Entertainment alle pijlers

Floortje naar het einde van de wereld

09-01-2014 22:08 672 berichten
Meer liefhebbers van dit programma?

Ik vind het echt schitterend, die mooie verlaten landschappen!
En ik vind de kinderen niet zielig.
Ik kijk ook! Bijzonder! Er is me alleen ontgaan hoe pa en ma dit financieren.
Alle reacties Link kopieren
Pa en ma geven lezingen over hun reis, en hebben er een boek over geschreven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ze hebben een boek geschreven die ze onderweg aan toeristen verkopen en ze geven lezingen over hun reizen.

Heb even gemist waar ze volgende week heen gaat?
Je hebt natuurlijk weinig nodig qua geld, maar wat super dat je het zo kan financieren zeg. De kinderen leken inderdaad happy, het lijkt mij wel realistisch een vaste plek te zoeken als ze gaan puberen.
Volgende week gaan ze naar st.Helena.
Bijzondere manier van leven. Ik kreeg niet de indruk dat de kinderen er erg veel moeite mee hadden.
Oh, en het gezin werd ook regelmatig uitgenodigd door mensen die ze onderweg tegen kwamen, en daar verbleven ze dan kortere of langere tijd. Dan kost het je ook niet veel natuurlijk.
St. Helena, ff googelen
Wat een bijzondere aflevering weer, zo bijzonder hoe ze deze mensen elke keer weet te vinden. Mooi klaslokaal voor die kinderen, ze leren zoveel. Maar het lijkt me wel moeilijk om over een aantal jaar je te vestigen ergens, ze zijn zo gewend aan deze manier van leven.

Kijk weer uit naar de volgende aflevering!
Mooie uitzending! Heb hem gisteren opgenomen en vandaag teruggekeken, schitterend!!!
De aflevering staat niet op uitzending gemist van Telfort en mijn vriend had gisteren meteen na WIDM weggezapt.
Ja was leuk gisteren!
quote:modus_ schreef op 02 januari 2015 @ 23:09:

De aflevering staat niet op uitzending gemist van Telfort en mijn vriend had gisteren meteen na WIDM weggezapt.Euh, en met deze link kan je ook niks? gewoon uitzending gemist

Ik vond het ook een prachtige aflevering. Heel inspirerend.

Normaal kijk ik nooit naar dit programma, maar ga er wat terug kijken.

Werd vooral geïnspireerd door de andere manier van leven in combinatie met de prachtige natuur.

Mijn man zou dit ook wel willen denk ik. Vraag is of ik het zou durven...
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Heb net de eerste aflevering gekeken, althans die van 2 januari 2014; het gezin in NZ.

Ik dacht altijd dat het een 'gewoon' reisprogramma was en dat vind ik niet zo interessant. Maar ik begrijp nu dat er telkens bijzondere mensen, gezinnen etc. geportretteerd worden.

Mooi!

Heb een lazy afternoon en ga nu direct door naar de sami's in Noord-Noorwegen.

Ik heb daar veel met de rugzak getrokken (in de zomer...) dus dubbel leuk om te zien denk ik.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Ik heb de aflevering van het gezin in de auto ook gezien. Mooi en bijzonder verhaal maar ik moet er toch echt niet aan denken, veertien jaar lang al??

Wat mij ook niet helemaal duidelijk was, als ze niet bij kennissen slapen, slapen die ouders dan in het tentje? Want hoe doe je dat als je van bil wilt en je hebt continu je kinderen om je heen? Vooral dat je zoveel bij op elkaars lip zit in een kleine ruimte lijkt me echt niet relax.
quote:Blusher schreef op 03 januari 2015 @ 16:02:

Ik heb de aflevering van het gezin in de auto ook gezien. Mooi en bijzonder verhaal maar ik moet er toch echt niet aan denken, veertien jaar lang al??

Wat mij ook niet helemaal duidelijk was, als ze niet bij kennissen slapen, slapen die ouders dan in het tentje? Want hoe doe je dat als je van bil wilt en je hebt continu je kinderen om je heen? Vooral dat je zoveel bij op elkaars lip zit in een kleine ruimte lijkt me echt niet relax.

Werd in het begin even kort gezegd: de ouders slapen in de 'huiskamer' oftewel de begane grond van de auto. Hun slaapkamer is de speelkamer van de kinderen overdag.

Over seks is niet gesproken. Misschien doen ze het stilletjes? Of ergens in de bosjes.
Hebben jullie dat nu ook, als je zo'n aflevering ziet dat je zin krijgt om gewoon in de auto te stappen en weg te rijden en een aantal weken rond te trekken?
Ja
quote:pearle schreef op 04 januari 2015 @ 11:41:

Hebben jullie dat nu ook, als je zo'n aflevering ziet dat je zin krijgt om gewoon in de auto te stappen en weg te rijden en een aantal weken rond te trekken?Erger nog!
quote:pearle schreef op 04 januari 2015 @ 11:41:

Hebben jullie dat nu ook, als je zo'n aflevering ziet dat je zin krijgt om gewoon in de auto te stappen en weg te rijden en een aantal weken rond te trekken?Ja
Ligt er wl een beetje aan welke aflevering; in een ijszee dobberen op een boot lijkt me wat minder. Ik vind die in Chili heel gaaf en die in Nieuw Zeeland.
Toch denk ik dat deze familie veel meer in de bewoonde wereld verblijft dan het op het eerste gezicht lijkt

Want ze kunnen natuurlijk maar heel weinig eten meenemen, waar wassen ze zich? waar doen ze de was?
Mooi! Blijft ze daar ook?
Deze reizende familie bedoel je, pearle? Dat denk ik ook. Maar ik denk dat het gewoon vanwege de mooie reportage in het programma '... naar het einde van de wereld' is opgenomen. Omdat het zo bijzonder is en zij zoveel van de wereld zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven