Gelukkig acteren??
woensdag 18 januari 2012 om 17:45
Ok mensen, graag jullie advies:
Ik moet binnekort een casting doen, zonder tekst maar ik moet wat expressie's uiten met mijn gezicht.
Gelukkig, genieten, huiselijk, dat wordt de sfeer..
Nu zit ik momenteel in een depressie dus dat wordt al een hele uitdaging maar okay, ik denk maar zo, baat het niet dan schaadt het ook niet...
Maar nu vroegen ze ook om leuke, frisse kleding aan te doen.
Wat zouden jullie hieronder verstaan?
Ik moet binnekort een casting doen, zonder tekst maar ik moet wat expressie's uiten met mijn gezicht.
Gelukkig, genieten, huiselijk, dat wordt de sfeer..
Nu zit ik momenteel in een depressie dus dat wordt al een hele uitdaging maar okay, ik denk maar zo, baat het niet dan schaadt het ook niet...
Maar nu vroegen ze ook om leuke, frisse kleding aan te doen.
Wat zouden jullie hieronder verstaan?
woensdag 18 januari 2012 om 17:52
http://www.wehkamp.nl/dam ... 28065/C21_1AE_ABH_428065/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 18 januari 2012 om 17:53
woensdag 18 januari 2012 om 17:55
quote:guirne schreef op 18 januari 2012 @ 17:53:
Ja, heldere kleuren zijn een pré. Maar pas op met dessins. Als de casting word gefilmd helemaal, dus geen streepjes, stipjes of heftige bloemenpatronen.
En je kiest natuurlijk wel voor een kleur die jou echt goed staat.
Vermijd ook merken/labels. Maak het geheel niet te druk en ingewikkeld.Ja dit wordt idd op tape opgenomen, ik wist niet dat ik dan op moest passen met streepjes, stipjes of bloemetjespatronen!
Goed dat ik dat nu weet, zal mijn kast zo es induiken!
Ja, heldere kleuren zijn een pré. Maar pas op met dessins. Als de casting word gefilmd helemaal, dus geen streepjes, stipjes of heftige bloemenpatronen.
En je kiest natuurlijk wel voor een kleur die jou echt goed staat.
Vermijd ook merken/labels. Maak het geheel niet te druk en ingewikkeld.Ja dit wordt idd op tape opgenomen, ik wist niet dat ik dan op moest passen met streepjes, stipjes of bloemetjespatronen!
Goed dat ik dat nu weet, zal mijn kast zo es induiken!
woensdag 18 januari 2012 om 17:56
quote:Ruby-Ann schreef op 18 januari 2012 @ 17:53:
Ik moet gelukkig acteren terwijl ik me kl*te voel...
Hoe ga ik dat doen??!Tsja, dáár ben je nou actrice voor, om dat te kunnen; boos kijken als je niet boos bent, huilen terwijl er niets te janken valt, lachen terwijl je niet blij bent.
Hoe ga ik dat doen??!Tsja, dáár ben je nou actrice voor, om dat te kunnen; boos kijken als je niet boos bent, huilen terwijl er niets te janken valt, lachen terwijl je niet blij bent.
woensdag 18 januari 2012 om 17:58
quote: . Je moet een soort kaartenbak hebben van emoties in je, die je kan pakken en die je kan uitvergroten.
http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/2 ... _acteren01
woensdag 18 januari 2012 om 17:59
quote:fairy1 schreef op 18 januari 2012 @ 17:49:
Dat meisje hiernaast, met het gele T-shirt met strikje en vestje met blauwe bolletjes; niet mijn smaak maar wel fris en vrolijk.
Vreselijke combinatie. En het klopt met stippeltjes, die gaan dansen als het opgenomen wordt.
Leuk verder veel succes. Zijn de echte opnamens toevallig op 2 feb?
Dat meisje hiernaast, met het gele T-shirt met strikje en vestje met blauwe bolletjes; niet mijn smaak maar wel fris en vrolijk.
Vreselijke combinatie. En het klopt met stippeltjes, die gaan dansen als het opgenomen wordt.
Leuk verder veel succes. Zijn de echte opnamens toevallig op 2 feb?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 18 januari 2012 om 18:01
hey,
Als je auditie gaat doen is het handig je kleding aan te passen aan de reclame/ het product wat jij vertegenwoordigt.
Als je gecast wordt als huisvrouw bijv. dan kleed je je niet op chic, of met laag uitgesneden topje ofzo.. en als je als kantoortype gecast wordt trek je een net colbert aan minimaal.
Eigenlijk is frisse kleding dus best nog een ruim begrip, het ligt er nog steeds aan wat voor rol je hebt...
Om je toch een tip te geven, ik zou zowieso kiezen voor een fel kleurtje wat jou goed staat bijv, blauw.
Niet al te opzicht, hou het simpel.
Verder zou ik er rekening mee houden dat sommige kleding, met drukke prints enzo niet goed overkomen op beeld.
Oh ja, ik zou er rekening mee houden dat de kleding ook bij jouw figuur past, klinkt heel logisch maar toch zijn er een hoop mensen die kleding kopen die weinig flateerd een aangezien je al 5 kilo als bonus krijgt voor de camera
Succes met je auditie
Als je auditie gaat doen is het handig je kleding aan te passen aan de reclame/ het product wat jij vertegenwoordigt.
Als je gecast wordt als huisvrouw bijv. dan kleed je je niet op chic, of met laag uitgesneden topje ofzo.. en als je als kantoortype gecast wordt trek je een net colbert aan minimaal.
Eigenlijk is frisse kleding dus best nog een ruim begrip, het ligt er nog steeds aan wat voor rol je hebt...
Om je toch een tip te geven, ik zou zowieso kiezen voor een fel kleurtje wat jou goed staat bijv, blauw.
Verder zou ik er rekening mee houden dat sommige kleding, met drukke prints enzo niet goed overkomen op beeld.
Oh ja, ik zou er rekening mee houden dat de kleding ook bij jouw figuur past, klinkt heel logisch maar toch zijn er een hoop mensen die kleding kopen die weinig flateerd een aangezien je al 5 kilo als bonus krijgt voor de camera
Succes met je auditie
woensdag 18 januari 2012 om 18:05
quote:Ruby-Ann schreef op 18 januari 2012 @ 17:53:
Thanks, ik vond idd dat meisje op de achtergrond ook al een goeie!
Leuk dat jullie zo meedenken!
Misschien is mijn outfit nog wel het minste probleem eigenlijk...
Hoe ga ik dat doen??!Heb je helemaal geen acteer/spelervaring dan?
Thanks, ik vond idd dat meisje op de achtergrond ook al een goeie!
Leuk dat jullie zo meedenken!
Misschien is mijn outfit nog wel het minste probleem eigenlijk...
Hoe ga ik dat doen??!Heb je helemaal geen acteer/spelervaring dan?
woensdag 18 januari 2012 om 18:07
Dat doet me denken aan de friends-aflevering met een flashback naar vroeger, toen Monica nog wat dikker was en voor tv-opnames ging dansen, en zei: ja in weet het, voor de camera lijk je 5 kg dikker, waarop Chandler zegt: en hoeveel camera's stonden er dan wel niet op je gericht?
Maar dit geheeeeeeeeeeeeel terzijde
Maar dit geheeeeeeeeeeeeel terzijde
woensdag 18 januari 2012 om 18:07
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 januari 2012 @ 17:59:
[...]
Leuk verder veel succes. Zijn de echte opnamens toevallig op 2 feb?Dank je! Ik weet nog niet wanneer de echte opnames zijn, heb jij ook een casting toevallig??
[...]
Leuk verder veel succes. Zijn de echte opnamens toevallig op 2 feb?Dank je! Ik weet nog niet wanneer de echte opnames zijn, heb jij ook een casting toevallig??
woensdag 18 januari 2012 om 18:08
Idd, dat zou wel handig zijn, een kaartenbak in mijn hoofd die ik zo erbij kan pakken!quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 januari 2012 @ 17:58:
quote: . Je moet een soort kaartenbak hebben van emoties in je, die je kan pakken en die je kan uitvergroten.
woensdag 18 januari 2012 om 18:09
quote:Ruby-Ann schreef op 18 januari 2012 @ 18:07:
[...]
Dank je! Ik weet nog niet wanneer de echte opnames zijn, heb jij ook een casting toevallig??Nee ik ben geen actrice maar ik weet wel van een reclame opname voor tv die dan is en jouw beschrijving voldoet daaraan dus vandaar dat ik het idee had dat het hetzelfde kon zijn.
[...]
Dank je! Ik weet nog niet wanneer de echte opnames zijn, heb jij ook een casting toevallig??Nee ik ben geen actrice maar ik weet wel van een reclame opname voor tv die dan is en jouw beschrijving voldoet daaraan dus vandaar dat ik het idee had dat het hetzelfde kon zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 18 januari 2012 om 18:11
quote:wolkje81 schreef op 18 januari 2012 @ 18:01:
hey,
Succes met je auditieDank je wel!
Ik heb een gemakkelijk figuur, dat scheelt met de extra's kilo's..
Dus ik zal vooral letten op een kleur die me goed staat, in mijn geval toch wel rood denk ik zo..
Al ben ik momenteel wel wat bleekjes dus daar moet ik ook weer rekening mee houden...
hey,
Succes met je auditieDank je wel!
Dus ik zal vooral letten op een kleur die me goed staat, in mijn geval toch wel rood denk ik zo..
Al ben ik momenteel wel wat bleekjes dus daar moet ik ook weer rekening mee houden...
woensdag 18 januari 2012 om 18:12
quote:Ruby-Ann schreef op 18 januari 2012 @ 18:11:
[...]
Dank je wel!
Al ben ik momenteel wel wat bleekjes dus daar moet ik ook weer rekening mee houden... Snel nog een zonnenbankje nemen dan.
[...]
Dank je wel!
Al ben ik momenteel wel wat bleekjes dus daar moet ik ook weer rekening mee houden... Snel nog een zonnenbankje nemen dan.