Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Inderdaad Bettyboob, ik heb niet zoveel problemen met dikke boeken maar wel als ik ze niks aan vind...

Gelukkig had ik alleen nog maar deel I gekocht!
Percy Jackson en the battle of the labyrinth.

Deel 4 uit de Percy Jackson serie van Rick Riordan.

Minstens zo leuk als Harry Potter. En nog leerzaam ook. Ik weet ineens een stuk meer over Griekse goden en mythologieen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Schaduw van de Wind en Het spel van de Engel zijn allebei top.

Millemniumtrilogie ook.[/quote]

Helemaal mee eens.
Uit: Haar nam was Sarah - Tatiana de Rosnay (mooi!)

en De jongen in de gestreepte pyama - John Boyne (ontroerend...ga nu de film kijken)[/quote]

Haar naam is Sarah is inderdaad ook een heeel mooi boek.

Van John Boyne ken ik wel De Scheepsjongen, en voor kerst staat Winterpaleis op mijn lijstje.

De jongen met de gestreepte pyama, zet ik er misschien wel bij op
En ik heb net De jongen in de gestreepte pyama uit. Wat een geweldig boek! Ik heb er wel een nare bijsmaak aan overgehouden, in de zin dat het boek me zeker aan het denken heeft gezet. Ontzettend goed en puur geschreven, met een onverwacht einde.

Ga 'm nu bij mijn vriend door z'n strot duwen. Is absoluut geen lezer, maar wel altijd erg geïnteresseerd naar verhalen uit WOII dus hij MOET deze lezen van mij!

Ik ben nog steeds onder de indruk... Zit nu te twijfelen of ik de film zal bekijken, ben zo bang dat deze tegenvalt... Iemand de film al gezien?
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met Waar is het fout gegaan van de auteur Lionel Shriver.

Het is een uitstekend goed boek, het wekt iedere pagina mijn interesse op. Absoluut een aanrader.
quote:nero schreef op 15 december 2009 @ 20:15:

En ik heb net De jongen in de gestreepte pyama uit. Wat een geweldig boek! Ik heb er wel een nare bijsmaak aan overgehouden, in de zin dat het boek me zeker aan het denken heeft gezet. Ontzettend goed en puur geschreven, met een onverwacht einde.

Ga 'm nu bij mijn vriend door z'n strot duwen. Is absoluut geen lezer, maar wel altijd erg geïnteresseerd naar verhalen uit WOII dus hij MOET deze lezen van mij!

Ik ben nog steeds onder de indruk... Zit nu te twijfelen of ik de film zal bekijken, ben zo bang dat deze tegenvalt... Iemand de film al gezien?

Ik heb de film gezien. Het boek had ik nog niet gelezen maar stond wel op mijn lijstje. Meestal weiger ik een film te kijken voordat ik het boek heb gelezen, maar in dit geval had ik een lange vlucht voor de boeg en vond ik de rest van het programma niet boeiend. Dus toch maar die film opgezet. Blij dat het hele vliegtuig sliep toen de film af was, ik was er echt enorm van onder de indruk. En dat ben ik dus niet snel, bij een film.

Twijfel alleen of ik nu alsnog het boek moet gaan lezen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ok Winterdip, als jij nou eerst het boek gaat lezen en mij dan vertelt of ik alsnog de film moet kijken??? Ik twijfel nog steeds, vaak krijg je zo'n vertekend beeld na het kijken van de film. Nu heb ik een heel 'beeld' in mijn hoofd van alle personages enzo, dit wordt vaak te niet gedaan als je de film hebt bekeken...
quote:Denya schreef op 15 december 2009 @ 21:38:

Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met Waar is het fout gegaan van de auteur Lionel Shriver.

Het is een uitstekend goed boek, het wekt iedere pagina mijn interesse op. Absoluut een aanrader.Ik heb m ook gelezen..geloof mij, als je m uit heb voel je je ff alsof je een ijzeren vuist in je maag hebt gekregen. Ik kan m iedereen aanraden ( voor degene die in t engels lezen: we need to talk about kevin) Game Control van haar is ook erg gaaf!
quote:saszzje schreef op 15 december 2009 @ 22:16:

[...]

Ik heb m ook gelezen..geloof mij, als je m uit heb voel je je ff alsof je een ijzeren vuist in je maag hebt gekregen. Ik kan m iedereen aanraden ( voor degene die in t engels lezen: we need to talk about kevin) Game Control van haar is ook erg gaaf!

Echt waar? Ben zo benieuwd hoe het afloopt. Weet jij toevallig of het een waargebeurd verhaal is? Daar ben ik nog steeds niet over uit. Ik ga ff googlen naar Game Control.

Thanks!!
Ik ben nu twee boeken aan het lezen:

- De Tweeling - Tessa de Loo

- Ik haal je op ik neem je mee - Niccolo Ammaniti

Beide hele mooie boeken.

Hiervoor heb ik Shantaram gelezen van G.D. Roberts, echt een waanzinnig boek.
quote:Denya schreef op 16 december 2009 @ 00:14:

[...]

Echt waar? Ben zo benieuwd hoe het afloopt. Weet jij toevallig of het een waargebeurd verhaal is? Daar ben ik nog steeds niet over uit. Ik ga ff googlen naar Game Control.

Thanks!!Nee, het is niet waargebeurd. Gelukkig ;)
Ik heb net twee nieuwe boeken gescoord in de boekenwinkel. Zomaar lukraak, wat me leuk leek.

Iemand deze gelezen?

- Wat is de wat van Dave Eggers

- Ik haal je op, ik neem je mee van Niccolò Ammaniti
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Oh, oops, zie nu dat Moondancer er net al over heeft geschreven..

Maar het is een mooi boek dus? Ben erg benieuwd.
La-Vie-En-Rose, was jij niet mijn sushi-vriendin uit het sushi topic? Ik vermoed wel zo iets, correct me if I'm wrong... dan moeten we dus ook wel dezelfde soort boekensmaak hebben .

Wat is de Wat heb ik nog liggen, was daar even in begonnen maar nooit in verder gegaan en staat nu voor 2010 op de planning. Het schijnt in ieder geval prachtig te zijn. Ik haal je op, ik neem je mee vond ik eigenlijk vreemd. Toen ik erin begon, las het wel lekker weg maar raakte ik er niet van overtuigd. Ik ben dus halverwege gestopt en in een ander boek begonnen. Toen ik dat uit had, zag ik Ik haal je op weer liggen, en ben daar alsnog weer verder in gegaan. En vanaf dat punt liep het als een trein en vond ik het een fijn boek! Een echte aanrader! Kortom, beetje mixed feelings, maar zeker de moeite van het lezen waard.

Ik heb zelf 'Elegant als een egel' uit, best een ingewikkeld boek maar erg mooi. 'Verlovingstijd' heb ik ook uit, vond ik ook erg goed. En nu ben ik bezig in 'De Zondvloed' van Marianne Frederiksson, maar ik heb geen idee wat ik ervan vind want ik ben echt pas net begonnen.
Hey Fiorah.. klopt!

Wij hebben een tijdje terug gezellig zitten keuvelen over sushi!

Grappig dat je beide boeken die ik noemde ook hebt!

Ik zit nu te twijfelen in welke ik zal beginnen. Iene miene mutte enzo

Ach, ik zie zo wel... straks lekker naar bed met een vers boek, heerlijk. Kans is wel groot dat mijn ogen na 3 bladzijden alweer dichtvallen trouwens. Soms heb je van die periodes..
Ik ben net begonnen in Schone Handen van René Appel. Het is m'n eerste Appel en tot nu toe vind ik er niet veel aan. Wat ik overigens jammer vind, want hij heeft best veel boeken geschreven en het zou toch lekker zijn om dat voorraadje aan te schaffen (Esther Verhoef is eigenlijk mijn favoriet, maar ik moet dus wachten voor er weer een nieuw boek verschijnt )

Appel denkt waarschijnlijk een voor vrouwen 'sexy' vent te omschrijven als hij het heeft over de man van de hoofdpersoon: Hij zag er goed uit: een perfect pak, een mooi overhemd, goeie schoenen. Bij de kapper had hij zijn haar een tintje lichter laten maken. Een gebruind gezicht en blond haar. Echt geen gezicht hoe die vent eruit ziet

Dan is er nog een minnares met waanzinnig spannende borsten en haar lichaamsgeur was sterk, bijna sterker dan hij aankon. Ben geneigd te denken dat dit een heel viezig wijf is met rare borsten (geen idee hoe spannende borsten eruit zien of voelen).

Is er iemand die mij kan vertellen of dit boek echt nog spannend/boeiend/leuk gaat worden? Ben nu bij pagina 74 en twijfel om 'm uit te lezen.
Nog steeds bezig in 'scherven brengen geluk' van Jill Mansell erg leuk boek.

Heb deze week van iemand een boekenbon gekregen, denk dat ik daar 'de vrouw die met vuur speelde' van ga kopen. Dan moet ik echt eens beginnen in de trilogie van larsson.
Haha Lizzl, die omschrijving van zowel die man als die vrouw geven mij ook geen warm gevoel van binnen hoor.

Verder heb ik geen flauw idee og het een goed/leuk boek is.
Van de Sint heb ik het nieuwe boek van Nick Cave gekregen, De dood van Bunny Munroe. Is er hier iemand die het al gelezen heeft? Hij lijkt mij weer geweldig, net als zijn vorige boek.
quote:saszzje schreef op 16 december 2009 @ 11:02:

[...]

Nee, het is niet waargebeurd. Gelukkig ;)God zij dank!
Kunnen jullie me helpen? Ik zoek het boek Tunnelrat van Michael Connely. Bij Bol is het zowel nieuw als 2ehands niet te krijgen en ook bij de boekhandel kunnen ze het niet meer bestellen omdat het niet meer gedrukt wordt. Het is voor een kerstcadeautje, dus naar de bibliotheek gaan heeft geen zin.
Ik zou een ander boek gaan zoeken...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Katherina: misschien is dit wat?

Klik
Leaf, ik heb een mail gestuurd naar de meneer van je link. Misschien dat hij z'n exemplaar wel wil verkopen. Oh, oh oh, wat zou paps dan in de gloria zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven