Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
22-08-2019 22:48
Als ik als deelnemer in Polopos zat zou ik liever bevriend zijn met Juani.
In het dagelijks leven met geen van beiden.
Zelfs in zo’n situatie waar je met elkaar deels opgescheept zit is Elisa me te dominant.
Overheersend is Elisa zeker :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Ik zie wel dat ze heel veel van haar man/gezin houdt maar het komt soms zo infantiel over alsof ze tegen kleuters praat .
Ook bij zijn muur schildering ik vind het zo mooi schat , echt super knap dat je dit gedaan hebt echt zo gaaf , supervet etc etc
Net zo irritant als Chris zijn qualty time en die vind ook alles kicken en vet l
Alle reacties Link kopieren
Brabantsvrouwke schreef:
22-08-2019 20:36
De verdeling van het geld voor het feest was een issue en het overleg over dat feest dat uit de hand liep.
Welnee. Juani en John begonnen al veel eerder met sneren. De opmerking bij de opdracht van dat kruis bv. Zoiets trek je de hond nog niet aan... Dat is niet echt aardig. Ze begon al vrij snel met rare opmerkingen.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
22-08-2019 22:59
Ik zie wel dat ze heel veel van haar man/gezin houdt maar het komt soms zo infantiel over alsof ze tegen kleuters praat .
Ook bij zijn muur schildering ik vind het zo mooi schat , echt super knap dat je dit gedaan hebt echt zo gaaf , supervet etc etc
Net zo irritant als Chris zijn qualty time en die vind ook alles kicken en vet l
Christiaan is echt irritant, ik zou het geen 5 minuten met hem uithouden.
Elisa waardeert haar naasten tenminste, hij praat ook zo neerbuigend tegen zijn vrouw.
En Lucas irriteert hem ook als hij niet luistert zoals met die portretfoto, kom op het is een peuter. Wat verwacht je daarvan ?
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
22-08-2019 21:39
Heerlijk dat invullen voor Juani ze is jaloers op Elisa haar Spaans , het feit dat haar zoon er niet woont . Misschien klikt het gewoon niet tussen die twee hè heb je wel eens .
Als je terug kunt kijken. De eerste keer dat Elise iets in het Spaans zei. Die kop van Juani toen. Grote ogen, mond half open en een zeer afkeurende blik.
Ik denk dat grasklokje het wel zo'n beetje bij het rechte eind heeft.
Buiten dat heb ik Elise voor de camera nog niets naars over Juani horen zeggen. Ook niet als 'grapje" tegen de anderen van de ploeg. Juani doet niets anders.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
22-08-2019 22:08
Het gaat om het totaalplaatje van Elisa, dat ergernis opwekt. Haar gedram en dominantie,
Hoe komt het toch dat alle koppels zich tegen haar hebben gekeerd?
Over aannames gesproken. De koppels krijgen nare dingen te horen over Elise van Juani. En toch zie je geen antipathie. Ook niet veel interactie maar niet iedereen hoeft met elkaar om te gaan. Dat totaalplaatje is iets wat vooral in jouw irritatie zit. Net als Juani, toevallig.
aloha66 schreef:
22-08-2019 23:05
Als je terug kunt kijken. De eerste keer dat Elise iets in het Spaans zei. Die kop van Juani toen. Grote ogen, mond half open en een zeer afkeurende blik.
Ik denk dat grasklokje het wel zo'n beetje bij het rechte eind heeft.
Buiten dat heb ik Elise voor de camera nog niets naars over Juani horen zeggen. Ook niet als 'grapje" tegen de anderen van de ploeg. Juani doet niets anders.
Dat zeg ik , invullen :)
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
22-08-2019 22:29
Dat vind ik ook. Ze is eerlijk en heeft het hart op de tong. Elisa zat teveel in haar comfort zone in het begin.
Dat eerlijk en hart op de tong slaat op Elise, niet op Juani. Dat is een achterbakse roddeltante.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
22-08-2019 23:09
Over aannames gesproken. De koppels krijgen nare dingen te horen over Elise van Juani. En toch zie je geen antipathie. Ook niet veel interactie maar niet iedereen hoeft met elkaar om te gaan. Dat totaalplaatje is iets wat vooral in jouw irritatie zit. Net als Juani, toevallig.
Tot de finale zou enig contact tussen de 12 deelnemers toch erg handig zijn.
Concurreren kan dan altijd nog, met soms een beetje overleg.
Dat zou ook goed voor Polopos zijn, beter dan verdeeldheid.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
22-08-2019 23:10
Dat eerlijk en hart op de tong slaat op Elise, niet op Juani. Dat is een achterbakse roddeltante.
We kennen de deelnemers niet echt, hè.
RTL brengt ze bewust in beeld om bepaalde ideeën over ze te versterken en de kijker geboeid te houden.
We denken Elisa en Juani te kennen.
Christiaan is wel 1 op 1 zoals hij overkomt op tv, denk ik.
Dat kun je niet zo lang volhouden, als rol en/of je wilt anders overkomen na een tijd.
Alle reacties Link kopieren
Veel reacties zijn niet mis...je moet wel knetter zijn om deze familie een donatie te schenken. De bedoeling is toch om je eigen broek zelf op te houden. Wat een tokkies :boooos:
Alle reacties Link kopieren
Een van de donaties:

€5 Juani&John 33 minuten geleden
Wij zouden hier graag willen ontstresschen! Vief euro draagt zijn schteentje wel bie!


:rofl: :rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
absie schreef:
22-08-2019 23:29
Veel reacties zijn niet mis...je moet wel knetter zijn om deze familie een donatie te schenken. De bedoeling is toch om je eigen broek zelf op te houden. Wat een tokkies :boooos:
Ik kan er wel om lachen, ook om de tekst van hun hand ( en zou ze nooit een cent ervoor geven ).
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
22-08-2019 23:39
Ik kan er wel om lachen, ook om de tekst van hun hand ( en zou ze nooit een cent ervoor geven ).
De mentaliteit van die gasten zegt genoeg en begrijpelijk dat de overige deelnemers ze links laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
AliM schreef:
22-08-2019 23:37
Een van de donaties:

€5 Juani&John 33 minuten geleden
Wij zouden hier graag willen ontstresschen! Vief euro draagt zijn schteentje wel bie!


:rofl: :rofl: :rofl:
:HA:

:rofl: :rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
22-08-2019 23:05

Buiten dat heb ik Elise voor de camera nog niets naars over Juani horen zeggen. Ook niet als 'grapje" tegen de anderen van de ploeg. Juani doet niets anders.
Hier ben ik het zo mee eens...Wijnand en Thysa houden zich ook erg op de vlakte wat hun mening over de anderen betreft. Kijk ze zullen best irritatie puntjes naar Elisa hebben...misschien zelfs wel een idee dat het niet hun slag mensen is...maar ga dat niet voor heel Nederland verkondigen...dat noem ik niet eerlijk dat noem ik dus roddelen.

Want het is logisch dat je niet met iedereen even goed op kan schieten. Maar als je dan zo nodig je gram kwijt moet uit je dan bij jepartner of wanneer er geen camera's bij staan. En verder leven en laten leven. En je verder ook niet inlaten met het slag mensen waar je niet mee om wil gaan. Maar beleefd met elkaar om gaan met respect.

Ik heb bij mij in de straat ook buren waar niks mee heb...merendeels omdat ze vroeger mijn zoon "vreemd" vonden (hij heeft een autistische stoornis) en dat op hele vervelende wijze hebben laten merken. Nou daar ga ik dus niet mee om. Ik groet ze wel met "hoi"en "dag" en zal verder niet met andere buren over ze roddelen...ik ga ook niet gezellig met ze kletsen. Maar doe verder wel fatsoenlijk tegen ze.

En ja als ze om hulp aan mijn deur zouden staan...wat ik niet denk want er zijn zat andere buren...maar dan zou ik ze ook niks weigeren of de deur dicht slaan.

Maar ga geen kwijt spreken....ja i.d.d somige mensen liggen je niet...nou prima...je hoeft niet met de hele wereld een biertje te drnken.
Yildizlar schreef:
22-08-2019 22:59
Ik zie wel dat ze heel veel van haar man/gezin houdt maar het komt soms zo infantiel over alsof ze tegen kleuters praat .
Ook bij zijn muur schildering ik vind het zo mooi schat , echt super knap dat je dit gedaan hebt echt zo gaaf , supervet etc etc
Nou en ook dat voor Jurgen praten als hij er gewoon naast staat, ''Ik zie hem helemaal genieten, hij is echt lekker met zijn eigen ding bezig...... ' Lat hem dat gewoon zelf vertellen.
absie schreef:
22-08-2019 15:31
Die link klopt niet:vanavond (22-08-19) is aflevering 39 er zijn in totaal 44 afleveringen dus 29 augustus is de laatste aflevering.
Bij mij staat er in de gids inderdaad ook volgende week donderdag de laatste. De 29e dus inderdaad.
Echt, nu wist Mark weer niet wat muildieren waren en welk geluid een ezel maakt......

Heeft die jongen zijn hele leven in een grot gewoond ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
23-08-2019 07:54
Hier ben ik het zo mee eens...Wijnand en Thysa houden zich ook erg op de vlakte wat hun mening over de anderen betreft. Kijk ze zullen best irritatie puntjes naar Elisa hebben...misschien zelfs wel een idee dat het niet hun slag mensen is...maar ga dat niet voor heel Nederland verkondigen...dat noem ik niet eerlijk dat noem ik dus roddelen.

Want het is logisch dat je niet met iedereen even goed op kan schieten. Maar als je dan zo nodig je gram kwijt moet uit je dan bij jepartner of wanneer er geen camera's bij staan. En verder leven en laten leven. En je verder ook niet inlaten met het slag mensen waar je niet mee om wil gaan. Maar beleefd met elkaar om gaan met respect.

Ik heb bij mij in de straat ook buren waar niks mee heb...merendeels omdat ze vroeger mijn zoon "vreemd" vonden (hij heeft een autistische stoornis) en dat op hele vervelende wijze hebben laten merken. Nou daar ga ik dus niet mee om. Ik groet ze wel met "hoi"en "dag" en zal verder niet met andere buren over ze roddelen...ik ga ook niet gezellig met ze kletsen. Maar doe verder wel fatsoenlijk tegen ze.

En ja als ze om hulp aan mijn deur zouden staan...wat ik niet denk want er zijn zat andere buren...maar dan zou ik ze ook niks weigeren of de deur dicht slaan.

Maar ga geen kwijt spreken....ja i.d.d somige mensen liggen je niet...nou prima...je hoeft niet met de hele wereld een biertje te drnken.
Je verwart beleefdheid met eerlijkheid, denk ik.
Je eigen mening geven is altijd eerlijk, ook al is het roddelen.
Eerlijkheid is alleen niet altijd de beste oplossing en dat leer je idd in je opvoeding.
Sommigen misschien minder of ze denken “Ik ben 50 en roddel zoveel ik wil”.
Ook makkelijk, je hoeft veel minder na te denken bij wat je zegt.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
23-08-2019 08:06
Je verwart beleefdheid met eerlijkheid, denk ik.
Je eigen mening geven is altijd eerlijk, ook al is het roddelen.
Eerlijkheid is alleen niet altijd de beste oplossing en dat leer je idd in je opvoeding.
Sommigen misschien minder of ze denken “Ik ben 50 en roddel zoveel ik wil”.
Ook makkelijk, je hoeft veel minder na te denken bij wat je zegt.
Je hebt misschien wel gelijk...maar dan heb ik liever beleefde mensen voor wat betreft de mensen waar ik niet mee om ga dan eerlijke mensen. Juani geeft haar mening over Elisa om mensen mee te krijgen. Ik denk dat groep zelf wel een mening kan vormen.
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
23-08-2019 08:14
Je hebt misschien wel gelijk...maar dan heb ik liever beleefde mensen voor wat betreft de mensen waar ik niet mee om ga dan eerlijke mensen. Juani geeft haar mening over Elisa om mensen mee te krijgen. Ik denk dat groep zelf wel een mening kan vormen.
Ik snap je volkomen.
Het laatste klopt ook.
Account2 schreef:
23-08-2019 08:14
Je hebt misschien wel gelijk...maar dan heb ik liever beleefde mensen voor wat betreft de mensen waar ik niet mee om ga dan eerlijke mensen. Juani geeft haar mening over Elisa om mensen mee te krijgen. Ik denk dat groep zelf wel een mening kan vormen.
Ik denk dat de groep die mening al lang gevormd heeft maar Juani is de enige die zich laat verleiden het voor de camera te zeggen. De rest is slimmer of beleefder hoe je het wil noemen .
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of Donna en Mark echt zo zijn of dat ze expres zo aan het prutsen zijn....
natuurlijk kan die groep zelf een mening vormen.
Wat mij opvalt is dat Juani en John zijn zo "hulpvaardig" bij de stellen dat als ze goed willen praten over gezin Rutten dat Juani en John meteen alle medewerking stop zetten.
Dus zoals Donna en Mark kijken wel uit, die durven amper een mening te geven.
Wijnand en Thysa wonen nu tijdelijk bij Juani en John en Kirsten zegt overal ja en amen op bij Juani.
Wee je gebeente als je iets met de Ruttens samen wil gaan doen want dan is het einde oefening bij Juani en John.
Dan lig je er zo uit.
Van samenwerking is totaal geen sprake geweest .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven