Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Die e-reader lijkt me vooral super voor op vakantie.... scheelt weer een paar kilo voor kleren of souvernirs!

Alleen, heb wel nog steeds het computeridee en dus vierkante ogen.. of valt dat mee?

En daarbij horen sommige exemplaren gewoon in de kast te staan.

Maar het lijkt me zoooo handig voor onderweg!
Sidney en luna1. Dank jullie wel voor jullie reaktie op mijn bericht over de vrouw van de tijdsreiziger. Ik ga 'm zeker lezen.

En daarna maak ik een start met het 1e boek van de tijdsreiziger.

Tegen de tijd dat ik ze alle 7 uit heb, dan is de 8e waarschijnlijk ook wel uitgegeven inmiddels. Heb begrepen dat het enorm dikke pillen zijn.

Ik ben erg benieuwd in ieder geval. Dank jullie wel.

Groetjes Pastcy
Zijn hier toevallig mensen die Het Oordeel van Dean Koontz al heeft gelezen? Ik lees er heel verschillende dingen over. De een vindt het geweldig en de ander vindt het helemaal niks.
quote:Pastcy2 schreef op 22 december 2009 @ 22:47:

Sidney en luna1. Dank jullie wel voor jullie reaktie op mijn bericht over de vrouw van de tijdsreiziger. Ik ga 'm zeker lezen.

En daarna maak ik een start met het 1e boek van de tijdsreiziger.

Tegen de tijd dat ik ze alle 7 uit heb, dan is de 8e waarschijnlijk ook wel uitgegeven inmiddels. Heb begrepen dat het enorm dikke pillen zijn.

Ik ben erg benieuwd in ieder geval. Dank jullie wel.

Groetjes Pastcy

Graag gedaan!

Het eerste boek heet overigens De Reiziger. Het zijn idd dikke pillen, tussen de 800 en 1000 bladzijdes.
Dank je wel luna1. Ik lees alles via de bibliotheek. (mijn portemonnee leent zich niet voor mijn leeshonger) Daar mag je de boeken 3 weken gratis lenen (abonnement) en daarna betaal je 15 cent per dag per boek. Dat wordt dus even stevig doorlezen.

Een uitdaging op zich, want de boeken die ik lees, zijn meestal hooguit 400 blz. Ik ga vanmiddag even langs de bieb om te kijken of het boek de vrouw van de tijdsreiziger voorradig is.

Groetjes Pastcy
quote:Fearless schreef op 22 december 2009 @ 22:34:

Die e-reader lijkt me vooral super voor op vakantie.... scheelt weer een paar kilo voor kleren of souvernirs!

Alleen, heb wel nog steeds het computeridee en dus vierkante ogen.. of valt dat mee?

En daarbij horen sommige exemplaren gewoon in de kast te staan.

Maar het lijkt me zoooo handig voor onderweg!

Het valt erg mee met de vierkante ogen. Het is geen lcd-scherm waardoor het niet flikkert. Het is erg rustig aan je ogen. Die van mij heeft 5 lettertype-groottes, ik heb hem op de kleinste staan, dan heb je bijna een volledige pagina in beeld.

Ik heb dat ook hoor dat ik sommige boeken gewoon in de kast wil hebben, zoals de serie van de reiziger van Gabaldon. Is gewoon zonde als dat niet volledig wordt. Maar voor sommige andere boeken heb ik die behoefte niet.

Ik heb er nu 30 boeken op staan en het weegt niets in mijn tas.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Klinkt handig, tbl, inderdaad vooral voor boeken die je wel wilt lezen maar niet per se in je kast wilt hebben.

Ik lees 'Kerewin', had iemand hier aangeraden als een van de mooiste boeken. En ik vind het inderdaad erg mooi, ontroerend, indrukwekkend. Heb het voorlopig nog niet uit, maar het is echt de moeite waard. Extra leuk dat ik het voor een euro op de kop heb getikt.
quote:Pastcy2 schreef op 23 december 2009 @ 10:40:

Dank je wel luna1. Ik lees alles via de bibliotheek. (mijn portemonnee leent zich niet voor mijn leeshonger) Daar mag je de boeken 3 weken gratis lenen (abonnement) en daarna betaal je 15 cent per dag per boek. Dat wordt dus even stevig doorlezen.

Een uitdaging op zich, want de boeken die ik lees, zijn meestal hooguit 400 blz. Ik ga vanmiddag even langs de bieb om te kijken of het boek de vrouw van de tijdsreiziger voorradig is.

Groetjes Pastcy

Ik ook hoor! De enige boeken die ik gekocht heb is de Reiziger-serie. Die herlees ik zo vaak, en ik wil ze gewoon in de kast hebben staan(heb ze eerst wel uit de bieb gehaald).

Ik heb bij onze bieb een mega-abonnement, voor 60 euro per jaar kan ik 400 boeken lenen, zijn reserveringen en cd's en dvd's gratis.

De 400 haal ik niet, maar kom toch ruim over de 200.
Zo dat is wel heel erg interessant. Dan kun je ook kosteloos cd's en dvd's huren. Super. Mogen ze bij ons ook wel doen.

Hier heb je een budget, basis of groot abonnement.

Voorheen had ik een basis abonnent, is rond de 30 euro maar dan betaal je per boek dat je leent ook nog 20 cent leengeld per 3 weken. Aangezien ik ook regelmatig boeken meenam die achteraf totaal bagger waren, vond ik het zonde van het geld en heb ik voor een groot abo gekozen. Is hier rond de 44 euro per jaar. Reserveringen zijn ook gratis.(sinds kort)

Het aantal boeken dat je met een grootabonnement mag lenen is onbeperkt en ik kom op gemiddeld zo'n 300 boeken uit per jaar. (waarvan er ook zo'n 50 niet uitgelezen retour gaan)

Stomme vraag misschien maar hebben de boeken van de tijdsreiziger en van de vrouw van de tijdsreiziger iets met elkaar te maken. Of is het een toevallige samenloop dat 2 verschillende schrijfsters een dergelijk toch niet bepaald alledaags onderwerp aansnijden?
Nee, ze hebben niets met elkaar te maken, het zijn totaal verschillende boeken. De verhalen lijken ook helemaal niet op elkaar.

Er zijn overigens meer boeken over tijdreizen hoor, ik heb er zeker nog een stuk of 5 gelezen. Niet allemaal even goed en sommigen vallen onder de zgn historische zwijmelromans. Maar daar houd ik op z'n tijd best van, hoe literair incorrect ook
Oke, nou dan ga ik een keer spitten in de catalogus van de bibliotheek. Hoewel, laat ik eerst maar gaan starten met de vrouw van en daarna met de 7 delige serie. Kan ik voorlopig even vooruit.

Ik heb inmiddels het boek van de vrouw van de tijdreiziger kunnen reserveren. Ik heb 'm waarschijnlijk na de feestdagen.

Kan ik de komende dagen gebruiken om mijn andere 3 boeken die ik nog te lezen heb uit te lezen

Ben jij specifiek geinteresseerd in dit onderwerp? Als ik zo vrij mag zijn om te vragen? Fijne feestdagen allemaal en veel leesplezier
Zo, heb Het verloren symbool van Dan Brown geruild voor de Eenzaamheid van de Priemgetallen.

Nu nog in het eerste deel van Stieg Larsson bezig, het kan me nog niet erg boeien... (blz. 50 ofzo) hoop én ga er vanuit dat dat nog komt.
quote:Pastcy2 schreef op 23 december 2009 @ 22:22:

Oke, nou dan ga ik een keer spitten in de catalogus van de bibliotheek. Hoewel, laat ik eerst maar gaan starten met de vrouw van en daarna met de 7 delige serie. Kan ik voorlopig even vooruit.

Ik heb inmiddels het boek van de vrouw van de tijdreiziger kunnen reserveren. Ik heb 'm waarschijnlijk na de feestdagen.

Kan ik de komende dagen gebruiken om mijn andere 3 boeken die ik nog te lezen heb uit te lezen

Ben jij specifiek geinteresseerd in dit onderwerp? Als ik zo vrij mag zijn om te vragen? Fijne feestdagen allemaal en veel leesplezier

Nee, niet specifiek. Maar als ik tegen zo'n boek aanloop en het lijkt me wat, dan lees ik 'm wel. Ik lees veel historische boeken/fantasy(al vind ik lang niet alle fantasy leuk).

Jij ook fijne feestdagen!
Ik begin vanavond aan Duizend schitterende zonnen van Khalid Hosseini.

Iemand al bekend met dit boek?
Ik ben een groot fan van Dean Koontz, maar dit is het eerste boek waarbij ik bij de achterkant niet gelijk dacht, ja die wil ik lezen. Dus ik weet het nog niet. Heb bijna geheugenfout uit.

Gisteren de nieuwe van Nicci French gekocht. Vind ik ook altijd wel leuk om te lezen. Leest redelijk makkelijk weg.
I can do anything i want, and so can you....
quote:Marriss schreef op 24 december 2009 @ 09:41: Nu nog in het eerste deel van Stieg Larsson bezig, het kan me nog niet erg boeien... (blz. 50 ofzo) hoop én ga er vanuit dat dat nog komt.Het komt, maar je moet nog wel even geduld hebben. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hem las en ik meen dat ik het na blz. 250 zo ongeveer, pas echt leuk vond worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Denya, ik vond Duizend schitterende zonnen erg mooi. Misschien ook omdat ikzelf in het Midden-Oosten woon en me veel dingen wel aardig goed voor kan stellen.
Duizend schitterende zonnen is erg mooi !! Net als de vliegeraar.

hehe wat is de bieb toch duur bij jullie in NL. Hier in Belgie betaal ik 7.5 euro per jaar voor een onbeperkt aantal boeken/dvd's voor kinderen/cd's en luisterboeken.
quote:tonkje schreef op 24 december 2009 @ 14:34:

[...]

Het komt, maar je moet nog wel even geduld hebben. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hem las en ik meen dat ik het na blz. 250 zo ongeveer, pas echt leuk vond worden. dat duurt nog even dus...
Blijven lezen Mariss, hij word beter en aspannender.

Lees nu de autobiografie van Andre Agassi..indrukwekkend verhaal.

Van de kerstman gekregen: A.Ragde - Het leugenhuis

en het boek De Storm 1953
Mariss, doorgaan, hij wordt beter! Ik heb gisteren net deel 2 uitgelezen, ook daarin nam het verhaal ineens veel vaart.

Denya, ik vond Duizend schitterende zonnen ook een mooi boek! Erg meeslepend en triest verhaal.

Ben vanochtend begonnen in De Eenzaamheid van de Priemgetallen. Heb even kort wat gelezen, maar het was meteen al intrigerend. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Zojuist 'Beter' van Maarten van der Weijden uitgelezen. In 1 woord geweldig!

Heel goed leesbaar geschreven en een prima ritme in het boek. Steeds een omschakeling van de Leukemie periode naar de zwem periode. Een boek waardoor je zelf trots wordt op Maarten.
Zo, "De Eenzaamheid van de priemgetallen" is alweer uit. Ik ging er supersnel doorheen! Het boeit, dat zeker, het is mooi beschreven, maar het is wel een beetje een "raar" boek. Het voelt onaf op de een of andere manier...
Oh 'Haar naam was Sarah' is zooooooooo zielig. Ik ben er net pas in begonnen, hij ligt al een hele tijd hier in huis, maar had ik weet niet hoeveel boeken die ik telkens eerst wilde lezen. Maar jongejongejonge, ik moest gewoon bij de eerste blz al huilen. Ik héb het al niet zo met dit genre, omdat het gewoon te heftig is, en te realistisch, en natuurlijk waar gebeurd of gebaseerd op waargebeurde situaties, en dat trek ik sowieso al minder. Maar jemigdepemig dit verhaal gaat echt per direct onder je huid zitten en je moet het gewoon zo nu en dan wegleggen, tenminste ik dan, anders kom ik niet meer uit het verhaal en kan ik niet meer lekker functioneren hier in huis. Het is zo echt, zo indringend, dat het je gewoon naar de strot vliegt.

Oef!
En de eenzaamheid van de priemgetallen heb ik ook gelezen, tijdje geleden alweer. Ik vond het een goed boek, maar ook best een beetje apart. Het voelde mij ook ietsjes onaf, het einde was mijns inziens dan ook op meerdere manieren interpreteerbaar....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven