Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.



Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.



Klik hier voor het vorige topic.



If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week veel gelezen:

Kleine Bij.....prachtig! Wauw! Wat een mooi boek!Ik was er helemaal van onder de indruk.



Ook Walvismuziek gelezen. Mooi, meeslepend. Wat een levensverhaal..poeh.Het laatste deel trok me niet meer zo.



Westerbork girl: Op zich mooi verhaal, maar de schrijfstijl trok me niet zo. Ik kon me moeilijk écht inleven in de hoofdpersonen. Alles wordt naar mijn idee te weinig met gevoel geschreven.



Bal Masque: Mooi! Echt een goed verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb gisteren Zoete tranen uitgelezen,saai boek.

Ik was toe aan iets luchtigs vandaar dat ik deze meegenomen had maar hij viel erg tegen.

Ga vandaag beginnen aan Zomertijd van Suzanne Vermeer.
Op de site van Boekenkraam:





Mannen die vrouwen haten - Stieg Larsson

Voor ¤ 7,90
Alle reacties Link kopieren
Voor de Tess Gerritsen-liefhebbers heb ik een aanrader: "Hartzeer" van Chelsea Cain.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu "Haar naam was Sarah" van Tatiana de Rosnay liggen. Schijnt erg aangrijpend te zijn. Iemand hier het al gelezen?
Mocy, op het vorige boekentopic (dat gesloten werd vanwege maximum aantal posts) is er veel over geschreven!
Alle reacties Link kopieren
Als je van spannende boeken houdt is Steve Mosby de 50/50 moorden ook wel een aanrader en Karen Rose Schreeuw voor mij ook.

Zal niet zeggen dat het top boeken zijn maar ze zijn spannend en gruwelijk
Alle reacties Link kopieren
De kleine vriend is saaaaaaai (gaap). Zo'n teleurstelling na de (geweldige!) Verborgen geschiedenis.



Teigera, ik vond Extreem Luid en ongelofelijk dichtbij ook minder dan Alles is verlicht (maar nog steeds goed hoor). Alles is verlicht is inderdaad ontzettend grappig en ontzettend ontroerend tegelijk. Hij schijnt ook verfilmd te zijn, maar ik heb de film niet gezien.



Ben nu bezig in de Pianostemmer. Heb de laatste tijd alleen maar makkelijke "weglees-thrillers" gelezen, dus de Echte Literatuur (met hoofdletters) is weer even wennen. Maar het verhaal begint me (eindelijk) te boeien, dus ik heb zin om vanavond weer verder te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mocy schreef op 14 augustus 2009 @ 01:47:

Ik heb nu "Haar naam was Sarah" van Tatiana de Rosnay liggen. Schijnt erg aangrijpend te zijn. Iemand hier het al gelezen?Idd, in het vorige topic is er veel over geschreven. Volgens mij vond iedereen het de moeite waard, het is een indrukwekkend verhaal, ook als je (zoals ik) niet van oorlogsverhalen houdt.
Alle reacties Link kopieren
Heb Genesis uit,en moet zeggen vond het een goed boek maar het einde viel mij een beetje tegen. En vond dat Sara erg weinig aan bod kwam...



En dan nu beginnen in de boeken van Larsson ben heel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Heb in de vakantie "Het spel van de engel" van Zafon, mooi boek, moest in het begin wel ff weer wennen aan de schrijfstijl.



Heb net "De kinderverzamelaar" van Sabine Thiessler uitgelezen, werd me aangeraden door de verkoopster en nog 2 andere mensen die er toevallig bijstonden, vond hem wel mooi, maar beetje te chaotisch.. door de flashbacks.



Nu Genesis liggen, ga ik morgen in beginnen, ben benieuwd.
@ Speculaas78 De Kleine Vriend heb ik naar de Slegte gebracht (heb het niet uitgelezen, interesseerde me niets hoe het zou aflopen). Had de gebonden uitgave, maar kreeg er bijna niets voor. De jongen achter de balie ging aan zijn collega vragen of ze er NOG een wilden hebben...!



@ Mirte (hé Mirte!) vond je het laatste 1/4 deel van Haar Naam Was Sarah niet een beetje te boeketreeks-achtig (en overbodig?).



Mijn volgende boek wordt Het Spel van de Engel, maar nu even niet zoveel tijd (=rust) om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Zomertijd was mwah,beetje saai zat de hele tijd op een spannende twist te wachten die maar niet kwam.



Heb nu nog 2 boeken uit de bieb liggen nl Verloren van Harlan Coben en een boek van Tamara McKinley geen idee of dat wat is gaat over Australie geloof ik.

Kan nu jammer genoeg niet in de zon gaan zitten lezen want moet zo werken (in een bibliotheek dus zit wel tussen de boeken)
Alle reacties Link kopieren
De kleine vriend heb ik toen ook met moeite uitgelezen,erg langdradig...
Alle reacties Link kopieren
Je kunt overigens je boeken heel eenvoudig verkopen via bol.com.



Ik had er nogal wat op de site gezet, en verwachtte er niet zo veel van, maar ze waren vrijwel allemaal snel weg.

De betaling wordt geregeld via Bol. Je kunt via het systeem een factuurtje uitdraaien om bij het boek te doen als je het opstuurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 15 augustus 2009 @ 09:33:





@ Mirte (hé Mirte!) vond je het laatste 1/4 deel van Haar Naam Was Sarah niet een beetje te boeketreeks-achtig (en overbodig?).

.Ja, dat vond ik zeker. Het verhaal van het meisje was genoeg geweest en had wat mij betreft misschien nog wat meer uitgebouwd kunnen worden. Maar het heeft me niet gestoord. Misschien maakt juist dat "soap" gedeelte het wat meer toegankelijk voor sommige lezers.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu "De weerspiegeling" over een meisje van vier dat herinneringen zou kunnen hebben uit een eerder leven. Tot nu toe mooi maar ben nog niet op de helft.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom echt om in de boeken op het moment... en ik heb nog allemaal plannen om nieuwe te kopen. Zoals:



-De paardenjongen

-Je moet dansen op mijn graf

-Dagen van de Bluegrass-liefde



Verder ben ik bezig in:



-De geschiedenis van de liefde

-Firmin



En vast nog veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Verloren van Harlan Coben was niet mijn smaak,op zich wel een aardig boek maar de humor was niet mijn ding en ik vond het ook niet echt spannend.
quote:Fiorah schreef op 17 augustus 2009 @ 12:18:



-Je moet dansen op mijn graf

-Dagen van de Bluegrass-liefde



He, daar heb ik ook nog een hele stapel van liggen!
Ik ben nu bezig in In het duister van Mark Billingham. Ben nu op pagina zestig maar ik denk dat ik het weg ga doen, dat boek is zo ongelooflijk slecht (lelijk?) vertaald...
Alle reacties Link kopieren
Jongens, ik heb een mysterie. Kijken of jullie eruit kunnen komen, want ik kon dat niet en de mensen van de boekhandel (begrijpelijk!) ook niet.



Ik zoek een boek, waarvan ik niet weet:

-hoe het heet

-hoe de auteur heet

-waar het over gaat.



Het enige wat ik WEL weet, is dat het een paperback is, met daarin 2 'boeken' in 1 (van dezelfde auteur) en dat hij bij benadering 35 euro kost. Verder weet ik helemaal niets. Ik heb het zien liggen bij een boekhandel, gewoon ergens op een tafel, het intrigeerde me maar ik ben vergeten de titel op te schrijven. En nee, ik kan ook niet terug naar de boekhandel, omdat dat heel ergens anders was waar ik niet meer kom. Heeft iemand een inzicht dat mij kan helpen tot het antwoord op deze onmogelijke vraag te komen?
Een paperback met twee boeken in een, kán bijna geen ¤35 kosten...
Alle reacties Link kopieren
Weet je nog welke boekhandel het was, misschien lid van een keten? Bij bijvoorbeeld Selexzys, Bruna of Ako zijn de tafels in iedere vestiging nagenoeg hetzelfde. Als je dus in een ander filiaal langs de tafels gaat lopen, heb je een goede kans dat je het boek weer ziet.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
HA, ik heb het ontdekt. En je hebt gelijk Fleurtje, want het klopt ook niet. Het zijn geen 2 boeken in 1, er staan 2 titels op. Het ene is de titel van dit boek, het ander is de titel van de trilogie waar het boek toe behoort.



Het is 'Gif en schaduw en afscheid' van Javier Marías. De eerste 2 boeken heten 'Koorts en lans' en 'Droom en dans'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven