er een week voorbij is zonder dat wij weten wat er gebeurd is.
quote:dolfje schreef op 14 september 2015 @ 22:29:

Haha dat van dat korte broekje en de kleren van Nick zei ik ook meteen. En je zag Travis ook kijken en met z'n ogen rollen zo van ' ik zeg niks'.
Ik vind het tot op heden erg irritant. Ik hoop dat de serie snel beter wordt. Traag vind ik niet erg, dat dingen nog niet helder zijn is ook prima, maar er zitten een paar domme irritante karakters in de serie.
Raar dat ze zich 5/6 uur verstoppen in een winkel en dan opeens naar buiten kunnen lopen. Niks aan de hand! Oh en je auto is ook nog helemaal heel, terwijl die er langs uitgebrand is. Maar goed, af en toe een mazzeltje moeten we ze dan maar gunnen idd.

Ik vond deze aflevering niet zo sterk, er gebeurde eigenlijk vrij weinig. Ben wel erg nieuwsgierig waar het fout gaat met het leger. Het ziet er nl best stabiel uit zo.
Lach hard, duik diep, kom terug..
quote:bumbly schreef op 15 september 2015 @ 16:45:

Ik vond deze aflevering niet zo sterk, er gebeurde eigenlijk vrij weinig. Ben wel erg nieuwsgierig waar het fout gaat met het leger. Het ziet er nl best stabiel uit zo.Dat had ik dus ook. Ik dacht, het lijkt wel of dit enigszins in de hand kon worden gehouden.
Dat zal in het begin bij The walking dead ook wel zo gegaan zijn voor we zagen dat Rick wakker werd.

Het gaat natuurlijk niet van de een op de andere dag dat alles op zijn gat ligt.
Nou met rellen voor de deur ga ik ook niet naar buiten. Maar wel als de rook van de brandende pand naast je al door de kieren komt.

En gewoon weglopen was ook niet bepaald aan de orde.

Verder denk ik dat de overlevenden naar een veilig kamp worden gebracht waar al snel de pleuris uit zal breken.
Ik vond het leger alles behalve stabiel ogen, volgens mij schieten ze iedereen kapot waarvan ze maar enigzins vermoeden dat diegene in contact is geweest met een Walker. Als maddie haar mond niet had gehouden had ze een kogel kunnen happen. In de preview zie je haar zich zelf ook verstoppen voor de soldaten.

Eens met star,ik denk ook dat ze iedereen op een plek dumpen, dan denken ze dat ze het helemaal voormekaar hebben. Tot de pleuris echt uit breekt..
Michonne vertelde in TWD dat ze met haar vriend, zoontje en die andere gozer in zo'n kamp zat en dat ze op een gegeven moment zelf op supply runs gingen en dat het kamp toen viel.
Dat ze zo hard ingrijpen kan ik me dan nog wel voorstellen. Als je een heel land wilt redden offer je er 'gewoon' wat extra op voor de zekerheid.

Een kamp lijkt me wel leuk om te zien, de echte paniek als er voor het eerst een groep walkers voorbij trekt. Ben benieuwd hoe dat vorm gaat krijgen!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Wederom een goede analyse, ook met betrekking tot de easter egg die de "stand alone episode" met het vliegtuig ondersteund. https://www.youtube.com/watch?v=m5WT0ov5BkU

Voor iedereen die nog niet weet van de stand alone aflevering ( bevestigd door AMC, kirkman en s.gimple) http://www.ew.com/article/2015/08/28/wa ... ad-airline
Vet. Maar daar heb ik vanavond pas tijd voor.
Klinkt goed die stand alone episode.
Skywalkers
Ben benieuwd!!
quote:Aurelle91 schreef op 17 september 2015 @ 12:08:

Skywalkers
Rick en Nick, mijn 2 favorieten :

Nou wil ik ineens deze opbergdoosjes, voor mijn stuff en things enzo ^^ :
quote:Aurelle91 schreef op 17 september 2015 @ 12:08:

Skywalkers
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Het nieuwe seizoen van Z Nation is trouwens ook weer begonnen. Niet zo goed als (Fear) The Walking Dead natuurlijk, maar wel vermakelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven