Entertainment alle pijlers

Fear The Walking Dead

31-03-2015 17:09 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij het Fear The Walking Dead-topi.

Dit topic gaat over de serie Fear The Walking Dead, de companionserie van The Walking Dead. Seizoen 2 gaat op 10 april 2016 in de VS in première. In Nederland begint AMC op 29 februari 2016 met seizoen 1 van de serie en ze gaan meteen door met seizoen 2.

Aflevering bespreken iedere maandag (na de Amerikaanse uitzending) vanaf 20.30. Voor die tijd kun je je berichten over de aflevering in het wit zetten.

Het TWD-topic vind je hier: The Waiting Dead
Randall Flagg, oooh.

Vet!
Ik had net een week geleden zelf bedacht dat ik bij een ZA een boot zou zoeken en lekker voor de kust zou blijven dobberen. Af en toe aanmeren om voedsel te halen en bij een aanval van zombies snel naar de boot terugvluchten.

Maar nu ze daadwerkelijk naar die boot lijken te gaan, word ik heel benieuwd hoe zombies in het water overleven. Zou er ineens onverwacht een dobberzombie opduiken? Of spoelen ze weg, worden ze opgegeten door vissen of vallen ze gewoon uit elkaar als ze lang in het water liggen? Of hebben ze toch iets van zuurstof nodig en verdrinken ze?

The governor had volgens mij potten gevuld met water en zombiehoofden. Die bleven toch gewoon leven?

Hoe dan ook lijken dobberzombies me een stuk minder gevaarlijk dan de landrotters. Maar je ziet ze misschien weer minder goed aankomen.
Spreuken 18:2
wat een prachtige vondsten. Dobberzombies en landrotters
Op het eind vloog het beeld zo over zee en ik dacht 'nu komt er een hele school zombies aanzwemmen ofzo? Of een olietanker vol walkers.

Want je zag dit

en ik dacht, wat is dat? (volgens mij gewoon zeewier ofzo)

ik dacht trouwens dat Geordie dit beeld bedoelde als knipoog naar TWD de weg naar Atlanta

Maar maakt niet uit, ik vind dit geweldige beelden met de halve stad in de fik en zo.
quote:Starshine schreef op 06 oktober 2015 @ 16:00:

wat een prachtige vondsten. Dobberzombies en landrotters

Maar ik ben ook serieus benieuwd naar je mening hierover!

Gezien de experimenten van de governor denk ik dat ze ook onder water blijven leven. Zo blijft er ook iets van gevaar, zeker als er een enorme school aankomt.

Hoe dan ook, ik kijk nu al uit naar seizoen twee. Gelukkig hebben we binnenkort weer nieuwe afleveringen van de oorspronkelijke serie om de wachttijd mee te doden.
quote:Starshine schreef op 06 oktober 2015 @ 16:04:

Op het eind vloog het beeld zo over zee en ik dacht 'nu komt er een hele school zombies aanzwemmen ofzo? Of een olietanker vol walkers.

Want je zag dit

[afbeelding]

en ik dacht, wat is dat? (volgens mij gewoon zeewier ofzo)

ik dacht trouwens dat Geordie dit beeld bedoelde als knipoog naar TWD de weg naar Atlanta

[afbeelding]

Maar maakt niet uit, ik vind dit geweldige beelden met de halve stad in de fik en zo.

Dat dacht ik allebei dus ook!

Het lijkt niet echt op zombies, meer op zeewier. Volgens de buitenlandse forums is het dat ook. Kan dus nog alle kanten opgaan.
Ik denk dat water ze niet doodt nee.

De hoofden in het aquarium bleven 'leven' en in S4 had the gov'ner volgens mij ook een lijk met een gewicht aan zijn voeten in het meer gedumpt en die leefde ook nog.

Maar eerlijk gezegd weten we niet of ze water vermijden omdat ze niet kunnen zwemmen. En lopen over de zeebodem is ook niet echt mogelijk. Door het gewicht van het water worden ze dan wel vermorzeld dus dan is het wel over...

Maar ik denk nu ik er even over nadenk dat walkers die in zee belanden door het getij en de stroming meegenomen en uiteindelijk ergens aanspoelen. Hoe gevaarlijk ze dan nog zijn is de vraag. Na weken/maanden in het water is het vlees vast helemaal verweekt, dus spoelt er dan een kaal skelet aan? Hoe kunnen ze dan nog voortbewegen als de spieren ook weg zijn? (jaja, zombies zijn überhaupt niet mogelijk, ik weet het).

Maar goed, als ik aan de serie zou meeschrijven zou ik zombies in scholen laten aanspoelen op het eiland waar je dacht veilig te zijn. Dus.
quote:Starshine schreef op 06 oktober 2015 @ 16:15:

Ik denk dat water ze niet doodt nee.

De hoofden in het aquarium bleven 'leven' en in S4 had the gov'ner volgens mij ook een lijk met een gewicht aan zijn voeten in het meer gedumpt en die leefde ook nog.

Maar eerlijk gezegd weten we niet of ze water vermijden omdat ze niet kunnen zwemmen. En lopen over de zeebodem is ook niet echt mogelijk. Door het gewicht van het water worden ze dan wel vermorzeld dus dan is het wel over...

Maar ik denk nu ik er even over nadenk dat walkers die in zee belanden door het getij en de stroming meegenomen en uiteindelijk ergens aanspoelen. Hoe gevaarlijk ze dan nog zijn is de vraag. Na weken/maanden in het water is het vlees vast helemaal verweekt, dus spoelt er dan een kaal skelet aan? Hoe kunnen ze dan nog voortbewegen als de spieren ook weg zijn? (jaja, zombies zijn überhaupt niet mogelijk, ik weet het).

Maar goed, als ik aan de serie zou meeschrijven zou ik zombies in scholen laten aanspoelen op het eiland waar je dacht veilig te zijn. Dus.

Vind ik een goeie, dat aanspoelen.

Zelf zie ik een scene voor me waar iedereen 's avond lekker ligt te slapen terwijl ondertussen een zombie tegen de boot aandrijft en langzaam en zachtjes grommend van plezier aan dek klimt.
oh ja.....klinkt heel veelbelovend!!
quote:Satchel schreef op 06 oktober 2015 @ 16:24:

[...]

Vind ik een goeie, dat aanspoelen.

Zelf zie ik een scene voor me waar iedereen 's avond lekker ligt te slapen terwijl ondertussen een zombie tegen de boot aandrijft en langzaam en zachtjes grommend van plezier aan dek klimt.Dat doet me meer denken aan Pirates of the Carribean
Van water gaan ze niet dood nee, de hersens moet vernietigd worden. Jullie gaan een zombie apocalyps zo niet overleven hoor.
Nog niet bijgelezen hier maar net wel de laatste afl gezien. Ik ben wel benieuwd naar meer in elk geval.

Nu eerst naar Twd
Hier zijn jullie dus

Ik heb net de eerste aflevering gekeken, de pilot. Was best vermakelijk maar ook soms ook ehh, langdradig?
Ik vraag mij af, het gaat over het leven voor en tijdens de uitbraak? Maar op een gegeven moment is dat toch ook klaar? Dan wordt het dus twd 2?
Ik vind de openingstheme echt heel gaaf! Geeft mij de rillingen en dat is goed!
quote:Lovestar schreef op 16 oktober 2015 @ 23:43:

Ik vraag mij af, het gaat over het leven voor en tijdens de uitbraak? Maar op een gegeven moment is dat toch ook klaar? Dan wordt het dus twd 2?Ja klopt, dat denk ik dus ook, hoelang duurt het voor het op TWD begint te lijken? Maar misschien ook wel niet, of anders, het is tenslotte een totaal andere omgeving, andere mensen (drukke stad enzo) terwijl TWD zich af speelt in Georgia, de landerijen van NL om het maar zo te zeggen ^^. Andere leider ook. Maar goed het principe zou hetzelfde moeten zijn. Overleven.
quote:Lovestar schreef op 16 oktober 2015 @ 23:43:

Ik vraag mij af, het gaat over het leven voor en tijdens de uitbraak? Maar op een gegeven moment is dat toch ook klaar? Dan wordt het dus twd 2?

Er is een tweede seizoen gepland maar hoe lang deze serie gaat lopen is verder nog onbekend. Kan na twee seizoenen klaar zijn of wie weet loopt het 10 seizoenen.

Het is een companion serie. Dwz het speelt in het twd universum maar op een andere locatie en met andere karakters. Hun acties zijn niet de acties van de mensen in twd en dus zullen ze andere ervaringen hebben.

Wie weet ervaren zij de apocalypse vanuit een relatief veilige community. Of een van hen wordt een dictator a la the Governor.

Kijk gewoon lekker s1 en daarna wachten we rustig af tot s2 begint.
quote:Starshine schreef op 17 oktober 2015 @ 00:14:

[...]

Er is een tweede seizoen gepland maar hoe lang deze serie gaat lopen is verder nog onbekend. Kan na twee seizoenen klaar zijn of wie weet loopt het 10 seizoenen.

Het is een companion serie. Dwz het speelt in het twd universum maar op een andere locatie en met andere karakters. Hun acties zijn niet de acties van de mensen in twd en dus zullen ze andere ervaringen hebben.

Wie weet ervaren zij de apocalypse vanuit een relatief veilige community. Of een van hen wordt een dictator a la the Governor.

Kijk gewoon lekker s1 en daarna wachten we rustig af tot s2 begint.Dit, het is in mijn ogen boeiend genoeg om te blijven kijken
Het zou wel leuk zijn als ze een heel andere kant op gaan met deze groep. Zelfs al krijg je inderdaad vanzelf TWD 2.0 qua overleven, dan kun je ze nog hele andere situaties laten meemaken, zodat het toch interessant blijft.
Ik denk dat het vanzelf de andere kant op gaat, simpelweg omdat het om een andere groep gaat.
quote:Starshine schreef op 17 oktober 2015 @ 00:14:

[...]

Kijk gewoon lekker s1 en daarna wachten we rustig af tot s2 begint.Hmmmpf, ik vind eigenlijk het wel mooi geweest als het een open einde krijgt en dat het "overgaat" in Rick van se 1 van twd. Dan is het "klaar" wat mij betreft. Ben ik de enige als ik zeg dat ik geen behoefte heb in twd 2? Lijkt mij zo raar
quote:tattou schreef op 17 oktober 2015 @ 00:12:

[...]

Ja klopt, dat denk ik dus ook, hoelang duurt het voor het op TWD begint te lijken? Maar misschien ook wel niet, of anders, het is tenslotte een totaal andere omgeving, andere mensen (drukke stad enzo) terwijl TWD zich af speelt in Georgia, de landerijen van NL om het maar zo te zeggen ^^. Andere leider ook. Maar goed het principe zou hetzelfde moeten zijn. Overleven.In principe kunnen de makers het wel lang uitmelken. Maar ja, op een gegeven moment is het zover.
Ja je bent de enige, wij zijn zo die hard fan dat we alles slikken ;)
Goede serie zo te lezen...

Wil wel graag de serie gaan bekijken.

Er is een site bekend waarop ik deze serie online kan bekijken?
quote:Liadan schreef op 17 oktober 2015 @ 00:44:

Het zou wel leuk zijn als ze een heel andere kant op gaan met deze groep. Zelfs al krijg je inderdaad vanzelf TWD 2.0 qua overleven, dan kun je ze nog hele andere situaties laten meemaken, zodat het toch interessant blijft.En twd 2.0 is ook niet per se erg imho. Ik bedoel hoeveel duizend ziekenhuisseries of politieseries zijn er wel niet? Ook allemaal dezelfde uitgangspunten, maar toch allemaal anders genoeg om boeiend te kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven