Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.



Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.



Klik hier voor het vorige topic.



If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt verfilmd te worden met Julia Roberts starring as Liz.



Vanavond lees ik gewoon verder. Blijft het me irriteren, dan leg ik het definitief weg.



Dan begin ik maar eens aan Alles is verlicht. Ligt hier ook al jaren ongelezen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Alles is verlicht vond ik echt GE-WEL-DIG!! Het is een volstrekt onbegrijpelijk verhaal. Mijn eerste reactie toen ik het boek uit had: dit moet ik nog een keer lezen... Toch was het heel mooi en ontroerend. Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt!
Alle reacties Link kopieren
Het boek dat ik ga lezen van Cathy Kelly noemt 'iemand als jij'. Volgens de recensies een goed boek, ben eens benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen weekend het eerste deel van de Stieg Larson trilogie uitgelezen. Geweldig! Nu dus beginnen aan deel 2.... Ik hoop dat deel 2 en 3 net zo lekker weglezen als deel 1

Ik heb ook nog De Prooi en de Fabrieksmeisjes in de kast staan, dus nog genoeg leesvoer
Alle reacties Link kopieren
Hai, ben bezig aan Vochtige Streken. Een vrij omstreden boek van een duitse schrijfster die behoorlijk schaamteloos haar vulgaire gewoontes blootlegt . Heb haar ooit es gezien bij DWDD en toen ik heb boek zag bij de bieb werd ik toch wel nieuwsgierig. Het is haast te ranzig om te lezen maar toch leg je het niet aan de kant.



Nog een paar tips: Dagboek van een geisha, Het meisje met de 9 pruiken en Echte mannen eten geen kaas.

Onlangs begonnen aan Sophie's choice maar die was me te zwaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:speculaas78 schreef op 11 augustus 2009 @ 15:55:

Alles is verlicht vond ik echt GE-WEL-DIG!! Het is een volstrekt onbegrijpelijk verhaal. Mijn eerste reactie toen ik het boek uit had: dit moet ik nog een keer lezen... Toch was het heel mooi en ontroerend. Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt!







Grappig; 'Geweldig maar ik begreep er geen hol van.'

Ik ga het snel lezen en laat je weten wat ik ervan vond!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Groot nadeel aan alle boeken van Slaughter: al haar eindes zijn enorm voorspelbaar en dat doet (voor mij) ontzettend veel afbreuk aan de spanning op het eind.
Alle reacties Link kopieren
Behalve het einde van Versplinterd Fleur, die had ik écht niet aan zien komen.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
-
Alle reacties Link kopieren
O, uh, ja...



Hmm, die link had ik nog niet gelegd eigenlijk.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik ga mn post even weghalen, iets teveel spoiler misschien!
Alle reacties Link kopieren
Normaal zijn de eindes(is dat een woord?)best voorspelbaar in een Slaughter maar ik heb nu nog geen idee hoe en wat,en ben toch redelijk ver in het boek..oh het ontbreekt mij aan tijd anders had ik het boek al uit...



Ben toch stiekem heel benieuwd wat Fleurtje daar had neergezet?!
Nee, had niet echt gespoilerd hoor. Maar als iemand dezelfde mening heeft als ik, over die eindes, dan zou het einde van Genesis ook wel voorspelbaar worden. Het is nooit de clue hoor, maar gewoon, het verloop van de ontknoping.
Alle reacties Link kopieren
Zet nog eens als je wilt neer wat je eerder had neergezet en haal het dan ook weer weg? ben eigenlijk heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
De verbouwing was leuk om bij het zwembad te lezen maar redelijk zonde van mijn geld, had het in een dag uit en dat met met gillende kinderen om me heen.

Versplinterd had ik ook meegenomen, die vond ik weer wel erg spannend, ook weer in 1 nacht doorgelezen.



Ik vind lezen als ik er tijd voor heb zo leuk, maar ik kan een boek dus niet wegleggen hé, het moet uit, als het spannend/leuk of ontroerend is.



Toen mijn kinderen nog peuters waren las ik veel van die chicklits, dat las lekker weg en niet te moeilijk.



Laatste jaar zo druk gehad en dus niks gelezen, maar op vakantie had ik dus de bovenste twee gelezen en direct de smaak weer te pakken.



Nog meer tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzo schreef op 11 augustus 2009 @ 23:25:

De verbouwing was leuk om bij het zwembad te lezen maar redelijk zonde van mijn geld, had het in een dag uit en dat met met gillende kinderen om me heen.

Versplinterd had ik ook meegenomen, die vond ik weer wel erg spannend, ook weer in 1 nacht doorgelezen.



Ik vind lezen als ik er tijd voor heb zo leuk, maar ik kan een boek dus niet wegleggen hé, het moet uit, als het spannend/leuk of ontroerend is.



Toen mijn kinderen nog peuters waren las ik veel van die chicklits, dat las lekker weg en niet te moeilijk.



Laatste jaar zo druk gehad en dus niks gelezen, maar op vakantie had ik dus de bovenste twee gelezen en direct de smaak weer te pakken.



Nog meer tips?De boeken van Larsson schijnen toppers te zijn,moet er zelf nog in beginnen maar heb ze wel alvast gekocht....
Ik zou het inderdaad maar opgeven, Winterdip.. 'Eten, bidden, beminnen' wordt ook in India niks meer.



Siesa, 'het meisje met de 9 pruiken' heeft een vervolg, wist je dat? 'Blauwe vlinder zegt gedag', heet dat.



Ben benieuwd hoe de trilogie van Larsson verfilmd gaat worden, heb zo'n specifiek beeld van o.a. de personages Michael en Lisbeth..



Ik heb mijn alltime favourite '100 jaar eenzaamheid' van Gabriel García Marquez maar weer 's uit de kast gehaald.. man oh man wat een heerlijk boek.
Alle reacties Link kopieren
Amin Maalouf is ook een goed schrijver, niet zo veel in het NLs vertaald, maar ik lees ook vaak engels, dan lees ik tenminste niet zo snel.



Jonathan Kellerman, ook een goede voor thrillers.
quote:speculaas78 schreef op 11 augustus 2009 @ 15:55:

Alles is verlicht vond ik echt GE-WEL-DIG!! Het is een volstrekt onbegrijpelijk verhaal. Mijn eerste reactie toen ik het boek uit had: dit moet ik nog een keer lezen... Toch was het heel mooi en ontroerend. Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt!

Oh, "Alles is verlicht" vond ik zo mooi! Heb gehuild van het lachen en van het huilen (boek is ook erg triest af en toe). " Extreem luid en ongelooflijk dichtbij" is ook van Jonathan Safran Foer, vond ik ietsje minder, maar dan nog een heel goed boek.



"Vochtige streken" van Charlotte Roche was inderdaad ook erg boeiend, heel vies en raar maar daardoor juist het doorlezen waard.



Ben vandaag begonnen in "The little friend" van Donna Tartt, ben heel benieuwd. Haar eerste boek vond ik heel goed, net als zo ongeveer de halve wereld, dus ik ben benieuwd naar deze!
Oei Teigera.. dat kan nog eens een hele fikse tegenvaller worden! Het is absoluut geen boek zoals Verborgen Geschiedenis.. Ik voelde me na al die tig bladzijdes doorlezen (want het móest toch nog komen, die clou?) echt genaaid! (en ik was niet de enige, bleek..)
De kleine vriend..... Die ligt in stápels bij De Slegte. Tweedehands. Raken ze aan de straatstenen niet kwijt.



Over De Slegte gesproken: daar liggen nu Ondergedoken en Asiel van L. Marklund voor ¤7 per stuk.



BB, ik ga echt niet herhalen wat ik gister schreef, vind ik niet leuk voor de mensen die het boek nog gaan lezen.
De kleine vriend gaat inderdaad een tegenvaller worden. Man daar was niet doorheen te komen...



Ik ben nu bezig met de millenium trilogie. Net begonnen met eerste boek dus heb als het goed is nog heel wat goeds te lezen als ik de reacties hier zo een beetje lees.



Ook bezig met boeken van Stephanie Meyer. Eerste boek vond ik prima. Tweede minder, derde wel weer ok. Maar nog even geen zin om aan vierde te beginnen, was wel even klaar met het vampieren gebeuren.



En zit er aan te denken om weer eens wat jeugdsentiment naar boven te halen en de trilogie kinderen van moeder aarde weer eens te lezen van Thea Beckman. Is al heel wat jaar geleden maar was altijd lyrisch over die boeken, dus hopelijk is het nu nog steeds super om te lezen...



En Genesis van Karin Slaugther staat hoog op de verlanglijst. Alleen wanneer ik daar aan kan beginnen geen idee, de TNT-man heeft het bij 1 van de buren afgegeven en die zijn waarschijnlijk op vakantie (of doen gewoon nooit de deur open als er iemand aanbelt). Heul irritant!!!
Alle reacties Link kopieren
De kleine vriend heb ik ooit cadeau gedaan aan mijn schoonmoeder omdat het wel goed moest zijn! Elke keer als ik hier dan weer lees dat het zo'n K-boek is voel ik me weer schuldig . En schoonmoeder heeft nooit gezegd dat ze het een slecht boek vond trouwens.



Heeft er nou niemand een mening over De stem van mijn moeder? Ben ik de enige die er niet echt doorheen komt?
Oh, wat veel reacties over "The little friend" ! Maar ik moet eerlijk zeggen dat de moed me nu al in de schoenen zakt... ik had van een vriendin ook gehoord dat ze hem niet zo goed vond als "De verborgen geschiedenis", maar zo erg als jullie zeggen... oeps! Nou ja *leest dapper door*, we zullen zien!
Alle reacties Link kopieren
De Kleine Vriend vond ik ook een desillusie. Ook niet uitgelezen trouwens, lukte me gewoon niet. En daar heeft ze dan 10 jaar over gedaan!



Maar De Verborgen Geschiedenis was dan ook wel (in mijn ogen) geniaal... moeilijk om zo te debuteren, zie dat nog maar eens te overtreffen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven