Entertainment alle pijlers

Frozen 2 al gezien ?

16-11-2019 21:07 59 berichten
Ik heb kaartjes gekocht voor ons gezin voor volgend weekend, maar nu ga ik twijfelen. Wij hebben een zoon van 6 en een dochter van bijna 5 jaar.

Ik zag net dit filmpje* en daarna ook wat gegoogled en begin te twijfelen of het wel een goed idee is.

Baal er echt van , want ze weten al dat ik kaartjes heb , dus niet meer gaan is eigenlijk geen optie meer. Ze verheugen zich er heel erg op, maar zou het erg vinden als ze dadelijk huilend en van slag de bios verlaten. :-|

*
https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... e-kinderen

EDIT: Nicolette kluijver en nikkie Plessen zijn gewoon verschrikkelijke tuthola’s en er is niets aan de hand.
anoniem_392598 wijzigde dit bericht op 21-11-2019 06:53
Reden: Update
9.52% gewijzigd
Star² schreef:
16-11-2019 21:52
Frozen heeft ook een 6 rating bij Kijkwijzer. Bios zat vol met pak em beet vier-jarigen destijds.
En allemaal janken en bang zijn op het eind. Echt irritant. Incl. mijn toen echt bijna 6 jarige.

Maar niemand heeft er een trauma aan overgehouden gok ik. Behalve ik. :-D :-D
Baal er echt van , want ze weten al dat ik kaartjes heb , dus niet meer gaan is eigenlijk geen optie meer. Ze verheugen zich er heel erg op, maar zou het erg vinden als ze dadelijk huilend en van slag de bios verlaten.

Dat zie je dan wel weer. En zijn ze na een paar dagen ook wel weer kwijt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-11-2019 22:49
Baal er echt van , want ze weten al dat ik kaartjes heb , dus niet meer gaan is eigenlijk geen optie meer. Ze verheugen zich er heel erg op, maar zou het erg vinden als ze dadelijk huilend en van slag de bios verlaten.

Dat zie je dan wel weer. En zijn ze na een paar dagen ook wel weer kwijt hoor.
Worden ze hard van :biggrin:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Had ook het plan te gaan met dochter van 5 dus ik ben benieuwd wat de mening van de kijkers is.
Vandaag geweest met dochter van 4. Het valt reuze mee hoor. Iets spannender dan 1, maar geen erge dingen. Zeker omdat de afloop hartstikke goed is. Veel plezier :popcorn:
Nicolette kluijver en nikkie Plessen zijn gewoon verschrikkelijke tuthola’s en er is niets aan de hand.
Had het kunnen weten :flag:


(Ook in OP vermeld)
Je edit :rofl:
Gelukkig! En vonden ze de film ook echt leuk?
En zaten er leuke liedjes in?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd vreselijk irritant, van die overschatte kinderen in de bioscoop.
Vorig week naast een gezin gezeten in de bios tijdens Shaun het Sheep. Het leek hen een goed idee om daar met kinderen heen te gaan van 2 en 3 jaar oud.
Het was voor niemand leuk, voor de kinderen niet (die moesten stil zitten en stil zijn en dat wilden ze niet) voor de ouders niet (die moesten de hele tijd er achteraan vangen en ssssst roepen) en zeker voor de medebezoekers niet.

Bij the Lion King afgelopen zomer genoten van een bange, huilerige en er doorheen schreeuwende 3 jarige.
In het theater ook altijd kinderen van 3 die met hun ouders naar voorstellingen gaan waar bij staat vanaf 6 jaar, en die er de hele tijd doorheen tetteren.
Of die met hun baby naar Woezel en Pip gaan, en die baby's gaan allemaal huilen als er plotseling geapplaudisseerd wordt, of de muziek plotseling aangaat.

Waarom doen ouders dit.
Heeeeeel irritant vind ik het.

In bijna alle recensies staat dat Frozen 2 niet geschikt is voor hele kleine kinderen, dus zo gek vind ik het niet hoor.
Baudolino schreef:
21-11-2019 12:25
Ik vind het altijd vreselijk irritant, van die overschatte kinderen in de bioscoop.
Vorig week naast een gezin gezeten in de bios tijdens Shaun het Sheep. Het leek hen een goed idee om daar met kinderen heen te gaan van 2 en 3 jaar oud.
Het was voor niemand leuk, voor de kinderen niet (die moesten stil zitten en stil zijn en dat wilden ze niet) voor de ouders niet (die moesten de hele tijd er achteraan vangen en ssssst roepen) en zeker voor de medebezoekers niet.

Bij the Lion King afgelopen zomer genoten van een bange, huilerige en er doorheen schreeuwende 3 jarige.
In het theater ook altijd kinderen van 3 die met hun ouders naar voorstellingen gaan waar bij staat vanaf 6 jaar, en die er de hele tijd doorheen tetteren.
Of die met hun baby naar Woezel en Pip gaan, en die baby's gaan allemaal huilen als er plotseling geapplaudisseerd wordt, of de muziek plotseling aangaat.

Waarom doen ouders dit.
Heeeeeel irritant vind ik het.

In bijna alle recensies staat dat Frozen 2 niet geschikt is voor hele kleine kinderen, dus zo gek vind ik het niet hoor.

Vijf is toch niet hele kleine kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-11-2019 12:27
Vijf is toch niet hele kleine kinderen?
bijna 5.. is toch gewoon 4?
Als de rating 6 is, en er wordt al aangegeven dat het niet geschikt is voor kleine kinderen, dan is dat niet voor niets denk ik dan. Maar dat is mijn mening. En die is gekleurd, want ik ben nog steeds een beetje boos op de kleuterjuf die dacht dat het een goed idee was om Frozen in groep 1 te laten zien en mijn dochter vond het sneeuwmonster vreselijk eng en wilde niet meer naar school.
Baudolino schreef:
21-11-2019 12:40
bijna 5.. is toch gewoon 4?
Als de rating 6 is, en er wordt al aangegeven dat het niet geschikt is voor kleine kinderen, dan is dat niet voor niets denk ik dan. Maar dat is mijn mening. En die is gekleurd, want ik ben nog steeds een beetje boos op de kleuterjuf die dacht dat het een goed idee was om Frozen in groep 1 te laten zien en mijn dochter vond het sneeuwmonster vreselijk eng en wilde niet meer naar school.

En dat betwijfel ik dus. Want waarom is de rating hier zes, terwijl ie bijvoorbeeld in de UK voor alle leeftijden is?
Baudolino schreef:
21-11-2019 12:25
Ik vind het altijd vreselijk irritant, van die overschatte kinderen in de bioscoop.
Vorig week naast een gezin gezeten in de bios tijdens Shaun het Sheep. Het leek hen een goed idee om daar met kinderen heen te gaan van 2 en 3 jaar oud.
Het was voor niemand leuk, voor de kinderen niet (die moesten stil zitten en stil zijn en dat wilden ze niet) voor de ouders niet (die moesten de hele tijd er achteraan vangen en ssssst roepen) en zeker voor de medebezoekers niet.

Bij the Lion King afgelopen zomer genoten van een bange, huilerige en er doorheen schreeuwende 3 jarige.
In het theater ook altijd kinderen van 3 die met hun ouders naar voorstellingen gaan waar bij staat vanaf 6 jaar, en die er de hele tijd doorheen tetteren.
Of die met hun baby naar Woezel en Pip gaan, en die baby's gaan allemaal huilen als er plotseling geapplaudisseerd wordt, of de muziek plotseling aangaat.

Waarom doen ouders dit.
Heeeeeel irritant vind ik het.

In bijna alle recensies staat dat Frozen 2 niet geschikt is voor hele kleine kinderen, dus zo gek vind ik het niet hoor.
Ouders doen dit omdat zij het zelf zo leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kijkwijzer echt prima. Je kent je eigen kind het beste dus als er vanaf 6 staat en je hebt een 'bangig' kind wacht je nog een jaar. Kijkt hij/zij van alles op tv en vindt dat prima, ga je er wel heen.
Ik vond zo'n richtlijn altijd prettig in ieder geval.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-11-2019 12:43
En dat betwijfel ik dus. Want waarom is de rating hier zes, terwijl ie bijvoorbeeld in de UK voor alle leeftijden is?
Geen idee, weet niet of daar een verklaring voor is?
Die kinderen in de UK zijn veel harder (kostschool enzo) ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-11-2019 12:52
Ik vind de kijkwijzer echt prima. Je kent je eigen kind het beste dus als er vanaf 6 staat en je hebt een 'bangig' kind wacht je nog een jaar. Kijkt hij/zij van alles op tv en vindt dat prima, ga je er wel heen.
Ik vond zo'n richtlijn altijd prettig in ieder geval.
Ja dit vind ik dus ook. Alleen merk in de praktijk dat ouders hun kinderen dus nog wel eens overschatten.
Nouschi schreef:
21-11-2019 12:52
Ik vind de kijkwijzer echt prima. Je kent je eigen kind het beste dus als er vanaf 6 staat en je hebt een 'bangig' kind wacht je nog een jaar. Kijkt hij/zij van alles op tv en vindt dat prima, ga je er wel heen.
Ik vond zo'n richtlijn altijd prettig in ieder geval.

Richtlijn vind ik dan weer wat anders dan heel star aan de leeftijden vasthouden.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-11-2019 12:56
Richtlijn vind ik dan weer wat anders dan heel star aan de leeftijden vasthouden.

Er wordt niet gecontroleerd toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Baudolino schreef:
21-11-2019 12:54
Geen idee, weet niet of daar een verklaring voor is?
Die kinderen in de UK zijn veel harder (kostschool enzo) ;-)

Nah, in Ierland waar de nonnen best hard meppen streng zijn is ie dan weer PG: Generally, a film classified as ‘PG’ will be suitable for children aged eight and over.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-11-2019 22:31
De moeder van Bambi ging ook dood. :'(

(zes jaar en ouder)
Ja, daar heeft iedereen ook een trauma aan overgehouden.

Net als aan the Watership Down overigens.
Nouschi schreef:
21-11-2019 12:59
Er wordt niet gecontroleerd toch?

Bij zestien wel. Dan kom je de bios niet in.

Maar niet alleen dat, ook de reacties vaak in dit soort topics. Je kan zelf toch wel die inschatting maken? Er wordt altijd hoog opgegeven dat je als ouder zelf wel weet wat goed voor je kind is, het CB moet je niet naar luisteren, de juf op school snapt er ook geen reet van, etc. en dan wordt de Kijkwijzer ineens blind gevolgd. Vind ik apart.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-11-2019 13:03
Bij zestien wel. Dan kom je de bios niet in.

Maar niet alleen dat, ook de reacties vaak in dit soort topics. Je kan zelf toch wel die inschatting maken? Er wordt altijd hoog opgegeven dat je als ouder zelf wel weet wat goed voor je kind is, het CB moet je niet naar luisteren, de juf op school snapt er ook geen reet van, etc. en dan wordt de Kijkwijzer ineens blind gevolgd. Vind ik apart.
Maar je moet toch een beetje een idee hebben? Als je kind 3 of 4 is moet je toch een beetje weten of het geschikt is?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Dochters van zes en acht hebben wel gehuild... Ze zijn vrij gevoelig maar aangezien ze malifecent zonder problemen hadden gekeken had ik dit niet verwacht🙃. Overigens zonder overlast voor de ( bijna lege) zaal.
Vond hem zelf wel leuk, niet echt veel heftiger dan deel 1 eigenlijk. Maar ja, dochters zijn dol op Olaf 😊
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
Nouschi schreef:
21-11-2019 13:05
Maar je moet toch een beetje een idee hebben? Als je kind 3 of 4 is moet je toch een beetje weten of het geschikt is?

Ja, daarom zeg ik, prima als richtlijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven