Entertainment alle pijlers

Fear The Walking Dead

31-03-2015 17:09 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het Fear The Walking Dead-topi.

Dit topic gaat over de serie Fear The Walking Dead, de companionserie van The Walking Dead. Seizoen 2 gaat op 10 april 2016 in de VS in première. In Nederland begint AMC op 29 februari 2016 met seizoen 1 van de serie en ze gaan meteen door met seizoen 2.

Aflevering bespreken iedere maandag (na de Amerikaanse uitzending) vanaf 20.30. Voor die tijd kun je je berichten over de aflevering in het wit zetten.

Het TWD-topic vind je hier: The Waiting Dead
Ik vind de muziekkeuze wel sterk. In TWD vind ik die altijd een beetje donkerder, harder; bij FTWD vind ik zoiets "Perfect Day" perfect passen.
Ik heb nog wat zitten lezen en het waren volgens velen inderdaad schoten,dat heb ik dan even gemist.
Spannend!!

Gister en net alle 4 de afleveringen gekeken. Vind het erg goed.

Dat op het laatst waren echt wel schoten. Ik denk dat ze daar de zieken en gewonden naar toe brengen en ze afknallen.

Toen Travis bij het hek, tegen 1 van die soldaten zei dat zijn zoon lichtflitsen zag in de heuvels, dat er daar misschien nog mensen zitten, ontkende die soldaat dat ook.

Niet over hebben, het is er niet, ben alweer vergeten wat je zei. Op die manier.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik kijk natuurlijk ook alle twee de series en lees al een tijdje mee.

Ik denk niet dat ze de zieken en gewonden zomaar afknallen maar dat ze die gebruiken voor experimenten. ze weten natuurlijk nog niet veel over het hoe en wat de mensen in zombies veranderen.

Doordat Travis zei dat zijn zoon lichtflitsen in dat gebouw, zijn ze daar gaan kijken en die mensen weten al te veel van wat er buiten gebeurd, als die dan binnen de hekken gaan vertellen wat er echt gebeurd krijg je opstand.

Madison weet nu ongeveer wat er aan de hand is, maar het plaatje heeft ze nog niet compleet en die Salazar? weet denk ik veel meer dan hij zegt.
Klinkt ook logisch wat je zegt mei-dag.

Dat ze zijn gaan kijken en degene die ze gevonden hebben, hebben ze afgeschoten.

Die Salazar, heeft volgens mij gewoon levenservaring.

Te veel dingen meegemaakt in El Salvador.

Jaren 70 - 80 de junta en burgeroorlogen, die weet wel hoe het leger werkt.

Of eigenlijk, hoe gevaarlijk het leger is en wat je moet doen om je voor te bereiden en vluchtplannen op te stellen ofzo.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik denk dat ze (het leger) iedereen die niet in de door hun gecreëerde 'veilige omgeving' zit, zien als een bedreiging en daarom afknallen.
Ik val even binnen: ik dacht dat de lichtflitsen aan het einde inderdaad schoten waren en dat de lichtflitsen die ze al de hele tijd zagen dat dus ook waren. Dat het leger zieke mensen meeneemt naar dat huis en ze afschiet.. Maar excuse me if I'm wrong!
Ik denk dat de mensen die worden meegenomen worden gebruikt in experimenten.
Nee, het waren echt eerst lichtflitsen, van een spiegeltje ofzo, echt iemand die aan het seinen was, want er zat een patroon in.

Maar op het laatste waren het echt vuurflitsen. Van een geweer.

Ik ga met mei-dag mee
Door de laatste aflevering bedacht ik me dat morse leren met een spiegeltje wel nuttig is voor in een noodsituatie.
quote:Spininhoek schreef op 24 september 2015 @ 14:03:

Nee, het waren echt eerst lichtflitsen, van een spiegeltje ofzo, echt iemand die aan het seinen was, want er zat een patroon in.

Maar op het laatste waren het echt vuurflitsen. Van een geweer.

Ik ga met mei-dag mee

Dit ja. Kon je de schoten ook niet vaag horen?

Inderdaad mijn idee is ook dat het leger vanwege Travis' melding een kijkje is gaan nemen daar en dood hebben geschoten wie daar was.
Ja dat denk ik nu ook ja. En dat ze met de zieken gaan experimenteren.

Plus, ze willen de zwakkere uit de veilige zone hebben. Dus een junk gaat gewoon mee, naar dat 'ziekenhuis' wat ze dan zouden moeten hebben.
Morse: S.O.S.

Drie kort, drie lang, drie kort.

Meer weet ik niet
Klinkt inderdaad heel logisch mei-dag!

Het leger valt zeker niet te vertrouwen in dit geval.

Experimenteren zou kunnen ja. Ze zijn misschien nog op zoek naar een geneesmiddel.
In het eerste seizoen van wa gaat de groep naar het cdc ofzo iets daar deden ze experimenten om een medicijn te vinden, daar was alleen iets heel erg mis gegaan en op het eind ontploft de boel daar. Weet niet meer precies hoe het ging is al een tijd geleden dat ik die heb gezien vandaar dat ik dus denk dat het daarmee te maken heeft dat ze de zieken en zwakke meenemen.

En Nick moet mee, omdat hij een risico vormt met het nemen van een overdosis of verkeerde medicijnen, en ze willen natuurlijk geen overleden personen daar binnen.
quote:Starshine schreef op 24 september 2015 @ 14:14:

[...]

Inderdaad mijn idee is ook dat het leger vanwege Travis' melding een kijkje is gaan nemen daar en dood hebben geschoten wie daar was.

Zoiets denk ik ook. Ze doen in je gezicht van 'nee, hoor. Daar is niemand meer' en dan toch er heen gaan om te checken wie daar zitten (en die mensen af te knallen).

Je kan ook maar beter niet voor problemen (hoe klein ook) zorgen daar in die safe zone, anders vinden ze wel een reden om je in het geniep af te voeren (om van je af te komen), zoals die ene man, die kennis van Travis.
Ja die vond ik erg droog.

en het is weer maandag, eens even kijken of de nieuwste al beschikbaar is.

Volgende week alweer het laatste deel en de week daarna........................................................

The plot thickens......

De boel begint nu serieus uiteen te vallen. We zien in ieder geval dat het ziekenhuis inderdaad echt is. Nick zit echter in een soort gevangenis waar alle probleemgevallen heen zijn. Die zwarte man gaat vast nog een grote rol spelen.

Op de een of andere manier heb ik toch wat sympathie gekregen voor de soldaten. Zij zijn ook bang en willen het liefst ook gewoon naar huis. En zoals die bevelhebber aan Travis duidelijk maakte dat hij wel een hoop kritiek kon hebben maar dat dat zij hun tot nog toe veilig hielden, omdat ze zelf niet in staat waren tot het doden van walkers.

Maar goed, je merkt dat ze de strijd aan het verliezen zijn. Soldaten die weglopen, verpleegsters die weglopen, het stadion vol mensen dat gewoon vergrendeld is en achtergelaten omdat niemand er raad mee weet. Het leger dat van plan is alle safe zones ook maar gewoon achter te laten (of eerst te bombarderen?)

Ik ben benieuwd naar de finale volgende week. Ontvluchten ze hun wijk, worden ze 'vrijgelaten', haalt Liza Nick en die zwarte man op en gaan ze terug voor hun familie? Wat doet Daniel bij dat stadion?

Vragen, vragen....

Weet iemand al wat meer van die stand-alone over dat vliegtuig? Of wordt dat een soort teaser voor s2?
https://www.youtube.com/watch?t=74&v=vctvc8YhxJI

the sneak peek voor volgende week
Ze moeten daar weg, want er gaat een veldslag plaatsvinden. Dat is (rest in wit) code Cobalt. Ze zullen dus voor een bepaalde tijd weg moeten zijn of... Ik vond die Strand bij Nick ook wel een goed figuur. Hij realiseert zich dat geld of sieraden er niets toe doen. En wat hij zei over die mensen met hun latte art en frequent flyer miles het buffet vormden ook erg goed... Volgende week verwacht ik een begin van de echte chaos. Nu zitten ze nog in een woonwijkje met af en toe een walker. Zouden we een jaar moeten wachten op de volgende afleveringen? Ik vernam dat deze show wel minder bekeken werd...
Het tweede seizoen is wel al in de maak (of is al af, ik weet het niet ).

Ik ben inderdaad benieuwd wanneer ze het gaan uitzenden. In de winterstop van TWD? Tijdens de zomerstop?

Ik weet niet eens of fear 2 ook maar 6 afleveringen heeft of meer.
Seizoen 2 zal 15 afleveringen hebben, wanneer het wordt uitgezonden is nog niet bekend.

Leuke aflevering weer trouwens, ik kom later wel met m'n commentaar als iedereen heeft gekeken (dat wit vind ik zo'n gedoe, en nieuwsgierigen lezen het stiekem toch ^^).
Het tweede seizoen worden 15 afleveringen, en verwacht dat ergens tussen door die stand-alone aflevering komt.

Fear word minder bekeken dan walking dead, maar nog steeds gigantisch veel. Gemiddeld 11 miljoen mensen in de US. Ter verduidelijking, naar Breaking Bad keken gemiddeld 7 miljoen mensen in de US, met een uitschieter tijdens de finale met 10 miljoen mensen. En BB werd beschouwd als 1 van de populairste series aller tijden.

Fear is dus wel degelijk bijzonder populair, maar haalt het niet bij de reguliere serie waar gemiddeld 17 miljoen mensen naar kijken, wereldwijd 24 miljoen.

Mijn review komt vanavond, kon vanochtend geen goede stream vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven